Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Не разумем како Град не може да једнострано раскине уговор када БАС тај исти уговор није испоштовао? Милсим не могу да схватим да не постоји уговорна одредба која предвиђа могугћност једностраног раскида у случају да једна од страна не извршава своје уговорне обавезе?

Прочитајте Закон о облиагционим односима одељак "Раскидање због неиспуњења” и ту ћете јасно видети да је то потпуно изводљива опција без не знам колико дуготрајног спора. И да га БАС покрене то не може да се отегне не знам колико ако нису испунили своје уговорне обавезе. Једино ако Шапић нешто прећуткује о том уговору што БАС-у омогућава ову позицију...
 
Па добро, ићи ће се на суд, ако је ситуација чиста (а из Шапићевих речи звучи да јесте), неће се ту одржати 35 рочишта него 3-4. Ајде да преформулишем питање, зашто се избегава та (потенцијална) опција одласка на суд ако си у праву и ако је ситуација неспорна?
 
Ima ti i pravo žalbe, pa vanredni pravni lekovi, pa... Potrajaće to.

Na kraju će morati tako, ili, možda, da neko kupi BAS za siću, pa da investira u završetak.
 
Ако су спремни тако сироти и убоги да плате милионе на судске трошкове, само напред, мени то нема смисла ако сигурно губе спор, ал Боже мој...
 
Нећу то да радим јер ће да дају на суд. Па ће да се отргне. А онда ћемо ипак морати на суд. Дакле свесно још више отеже.
 
Bacio sam pogled na katastar i naišao na dve zanimljive stvari. Prvo, zemljište se i dalje vodi na Grad, iako je pokrenut upis BASa, on još nije upisan. Dakle, u slučaju raskida, Grad bi verovatno mogao da prekine proceduru upisa. Ali, ima još jedna stvar, na parceli su kao suvlasnici malog dela upisane i tri osobe. To je valjda ono što su pričali o restituciji (zar nije tu bila močvara?!). Mada, kako je moguće da se obavi restitucija nečeg što se već privodi nameni? Dakle, ili je neko zeznuo i uradio restituciju koja nije bila moguća ili je Grad obećao BASu zemljište koje nije 1/1 njegovo.
 
Bacio sam pogled na katastar i naišao na dve zanimljive stvari. Prvo, zemljište se i dalje vodi na Grad, iako je pokrenut upis BASa, on još nije upisan. Dakle, u slučaju raskida, Grad bi verovatno mogao da prekine proceduru upisa. Ali, ima još jedna stvar, na parceli su kao suvlasnici malog dela upisane i tri osobe. To je valjda ono što su pričali o restituciji (zar nije tu bila močvara?!). Mada, kako je moguće da se obavi restitucija nečeg što se već privodi nameni? Dakle, ili je neko zeznuo i uradio restituciju koja nije bila moguća ili je Grad obećao BASu zemljište koje nije 1/1 njegovo.
BAS će pokušati da se upiše na deo gradskog zemljišta i ako se to dogodi tek će onda moći da diktira uslove i da trguje. Sada trenutno kupuju vreme ne radeći bukvalno ništa. Posle Šapićeve izjave o mogućem "oduzimanju" i suđenju banke će ,zbog rizika, obustaviti kredite tj. finansije za nastavak radova a BAS je finansijer posla.
Grad očigledno za sada neće raskidati ugovor jer se sadašnji gradonačelnik ne pita ništa već jedan bivši, koji je i potpisao sporazum i koji zna kakav je dogovor. Zato sada gradonačelnik spušta loptu sa pričom "nisam ja odavde"
To što se neko fiktivno upisao u katastar ,iako je nemoguće vraćati nešto što se privodi nameni, je samo način da se sutra tim "neznanim naslednicima" isplati xy milona evra, naravno iz budžeta (čitaj:"rupe bez dna"). U međuvremenu izgradnja će stajati....do vlasničke transformacije BAS-a koja će izroditi novog finansijera. Dotle mogu da prođu godine. Država da hoće da ovo preseče presekla bi ali sad verovatno imaju preča posla...
 
Мени ово све делује смешно да их заје*ава тамо неки БАС годинама, да је ово права диктатура ова власт би нашла већ начин да похапси руководство БАС-а, да их уцени, да растури ту фирму, али изгледа да користе моћ само кад треба да украду или ураде нешто у своју личну корист, а кад је за јавно добро онда су килави.
 
То само показује ниво државе и степен организованости. Беливука се пустили низ воду, веорватно да се заташка случај са рушењем у БнВ, а ово је дубља прича, сви су свима кумови, овде не иде тако лако.
 
Људима одговара. Улазе/излазе на Аутокоманди, Жаркову, Сава центру, Земуну,... До БАС-а иде део људи, део улази на поменутим местима.

Замислите да се сада неко са Вишњичке бање или из Сремчице пробија до станице на НБГ. Промени три аутобуса да би ушао у четврти.
 
Људима одговара. Улазе/излазе на Аутокоманди, Жаркову, Сава центру, Земуну,... До БАС-а иде део људи, део улази на поменутим местима.

Замислите да се сада неко са Вишњичке бање или из Сремчице пробија до станице на НБГ. Промени три аутобуса да би ушао у четврти.
Pa postoje i druga gradska naselja kojima recimo sadašnji BAS ne odgovara nikako.
 
Постоје, али БАС остаје повезан са већином градских општина и деловима града.

spisak-linija-gsp-a-jpg.150943


БАС стоји на саобраћајном чворишту још увек. Мало се изменило, али је остало битно и битније од Новог Београда.
 
Већ сам написао да постоје делови Београда који нису уопште интегрисани сам град или нису интегрисани како треба, а ту првенствено мислим на јавни превоз. Неки од тих делова су предалеко оде центра или је потребно превише времена да би се до истог дошло. Нема добрих линија јавног превоза, застоји, лоша организација.

Опет узмимо Земун као пример. Линија 85 је једина која води до нове аутобуске станице. Тај аутобус није учестао и захвата само један део Земуна. Шта је са осталим деловима? Са друге стране, имате 78 и 83 који иду на БАС и који ће пре појавити него 85.
 
Постоје, али БАС остаје повезан са већином градских општина и деловима града.

spisak-linija-gsp-a-jpg.150943


БАС стоји на саобраћајном чворишту још увек. Мало се изменило, али је остало битно и битније од Новог Београда.
Sve ove linije ili barem ogromna većina su posledica tadašnjeg usklađivanje sa žel. i autobuskom stanicom.
Zašto misliš da se u budućnosti neće određene linije usklađivati sa Prokopom i novom BAS? Čak šta više možda će se uvoditi nove koje će trajno rešiti problem povezanosti ove dve stanice,pogotovo Prokopa.
 
Sve ove linije ili barem ogromna većina su posledica tadašnjeg usklađivanje sa žel. i autobuskom stanicom.
Као и географског положаја станице.
Zašto misliš da se u budućnosti neće određene linije usklađivati sa Prokopom i novom BAS? Čak šta više možda će se uvoditi nove koje će trajno rešiti problem povezanosti ove dve stanice,pogotovo Prokopa.
Биће тешко због положаја Прокопа. Он се налази на месту где се људи не крећу нити залазе. Већ сам написао да се град формирао, као и да су се формирали токови кретања људи. Око БАС-а и главне железничке станице постоје објекти од значаја којих нема на Прокопу и нити ће их бити. Друго, Прокоп иза себе има брдо, а преко брда је Топчидер и Раковица. Ко туда иде? Људи, а и сама пруга, су се кретали долином.

Куда ће трамвај да прође и како ће да га доведу тамо? Све линије поред БАС-а и главне железничке станице су биле пролазне, а овде би трамвај окретао у најбољем случају. Куда би ишла трамвајска пруга?

Што се довођења других линија тиче, мени најлогичније делују следеће ствари:

1. "спуштање" тролејбуских линија 40 и 41 и евентуално увођење нових;
2. скретање линија 17, 18, 46 и др. који саобраћају ауто-путем до станице Београд - Центар. Ово би одузимало време тим аутобусима и не знам како ће решити проблем за аутобусе који иду другом страном ауто-пута. То све чека уклањање БИП-а, рушење оних кућа, изградњу неке петље, трга и ко зна чега већ.
3. евентуално увођење или скретање неке од линија које иду из правца Раковице, Бановог брда или Миљаковца, преко Топчидерске звезде даље према центру града. Ту сад постоји следећи проблем - онај вијугави пут од Топчидерске звезде према Милошевом конаку је превише узан и има превише оштре кривине да би туда саобраћао градски аутобус, а ни успон није занемарљив. Друго, та улица није високог капацитета да би могла да прими више аутобуса или возила, што би значило да би и ту морало да се копа, руши и проширује, ако би неко хтео да повеже те делове града са станицом Београд Центар. Даље, аутобусу би било најприродније да само прође поред Хајд парка и настави даље ка Кнеза Милоша, али он би морао да скрене десно и да се завлачи у "рупу" код станице Београд Центар и да настави назад ка граду полукружно или ка Бањици.

Стара станица, као и БАС, се налазе на природном путу где се људи крећу из Земуна ка центру града, ка Славији, ка Калемегдану итд. Сремчица, Обреновац, Моштаница, све је на тој линији. Прокоп само "додирује" у теорији ауто-пут и Булевар мира, односно, свака линија би морала да скрене са главног правца кретања путника да би опслужила Прокоп.

Трамвај који је ишао и иде сада поред БАС-а не мора нигде да скреће са стране, као ни аутобус. Стане испред и ту је на 20 корака од улаза у станицу. Исто тако је било и са главном железничком станицом.

Све ове линије 36 и 38л су неприродне и види се да аутобуси или иду празни или напола попуњени.
 
Као и географског положаја станице.

Биће тешко због положаја Прокопа. Он се налази на месту где се људи не крећу нити залазе. Већ сам написао да се град формирао, као и да су се формирали токови кретања људи. Око БАС-а и главне железничке станице постоје објекти од значаја којих нема на Прокопу и нити ће их бити. Друго, Прокоп иза себе има брдо, а преко брда је Топчидер и Раковица. Ко туда иде? Људи, а и сама пруга, су се кретали долином.

Куда ће трамвај да прође и како ће да га доведу тамо? Све линије поред БАС-а и главне железничке станице су биле пролазне, а овде би трамвај окретао у најбољем случају. Куда би ишла трамвајска пруга?

Што се довођења других линија тиче, мени најлогичније делују следеће ствари:

1. "спуштање" тролејбуских линија 40 и 41 и евентуално увођење нових;
2. скретање линија 17, 18, 46 и др. који саобраћају ауто-путем до станице Београд - Центар. Ово би одузимало време тим аутобусима и не знам како ће решити проблем за аутобусе који иду другом страном ауто-пута. То све чека уклањање БИП-а, рушење оних кућа, изградњу неке петље, трга и ко зна чега већ.
3. евентуално увођење или скретање неке од линија које иду из правца Раковице, Бановог брда или Миљаковца, преко Топчидерске звезде даље према центру града. Ту сад постоји следећи проблем - онај вијугави пут од Топчидерске звезде према Милошевом конаку је превише узан и има превише оштре кривине да би туда саобраћао градски аутобус, а ни успон није занемарљив. Друго, та улица није високог капацитета да би могла да прими више аутобуса или возила, што би значило да би и ту морало да се копа, руши и проширује, ако би неко хтео да повеже те делове града са станицом Београд Центар. Даље, аутобусу би било најприродније да само прође поред Хајд парка и настави даље ка Кнеза Милоша, али он би морао да скрене десно и да се завлачи у "рупу" код станице Београд Центар и да настави назад ка граду полукружно или ка Бањици.

Стара станица, као и БАС, се налазе на природном путу где се људи крећу из Земуна ка центру града, ка Славији, ка Калемегдану итд. Сремчица, Обреновац, Моштаница, све је на тој линији. Прокоп само "додирује" у теорији ауто-пут и Булевар мира, односно, свака линија би морала да скрене са главног правца кретања путника да би опслужила Прокоп.

Трамвај који је ишао и иде сада поред БАС-а не мора нигде да скреће са стране, као ни аутобус. Стане испред и ту је на 20 корака од улаза у станицу. Исто тако је било и са главном железничком станицом.

Све ове линије 36 и 38л су неприродне и види се да аутобуси или иду празни или напола попуњени.
Prokop je u sred nicega da se na njemu ne bi okupljao gradski polusvet i cetvrtsvet nego samo putnici. Nista ne fali lokaciji Prokopa, jedini problem je sto i glavna autobuska stanica nije preseljena na Prokop, ali to je zato sto su skoro svi bitni politicari s Novog Beograda, pa se zbog njih putnici moraju lomatati od jedne do druge stanice, ili zeleznicka stanica na Novom Beogradu glumiti glavnu. Ovo je Balkan, nije u redu da nesto bude prakticno i lako, svako resenje mora da ukljucuje mucenje i maltretman putnika, da ne bi odskakalo od ukupnog zivota.
 
Poslednja izmena:
Људима одговара. Улазе/излазе на Аутокоманди, Жаркову, Сава центру, Земуну,... До БАС-а иде део људи, део улази на поменутим местима.

Замислите да се сада неко са Вишњичке бање или из Сремчице пробија до станице на НБГ. Промени три аутобуса да би ушао у четврти.
Nisi ovde u pravu. Ima autobusa koji staju samo na BAS-u i nigde drugde. Možeš da ih pitaš, ali ne smeju da staju, neće ti uslišiti molbu.
Ima i tvojih primera, naravno, ali prosto ljudima ne odgovara to što si naveo. Znam devojku koja je propustila polazak, jer nije bila na BAS-u na vreme. Ne staje se svim vozačima po celom gradu. Pogotovo ako znaju da je neko iz Beograda, traže BAS.
Sve turističke agencije navode npr. da je polazak sa BAS-a. Niko ne navodi u programu putovanja pored toga da je moguće stati i negde u gradu, a ako se to ne navede, onda ljudi neće ni znati. Nema kohezije. Ne znam da li im nije dozvoljeno u smislu zakonske regulative, a država selektivno to sankcioniše, ali svakako da problemi postoje.

Problem sa Višnjičkom Banjom i Sremčicom, a tek ostalim delovima grada u šta spada i Mladenovac, Lazarevac jeste nemanje GSP-a, nego neka tamo Lasta gde se ljudi kolju međusobno, ona ima monopol, kao i BAS. Zašto jednostavno ne bi ostavili dve autobuske stanice u gradu i raspoređivali autobuse bolje? I time potencijalno ne bi zagušili već zagušen Novi Beograd?
Ne, jer tamo mora nešto da se gradi za pranje novca verovatno, a milion manje nas je na popisu sa sve migrantima i izbeglicama.

Neko je napisao pravo, Šapić se ne pita ništa, on je samo manekenska figura politička koja koristi svoju poziciju za lično bogaćenje i kozmetičke promene.

BAS ima monopol, kao što neko reče, samo se radi o međusbnom ubiranju državnog novca. Sve može, ali niko neće, jer čekaju profite da uberu.
Šapić ništa pametno nije rekao, ali zato kod ljudi uživa neverovatnu popularnost sa tim osmehom poput vuka u jagnjećoj koži - mada mu je ono sa horor kućom na Bežanijskoj Kosi što je uradio jako narušilo za sva vremena popularnost. Sva sreća, pa Srbi imaju više i od svih vremena, izmisle još jedno i zaborave sve. Šta on uopšte radi u politici? Vesić je veći kadar od njega npr, na stranu njegova problematika preletača i stavova takvih.
Šapić je iz priča forumskih ovih jako ljigava figura koja gleda samo svoje interese, i oligarhije u kojoj je. Zar nije mogao kao sav normalan sveti da se posveti radu u "SRC Novi Beograd" i da od njega napravi čudo. Mada, Šapić ima i jednu drugu stranu privatnu iz internet priča (bukvalno nalik Storiju i Zvezdama Granda), tako da nije ni čudo što su ga ubacili "drugovi" u politiku. Ali mu nije to trebalo. Možda su ga i pritisli ti "drugovi", ucenili da im posluži... Ko zna. Bar je mogao da bude prvi otvoreno biseksualan muškarac u Srbiji na visokoj poziciji političkoj, a on i dalje "ispod vode". Bolje da je igrao i vaterpolo, i nastavio, nego ovo što je krenuo da radi sa politikom ljudima. Da je inhibicije otvorio npr, on bi pronašao neki put dobrote, pa ne bi morao da uneređuje Bežanijsku Kosu. Doduše, imamo premijerku koja je otvorena, pa otvoreno kaže da sa minimalcem ne bi mogla da živi duže od dva i po dana.
Stav nezavisnog novinara.
 
Сад тек обратих пажњу, на овој станици нигде нема непрекинутих пешачких токова ка перонима. Сви перони су острва до којих се стиже преко коловоза, најчешће двосмерних.
 
Na šta misliš? Svi peroni su u ćiriličnom П koje se vidi sa nedovršenom nadstrešnicom i na koje se izlazi direktno iz stanične zgrade. U sredini nisu peroni, nego parking za buseve, a do njega će morati samo njihovi vozači što nije mnogo ljudi na dnevnom nivou.

Upravo zbog toga i imamo ovo rešenje jer su u prethodnom postojali peroni kao ostrva na sredini i putnici bi morali preko pešačkih prelaza da dolaze do njih.
 
Vrh