Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

tragac":1nrlfb9a je napisao(la):
Vidi se da su inspiraciju našli u šumi. ....
OK nije nesto
al bar je nadjena inspiracija
nasuprot
de kubus-staklo metal arhi tetaka :p
 
Mair":3pb9wjbv je napisao(la):
Realno ovaj predlog za stanicu izgleda kao neki spomenik. Monumet. Ambiciozno hrabro, ali ko će to da plati.

Ma nije problem ni u parama jer i kad bi ih imali, tehnoloski ne znamo da napravimo ovako nesto a da to izgleda kao na renderu.
Napravili bi nesto slicno, ali ne ovo sto vidite na slici i to je fakat.

Zato pocinju da smaraju arhitekte sa tim Science-fiction i Photoshop renderima jer to nema nikakvu vrednost osim da pokaze nesto sto ne moze da se izvede u realnom svetu i sa realnim ekonomskim parametrima.
A sustina projekta je valjda da se pokaze ono sto moze da se uradi?
 
Da, ali za razliku od ovog oni su projektovali nesto sto moze da se izgradi.
Bili su realni koliko god njihovi projekti bili avangardni za ono vreme.
 
Mair":13wr7zyr je napisao(la):
Izgleda kao delovi meteora.
ostaci meteoroida koji padne na zemlju zovu se meteoriti. meteor je sama svetlosna pojava na nebu i nema veze sa "kamenom" ;)

Somi303":13wr7zyr je napisao(la):
Мени се свиђа :3
i meni se jako svidja bez ovih zutih kupusa sa desne strane puta. turisticka ponuda grada ne bazira samo na zgradama iz 19. veka i ceni alkohola i tolerantnosti policije, vec upravo na smelim projektima poput ovog. ne pricam o ovome konkretno ali razlika izmedju betonskog sarkofaga - prokopa i ovakve zeleznicke stanice (cisto estetski) koju bismo preplatili par desetina miliona evra bi bila potpuno opravdano ulaganje. to je moje stanoviste i za most na adi (zamislite da je na njegovom mestu nesto neupecatljivo poput kineskog mosta).

Max15":13wr7zyr je napisao(la):
spatiotecte":13wr7zyr je napisao(la):
Opet neki arhitekta na drogama... :kafa:
Tako su govorili i za Ajfela i Gaudija :)

upravo to!
 
Sami znate da nije bilo izabrano ni jedno rešenje već je bio otkup par predloga projekta na konkursu, jer svi predlozi su preterano širili prostor oko sebe sa nekim velikim platoima i sl. Nerealno rasipanje prostora. Kada pogledate koliko danas uzima prostora postojeća BAS sa sve dolaznim i odlaznim peronima i parkingom za autobuse preko noći.
Za novu stanicu BAS treba tek malo više mesta zbog parking autobusa i za prilaz taksiju unutar bloka naravno, ili ličnim automobilom dok se istovare, utovare koferi, prtljag iz taksija tj. iz ličnog automobila. Dok postojeći odlazeći terminal na BAS-u fukcioniše sasvim odlično, tako da vam te dimenzije govore koliko treba i za novu stanicu BAS-a za odlazni novi terminal, skoro isto prostora kao stari i ništa više što se njega tiče.
 
Max15":2l94oc41 je napisao(la):
spatiotecte":2l94oc41 je napisao(la):
Opet neki arhitekta na drogama... :kafa:

Tako su govorili i za Ajfela i Gaudija :)

spatiotecte":2l94oc41 je napisao(la):
Da, ali za razliku od ovog oni su projektovali nesto sto moze da se izgradi.
Bili su realni koliko god njihovi projekti bili avangardni za ono vreme.

Ако сте мислили на Ајфелов торањ само једна информација која је и мене зачудила, па да је поделим. Наиме, господин Ајфел није био архитекта већ хемичар по образовању, а иначе је био успешан предузетник и његова фирма је изградила торањ. Дизајнер и конструктор торња је Морис Колан (Maurice Koechlin)за кога је нажалост ретко ко чуо, неправда каквих је овај свет препун. Ако се информишете на којекаквим бла-бла Википедијама конструктор торња је Ајфел, али има и тамо супротних информација:

https://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Koechlin

а ево још једног линка који говори о томе:

http://www.nsbuild.rs/forum/projekti-u- ... =810#37782
 
Istina Veliki Vracar, Ajfelov toranj se pamti po Ajfelu isto tako sto se Most preko Ade pamiti po Djilasu, a nigde se ne spominju projektanti.
 
@Homer Jay

Da nisam se precizno izrazio. Jeste izabrana prva, druga i treća nagrada drugim rečima otkup tih radova kao što su i rekli tada iz grada.
Konkurs je bio pre svega za urbanističko rešenje bloka 42 i dela bloka 43 (OTC). Onda će sa autorima prvonagrađenog rešenja, pošto se vidi po njihovom radu da su ljudi racionalni i imaju realniji pristup od ostalih predlagača, pokušati da im podele i izmene projekat u više faza, jedno 6 do 7 faza izgradnje, skoro jedan ivičnjak jedna faza. Drugim rečima da im "malo" izmene projekat i sa njima naprave racionalniju podelu prostora, ekonomski u ovim uslovima ostvarivu novu stanicu i novu zgradu BAS-a. To si mogao da vidiš i po izrazu lica gradonačelnika da je bio u neverici šta vidi od pristiglih predloženih rešenja sa konkursa.
 
Homer Jay":36fofwkf je napisao(la):
Mair":36fofwkf je napisao(la):
Sami znate da nije bilo izabrano ni jedno rešenje već je bio otkup par predloga projekta na konkursu, jer svi predlozi su preterano širili prostor oko sebe sa nekim velikim platoima i sl.

Ovo baš i nije tačno, na konkursu jeste dodeljena prva nagrada - birou "Proaspekt", i po tom rešenju se radi Plan detaljne regulacije.
Значи, ипак су они криви за непрактичан прикључак станице на главне саобраћајнице, и губитак шансе да се исправе брљотине на садашњим прилазима УМП.

Постоји доста једноставно решење, које би, поред свега, знатно повећало употребну вредност Мосту на Ади.
nyhe9c.jpg

Прилаз паркингу је једно од решења, али суштина је означена црним линијама.
 
BAHATI KOMUNALNI POLICAJCI

KOMUNALNI policajci su, najblaže rečeno, postali potpuno netolerantni prema foto-aparatima. Tako su dežurni službenici našoj ekipi strogo ukazali da ne smemo da ih fotografišemo na dužnosti, iako je ona podrazumevala šetnju sa prekrštenim rukama na leđima uz budnu prismotru trgovaca.

Hoće li neki novinar (redakcija) skupiti OO i tužiti policajce koji zabrajuju snimanje ili će nastaviti da samo kukaju o tome?
 
Znači ponovo će biti veliki broj pacova u tom bloku 42 kod železničke stanice Novi Beograd?
 
Mair":1tk4vs86 je napisao(la):
@Homer Jay

Da nisam se precizno izrazio. Jeste izabrana prva, druga i treća nagrada drugim rečima otkup tih radova kao što su i rekli tada iz grada.
Konkurs je bio pre svega za urbanističko rešenje bloka 42 i dela bloka 43 (OTC). Onda će sa autorima prvonagrađenog rešenja, pošto se vidi po njihovom radu da su ljudi racionalni i imaju realniji pristup od ostalih predlagača, pokušati da im podele i izmene projekat u više faza, jedno 6 do 7 faza izgradnje, skoro jedan ivičnjak jedna faza. Drugim rečima da im "malo" izmene projekat i sa njima naprave racionalniju podelu prostora, ekonomski u ovim uslovima ostvarivu novu stanicu i novu zgradu BAS-a. To si mogao da vidiš i po izrazu lica gradonačelnika da je bio u neverici šta vidi od pristiglih predloženih rešenja sa konkursa.

Na svim konkursima, svuda u svetu, uvek se dodeljuje više nagrada i otkupa, to je sasvim normalna procedura. Kombinatoriku više nagrađenih rešenja je uveo Vasović (gradski arhiotekta u vreme Đilasa) - gde je najdrastičniji bio primer trga Slavija sa nedodeljenom prvom nagradom, već je pet timova dobilo drugu nagradu ili otkup, i onda su od svega toga pokušavali da naprave zajedničko rešenje. Bog sveti zna šta će biti s tim na kraju.

Pored toga, valjda smo mi malo ozbiljniji ljudi i ne donosimo zaključke na osnovu "izraza lica gradonačelnika". Mada je to na Beobuildu postao manir - da "gledanje u pasulj" prikazujemo kao činjenično stanje.

Hajde da prosto saberemo činjenice. Grad, kao naručilac konkursa, sam daje i uslove konkursa - odnosno ono što traži od arhitekata. Dakle, ako svi radovi imaju komercijalne objekte velikih površina, to je zato što je konkurs to tražio, a ne zato što je baš svim arhitektama dunulo da tako rade.

Drugo pitanje je - a zašto su baš tražili tolike komercijalne objekte na konkursu? Pa, zato što grad, kao što i sami vidimo, baš ne pliva u lovi - i ko malo više prati izjave i gradske vesti, zna da se od početka priča kako će grad tražiti partnera za izgradnju nove autobsuke stanice. Ergo, grad partneru daje zemljište u Bloku 42 i delu Bloka 43 (OTC) za džabe, a investitor zauzvrat izgradi celu stanicu od temelja do krova.

Naravno, to nije tako jednostavno kao što izgleda. U svetu ima dosta loših primera javno-privatnog partnerstva, jer je nekada nezgodno javne funkcije stavljati u ruke privatnog kapitala - investitoru je važan novac, i ako mu posao nije profitabilan, baš njega briga gde će i kako da dolaze autobusi u Beograd. Ono što je zasad ohrabrujuće jeste da i dalje najviše ljudi koristi autobus za putovanja i da će beogradska stanica, obrni-okreni, imati popriličan promet, što može motivišuće da deluje na potencijalne investitore.
 
Tačnije prva tri rešenja (nagrađena tri projekta) za njih je gradonačelnik i komisija, a gradonačelnik sluša komisiju rekli da će od ta tri napraviti nešto što će biti izgrađeno. Možda su se na to odlučili jer nemaju vremena da ponavljaju konkurs.

Razumem te potpuno da ovakav način tumačenja nije poželjan na forumu, ali ovo što ti spominjem sam veoma dobro zapamtio. Zato što su u bloku 42 poželjniji poslovno komercijalni objekti, a ne neki plato od 200x50m sa glavnom autobuskom stanicom BAS. Zato ni jedan od predloga projekata nije usvojen kao egzaktan. Jer da su predlagači projekata više brinuli kako da ostave što više mesta za nove poslovne, trgovačke objekte, a sa takvim objektima dobiješ i omanji plato, i stanicu sveli u realne okvire, možda bi već imali izvođenje radova na novoj stanici BAS-a u bloku 42.

Možda nisi znao ali sam jedan od onih koji misle da ne treba da bude stanica BAS-a na Novom Beogradu, već treba da bude na periferiji, a ovde u bloku 42 treba poslovni, trgovački objekti jer ima odličnu drumsko železničku infrastrukturu i pri tome je u centralno zoni Novog Beograda. Nedaleko od centra grada i na pola puta Čukarica - Zemuna. To možeš videti svaki dan ako tamo prođeš da su sve okolne saobraćajnice koje ga okružuju opterećene već sada u svom kapacitetu, a da u bloku 42 još ništa nije izgrađeno. Znači odlična komercijalna lokacija koja utiče na dobit grada.
 
E... kad bi se prisetili koliko su se mučili vukuci torbe prepune sira, kajmaka pasulja, praziluka
sa autobuske stanice na NBgd
Mnogo manje protivnika bi bilo a i ona sama danas bi vec bila izgradjena
avaj, sada vecina ima dobra kola a i onamo nema više od koga da se uzima
te koj ce im nova autobuska stanica na NBGu

khm.. :(
 
Preselis nadstresnicu ogradu vec je asfaltirano i par montazni toaleta i eto ga za cas
 
Данас сам из воза видео да су поред ровокопача и булдожера дотерали и УЛТ, предпостављам да крећу са одношењем земљ и смећа.
 
Milose, Dosljak, pa zar nije ovo o cemu pisete ovde isto sto i projekat Sirius?
 
Не, ја мислим на простор некадашње реплике Теразија из 30-их, простору одређеном за нову аутобуску станицу. Већ дуже време, сигурно два месеца, код оног растуреног трафоа од некадашњих Теразија су паркирани један булдожер и један ровокопач ЈКП Зеленила коју су вероватно рашчишћавали терен, а данас сам међу њима видео и велики утоваривач што значи да су почели са одношењем земље и смећа.
 
Ako sam te dobro razumeo Milos je ovo slikao iz Djordja Stanojevića u pravcu replike Terazija
 
Vrh