Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Кроз Раковицу би требао да пролази БГ воз и конекција на тај "промашени" УМП. Блок 42 такође има везу са БГ возом + "промашени" УМП ...

Према томе, требало би да то буду примамљиве локације за инвеститоре. Раковица је прелепа, а стари индустријски комплекси имају посебан шмек и свуда у свету се ревитализују у стамбене и уметничке центре.
 
Раковица није такав индустријски комплес.Дакле,нема тамо оних препознатљивих фабричких зграда од тамно црвене опеке,зиданих димњака,дрвених кровова,портала,лукова...Плус што сама локација те индустријске зоне није уопште живописна а и сама удаљеност од урбаног језгра града је таква да конверзију коју ми имамо у глави чине немогућом.

УМП са свим својим вијадуктима,стубовима и узурпираним простором испод коловозних конструкција ће врло вероватно имати једнако негативне социолошке ефекте као и сличне "амбијенталне целине" подно газеле са нбг стране или испод НБГ железничке станице. Постоји у свету позитивних примера уређења таквог простора али то код нас не бива,друштво је једноставно исувише пропало на свим нивоима. Исто тако,чињенично стање око досадашње апсолутно незаинтересованости било каквог инвеститора за блок 42 уопште не иде на руку некој урбанизацији тог блока.
 
Opet preteruješ.

Prvo, Rakovica je prelepa, no dobro, to zavisi od osobe do osobe. Lično, vožnja trojkom mi je uživancija, i praktikujem, kada imam vremena, da napravim sa njom krug. Dolina Topčiderke sa zelenim brdima sa obe strane, sa UMP-om si čas posla u gradu, a sa BG vozom još brže.
 
Раковица са околним брдима да али сама индустријска зона изгледа језиво са тенденцијом још горег изгледа у будућности. Вожња тројком јесте лепа али тамо негде,до Лисичијег Потока. Након тога трамвај пролази кроз нешто што личи на Припијат.

Не ради се о томе за колико си у центру.Нађи ми негде стару индустријску зону која је преуређена и хуманизована а да није у сред или макар одмах поред урбаног језгра града. Но чак и да има таквих примера,ова индустријска зона једноставно нема објекте који би се могли конвертовати у нешто занимљиво.
 
52811826.jpg

52811843.jpg

delija ovo je napravljeno prije crvenih ovo su te stare zgrade
https://ssl.panoramio.com/photo/5281184 ... 20Rakovica
 
Онда делимично повлачим реч и извањавм се Стф-у на утрошеном времену. :)

Поред овог објекта са друге слике сам милион пута прошао. Не знам зашто сам заборавио на исти.
 
To je bas preko puta zeleznicke stanice Rakovica,pored ove fabrike je veliki prazan plato,koji je prema urbanistickom planu predvidjeno da bude centralni trg,dakle iza te zgrade ima mesta za veliki mall,centralni trg+stanica BGVoza cini da bi Rakovica konacno mogla da dobije centar opstine..i bolju pricu.
Kada dodjete u Rakovicu postaje vam jasno, da vapi za centrom tj,trgom +velikim shopping centrom,pustanjem u rad 2 linje BGVOza,treba urediti unutrasnji saobracaj u opstini sa novom kruznom linjom,koja bi dovodila stanovnike od Miljakovca ,Rakovice do stanice BGVoza,mogao bi se zbog bizine ukljuciti i Vidikovac,zbog nove linje BGVoza,
 
Delija":28c4p77m je napisao(la):
Онда делимично повлачим реч и извањавм се Стф-у на утрошеном времену. :)
I ja delimično povlačim reč jer je istina negde na sredini. :)
 
Javite pajserima na RTS-u da prekinu da svake 2 godine pustaju pricu kako je Rakovica buduci beverli hils sa elitnim lokacijama i.t.d.
 
Драго ми је да се неко сетио Раковице.

1)Раковица је на пресеку једног важног главног радијалног пута (Патријарха Димитрија) и важног кружног пута (СМТ).
2) У Раковици се налази једна од најважнијих железничких станица у Београду, којој би требало да гравитира преко 250.000 становника.
3) За градско-приградске железнице има перспективу повезаности из јужних предграђа из 4 правца, а из централних делова Београда из 3 правца.
4) Има трамвајску линију, и то не било какву, него најбржу у Београду. Због чињенице да има трамвај, не погађа је мораторијум на развој трамвајских система, који траје већ деценијама.
5) Окружена је густо насељеним насељима са лепим погледом и доста зеленила.
6) Идилу понајвише квари занемаривање шинских система, распале индустријске хале, а по највише ИМР. :violina:

Итекако има смисла уз саму железничку станицу имати терминал са доста градских и приградских аутобуских линија, чак направити и једну аутобуску станицу за међумесни и међуградски превоз ("проточну", не са стандардним перонима).
 
У Канади нпр (мање-више свим већим градовима) имате лепе примере мини центара на периферији града око станица градске железнице. Око њих ничу тржни центри,разни маркети па и читава насеља. Све је тако конципирано да запослени људи по повратку са посла баш ту оставе своју дневницу. :) То је по мени одличан пример растерећења и децентрализације једног великог града због чега су сви на добитку.
 
Zaista ,stanica BGVoza Rakovica treba da je jezgro novog centra Rakovice,oko nje treba da se pravi sve bitno od centralnog trga ,tržnog centra i sl.nparaviti dobar autobuski terminal koji bi kružnom linjiom po naselju dovodio putnike iz svih delova naselja, trebalo bi razmisliti i uvođenju trolejbuske mreže,koja bi efikasno dovodila iz svih delova naselja putnike.Umesto tramvaja 3,koji sa novoim linjama BGVoza prema sajmu i prokopu postaje nepotrebna,i duplirana investicija i trojka treba da završava i okreće u topčiderskom parku.. :kafa:
 
Delija":2h19nebw je napisao(la):
У Канади нпр (мање-више свим већим градовима) имате лепе примере мини центара на периферији града око станица градске железнице. Око њих ничу тржни центри,разни маркети па и читава насеља. Све је тако конципирано да запослени људи по повратку са посла баш ту оставе своју дневницу. :) То је по мени одличан пример растерећења и децентрализације једног великог града због чега су сви на добитку.

Apsolutno. Vrlo čest slučaj i u okolini stanica metroa i stanica (pri)gradske železnice.
Mogu da potvrdim i za Helsinki, a i u Beču ima takvih primera.
 
@2012


P
Sad kad izgradimo SA neće biti pruge pored sajma i glavne. Tako da trojka ostaje.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Naprotiv ,pruga ostaje a ukida se tramvajska od topciderskog parka,gde ce i biti tramvasjka okretnica za 3,sta ce nam paralelna spora tramvajska pruga pored ultra brze kapacitne gradske zeleznice, a jel mozes to da nam objasnis :kafa:
 
Tramvaj je trenutno brži na relaciji glavna-rakovica.

Ali vučić je lepo rekao da nema ništa od pruge. Tako da tramvaj ostaje. Ako imaš drugačiji izvor informacija javi.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Прелиставам овај топик па ме чисто интересује иако сам лично ПРОТИВ аутобуске станице на Новом Београду :bash: , чињеница је да ће она тамо бити али гледајући ГУП до 2021 она би требала да буде на подручју некадашњег Ромвила а буни ме што у задње време свугде па и овде на пар места спомињу и бувљак и онај плац где је туга од реплике теразија. Дакле да ли се уопште зна тачна локација и да ли ико од њих размишља како то да повеже са УМП-ом.

Иначе ако ме је неко заје*о то је Мишко јер да није било њега била би станица на аутокоманди, ал ајд сад, штрајковаћемо :gobb: , блокираћемо, таржићемо смену власти али плашим се да ће нам је увалити на Нови Београд :bash:
 
Srbija | četvrtak 30.01.2014. | 09:25
Vesić: BG pretvaramo u megalopolis
Izvor: Beta

Beograd -- Važni projekti za razvoj glavnog grada, poput Beograda na vodi i metroa, mogu se sprovesti isključivo uz snažnu političku volju, smatra Goran Vesić.


105808911252ea0c857f624277442955_640x454.jpg

Goran Vesić (Beta)

...Prema njegovim rečima, trenutno se intenzivno radi na stvaranju uslova za izgradnju Beograda na vodi, određuju se parcele i mesta na koja će se izmestiti delovi ranžirne železničke stanice i autobuske stanice, ali se i planiraju nove linije prevoza koje će služiti za dolazak i odlazak sa tih novih stanica.

I da nema Beograda na vodi, potpuno je jasno da autobuska stanica ne može da bude u centru grada. Jer sada imate situaciju da nekome ko dolazi iz Valjeva ili Ljiga više vremena treba da prođe kroz Beograd nego što im treba da dođe u Beograd", rekao je Vesić i nagovestio da bi nova lokacija te stanice mogla da bude kod Buvlje pijace na Novom Beogradu.



Govoreći o sredstvima potrebnim za njegovu izgradnju, Vesić je rekao da Beograd ima resurse koji nisu dovoljno iskorišćeni, poput imovine, ali je i podsetio da glavni grad, za razliku od nekih drugih velikih gradova, nikada nije emitovao obveznice.

Извор: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=01&dd=30&nav_id=806066

Iz centra grada će BAS da premeste u centar grada. Nije Vesić kriv niti budući gradonačelnik, tako je zatekao rešenje u GUP-u. :laugh:

:dil:

Opet će autobusi iz cele Srbije da ulaze i prolaze kroz centar grada, a putnici u njima će veće na Vidikovcu, Autokomandi i u Zemun da izlaze iz njih da bi otišli svojim kućama i stanovima. Tako da će u novu BAS, ako bude na NBG u bloku 42 stizati sa pet do deste putnika u njima.

Najbolja lokacija je uz auto-put u Zemunu ili blizu ž.stanice "Zemun", može i ka aerodromu "Nikola Tesla" blizu obilaznice uz auto-put. Sve je bolje nego na Novi Beograd. Nekada je kao što znate današnja lokacija BAS-a bila periferija grada Beograda.
 
Zasto ne u Obrenovcu ili Mladenovcu? ;-)
BAS po meni treba da ima 3 glavna terminala u beogradu, ali ni jedan od njih ne treba da bude toliko udaljen od centra grada.
Ako bi kako ti predlazes BAS bio kod obilaznice, putnik koji putuje iz S. Mitrovice bi trebalo da trecinu razdaljine do centra Beograda prelazi javnim prevozom, a 2/3 medjugradskim busom. Njegovo vreme putovanja bilo visestruko produzeno. To po mom misljenju nije dobro resenje.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
@laki72

Kod aerodrome "Nikola Tesla" bi bilo idealno za celu Srbiju, a i za taksiste :), pa i za građane Beograda. Realnom (na svakih 10-15 min.) GSP autobuskom linijom koja bi išla od aerodroma auto-putem npr. do Konjarnika, prevoz za siromašnije građane bi bio obezbeđen do svoje kuće ili stana. Naravno da će da preseda usput ako živu u npr. Višnjici ili Karaburmi I sl. Koncept kod železničke stanice je bio te 193x god. ili 196x god. prihvatljiv.
Najbolje bi bilo uz neku ž. stanicu u opštini Zemun, a to je kod Kvantaša (Veletržnica) jer je tu blizu železnička stanica "Zemun" I auto-put, pa bi kao što mislite putnici išli "BG" vozom do centra i ostalih Opština koje imaju ž. stanicu na svojoj teritoriji u Beogradu.

Nije loše da bude i kod aerodroma "Nikola Tesla", ako nema mesta kod ž. stanice Zemun (trebalo bi srušiti par objekata bivše fabrike "Zmaj"), ako baš hoćeš kod neke ž. stanice na teritoriji grada Beograda i to uz auto-put na "prihvatljivoj periferiji". Gde ćeš bolje rešenje.

Postoji plac i preko puta "Tempa" kod Kvantaša (Veletržnica), ako je rušenje dela bivše fabrike "Zmaj" komplikovano što je isto blizu ž. stanice "Zemun" i auto-puta, sami tim dostupnu celom gradu, a nije u centru grada Beograda.
Sve ostalo su ljudske navike (BAS u centru grada) i privatni lobiji za placeve uz auto-put.
 
Не може, побогу, Аутобуска станица "Београд" да буде код кванташа, јер се већ на Бежанијској коси, километар одатле, завршава насељено место по имену Београд (постоји и карактеристичан саобраћајни знак).
У Њујорку је аутобуска станица на Тајмс скверу. Не гради се такав објекат на далекој периферији. Новобеоградски бувљак је идеална локација, јер се ту стичу сви главни друмски правци који воде у Београд, осим банатских.
 
biće i banatski pravci kad probijemo UMP do pančevca.


BTW treba smestiti autobusku stanicu ispod onih silnih nadvožnjaka da se iskoristi taj prostor za nešto.
 
Vrh