Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

stf":21i6h3z2 je napisao(la):
1. Главни терминал железнице и аутобуског превоза у једној метрополи једне земље и њена централна тачка за везе са регионом и шире недвосмислено мора да буде повезан са свим видовима јавног превоза а не само са једним. Нарочито озбиљна планерска грешка је игнорисање 2 по реду најкапацитетнијег вида јавног превоза.
Није ми познат такав случај где је један терминус директно повезан са 3-4 вида ЈГП-а али је Прокоп врло близу тако нечега.утобуси су испред њега,троле такође,метро би ишао испод а трамвај је на 200м.Са друге стране нбг станицу опслужују само трамваји и аутобуси са перспективом губљења трамваја и повезивања станице са конвертованим трамвајем тј такозваним београдским метроом.
stf":21i6h3z2 je napisao(la):
2. Ако је тако, шта ће нам онда веза са Вишеградском која је монументално испланирана?
Па неће довека КЦ заузимати 1/5 урбаног центра града као што је сада случај. ;) Паре за централизовање КЦ-а у неколико зграда су обезбеђене.
 
Oke, kako vi kažete.

Meni je samo simpatično što se još prilikom planiranja lokacije Prokopa u startu reklo da je lokacija rezultirala nizom kompromisa i da je izabrana jer nije mogla biti upotrebljena ni za šta drugo, a da se 30 godina kasnije na jednom forumu ta lokacija diže u nebesa samo zbog simpatizovanja tadašnjih planerskih imena.

:)
 
Ја та имена не знам :oops:
Али ми делује да су сви аргументи које наводе 2012, Делија... јачи пуно.
Саобраћајно, близином осталих делова града, постојеће тежње да се ту уложи новац, мање сметње житељима ( за ове елитне не верујем да ће бити сметње, даље су ипак, а и није ми толико стало ) и друго.

Што бих волео да Карло сада налети са проценом саобраћајне ситуације и евентуално проценом могућности скретања трамваја ка прокопу и ценом. Некако су ми његове процене оне које се не оспоравају често :vops:
 
stf":105cdpw6 je napisao(la):
ta lokacija diže u nebesa samo zbog simpatizovanja tadašnjih planerskih imena.:)
Upravo to :kk:
Борчанац":105cdpw6 je napisao(la):
Ја та имена не знам :oops:
Nista ,nista . . . to je iz PRAistorije Bgd :lool:

Uveren sam kada bi bilo prilike da bi ih nasi BB danas na pr: Delija i Stf pojeli za doručak
 
Борчанац":122lixfc je napisao(la):
Али ми делује да су сви аргументи које наводе 2012, Делија... јачи пуно.
Прокоп је идеална локација у утопистичком смислу, као и Јовинов метро, пројекат градске железнице итд, итд... то значи да је хипотетички готово идеалан али има изузетно високу цену.

Да би се тако идеални системи реализовали потребно је реорганизовати и реизградити инфраструктуру 1/3 градског ткива што је баснословно скупо а нарочито у земљи транзиционог капитализма.

Да би Прокоп постао оно што је планиран да постане, у смислу да му оперативност достигне 100% планираних капацитета, потребна су толика средства наспрам којих би цена моста на Ади могла да се заведе као статистичка грешка.
 
WOW,Stf hvala na potvrdi o genijalnosti projekata Jovina,nek se zna!A ovo da bi ti projekti koštali enormno u odnosu na most na Adi i ump...malo si se zaboravio za cifre..pa skoro nam je saopšteno da bi samo tunel za aute do autokomande koštao 500 miliona,koliko i most kod Vinče sa obilaznicom ili 1.metro linja po gradskoj računici.O prioritetima treba raspravljati svakako, kao što su započeli Vučić i Đilas i imaj podršku svih na BB.Ali please nemoj samo o ciframa,klizav teren.. :wink:
 
Ko kaze da Djilas i Vucic imaju podrsku svih na BB?
 
Ok u redu ,onda nemaju...i to smo konstatovali. :kafa: mada nisam pročitao do sada neko protivio,možda sam propustio neki post.Vole bih da čujem razloge zašto bi se neko protivio dogovoru u vezi projekta "Beograd na Vodi" sa celom pričom oko Prokopa i BAS-a.
 
boca-ica":1e5t48g7 je napisao(la):
Uveren sam kada bi bilo prilike da bi ih nasi BB danas na pr: Delija i Stf pojeli za doručak
Hvala Boco na ukazanom poverenju, jako puno znači. Ipak, mi ne bismo mogli da dođemo do kvalitetnih ideja bez tih ljudi. Oni su ukazali ga dobre strane i mane.
Ja samo ne volim da se razvija idolopoklonstvo prema nekim ljudima samo zato što su kvalitetniji kadar od trenutnih. I Jovinova ekipa je imala takođe brljotine i na njima treba učiti a ne smanjivati ili negirati njihov negativan uticaj. Svi greše, pa i Jovin, grešiti je ljudski.
2012 ":1e5t48g7 je napisao(la):
Stf hvala na potvrdi o genijalnosti projekata Jovina,nek se zna!
Pa sad ... veliko je pitanje da li su utopistički projekti genijalnost ... jer realnost njihovog ostvarivanja nikada nije postojala ...
Venus projekat je genijalnost ... utopistička ideja idealnog grada ... ali su je tvorci postavili na prave temelje ... takad grad je nemoguće izgraditi u trenutnom društveno-političkom sistemu ... i ponudili su rešenje i sistema ...
... sa druge strane Jovinov Beograd je zaista genijalan, ali potpuno neostvariv i u tadašnjem i sadašnjem sistemu ...
 
A šta je ostvarljivo ?metro sa tramavjskim prikolicama ili gumenim točkovima po istoj ceni kao i Jovinov projekat?
 
jel ste vi čitali šta je zidar pisao. nema ga više na forumu što je velika šteta, ali nadam se da će u budućnosti biti aktivniji.


elem za prokop treba podvući crtu i sumirati gubitke na istom. saobraćajno ga osposobiti i urediti da liči na nešto. i da služi samo za gradsku železnicu. i to je to za vek vekova.


glavna autobuska i železnička stanica treba da bude novi beograd. pa zašta ćemo iskoristiti onolike stubove ako ne za parkirališta autobusa. ni zašta drugo pametnije ne može da se iskoristi. pri tome stanica novi beograd će se mnogo lakše urediti da bude glavna železnička, a i autobuska stanica od prokopa.

dalje, da bi metro prošao preko prokopa, on mora da prelazi preko senjaka i dedinja gde je gustina naseljenosti veoma mala, a stanovnici tih naselje su u mogućnosti da koriste sopstveni prevoz.
što dalje znači da bi u tom slučaju morali da žrtvujemo metro da ne ide pored ade i sajma, i dalje duž SA, kao budućeg centra BG.

zidar je lepo nacrtao metro od glavne stanice preko blokova kroz đorđa stanojevića i sadašnjeg IMT-a, što je automatski jedna ogromna razvojna šansa beograda pošto ovom trasom ima dosta praznih ogromnih parcela koja bi dobile na ceni i imale bi visoku gustinu naseljenosti. i što je bitno u zidarevim planovima tramvajske trase se NE UKIDAJU metroom, nego tramvaj služi kao FIDER metroa.


pti tome ovde se ne spominje da kapaciteti prokopa kao glavne železničke stanice NISU DOVOLJNI da podrže i gradski železnicu (BG voz) i regularnu železnicu.

znači ako bi prokop bio glavna železnička stanica morali bi da se odreknemo bg voza, koji trenutno predstavlja 2/3 putnika železnice

kad je planiran prokop paralelno je planirana i gradska železnica, koja je trebala biti i skuplja od prokopa i železničkog čvora, pa vi sad vidite koliko je sve to bilo nerealno.

po zidarevom predlogu mogli bi da zadržimo i gradsku i regionalnu železnicu za mnogo manje para nego što bi bilo potrebno da je prokop glavna železnička.....



a sad zamislite, novi beograd, prvi nivo železnička stanica, ispod stubova autobuska stanica, nivo ispod metro koji se proteže pravcem blokovi-centar. tramvajske linije postojeće, plus nove preko novog mosta, autobuske linije.....

a sve to za desetinu cene ako bi hteli da nam glavne stanice budu na prokopu.
 
Prokop ili autokomanda su bolja pozicija ali bice gradjena na NBG.
 
Милисаве,коришћење Прокопа искључиво за градску железницу је пуцање у сопствено колено.Док сваки милионски град у свету тежи ка томе да има што више железничких станица за градски,међуградски и међународни саобраћај ми бисмо да укинемо две од три а трећу (најмању) да претворимо у највећу. Оно као, може ли нерационалније од тога?!

Стф,не знам зашто тако претерујеш.За завршетак железничког дела прокопа је потребно још 25 милиона евра који су обезбеђени а пешачки и друмски део кошта 23 милиона евра. Дакле,да би станица постала потпуно оперативна потребно је обезбедити још целих 23 милиона евра. Ту нема ништа утопијски,скупо,неизводљиво,мегаломански. Више од тога нас је коштало убрзање радова на УМП-у.
 
Milisav.po Jovinovom projektu M2 ide Ada,Sajam,Prokop..tako da se ništa ne "žrtvuje"
 
Delija":9x3z4z7i je napisao(la):
Стф,не знам зашто тако претерујеш.За завршетак железничког дела прокопа је потребно још 25 милиона евра који су обезбеђени а пешачки и друмски део кошта 23 милиона евра. Дакле,да би станица постала потпуно оперативна потребно је обезбедити још целих 23 милиона евра. Ту нема ништа утопијски,скупо,неизводљиво,мегаломански. Више од тога нас је коштало убрзање радова на УМП-у.
Ок, и шта смо добили? Чисту инфраструктуру коју ће да користи ... ко?
За те паре, добићемо аутомобилску железничку станицу и оптеретити Славију. Врхунско достигнуће.
Мене занима колико би коштало да се Прокоп квалитетно повеже са ЈГП-ом јер без те квалитетне конекције, не видим корист од саме станице.
 
Pa košta manje ako govorimo o širokom krugu oko Prokopa u odnosu na poziciju NBG,od Prokopa je 1-2 metro stanice do Slavije, a od NBG bogami desetak...tako možemo i šestarom da upoređujemo i ostale delove grada..naravno izraženo novcem..
 
stf":344upr3o je napisao(la):
Ок, и шта смо добили? Чисту инфраструктуру коју ће да користи ... ко?
Марсовци.На месту бип-а би требало изградити први српски космодром и пристаниште и за друге небеске народе попут нас.Наравно,обавезно основати агенцију небеских послова која би управљала целим комплексом по европским стандардима.
 
Немојмо да причамо о метро конекцији од "само 2 станице" јер ћемо ту конекцију добити за 20-30 година по цени од преко милијарду долара ... ако будемо имали среће ...

За 20 година, када ту конекцију добијемо, можемо преселити БАС на Прокоп. Тренутно је сулудо.

Да будем мало прецизнији ... Колико би коштало да се Прокоп повеже једнако квалитетно са јавним превозом као НБГ у овом моменту, будући да Прокоп тренутно нема никакву конекцију, ако не рачунамо тролу у Булевару Мира а ја је не рачунам јер ми не пада на памет да оптерећен торбетинама шипчим 15 минута уз брдо ...
 
@Delija + :D

Stanica se ne gradi samo za danas, nego i za tih 20 godina i za 50... Treba jednako gledati kratkoročni i srednjeročni i dugoročni plan grada.
Kako god da okreneš GSP mora da se menja, neće imati smisla ove linije koje kreću sa podnožja Nemanjine ulice, tj preko puta sadašnje železničke. Ta stanica i ova ispred starog savskog će postati slabo korišćene stanice, bar ne toliko korišćene kao sada. Ceo ovaj projekat je ogromna promena za beograd, nesumnjivo. Tamo imaš prokop i njemu moraš da omogućiš povezanost. I ovi vanzemaljci sa drugih planeta bi išli negde, nikome se ne bleji ni na prokopu. Neka nova linija bi se ubacila. Bg voz bi se verovatno pojačao, a u okviru karte za međugradski bi mogla da bude i karta bg voz, pa kad stigneš u bg, možeš da sedneš na jednu od 2 linije bg voza.

E, kad stigne linija metroa tu, onda lepo izbaciš ili smanjiš neku autobusku liniju i opet sve ok, čak i bolje. Ovako, pravimo dve lokacije koje traže infrastrukturu. No dobro... nije prvi put, pravićemo još jedan most na savi, ostružnički još uvek nije završen, jaka stvar, idemo! :)
 
Stf,a+sve to što kažeš za Prokop važi i za NBG,pa čak i stanovnici sa B.B ne mogu ljudski da pređu na NBG,imaju samo 85.koja ide na pola sata..a neka prednost od 6 traka na mostu na Adi se istopila kada su uveli ograničenje brzine i kamere na 50 km/H,brže je brodićem..sa Banovog .B tramvajem se stiže jednako do Mostara i buduće tramvajske linje,nije bliže..raskrsnice na NBG su već sada oko stanice NBG preopterećene,pa se u špicu čeka da se popneš na most,brže je preko Gazele.. :kafa:
 
2012,

Stanovnici Banovog brda mogu da dođu na NBG kako tako, ali na Prokop nikako. U tome je poenta. Prokop nema NIŠTA, a da bi imao BILO ŠTA potrebni su milioni i milioni evra.
 
A šta ima NBG? jednu jedinu tramvajsku liniju ,kojom se putuje sat vremena do centra,a šta je sa "ostalim"delovima grada? A s obzirom da je dogovoreno da se Prokop prvi završi što podrazumeva i sve pristupne saobraćajnice,reorganizacijom JGP ima dosta toga,u svakom slučaju ništa manje od NBG,ako izostavimo metro i sa jedne i sa druge strane..nadam se da kapiraš da govorimo o završenom Prokopu ili stanici Nbg..ne u sadašnjem stanju obe lokacije su nedođija..fakat.. :kafa:
 
Jedino sto je trebalo ikada da se napravi u Prokopu je Beogradski akvarijum i nista vise
tadasnji bistri umovi prepolovili Bgd auto-putem
te Maleško brdo je ostalo kao dronjak-ostrvo u nedojiji i ako je gotovo u centru grada
tu brljotinu su pokušali da isprave Prokopom ali brljotina ostaje brljotina :(

Koliko sam razumeo sadašnji plan je i više nego odličan samo smo mogli da maštamo o njima :)
pravice dve BAS jednu na NBGdu drugu na Voždovcu :kk: :) :kk:
to je ono sto smo ovde maštali
ostavimo se brljotine zvane Prokop
i hajde da ispratimo i saznamo sto vise o novim BAS :)
 
Tu "brljotinu"kojpm nazivaš auto-put,koji rađem tada po uzoru na američke gradove upravo drugi evropski gradovi pokušavaju da grade kao brzu gradsku saobraćajnicu npr.Prag,videli u BG,Po završetku obilaznice on postaje kičma grada kao brza transverzala a ump ostaje dronjak.. :kafa: Prokop je uz samu kičmu,odakle možeš da pljuneš do centra..ostavimo se brljotina Ump-a ..ako je prokop akvarijum Nbg je herbarijum.. :wink: Kada prolaziš tom prerijom,možeš da ugledaš i po nekog lava,leoparda i sl. :D
 
Tu "brljotinu"kojom nazivaš auto-put,koji rađem tada po uzoru na američke gradove upravo drugi evropski gradovi pokušavaju da grade kao brzu gradsku saobraćajnicu....

Mozda podzemnu saobracajnicu ali takvu da podeli grad na dva dela
tako da je ,,retka,, komunikacija moguca samo ,,mostovski,, - to niko pa ni zlotvor ne bi poželeo svom gradu :dil:


Na ploči Prokopa ne bi mogla da stane ni jedna GSP garaža
a kamoli jedna savremena BAS sa pratecim sadržajima za prihvat-otpremu:
autobusa - osoblja - putnika - i dr. posetilaca , detaljan spisak objekata-službi je vrlo veliki
Mali ,,cigo ,, bi više znao sta sve treba da ide u BAS ( da ne to ne može stati na Prokop)
( http://www.youtube.com/watch?v=32WiZvgSECU )
on moze biti samo bolje usputno stajalište i to ako se izgradi neki tržni centar

Lokacija na NBG je poznata - ali koja je na Voždovcu ?
 
Vrh