Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Ja sam protivnik većeg broja stanica. Prvo kod nas ne postoje linije između svih gradova. I baš je BAS mesto gde se svi pravci ukrštaju. E sad, ja znam dosta njih koji studiraju u NS npr a idu negde iz južnijih krajeva od Beograda. Da li sad oni treba da provedu još pola sata u gspu i da potroše još para na prevoz i da opterete GSP?
Smatram da to nema smisla. Jedna velika stanica koja je dobro povezana sa svim pravcima (moj favorit je lokacija BIP-a).

NBG možda i postane dobra lokacija kada se završi UMP ali niko ovde nije optimističan po tom pitanju, znači neće ni za 20 godina biti gotovo, znači jako puno autobusa (nekoliko hiljada?) svakog dana na kružni tok kod Arene. I malo jače forsiranje petlje Radnička.
I koliko semafora? Samo se premešta problem sa jednog mesta na drugo.
 
E sad, ja znam dosta njih koji studiraju u NS npr a idu negde iz južnijih krajeva od Beograda. Da li sad oni treba da provedu još pola sata u gspu i da potroše još para na prevoz i da opterete GSP?
Naprotiv, svega manje, a sto i jeste mnogo veca vrednost ,, ne centralizovanog,, BASa
Zamisao i jeste da pravci samo zastanu na svojoj (blizoj) strani ali uvek da zavrsavaju na supuprotnoj strani grada
konkretno u tvom primeru sa severa zavrsavaju (ne na severoj) nego na južnoj stanici :)
Čemu li onda služi obilaznica ako ne da rastereti grad i skrati vreme
 
@Gorštak

Baš tu (kod Arene) najlakše mogu da zamislim nekoliko hiljqda autobusa, jer nikakvih problema nema, niti će biti. Inače, idealna "rezervna" trasa za autobuse ka Nišu sa budućeg BAS-a na NB biće preko Mosta na Adi i Bulevara vojvode Mišića do Mostara (kad se napravi tunel do Autokomande, onda tuda). Time se čuva funkcionalnost autobuske stanice čak i u najgorem špicu (petak popodne na Svetog Nikolu, ili pred Novu godinu).

Uz sve to, realno je da će rekonstrukcijom železničke pruge na Koridoru 10 autobuski saobraćaj ka Nišu i Novom Sadu opasti, što se verovatno neće desiti sa saobraćajem ka Zapadnoj Srbiji. A Ibarska preko Mosta na Adi izbija pravo na budući BAS... kao i planirani autoput za Požegu, kojom god obalom ga proterali.
 
Пантограф":2gw34dtm je napisao(la):
Не може, побогу, Аутобуска станица "Београд" да буде код кванташа, јер се већ на Бежанијској коси, километар одатле, завршава насељено место по имену Београд (постоји и карактеристичан саобраћајни знак).

Ako meriš po saobraćajnom znaku koji označava pre svega brzinu kretanja (ako mislimo na isti), a ne toliko naseljeno mesto. Jer je taj znak više za između dva sela u Srbiji i ako stvarno postoji na Bežanijskoj kosi takva glupost od znaka jer nema povećanja brzine kretanja preko 50km/h (osim na auto-putu) od Batajnice i Jakova do Grocke ili od Borče do Petlovog Brda da ne kažem Sremčice to ti je još jedan dokaz ne znanja ili lobi zezancije, a pre će biti bahatosti i ne znanja.
Sve u svemu taj znak sigurno nije merodavan.

Kvantaš (Veletržnica) nije daleka periferija, čak da meriš u [km] blizu je, a pošto ima auto-put time je još bliža lokacija jer se brzo stiže do kuće od BAS-a.

Beograd je danas veliki grad, a daleka periferija je Batajnica, Dobanovci, Surčin, Padinska Skela, Vrčin, Sremčica, Barajevo. Promenio se Beograd teritorijalno i nije pod sankcijama kada je tadašnji gradonačelnik N. Čović (čitaj vlast), te 1994 god. napravila u bloku 43 OTC ( :) sarkazam za sebe), a pravo ime mu je buvljak i onda 1995 god. kaže tu će i BAS jer te godine kreću da forsiraju ili ti spinuju '97 god."Europolis novi grad da bude lepši Beograd", danas poznat kao Savski amfiteatar. Pod sankcijama i iz ugla ničega i ništa te 1995 god. lokacija blok 42 za BAS je atrakcija za NBG kao da si stavio Shopping mall. Danas je vreme drugo i grad nije isti, pa ni Novi Beograd da sebe u propasti BAS-om. Danas stvarno imamo Shopping mall u blizini bloka 42 to je u bloku 67 "Delta City". Tako da ova dečja igra sa BAS-om u bloku 42, više nije zanimljiva i nema argumenata. Jer love ima gde god hoćeš i mnogo više za razliku od te 1997 god.

Lokacija na Novom Beogradu za BAS je investicija za 2 godine. i onda gužva do bola, pa će onda i nju da premeštaju. Ako ćeš ti da plaćaš (od poreza) premštanje svakih 5 god. onda u redu. Nemoj lično da shvatiš. Jer ako bude i ostane u bloku 42, to ti je još jedan saobraćajni i ekonomski spam za Beograd.

Beograd pored Savskog amfiteatra ima blokove 43 i 42 u samo geografskom centru NBG koji ako ne čuje zlo postati i ekonomski centar NBG kao i podcentar Beograda. Jer je lokacija blok 42 extra za šta god hoćeš od biznisa, za kule i gradove. Blizu je ž. stanica NBG i UMP kao i Sava centar i Savski amfiteatar i naravno Arena. Druga je stvar što nekome ne ogovara da mu posao preotme ta lokacija, pa je devastira BAS-om, ali biće pre da je ne znanje u pitanju.

Пантограф":2gw34dtm je napisao(la):
У Њујорку је аутобуска станица на Тајмс скверу. Не гради се такав објекат на далекој периферији.

Verujem da si se zaneo kada porediš taj grad sa Beogradom. Tako da te razumem i meni se dešava. :)


Gorstak89":2gw34dtm je napisao(la):
... E sad, ja znam dosta njih koji studiraju u NS npr a idu negde iz južnijih krajeva od Beograda. Da li sad oni treba da provedu još pola sata u gspu i da potroše još para na prevoz i da opterete GSP?
Smatram da to nema smisla. Jedna velika stanica koja je dobro povezana sa svim pravcima (moj favorit je lokacija BIP-a).

Lokacija BIP-a je isto "skupa" da bi na sebi imala BAS, zbog gužvi i sl.
 
Postoji znak za napuštanje naseljenog mesta (prekrižene kuće i zgrade) čim prođeš raskrsnicu sa Norveškom ulicom i nastaviš ka Kvantašu. Naravno, to znači da je dozvoljeno 80 km/h. To znam, jer živim 300 metara odatle. To je kraj Naseljenog mesta Beograd.

Neće biti nikakve "gužve do bola" oko novog BAS-a na Novom Beogradu. U prethodnom postu sam objasnio i zašto. To je jedina pozicija od koje, ka svim sem ka jednom pravcu, postoje i alternativni pravci kretanja autobusa - u slučaju gužve. Razmisli, pogledaj mapu i kreni da analiziraš sve saobraćajne tokove koji vode iz Beograda i izvešćeš isti zaključak.

Poređenje sa Njujorkom je ovde na štetu Njujorka, jer taj grad svakako ima veće saobraćajne gužve od Beograda, ali i autobusku stanicu u centru. Šta tu tek nije jasno?
 
A ako ih ima 3? :D Šta znam, nisam stučan ali mi se mnogo više sviđa jedna stanica. Koliko bi se povećala gužva kada bi autobusi išli od jednog do drugog? Pa i do trećeg?
 
@Пантограф: раскрсница Булевара Милутина Миланковића и улице Антифашистичке борбе је већ преоптерећена. Убаци неколико хиљада аутобуса и ето колапса. БАС треба да буде код прокопа, нема боље локације.
 
U odnosu na celu povrsinu sadasnje pozicije BASa koliku povrsinu zauzima dolazni peroni -
uzasno malu - jer se tu ne zadrzavaju
po tom principu prolazna Bg stajalista mogu biti svuda sa ogromnim kapacitetom

Glavne stanice (zavrsne) moraju da imaju pratece sadržaje na pr.
Parkiraliste za autobuse koja cekaju svoje vreme
servis za autobuse
Pumpa goriva za autobuse
Perionicu za autobuse
Službene prostorije za potrebe vozaca i BASa
itd
Pa tek onda ide ono za prihvat otpremanje punika. . .

Vrlo glomazne zavrsne stanice idu na ,,periferiju,,
Prolazne stanice - mozes da ih turis di oš :)
 
Пантограф":3mdzfjo6 je napisao(la):
Postoji znak za napuštanje naseljenog mesta (prekrižene kuće i zgrade) čim prođeš raskrsnicu sa Norveškom ulicom i nastaviš ka Kvantašu. Naravno, to znači da je dozvoljeno 80 km/h. To znam, jer živim 300 metara odatle. To je kraj Naseljenog mesta Beograd.

Znam da to označava brzinu preko 50km/h tj. do max 80km/h na tom pravcu, ali nemoj da misliš da ako si tu stavili takava znak da okolina nije naseljena. Ne moraju da budu stambene zgrade da bilo naseljeno. To je znak koji u Srbiji je teško primenljiv jer su sela spojena ili je razmak 1km. Tom znaku koji dozoljava 80km/h na toj saobraćajnici koja ima raskrsnicu sa okretnicom GSP-a kod nove kapela na novom Bežanijskom groblju sigurno nije mesto tu. Jer ne može da se vozi 80km/h na saobaraćajnici koja ima raskrsnice, već max. 50km/h (nekada po starom 60km/h) za konkretan slučaj. Takođe ni širina kolovozne trake nije za 80km/h na toj saobraćajnici.
Kvantaš (Veletržnica) je i te kako naseljejno za severne strane pruge i auto-puta. Plavi horizonti, Altina "simboli planirane gradnje". Tako da baš kod "Tempa" idelano za BAS jer nema stambenih zgrada neposredno da bi nekome smetalo, a tu je auto-put.
Smatram da može da bude tu stanica BAS za sve pravce, jer ako im dozvole da idu na jug kroz grad odatle mogu da koriste UMP ka Adi što neće biti slučaj. Već će od Kvantaša (Veletržnica) ići ka aerodromu na obilaznicu i auto-put za Čačak. Za Niš mogu odmah da krenu na auto-put ka Gazeli, a u spec. slučajevima bi i oni išli ka aerodromu "Nikola Tesla" na obilaznicu. Za sever Srbije misli da je jasna lokacija. Autobusima je ekonomičenije jer ne voze "gradsku vožnju" stani kreni sami tim je i zagađenost minimalna, a o gužvama da ne govorim.

Putnici će morati da koriste javni prevoz jer on ide žutom trakom ili auto-putem npr do Konjarnika od Kvantaša (Veletržnica) i može da staje na gradskim stajlištima, a ne ako sada da razni operatori međugradskog i međunarodnog prevoza izigravaju i glume GSP po Beogradu i staju po raznim GSP stanicam usput i naravno prave gužvu.
 
O Boze, neverujem sta citam..
Da mi stavimo BAS izmedju Dobanovaca i Surcina, najbolje???
Auroputevi ka svim pravcima zar ne? Sta, ima iz dobanovaca GSP linija, eto putnicima 'cas posla su u centru.
A i bili vi prepoznatljivi u svetu po cinjenici da nam je aerodrom blizi centru nego autobuska stanica.
Jos i gl. Zeleznicku u Makis ili jos bolje u Ripanj.,,
Ja sam zaista sokiran predlozima.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Prolazna stajališta već imamo. I to dosta odvlači para BAS-u. Ja znam kad ja idem busom koliko ljudi se ukrca kod Auto Komande.

od prokopa ima dovoljno mesta, mogu i da se urade etaže. Na kraju krajeva, tu je eksproprijacija, ima dosta kuća koje mogu da se uzmu za te potrebe. Što se tiče cene, sve će i onako da košta, mogli bi bar da ga uradimo kako valja.
 
Cita li iko predhodne stranice na primer od prve, pa na vamo :oops:
 
Moj predlog lokacije za novu stanicu BAS-a

BAS2015-1_zpsc3a389d4.jpg



Detaljniji prikaz


BAS2015-2_zpsafd16f61.jpg




Ako lokacija nije prodata biće jeftino, a ako jeste prodata biće još jeftinije otkupitije. Graditi se mora. :pob:
Naravno treba izmeniti pre toga GUP i napravit DUP za lokaciju, pa javna rasprava 30 dana i to je to.
 
dal je i jednom stanovniku Beograda ova stanica blizu?

no comment...
 
Jeste ovima sa groblja. To je dugorocna investicija! :D
 
To da se napravi na autokomandi gdje je i planirano ostvljen plato
 
Ova lokacija za BAS je jedna od najperspektivnijih, a to je kod Labudovog Brda i Vidikovca.
Za dolazak putnika u centar grada posle putovanja do Beograda već postoji veliki broj GSP linija koje voze u sve delove grada. Ako treba može se napraviti i okretnica GSP-a u neposrednoj blizini BAS-a.

Za one koji misle da BAS ne može bez železničke stanice u svojoj blizini, evo par reči o tome.
Lokacija ima kapacitet i za podzemnu železnicu "BG" voz, tako što se napravi podzemna železnička stanica i pruga ispod brda koja se priključuje površinskoj Rakovičkoj pruzi, a koja je udaljena oko 1km od lokacije BAS-a. Naravno ta železnička stanica će se praviti u neko daljoj budućnosti, ako bude potrebe za njom. Kada već nemamo metro da produžavamo onda možemo železnicu do ove lokacije koja je ponavljam udaljena oko 1km od postojeće površinske železničke pruge u tom kraju.
Cena te železničke stanice je za neka druga vremena, ali lokacija je najperspektivnija za današnje vreme i BAS.

Zato je najbliža auto-putu obilaznici i time svim pravcima u zemlji takođe je i najracionalnija za grad Beograd i operatore međugradskog i međunarodnog putničkog prevoza. Saobraćajni i ekološki dobici od ove lokacije su vam naravno jasni.



BAS2015-1_zps90205403.jpg


Slika 1.


BAS2015-2_zps34a4083e.jpg


Slika 2.


BAS2015-3_zps33a19e42.jpg


Slika 3.
 
I jedno minimum 10 mil e da se ponovim autokomanda
 
Autokomanda je dobra za poslovni, trgovački centar ili hotel, a samim tim i za privredu grada Beograd. Dok je jedini prihod za privredu od BAS-a stanična usluga i veliki broj autobusa u gradu kao i zagađenost zbog gužve. Ovo važi i za lokaciju u bloku 42 na NBG.
 
Mnogo strucniji ljudi koji su se bavili autobuskom stanicom pratili kretanja putnika ,vrsili analize ,su donjeli zakljucak da je to najbolja lokacija
 
Направио сам грубу анализу аутобуског саобраћаја, и направио основу за предлог решења међуградског аутобуског саобраћаја.

Полазни критеријуми су ми били:
1) Ограничити избор улица у којима је дозвољено кретање међуградских аутобуса. Жутом бојом су означене трасе кретања аутобуса.
2) Главна аутобуска станица везана за неку од великих железничких станица. У овом случају Нови Београд, али као станица за задржавање аутобуса до 10 минута без гаражирања, точења горива и осталих техничких радњи.
3) Постројења за одржавање и гаражирање померити према периферији. Овде конкретно у Земуну уз аутопут, и код Медаковића и Коњарника. Те услуге на овим локацијама могу нудити и Ласта, ГСП, те Икарбус, а могу и бентинске пумпе проширити делатност. На тим локацијама такви садржаји нису узурпација драгоцених градских површина.
4) Мање помоћне станице на периферији, везане за градски јавни превоз, а које се могу користити као почетне. У овом случају то су Медаковић 2, Земун Нови Град и Крњача. Мислим да ће се за Крњачу превозници из јужног Баната бунити, и у том случају направити нешто непосредно испод Панчевачког моста. Ове периферне станице омогућавају да се формирају јефтинији превозници и појача конкуренција, на пример, неко ко фура минибусе Земун-Шабац по повољној цени.
5) Већи број стајалишта ради боље покривености града, али обавезно издвојених од стајалишта ГСП. Уз све, превозницима мора бити прописана обавеза да користе макар једну од станица, и да им је забрањено гаражирање у унутрашњости градског подручја. Стајалишта међуградских аутобуса у овом случају су: Жарково код Максија, Ада Циганлија, Прокоп, Аутокомонда, Крњача мост, Борча, Земун мост, Земун Нови град. Разматрам и Студентски град.
2ed358g.jpg


Наравно, у овом плану су могуће варијације, али мислим да разумете суштину!
 
Vrh