Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Eto,
ja gore upitah Cika Branu odakle je slikao i to se sve pretvori u pricu o meni. Sta se to desava?
Imam utisak da ako napisem "dobro jutro" da ce se pojaviti tvrdnje da trolujem jer dobro jutro nije tema posta.

Mozda ce vam zvucati sokantno ali ja ne pisem da bih imao "citaoce" ili fanove ili neke postovaoce. Zato meni nece nikad biti "najveca kazna sto niko nece obracati paznju na moje postove".
Takodje, mene ne zanima ni jedan forumas, jer ni jednog ne poznajem. Mene zanimaju samo neke teme.

Sve vas postujem i uvazavam jednako. Nikom ne govorim nista ruzno niti cu to ciniti. kakva ce biti reakcija drugih na moje pisanje to ostavljam svakom da radi po svojoj savjesti.

svima sve najbolje u zivotu i radu.

P.S.
davno smo se trebali vratiti na temu autobuske stanice
 
p2708151445.jpg

Autokomanda.
 
U danasnjem izdanju Vecernjih novosti pisu o raciscavanju terena, ali samo jednog dela bloka 42, odnosno od replike terazijske fontane do hotela Holidej in.
Da li je te strane predvidjeno izmestanje Lastine autobuske stanice? Mozda ce nju prvo ukloniti sa sadasnje lokacije a u drugoj fazi bi doslo do izmestanja BAS-ove.
 
Блок 42: Припрема терена за аутобуску станицу?
И. Прековић | 30. октобар 2015. 15:21 | Коментара: 1

Поред некадашње реплике Теразија на Новом Београду у току велико рашчишћавање земљишта. Радници добили задатак да очисте простор 140 метара од тротоара

БАГЕРИ су почели рашчишћавање терена тик уз бившу реплике Теразија у Блоку 42 на Новом Београду, највероватније за премештање главне аутобуске станице. Званичне потврде још нема, већ само да се ради о "уређивању грађевинског земљишта".

Већ неколико дана уназад са тешком механизацијом радници ЈКП "Зеленило" уклањају растиње и равнају терен у Булевару Милутина Миланковића. Иако и даље стоје нетакнути бетонски подови и фонтана уклоњене реплике Теразија, рашчишћавање се ради поред, у правцу "Експо центра".

- По налогу ово је само привођење грађевинског земљишта намени, које води Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда - каже нам један од радника. - Наш задатак је да очистимо све до 140 метара од тротоара, што ћемо завршити у наредних десетак дана. Шта ће се даље радити, стварно не знамо.

Сталне муштерије и продавци са оближњег "бувљака" начули су да се прави окретница за аутобусе, али пре ће бити да се спроводи Генерални урабнистички план Београда. Према њему, Блок 42, уоквирен улицама Јурија Гагарина, Пролетерских солидарности, Ђорђа Станојевића и Булеваром Милутина Миланковића, намењен је за изградњу пословно-комерцијалног простора са 15 долазних и 60 одлазних перона. Такође, предвиђено је осам железничких терминуса, смештених на површини од 21 хектара, од чега ће пословни простор имати 180.000 квадрата.

И ХОТЕЛ И МАРКЕТ

За комерцијални део у Блоку 42, према условима конкурса, предвиђено је 30.000 квадрата за трговинску делатност, али и за хотелски смештај. Такође, око 6.000 квадрата планирано ја за супермаркет, док је 93.000 квадрата намењено за канцеларијски простор. Као прва фаза реализације биће изграђена аутобуска станица.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... ku-stanicu
 
Autobuska stanica u Bloku 42 neće početi da se gradi pre 2016, i to prema rečima Siniše Malog! Tako da onda sami možete da sračunate koliko to raščišćavanje okoline pokojnih lažnih Terazija ima veze sa bilo kakvom izgradnjom.

Gradska vlast je obećavala da će Plan detaljne regulacije (PDR) za Blok 42 biti usvojen do kraja godine, sutra je već novembar, a plan još nije stavljen ni na javni uvid. Bez tog plana, nema osnova za dalji razvoj bloka.

Pri tom, pobednički rad na konkursu, prema kojem se i radi PDR, nije predviđao nikakve objekte autobuske stanice u delu bloka ka Milutina Milankovića (koji se trenutno raščišćava). Autobuska stanica ja planirana na prostoru između UMP-a i Jurija Gagarina, dok je na severnoj strani planirano proširenje železničke stanice i veliki ulazni plato ispred nje:

140603-BLOK42-06.jpg


Na sve to treba dodati i da grad jednostavno nema keša da gradi novu stanicu, i da sami priznaju da traže investitora koji bi je izgradio po modelu javno-privatnog partnerstva (zemljište za dž, gradu stanica, investitoru poslovni i komercijalni objekti).

Jedino što postoji kao neka mogućnost, koja u ovoj ludoj zemlji uopšte nije isključena, jeste da se zbog "Navodnog Beograda" žuri sa iseljenjem Lastine stanice iz Hercegovačke, i da će onako - poludivlje - da je zbudže u nekim kontejnerima u Bloku 42. Nadam se da, ipak, nisu baš toliko ludi.
 
Не знам ко је био у комисији за овај план, али сигуран сам да није било саобраћајног вредновања овог решења. Не могу да кривим учесника конкурса, што није имао у тиму познаваоце саобраћајног планирања, нити добре познаваоце развоја оријентисаног на јавни превоз (TOD-Transit Oriented Development).

Примедбе су следеће:
1) Простор испод перона, као најдрагоценији пословни простор, користи као паркинг. За тако нешто треба користити девастирани простор испод друмских надвожњака.
2) Како је од суштинске важности за успешност путничког терминала једноставна веза са јавним саобраћајем, промашај је што је прилаз перонима, што аутобуским што железничким, са средине блока. Потребна су два прилаза, источни, ближе Ђорђа Станојевића и ближе Антифашистичкој борби. Такав план је погоднији и у смислу евакуације и равномерније расподеле токова кретања. Разлог је што у те две улице можемо имати једноставан прилаз јавном превозу.
3) Иако имамо 4 булевара око блока, за сам прилаз аутобусима је предвиђена нова раскрсница, која смањује брзину аутобуса на самом улазу и излазу у станицу. Могућа су и загушења излаза, која се већ дешавају на садашњој аутобуској станици у тренуцима једновременог поласка великог броја аутобуса (када је пун сат и пола сата). Околни булевари омогућују велике могућности уласка и изласка са аутобуске станице и аутомобилских паркинга десним скретањима.
4) У неком од суседних блокова је требало да у оквиру истог плана буду гараже за одржавање аутобуса, и чекање на полазак, које по правилу заузимају веће саобраћајне површине од саме станице. Најбоље негде у близини Топлане и Бродоградилишта.
5) За сам трамвај је морало бити размотрено да приђе ближе самом терминалу од садашње позиције на средини Ђорђа Станојевића. Врло је важно имати непосредан прилаз без семафора.
6) Већ смо направили глупост везан за лоша решења прилазних саобраћајница ка Мосту на Ади. Последично, сва возила се укључују на исти из Јурија Гагарина. Уређење овог блока је прилика да се исправи ова грешка.
7) Није осмишљен аутобуски терминус за градске и приградске линије.
8 ) Овакве локације треба да буду максимално попуњене пословним садржајима, чак и до 500.000 квадрата, јер се на овој локацији предвиђа терминал јавног саобраћаја са највећим бројем корисника у Србији!
9) У овом подручју је предвиђена метро линија из правца историјског центра Београда ка Савским блоковима у свим плановима у последњих пола века! Метро станица није смела бити искључена из плана.
10) У целом пројекту се морају осмислити фазе, јер је економски неодрживо да буде одједанпут.
 
Karlo del Ponte":3j0psu1h je napisao(la):
.... 10) У целом пројекту се морају осмислити фазе,
јер је економски неодрживо да буде одједанпут....

Karlo , plus 1 :)

Na žalost od svih faza oni znaju samo za prvu ,, raščiščavanje terena,,
te je tek po treci put sporvode ....
sto znaci ostalo je jos samo 7 puta za rašćišćavanje.... :laugh: :lool: :laugh:
 
Како се зове архитектонски биро који је победио на конкурсу? Стварно бих хтео да им пишем. Наравно, прво бих хтео да похвалим креативност, и да похвалим то што су направили станични трг. Има ту више похвалних ствари, а на неке од поменутих примедби заиста нису могли утицати.
 
I meni je javila ptičica da planirau neku budževinu od okretnice u delu bloka ka Jurija Gagarina.
 
@Karlo

Iza pobedničkog rada stoji biro "Proaspekt" profesora Vladimira i Milna Lojanice. Kontam da možeš da ih kontaktiraš putem njihove Fejsbuk stranice , ili putem kontakta koji stoje na zvaničnom sajtu Proaspekt.rs.

Ukoliko si član Skyscrapercity foruma, možda možeš da pošalješ privatnu poruku članu čiji je nick Sergionni koji je bio deo Lojaničinog pobedničkog tima.

U krajnjem, kada bude gotov Plan detaljne regulacije, on će ići na javni uvid kada će, bar formalno, moći da se ulože primedbe na predloženi plan :)
 
Карло, нема потребе да их контактираш. Лично познајем неке од коаутора. Нисам сигуран да су орни да било шта мењају на конкурсном раду, понајмање на сугестије са стране. Ту је њихов посао завршен.
 
Био сам претходник неколико дана у Кракову, у Пољској, и видео сјајан пример споја огромног тржног центра ("Галерија Краковска"), велике железничке и аутобуске станице, с паркиралиштем на њиховом крову, и добрим везама с градским превозом.

Веома прометно, функционално, модерно и близу Старог града, захваљујући чему у Старом граду скоро уопште нема типичних великих продавница светских модних и других трговачких марки, што је вишеструко добро. Стари град је ослобођен те врсте трговине и свега лошег што она подразумева и носи - изглед, заузеће, величина и цена пословног простора, снабдевање, гужва, градски превоз, паркирање - и остављен туристима и домаћима за разгледање и уживање, уз бројне веома разнолико и занимљиво уређене кафиће.

Простор на којем је све изведено и уклопљено је могуће и мањи од простора који је одређен за две станице на Новом Београду. Наравно, колосека је у Кракову неупоредиво више, као што су и возови несравњиво бољи.

И, да, испод коловоза саобраћајне петље (и прилаза њој) у близини видео сам уређена паркиралишта. То је оно што ми је пало на памет да би се могло урадити на Новом Београду у неискоришћеном простору испод пруге, писао сам о томе овде једном приликом.

.................

Не знам шта је планирано за главну станицу у Прокопу, кад сам видео паркиралиште на крову станице у Кракову пало ми је на памет да би могло такво да буде, нарочито због облика терена, и на њој.

....................................

С Википедије о Галерији Краковски. Штета што не спомињу интеграцију са железничком и аутобуском станицом.

Galeria Krakowska has over 55,470 square metres of retail floor space, 4,955 square metres of offices, as well as parking for 1,400 cars (free for the first hour).
It is part of an urban renewal project named ‘Nowe Miasto’ where the German project developer, ECE, developed Galeria Krakowska in the busy inner city. Galeria Krakowska set new standards in architecture in Poland, and the development received the 2008 ICSC European Shopping Center Award in the category of "New Developments: Large"...
 
Краков је, иначе, сјајан пример - прелепог града.
 
Lakše je da padne meteor ovde nego ovo da se izvede. Možemo da skrenemo jedan meteor ka nama i dobićemo ovakvu stanicu. :)
Izgleda kao delovi meteora.
 
Vidi se da si mlađi nisi obliazio partizanske spomenike, ja sam ih barem video na fotografijama. Ne znam tačno ni nazive da bih ti olakšao potragu za tim fotografijama spomenika.

Realno ovaj predlog za stanicu izgleda kao neki spomenik. Monumet. Ambiciozno hrabro, ali ko će to da plati.
 
Vidi se da su inspiraciju našli u šumi. Fale još stubovi rasvete u obliku psilocibinskih pečuraka koje rastu iz ovih panjeva pa da sve bude jasno :)
 
Vrh