Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Screenshot_20241005_210730_com_instagram_android_InstagramMainActivity.jpg
 
Da se nadovezem, podpitanje: Koja bi lokacija onda bila idealna? @Delija
Pored Prokopa da se izgradi stanica sa natkritim peronima poput stanice u Bratislavi, sa dva- tri poslovna nebodera bi upotpunilo taj kraj... Još kada bi se povezale tramvajske pruge od Gazele do Autokomande preko budućeg staničnih trga kod Prokopa...
 
Da se nadovezem, podpitanje: Koja bi lokacija onda bila idealna? @Delija
У овом превазиђеном и нефункционалном облику једне централне бус станице ни једна локација не би била добра јер нигде не би било могуће дистрибуирати толики, централизовани аутобуски саобраћај без великих последица.

Локација старе станице је за тако нешто била најбезболнија.

Једино нормално решење су биле барем две мање станице југ и север а идеално 3-4-5 стајалишта у склопу већих терминуса/чворишта јавног превоза, као што се и ради у развијеном свету.
 
Budimpesta, Minhen i Zagreb imaju centralne stanice, Bec ih ima nekoliko, Keln ima autobusku stanicu na aerodromu. O ovom beogradskom resenju ce moci da se govori, kada stajaliste na Autokomandi bude zazivelo.
 
Загреб је ипак доста мањи град, не знам како је у Минхену али је највероватније баш као у остатку западне Европе са доста других мањих стајалишта. У Будимпешти та једна централна станица је доста мања од наше и јако је лепо организована и инкорпорина у урбану матрицу.

Овде имамо и проблем катастрофалне повезаности железницом и непостојања било какве стратегије саобраћаја осим оне која се своди на уништавање јавних система превоза и пребацивања трошкова транспорта на грађане које потом тако сатеране у аутомобиле деремо акцизама на гориво.
 
Једино нормално решење су биле барем две мање станице југ и север а идеално 3-4-5 стајалишта у склопу већих терминуса/чворишта јавног превоза, као што се и ради у развијеном свету.
Dobro, ako nista drugo biće barem relativno lako da se ovo sanira u nekoj srecnijoj, nenaprednoj budućnosti (u odnosu na druga napredna resenja)
 
Не знам зашто толико сикћете на носталгију за старом станицом. Да, била је грозна. Да, требало је истерати оданде и сравнити са земљом. Али, исто тако ми је (а и већини људи око мене) сетан призор опустелих перона. Шта је ту тако страшно?
 
Zašto je trebalo isterati i sravniti sa zemljom ako:

...ne postoji adekvatna alternativa?

Pitanje postavljam iz ugla građanina, ne iz ugla interesa krupnog kapitala ili uskogrude struke koja misli da je sama sebi svrha.

Taj setni momenat je razumljiv ali bizaran iz ugla ozbiljne rasprave.
 
Не знам зашто толико сикћете на носталгију за старом станицом. Да, била је грозна. ......Шта је ту тако страшно?

Jednostran pogled, bez sagledavanja svih aspekata.
Stanica ima i upotrebnu vrednost.
A strašno je to što nova lokacija nije adekvatna u odnosu na staru.
 
Честитам нову нефункционалну, привремену аутобуску станицу (али овог пута на погрешном месту) свима који славе.

Сви ови процеси указују на једно - Најбрже растуће социјално раслојавање у свету се тренутно дешава у Србији. Ко још иде аутобусом осим сиротиње, ђака и студената из провинције?

Сиротиња да пева што има и ово. Терај даље!
Bus je najskuplji, ko bre sirotinja?
 
Pitanje:

Da li su ove nadstrešnice dovoljno isturene da se ne kisne dok se ubacuje prtljag? Deluju mi kao da su "kratke".
 
Да не причамо тек о том мега лоповлуку са перонским картама! Да је станица изграђена приватним средствима па и некако. Међутим, у том случају ни један аутобус не би био дужан да користи услуге те станице и онда би та мафијашка оранизација убрзо пропала.

Зато се одржава ова сива зона и зато је искреирана цела прича са градњом станице. Као БАС је кренуо сам то да гради па као остао без пара и онда је град улетео са нашим парама. То им је био план од почетка! А ту је и ствар земљишта које је такође наше.
 
Дакле, имамо приватну фирму са монополским статусом чије средство за рад и наплату је изграђено нашим средствима, на нашем земљишту.

Заузврат имамо очајну услугу коју плаћамо иако је свуда у свету бесплатна.


Тешко да може горе од овога. Ово је ствар, не за драму, него за кривичну одговорност.
 
Pa jes' najskuplji, bez sale, jos ako placas peronsku...

Eno do NS-a na primer ima i za 1200 dinara karta busom, izmedju 700 i 1200 su karte, voz je jeftiniji od toga (600, 700), i bla bla bla je jeftiniji (500-800).

Automobilom ti dodje, koliko, negde 1000 dinara? Znaci da imas bus koji je skuplji nego da ides kolima tj. moras da gadjas kada da ides da bi prosao jeftinije.

Sa tim da automobilom ides sam i niko ti ne brani da ides sa nekim i podelis troskove, mozes i da oglasis na bla bla da ides pa jos i zaradis itd.

Ja na primer idem busom jer sam lenj, sto je privilegija, a ne siromastvo 🤣 Mrzi me da trazim Prokop, mrzi me da vozim, mrzi me da u Bla bla karu sedim sa nekim random likovima jer uglavnom ide omladina, a oni su id*** u 99 posto slucajeva 🤣 Narocito ti na relaciji BG-NS, ovi dole juzna pruga su carevi.
 
Да не причамо тек о том мега лоповлуку са перонским картама! Да је станица изграђена приватним средствима па и некако. Међутим, у том случају ни један аутобус не би био дужан да користи услуге те станице и онда би та мафијашка оранизација убрзо пропала.

Зато се одржава ова сива зона и зато је искреирана цела прича са градњом станице. Као БАС је кренуо сам то да гради па као остао без пара и онда је град улетео са нашим парама. То им је био план од почетка! А ту је и ствар земљишта које је такође наше.

Pa mislim, dobro jutro :)
Zato je toliko i trajala izgradnja stanice - dok Grad nije preuzeo BAS :)
 
Na dužim relacijama uopšte nije tako. Mene povratna karta izađe 2.500 dinara. Kolima me izađe najmanje 10.000.
 
О да, ово је тако тупав текст. Баш ме брига за станицу као станицу, битно ми је да је на добро месту и да је добро повезана превозом. Стара станица је увек били ужас и јако непријатно место. МНакар је ја као такву памтим.
А да не причамо што планови за њено пресељење постоје барем 25 година
 
@Beki
Воз Београд - Нови Сад је изузетак. Воз Београд - Сремска Митровица путује слично као аутобус. Возови Београд - Ваљево и Београд - Вршац стижу за исто време као и аутобуси, али имају мање полазака. На другим пругама су возови спорији од аутобуса или нема довољно полазака па се воз ни не разматра као алтернатива. Бла-бла кар може бити алтернатива, али није свуда довољно распрострањен нити има капацитет да замени аутобус или воз.
У ове рачунице за аутомобил улазиш са претпоставком да свако има аутомобил и возачку дозволу, а није тако. Неко једноставно нема избор између аутомобила и аутобуса.
 
Ne znam, iz mog iskustva bas elita ide basom. Svi imaju markirane stvari, svuda po garderobi su ispisani brendovi elitnih modnih marki, svi bulje u najnoviji iPhone, niko ni sa kim ne prica, sto je odlika elite i bogatih, svi sednu na sediste koje nije do prozora i ostave stvari na susednom sedistu da ne moze neko da sedne pored njih, po cemu se takodje vidi da su bogatiji i elitniji jer ne zele da bilo ko sedi pored njih.

Pratio sam mamu na autobus pre neki dan i da stavi kofer dole u autobus ju je kostalo 200 dinara, sto je takodje elitno.

Bla bla karom idu svakakvi klosari, cesto su komunikativni, sto je odlika siromastva, rade neke robovske poslove, bulje u neke kompjutere za gazdu, nose neke raspale patike i odecu, nemaju najnovije modele telefona i pricaju cesto o poslu, jadni, dok elita po busevima ima uvek neke ljubavne probleme ili gleda destinacije gde da letuju i glasno pricaju na telefon o tome.

Jasno je da po onoj Rambovoj teoriji samo bogati idu busem jer se tu iskljucivo vode neobavezne teme o ljubavi, letovanjima, zimovanjima...

Takodje, u busu uvek mozete jasno cuti coveka koji glasno prica na telefon i stavlja svima do znanja oko sebe da je usao u autobus jer mu se pokvario auto. Tako da, u busu je i dosta ekipe koja ima sopstvena kola, plus pare za popravku, plus pare za kartu za autobus, peronsku, kofere... Tesko da je to siromastvo.
 
У Србији сви имамо фиктивно здравсто, сви имамо ретарде, малоумнике и криминалце на власти, сви имамо лош ваздух, затроване реке и земљу, сви имамо корумпиране псве јавне институције...

Јако перфидан текст. Идеја је да меримо у чијем ћошку обора је блато најплиће, никако преко тарабе да се гледа.
 
У Србији сви имамо фиктивно здравсто, сви имамо ретарде, малоумнике и криминалце на власти, сви имамо лош ваздух, затроване реке и земљу, сви имамо корумпиране псве јавне институције...

Јако перфидан текст. Идеја је да меримо у чијем ћошку обора је блато најплиће, никако преко тарабе да се гледа.
Slažem se. Iz teksta se može zaključiti da je pljačka proporcionalna sa ekonomskim mogućnostima lokalne sredine. Uzeti od svakoga nešto a da niko ne pita : zašto?
 
Vrh