jel ste vi čitali šta je zidar pisao. nema ga više na forumu što je velika šteta, ali nadam se da će u budućnosti biti aktivniji.
elem za prokop treba podvući crtu i sumirati gubitke na istom. saobraćajno ga osposobiti i urediti da liči na nešto. i da služi samo za gradsku železnicu. i to je to za vek vekova.
glavna autobuska i železnička stanica treba da bude novi beograd. pa zašta ćemo iskoristiti onolike stubove ako ne za parkirališta autobusa. ni zašta drugo pametnije ne može da se iskoristi. pri tome stanica novi beograd će se mnogo lakše urediti da bude glavna železnička, a i autobuska stanica od prokopa.
dalje, da bi metro prošao preko prokopa, on mora da prelazi preko senjaka i dedinja gde je gustina naseljenosti veoma mala, a stanovnici tih naselje su u mogućnosti da koriste sopstveni prevoz.
što dalje znači da bi u tom slučaju morali da žrtvujemo metro da ne ide pored ade i sajma, i dalje duž SA, kao budućeg centra BG.
zidar je lepo nacrtao metro od glavne stanice preko blokova kroz đorđa stanojevića i sadašnjeg IMT-a, što je automatski jedna ogromna razvojna šansa beograda pošto ovom trasom ima dosta praznih ogromnih parcela koja bi dobile na ceni i imale bi visoku gustinu naseljenosti. i što je bitno u zidarevim planovima tramvajske trase se NE UKIDAJU metroom, nego tramvaj služi kao FIDER metroa.
pti tome ovde se ne spominje da kapaciteti prokopa kao glavne železničke stanice NISU DOVOLJNI da podrže i gradski železnicu (BG voz) i regularnu železnicu.
znači ako bi prokop bio glavna železnička stanica morali bi da se odreknemo bg voza, koji trenutno predstavlja 2/3 putnika železnice
kad je planiran prokop paralelno je planirana i gradska železnica, koja je trebala biti i skuplja od prokopa i železničkog čvora, pa vi sad vidite koliko je sve to bilo nerealno.
po zidarevom predlogu mogli bi da zadržimo i gradsku i regionalnu železnicu za mnogo manje para nego što bi bilo potrebno da je prokop glavna železnička.....
a sad zamislite, novi beograd, prvi nivo železnička stanica, ispod stubova autobuska stanica, nivo ispod metro koji se proteže pravcem blokovi-centar. tramvajske linije postojeće, plus nove preko novog mosta, autobuske linije.....
a sve to za desetinu cene ako bi hteli da nam glavne stanice budu na prokopu.