Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Kad otpočnu sve ovo da grade ja sebi nabavljam kola.. Zamisli mučenje da te odveze bus na nbg pa da treba da ideš do zvezdare... :shok:

Inače, pre pola godine su kod auto komande napravili odlazni peron pošto su tu stajali svi prevoznicu uprkos kaznama i zabranama. Dolazni peron i dalje ne postoji i tu autobusi umeju da naprave ozbiljan problem na uključenju sa AK na pravac ka NS. Ako budu pravili tunel, ja se iskrneo nadam da će odmah napraviti još neki prelaz preko auto puta! Jer je AK preopterećena.

A auto put je super stvar, zašto to tebi smeta??? Problem je samo u tome što na desnoj obali Save nema dovoljno prelaza. Na nbg nema nikakvih problema. Nema semafora, nema ukrštanja u nivou... Kome se ide od Geneksa ili tako nekog mesta do slavije, pravac na ap! Tel Aviv ima auto put kroz sam grad i naplaćuje se ulaz na njega. Taksisti ti ponude da li želiš tuda i napomenu ti da to košta neki šekel. A pored toga tu je i nešto nali na reku, valjda kišna i železnica :) I taj auto put ima dosta traka...
 
2012":25gk809h je napisao(la):
Tu "brljotinu"kojpm nazivaš auto-put,koji rađem tada po uzoru na američke gradove upravo drugi evropski gradovi pokušavaju da grade kao brzu gradsku saobraćajnicu npr.Prag,videli u BG,Po završetku obilaznice on postaje kičma grada kao brza transverzala a ump ostaje dronjak..
Е о овоме причам. Аутопут и УМП су планирани по истој филозофији али се аутопут диже у небеса, а УМП срозава у блато због паганског идолопоклонства према старим планерима.
Подсетићу да су ти исти стари планери и испланирали цео град према аутопуту/УМП-у/СМТ-у и после одустали од тога иако је урбана матрица већ саграђена према томе. Пуј пике, не важи. Онда, да би надоместили недостатак истих, јер више нису били "у моди" планирају мегаломалнски метро/градска железница/ж чвор ...

Указао бих на то да уколико је урбана матрица града испланирана и изграђена према концепту који укључује 3 лонгитудинале, УМП и СМТ они морају и да се изграде - алтернатива је прескупи и неодрживи метро систем.

2012":25gk809h je napisao(la):
:kafa: Prokop je uz samu kičmu,odakle možeš da pljuneš do centra..
Будући да до тог центра не можеш да дођеш, једино ти и остаје да пљунеш. Као у комшијско двориште. Могу да пљунем, али немам капију да прођем.
 
Gorstak89":or2lbmke je napisao(la):
Kad otpočnu sve ovo da grade ja sebi nabavljam kola.. Zamisli mučenje da te odveze bus na nbg pa da treba da ideš do zvezdare... :shok:
.

Једно пет минута разлике у времену путовања у односу на садашње стање (до БАС-а, па на Звездару).
 
prokop je najbolje zaboraviti da je ikad planiran kao glavna i krenuti u pravljenje novih planova, uzimajući u obzir trenutno stanje i buduće potrebe.

ako stvarno želimo da žrtvujemo bg voz koji prevozi 2/3 putnika zarad idolopoklonstva prema dinosaurus planerima, onda treba prokop da stavimo za glavnu železničku/autobusku stanicu.
 
Мени стварно није јасно одкуд толико негативног мишљења о прокопу. Нарочито не могу да разумем да његову локацију сматрате лошом. Па налази се директно уз најбољу, најпроходнију саобраћајницу у граду. У непосредној близини ће да прође умп једног дана. Аргументи да тренутно становници Б. Брда немају директну везу и како је лоше повезан су потпуно ирелевантни - измештањем тренутних станица у прокоп би се сигурно значајно мењао и распоред градских линија. Иначе, и тренутно становници бановог брда лако долазе до прокопа, преседањем на мостру било на 46/55 или на 17/18. То што се Београђани плаше преседања, што имамо бесконачно дуге непоуздане линије градског саобраћаја и што још увек нису све карте временске су ствари које ће да се мењају.

Уосталом, тренутни БАС и Ж.С. су били у вукојебини кад су направљени, па су сад у "строгом центру". Ко не верује, ево слика:
zeleznicka1885sd1.jpg


Трпање аутобуске станице у сред НБГа је по мени катастрофална грешка. Околне улице (пре свега раскрснице) су на ивици пропусне моћи, у непосредној околини су густо насељени блокови, а приступ било којој главној саобраћаници би био лошији него што би га имао прокоп - свуда около су семафоризоване раскрснице са дугим чекањем и јаким укрштањима. Да, нема тренутно трамваја, али зар не би онда то био сјајан повод да се споје аутокоманда и мостар трамајем! Тиме би се добио још један круг, још једна сјајна алтернатива трамајвском саобраћају, а управо су алтернативе највеће мане тренутне мреже трамваја. Сигуран сам да постоји начин да се за пристојну цену одради ова веза.

И на крају, и даље већи део Београда живи на десној обали Саве и даље је већина институција, факултета, болница на десној обали Саве. И свакако је много добро да главна железничка и аутобуска станица буду једна поред друге.

И на крају крајева, пошто би неки и главну железничку на НБГ, улагања у тако нешто би била вишеструко већа од новца потребног за потпуно оспосбљавање прокопа. Вероватно је разлика прелази један а можда и два реда величине. Потпуно нерационално и непотребно. Београдкси железнички чвор је сјајна ствар, има одличан потенцијал и треба га искористити за оно за шта је и дизајниран. Он не може да глуми метро, као што би неки волели и то се јасно показује и на БГ возу. Највише га користе људи који долазе са периферије, а онда преседају на градске аутобусе и трамваје. Дакле, управо онако како железница треба да се користи, било регионална или међуградска.

Жртвовање БГ-воза је небулоза и замена теза, он свакако користи постојећу пругу, и ту није уско грло прокоп него комплет пруга од Батајнице до НБГ-а. Све што прође туда, пролази и до прокопа без проблема а још лакше наставља даље двема знатно мање оптерећеним трасама (комплетно денивелисаним). Све друге приче су замена теза. Ако нам толико процвета железница да не може и једно и друго - благо нама, биће онда пара и за проширивање комплетне деонице са све бушењем тунела испод Бежаније и доградњом железничког моста.
 
Можда заиста грешим, али тренутна локација БАС-а физички не може да има мању саобраћајну пропусну моћ ... А нарочито у поређењу са НБГ-ом.

Ако планирамо да се преусмеримо на развој локалног железничког саобраћаја и смањењем аутобуског, што је и повољније за путнике, и мање оптерећујуће за државну касу, што значи да ће се аутобуско оптерећење БАС-а смањивати, не видим бојазан да НБГ инфраструктура може да се зачепи, нарочито у поређењу са Савамалом која успева да се избори са БАС-ом релативно пристојно.
 
Mihailo,nema"toliko"negativnog mišljenja o Prokopu,već se radi o starim dobro znanim likovima,koji bi ceo novac skrckali na saobraćajnice,zapalili zgradu ŽS,povadili šine,vozove poslali u topionicu,i streljali sv koji im pomenu železnicu.Ali na vidiku im kraj,pa se unervozili.. :kafa:
 
Zalosno je kada (mladi) umni i stručni ljudi po inerciji zastupaju vec davno zastarele veličine a ne kroiste svoj zdrav razum i stečenu stručnost.

Jednim pogledom na mapu grada lako može da uporedi trenutnu površinu kompleksa stanice
uračunati ne samo dolazne i odlazne perone, nego i Lastine i ostale pratece objekte
(zasto ne i hotel) kao i nezaobilazne zelene površine
Nova savremena BAS ako ne može da bude veca nikako ne sme biti manja
što automatski isključuje Prokop jer jednostavno ,,nece slonče u lonče,,

Pritome ne samo da treba dodatna sredstva da se završi ploća (nesretna kota 105) plus objekti na njoj,
nego trebaju sredstva za dodatne pristupnce
Koliko su dodatne pristupnice , dovoljan nam je primer
koliko koštaju i koliko još će da koštaju pristupnice mosta na Adi

Od NBGDa još bolje i dugoročnije rešenje za BG BAS je lokacija
oko raskrsnice auto puta i Novosadskog novog puta uz Zemunsku žel. stanicu
a ni aerodrom onda nije tako daleko
a ni planirano kargo terminalsko čvorište. . .
 
@2012


Nije korektno govoriti tako o ljudima sa kojima ne deliš isto mišljenje.


pogotovu što to što pričaš ne može biti dalje od istine kad smo mi forumaši u pitanju.....
 
A naročito što u toj izjavi nema ni trunike istine, jer protiv Prokopa je mnogo širi auditorijum od pomenutog.
 
Tolike ste bljuvotine izneli na račun Jovina,Prokopa,Mostara,auto puta da vas ni Sava ne može da opere,pa kada prrihavtiti rečnik nevređanja protivnika,i diskvalifikacije na računa najvećih i uglednih straučnjaka imate pravo da pridikujete..ovako sorry..pa ako je toliki auditorijum protiv (a nismo baš primetili) zašto toliko gneva,zeštine,straha.Ako je vaša opcija najbolja,onda na bi moralo toliko ragumenta da se iznosi protiv Prokopa,samo nabrajanje prednosti NBG bi bilo dovoljno,ali problem je što nemate šta da nabrojite.. :wink:
Uostalom svi znamo daje dogovor da se BAS gradi na NBG a druga na Voždovcu,te mi je diskvalifikacija Prokopa deo mnogo šire priče,a ovo samo rilika da se iskoristi.Pa sad ne moramo da se pravimo ludi... :kafa:
 
Укратко, ако је циљ да се што пре негде углави станица онда је НБГ боље решење, ако се размишља стратешки онда Прокоп.
 
Боцо било би лепо када пишеш нешто да се не правиш да нешто већ није написано и објашњењо. Да би прокоп постао потпуно оперативан потребно је још 23 милиона евра. Поред тога,ко каже да би Београд требао да има само једну аутобуску станицу и једну главну железнилку станицу (сем СТФ-а и Зидара)? Искључивост у овом случају је по мени бесмислена и расипнилка.Нико у свету не би укинуо две од три железничке станице већ би свако разуман и рационалан,опредељен за светлу будућност свог града и народа упристојио и довршио све три станице и ни на једној од њих не би повећавао капацитете док се за тако нешто не јави потреба.

stf":24gatwjv je napisao(la):
A naročito što u toj izjavi nema ni trunike istine, jer protiv Prokopa je mnogo širi auditorijum od pomenutog.

А који то широки аудиторијум?
 
Delija":bv11h0a1 je napisao(la):
А који то широки аудиторијум?
Mislio sam ljudi šireg spektra razmišljanja.

Na ovom forumu se postavlja cela stvar kao epska borba za pravdu između "Jovinista" i imaginarnih "Vukanista" i takav stav postavljaju "Jovinisti".

Čemu takav američki crno-belo način razmišljanja? U životu najviše ima upravo sive.

Ako je neko protiv Prokopa on je automatski najveći urbanistički zločinac i "Vukanista". Čemu ta religijska atmosfera?
 
Ја ни једном али ни једном током свих ових година расправа на тему Прокопа нисам поменуо Јовина. Постало је већ смешно да се у оваквим распарава на крају увек људи оптуже и дискредитују преко Јовина. И не разумем шта ово значи "људи ширег спектра размишљања" ? Дискутабилно ко ту има шире а ко уже поимање будућности града.Рекао бих да је управо твој став поводом прокопа црно-бели,искључив и радикалан.
 
Када се седамдесетих година одлучивало о новом железничком чвору, Јовин уопште није био за Прокоп, већ за реконструкцију постојеће станице (укопавање), као и већина урбаниста. Иначе, локацију Прокопа Јовин назива: "вукопустахија" (лепши начин да се каже "вукој...а").
 
Delija,

Као што сам и написао, говорио сам о атмосфери на форуму која је заразила све урбанистичке теме. Или си Јовинов, или си Вуканов. Нема треће опције.
Под "људи ширег спектра размишљања" сам мислио на све оне којима ни Јовин ни Вукан нису или Богови или злочинци већ су обојица пружили неке добре идеје и неке урбанистичке брљотине. Значи, на оне који имају критички осврт према обојици а не само према једном од њих.
 
Пантограф ти је изнад једним податком указао на сву бесмисленост твоје тврдње о том "јовиновском размишљању" које нам приписујеш.
 
E, ajde prvo bez uvreda! Stvarno nema smisla. To uže-šire razmišljanje i slične nekonstruktivne izjave na račun nekog od nas...

Dalje, ja na žalost i ne znam te ljude, a svoje mišljenje sam obrazložio argumentima. Smisao ovog foruma su valjda argumenti? Još bolje, stručni ljudi ako ih ima da presude :) Ja to nisam, pravnik sam koga ovako nešto interesuje o svom grošu.

A suština jedne stanice je u tome da tranzitni saobraćaj ne opterećuje gsp i da ne unosi konfuziju. Trenutni BAS je mahom lepa stvar, dođeš, presedneš i teraš dalje. Ako to ne bi bio slučaj kao što verovatno neće biti, onda moraju te dve stanice da se povežu nekom dobrom brzom linijom.

Još jedna opasnost, ako razdvojiš saobraćaj tako za sever i za jug države, dovodiš do manjeg cirkulisanja ljudi među tim delovima, samim tim cepaš polako državu na dva dela, banat bi (garantujem) bio daleko bliži braničevu da kod rama postoji most, i braničevo bi bilo daleko prosperitetnije.
 
Istina, dosta nepotrebnog ,,palacanja,, jer je vec presudjeno za NBG
a drugo
Bilo bi suludo da ,,južne linije,, polaze sa ,,južne stanice,,
Upravo suprutno te bi kretale sa ,,severne,, a južna bi bila samo kao stajalište i obrnuto,
Jednino tako niko ne bi niko bio uskracen
a povecana ,,cirkulacija,, bi isključila potrebu za nekim posebnim povezivanjem sa JGS te dve stanice
što isključuje i takve troškove iz kase grada
jer ti prevoznici (korisnici BASa) moraju sami placatij deo potrošenog goriva odlaska na suprutni deo grada

Ružna , moja sujeta me tera da pomenem kao trece a priznajem da jeste ,,palacanje,, :
U predhodnom pisaniju argument ,, da nece slonće u lonče,,
nije opovrgnuto. nego se samo nastavilo sa x odbranom lonćeta
zanemarujuci potrebe glavnog junaka - Slonćeta- tj BASa
malo me potseca na ono http://www.youtube.com/watch?v=dgUBqYxti38
(mladji da ipak budu strpljivi i odslušaju do kraja ) :laugh: :lool:
 
Пантограф":33h3sncu je napisao(la):
Када се седамдесетих година одлучивало о новом железничком чвору, Јовин уопште није био за Прокоп, већ за реконструкцију постојеће станице (укопавање), као и већина урбаниста. Иначе, локацију Прокопа Јовин назива: "вукопустахија" (лепши начин да се каже "вукој...а").
Врло интересантан податак. Да ли постоје још неки историјски подаци о расправама везаним за позицију железничке и аутобуске станице? Претпостављам да је Јовин био за неку од варијанти "Сава М" или "Сава Д", а обе су биле далеко боље, јефтиније и погодније за фазну градњу од овога што имамо сада.
 
2012":26triu63 je napisao(la):
sizif":26triu63 je napisao(la):
Није ми јасно зашто упорно говорите о кружним токовима поред Арене када су они изнад аутопута. Зашто би неко ко долази из правца Ниша ишао преко њих у ситуацији где му је много лакше да сиђе код Сава центра, прође испод аутопута и пруге, па улицом Јурија Гагарина очас стигне до Бувљака, односно будућег БАС-а. Они што долазе са запада, од Новог Сада и Срема једноставно с аутопута скрену десно и после 300 метара вожње једном од три траке по смеру већ су на станици. Аутобуси из Баната такође имају лак задатак: Кинески мост, Т6, УМП и ето их на циљу. Да не говоримо о онима који стижу Ибарском. Чим пређу мост на Ади - окончали су путовање.

Наравно да не долази у обзир никаква акција везана за промоцију Прокопа као места за будући БАС, а која се позива на БеоБилд. Сигуран сам да већина форумаша не дели такав став.
Sizif,O kakvoj akciji promovisanja BB govoriš? Kada neko iznosi svoje mišljenje i dobije podršku ostalih forumaša,kakve to veze ima sa BB??????Jel to treba da razumem kao zabranjeno je iznošene mišljenja o BAS ako nije usmereno na promovisanje lokacije na NBG? :kafa: Sa takvim tvojim stavom jel to želiš da BB dobije ovakvu sliku?? Zato govori u svoje ime i pričaj o argumenitima, a ne žalopojke Centralnom komitetu :D
20111219_HTML_KIM-slide-B6HH-articleLarge.jpg

Stf,a metro do stanice NBG kao postoji?? i tunel do autokomande?

Ево ме после пола месеца поново на БеоБилду, па тек видим да се усијала расправа око локације будућег БАС-а.

Двехиљадедванаестице,

Најпре, престани да пениш и вређаш људе који немају мишљење које се стопостотно поклапа са твојим. Моје речи да ..."не долази у обзир никаква акција везана за промоцију Прокопа као места за будући БАС, а која се позива на БеоБилд"... се нису односиле ни на који твој пост, већ на идеју (легитимну, али по мени непотребну) Горштака89. За разлику од тебе, он и Делија се труде да образложе своје гледиште и наравно да постоје аргументи који им иду у прилог (моје је мишљење да ти аргументи не претежу, али их уважавам). Ти, међутим, с лакоћом и без устезања лапрдаш и сврставаш људе у некакве "јовиновце" и "антијовиновце", разоткриваш заверенике међу нама и покушаваш да овај форум срозаш на ниво политичке селендре којој ментално припадаш. А мудро ћутиш као курва када ти Пантограф документује да твој многообожавани Јовин по овом питању има дијаметрално супротно мишљење од твог.

Зато, још једном, охлади мозак и реторику. Крајње је време да се окренеш искључиво аргументима који иду у прилог твом ставу, а да престанеш са насртањем на форумаше који заступају нешто друго.

Узгред, то што сам против Прокопа као места на коме треба градити нови БАС (из финансијских, локацијских и просторних разлога) не значи да сам против Прокопа као места за Главну железничку станицу. Управо супротно. И, наравно, против сам Вучићеве идеје о две аутобуске станице. Нерационална је и не води рачуна о пролазним аутобусима типа Сомбор-Врњачка Бања и онима који преседају.
 
ево шематског прегледа БАС-а на Новом Београду, у Блоку 42, на месту оног циркуса од Теразија. у питању је само доњи ниво, тј. аутобуски. станична зграда са свим пратећим услугама би била изнад
 
A sto nisi iskoristio prostor ispod zeljeznicke stanice nesto kao u skoplju
 
Vrh