Karlo del Ponte
Advanced
Nadam se da je ovo sarkazam, jer turistički autobus koji bi preko Gazele prevozio u proseku 20 putnika (računajući na mnogo onih koji ulaze ili izlaze ranije na desnoj obali), zauzima u kretanju isti prostor kao dva automobila sa 1,5 putnika u proseku, 3 putnika ukupno. Jedino vezano za autobuse je što se sporadično pojavljuje gomilanje autobusa. Ono je vezano sa redovima vožnje, koji su često napravljeni na svakih tačno pola sata ili tačno sat, pa sa sadašnjeg BAS u nekom trenutku odjednom izađe 20 autobusa i posle par minuta na peronima jedva dva autobusa ostala. U suprotnom smeru, sistem je zavistan od stohastične (slučajan događaj) prirode nailazećeg drumskog transporta, gde takođe u jednom trenutku nema ničega pa se pojavi 10 autobusa.За све гужве преко Газеле су одговорни међуградски аутобуси... Баш ће бити интересантно испратити да ли ће се удостојити да на том Југ стајалишту ставе широке, наменски изграђене надстрешнице, да поставе табле са доласцима и одласцима, информацијама о околним линијама градског превоза и могућностима за преседање.
Ozbiljan sekretarijat za saobraćaj bi vršio neku vrstu merenja, brojanja autobusa, putnika, proveravao vreme stajanja na Autokomandi, Žarkovu, Sava Centru, i na osnovu toga izvršio dimenzionisanje pomoćnih stajališta. Čak, uz GPS praćenje mogu da naprave najavu dolazaka, i da objavljuju tačno mesto zaustavljanja autobusa bar 5 minuta do dolaska autobusa da se ne trči sa torbama.
Ovde sam grubo nacrtao koncept rešenja. I naravno, opozicijam ako uopšte ona to jeste, trebalo bi da se zalaže za ukidanje peronskih karata. Vezano za širinu višeperonskog stajališta, uz jedan peron je potreban put širine 7 metara za obilazak autobusa koji trenutno vrše manipulaciju sa putnicima, sam peron širine bar 5 metara i pokriven, a pod samim Bulevarom oslobođenja bi mogla biti čak i topla čekaonica. Za stanicu sa juga bi morala da se rekonstruiše izlazna rampa sa autoputa iz smera juga sa potpornim zidom i uklanjanjem onog znaka Beograd. Pored perona put takođe mora da bude širok 7 metara za izlazak autobusa koji su sve već završili, a peron može biti i uži, nekih 3 metra sa širenjem bliže pešačkoj vezi. Pešački most preko rampe za silazak ka Gazeli treba da bude 3 metra za pešake i 3 metra za bicikliste.