Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Burazerska firma koja je AD pa su vlasnici svi i niko pa i PIO fond kojem 400 stanova u svojini godišnje pojede maca. Ali formalno se smatraju privatnom kompanijom. Tako kritikuju vlast u Zagrebu koja je otpustila nekoliko stotina radnika u Zagrebačkom holdingu koji upravlja svim javnim preduzećima. Imao sam zadovoljstvo da govorim sa predstavnicima gradske vlasti u Zagrebu koji su ukazali da su morali da menjaju sistematizaciju kako bi ukinuli virtuelna radna mesta kao PR službe sa po 50 zaposlenih u javnim preduzećima tamo, i to su visokoškolovani rođaci, burazeri i partijaši sa dobrim platama a ne neki šljakeri koji naplaćaju WC na BAS-u ili rade na peronu. Voleo bi da vidim akt o sistematizaciji BAS-a ali ne mogu jer nije formalno u javnom vlasništvu, verovatno bi imalo štošta da se viidi.
 
Poslednja izmena:
Људи користе аутобуска стајалишта да уђу у међуградске аутобусе:

1) Ко иде на исток или југ Србије или ка Крагујевцу,, тај чека на Аутокоманди;
2) Ко иде за Чачак, Ужице, Пожегу, Милановац, тај чека у Жаркову;
3) Ко иде ка северу, за Нови Сад, према Срему или ка Хрватској и Босни, тај чека код Сава центра или Студентског града у Земуну код поште;
4) Ко иде за Вршац, Зрењанин или Кикинду, гледа да уђе код Панчевачког моста или Дунав станице;
5) Ко иде на Косово или Нови Пазар, користи проширење код поште на Савском тргу, Жарково или Аутокоманду.

Када долазе у Београд, путници излазе на истим овим стајалиштима, с тим што неки стају код Сајма или код Аде. Сви путници траже да им аутобус ту стане, јер не занима да иду на БАС, а тек их неће занимати станица на Новом Београду.
 
Туристички аутобуси полазе код Сава центра, комбији долазе на кућну адресу, а имају и неки који крећу са одређених тачака у граду.
 
Идемо даље:

Људи улазе ван станице јер не морају да плаћају перонски карту. Друго, аутобус стаје на погоднијем месту, ближе њиховој кући или тамо где онај ко их довози или купи, лакше приђе. На БАС-у више немаш где да се паркираш. Нова станица не знам да ли ће имати паркинг, а и сам приступ је лош, пошто туда саобраћа мање линија јавног превоза него на БАС-у. Ко иде рецимо на Аутокоманду, седне на 17 или 18 и тамо је. Ко иде до Сава центра исто седне на рецимо 88 или 601 и тамо је. Те линије се брже крећу. Жарково је мало даље, али опет и ту стаје велики број аутобуса.

Постоје мања места где су аутобуске станице затворене и више не раде. Једно од таквих места је Рума. Тамо аутобуси стају у центру насељеног места испред цркве и купе људе. На разрушеној аутобуској станици стају аутобуси који иду за иностранство и купе оне који их позову телефоном.
 
I dalje jedno 70% u međugradske ulazi i izlazi na BASu, uopšte ne ulazi/izlazi većina na stajalištima, a zvanična stajališta međugradskih na svakom pravcu van grada treba da postoje, iako ih treba bolje urediti.
 
@overdrive
Слажем се са већим делом поруке - штавише, док сам користио аутобусе, и сам сам више волео да ухватим аутобус за Нови Сад у Земуну или да у повратку изађем у Земуну - али та стајалишта би требало некако уредити да не ометају саобраћај, посебно градски превоз.

Што се тиче повезаности новог БАС-а, још не знамо које линије ће туда пролазити. Засад су ту 7, 9, 11, 13, 85, 89, 94, 95. Јесте лошије од садашњег БАС-а, али далеко од тога да није повезан. За аутомобиле је свакако бољи приступ - саобраћајнице већег капацитета и паркиралишта Белвил (прилаз из Марка Христића и Железничка станица Нови Београд (испод пруге). Свакако једноставније него прописно паркирање у Земуну, Жаркову или на Аутокоманди.

Поређење Руме и Београда је погрешно јер у Београд долази много више аутобуса и много више их ту завршава или започиње вожњу. Уређена станица треба да постоји, али не треба путницима наплаћивати никакву перонску карту.
 
Слажем се са већим делом поруке - штавише, док сам користио аутобусе, и сам сам више волео да ухватим аутобус за Нови Сад у Земуну или да у повратку изађем у Земуну - али та стајалишта би требало некако уредити да не ометају саобраћај, посебно градски превоз.
Док прође Земун, НБГ и стигне у центар, прође више од пола сата. Сви користе таква стајалишта.
 
Ретко кад му је требало више од 15 мин од БАС-а до поште у Земуну.
Што се тиче аутобуса ка Новом Саду, у Земуну је улазило углавном 10-15 путника, али се понекад дешавало да нема места па се чека следећи. У доласку из Новог Сада излазило је углавном око 50% путника. Не знам каква је тренутно ситуација јер путујем возом.
Не спорим да треба да постоје таква стајалишта, али оваква каква су сада праве хаос аутобусима градског превоза. У Земуну Ласта стоји 5 мин па 17, 73, 83, 84, 704, 706 и 707 не могу да приђу стајалишту, које се налази 20-30 метара испред међумесног стајалишта. Аутобус за Руму стане тачно на укључењу код Сава центра па смета и градским аутобусима и возилима која се укључују из Владимира Поповића. Код Аде сваки дан виђам аутобус из Ивањице који стане, отвори пртљажник па се иза наређа гомила аутобуса. У Жаркову нема места ни за градске линије, а камоли за међумесне.

Дакле, треба направити издвојена, увучена стајалишта за међумесне линије, а превозници да модернизују продају карата и максимално скрате задржавање.
 
Oba stajališta (kod RKBg ) u Zemunu je moguće pomeriti - razdvojiti unazad po pravcu od stajališta gradskog saobraćaja za 10-20 metara i time bi bio rešen svakodnevni haos tih udvojenih bus stajališta.

Predpostavljam da je to i uplanirano za predstojeću rekonstrukciju Glavne . Mada još nisam video išta vezano za planirane radove osim dugotrajne obnove kolovoza....
 
Ретко кад му је требало више од 15 мин од БАС-а до поште у Земуну.
Што се тиче аутобуса ка Новом Саду, у Земуну је улазило углавном 10-15 путника, али се понекад дешавало да нема места па се чека следећи. У доласку из Новог Сада излазило је углавном око 50% путника. Не знам каква је тренутно ситуација јер путујем возом.
Не спорим да треба да постоје таква стајалишта, али оваква каква су сада праве хаос аутобусима градског превоза. У Земуну Ласта стоји 5 мин па 17, 73, 83, 84, 704, 706 и 707 не могу да приђу стајалишту, које се налази 20-30 метара испред међумесног стајалишта. Аутобус за Руму стане тачно на укључењу код Сава центра па смета и градским аутобусима и возилима која се укључују из Владимира Поповића. Код Аде сваки дан виђам аутобус из Ивањице који стане, отвори пртљажник па се иза наређа гомила аутобуса. У Жаркову нема места ни за градске линије, а камоли за међумесне.

Дакле, треба направити издвојена, увучена стајалишта за међумесне линије, а превозници да модернизују продају карата и максимално скрате задржавање.
Колико ти треба у шпицу? Чиме идеш од Поште до БАС-а?
 
@overdrive @Дошљак
Ласта и Севертранс су са БАС-а углавном ишли Карађорђевом па на Бранков мост. Углавном сам путовао викендом или радним данима пре јутарњег шпица или после поподневног, али као и да је битно да ли је шпиц. Као да ћеш на Дорћол, Врачар, Карабурму, Звездару или Коњарник брже стићи ако изађеш у Земуну па идеш градским превозом? Колико знам, Београд нема метро. А ни шпиц не траје 24 сата, нити је гужва на Бранковом мосту иста у оба смера током шпицева. Нити се највећа гужва у међумесним аутобусима поклапа са саобраћајним шпицем у Београду. На пример, у аутобусима Нови Сад - Београд је већа гужва била недељом увече (Ласта и Ниш експрес су понекад имали бис поласке) него понедељком ујутру (аутобус који стиже у Београд око 7:30 је углавном имао свега 10 путника).
Наравно, коме је одредиште Земун, Нови Београд и Сурчин (евентуално и Чукарица), изаћи ће у Земуну.
И по стоти пут, та стајалишта треба да постоје, али треба их уредити. Да ли их људи користе? Користе их. Да ли користе БАС? Користе. Свако онако како му више одговара.

@boca-ica
Стајалиште у смеру ка Новом Саду је већ раздвојено, али недовољно, преблизу је стајалишту градског превоза. Ка Београду је мањи проблем јер путници само излазе, нема наплате карата, али свакако и ту их треба раздвојити.
 
Ласта и Севертранс су са БАС-а углавном ишли Карађорђевом па на Бранков мост. Углавном сам путовао викендом или радним данима пре јутарњег шпица или после поподневног, али као и да је битно да ли је шпиц. Као да ћеш на Дорћол, Врачар, Карабурму, Звездару или Коњарник брже стићи ако изађеш у Земуну па идеш градским превозом? Колико знам, Београд нема метро. А ни шпиц не траје 24 сата, нити је гужва на Бранковом мосту иста у оба смера током шпицева. Нити се највећа гужва у међумесним аутобусима поклапа са саобраћајним шпицем у Београду. На пример, у аутобусима Нови Сад - Београд је већа гужва била недељом увече (Ласта и Ниш експрес су понекад имали бис поласке) него понедељком ујутру (аутобус који стиже у Београд око 7:30 је углавном имао свега 10 путника).
Наравно, коме је одредиште Земун, Нови Београд и Сурчин (евентуално и Чукарица), изаћи ће у Земуну.
И по стоти пут, та стајалишта треба да постоје, али треба их уредити. Да ли их људи користе? Користе их. Да ли користе БАС? Користе. Свако онако како му више одговара.
Треба да постоји метро који ће народ из Земуна да доведе до БАС-а за 10 минута.

Тај аутобус који иде са БАС-а не треба да стаје нигде нити да улази у језгро Земуна, где прави гужву и смета другим возилима. Када стане на стајалиште, треба му доста времена за манипулацију путника. Он мора да изађе на ауто-пут и да вози ка Новом Саду без да смета другима. Друга ствар, улазак и задржавање у Земуну, продужавају време путовања за неких пола сата најмање. Чему то? Ако сам ја купио карту и решио да идем негде, оћу да то буде брже.

Град Београд је грађен без реда и поретка. Интеграција Београда и Земуна није урађена како треба. Земун је био други град и његово спајање са Београдом је урађено површно и незадовољавајуће. Због тога и имамо ситуацију да аутобуси са БАС-а иду у Земун, јер људи из Земуна немају адекватан превоз ни до центра Београда, ни до других градова.

Већ сам рекао, а опет ћу да поновим, да је нови железнички чвор изграђен тако да заобилази и Београд и Земун и да се главне станице налазе ван кретања путника. Конкретно, станица у Земуну се налази практично ван Земуна, јер са једне стране има угашену фабрику и ауто-пут, а са друге неке приземне куће у које нико не залази. Свакодневно кретање људи се не одвија у близини станице Земун, а долазак до исте је отежан или неисплатив. Док је постојала стара станица у Земуну и стара пруга, Земунцима је било лакше и природније да користе железнички превоз.

Пошто је део Београда, Земун нема своју аутобуску станицу и опет због тога аутобуси ту морају да зађу. Из свега овога се види да је Земун у суштини један град који није ушао како треба у састав Београда, већ је некако прилепљен.
 
Ma nema ništa od te stanice, a možda je i bolje da ostane gde i jeste.
 
Bolje da ostane, za šta i koga ?
Prevazidjeno seosko rešenje,
Treba je izbrisati iz Bg.. registra firmi 21 veka.
Više ima logike da u Bgd i NE postoji glavna , vec sve linije da tranzitiraji kroz grad do prvog mesta na suprotnoj strani grada a van teritorije Beograda u odnosu na pravac nj. lininija.
Bgdu je potrebnije više uredjenih
usputnih stajališta nego ta glavna. Em su malobrojna, em su ne uredjena, em dele poziciju sa gradskim stajalištima i tako grubo ometaju normalno odvijanje gradskog javnog saobracaja.
 
Bolje da ostane jer svako se zali da mu je "daleko" tamo gde je nova i da nije blizu grad itd. Ja licno nemam problem da je na NBG jer blizu zivim.
BAS je uzasna firma ako je istina ovo sto Sapic kaze. Ali u Srbiji nista ne cudi.
 
НОВОСТИ
31.12.2022.

ТУ САМ ДА ОСТАВИМ НЕШТО ИЗА СЕБЕ: Интервју - Александар Шапић, градоначелник Београда​

Сњежана Видачковић
.
.
* Има ли нова аутобуска станица у Блоку 42 шансу у идућој години?
- Град је ту закључан, не можемо да се померимо. БАС је пре пет година потписао уговор са Градом, добили су парцелу и приступне саобраћајнице. Њихово је било да саграде станичну зграду и да воде тај посао. Међутим, БАС је узео кредит који није искористио, ушли су у своје финансијске проблеме. Имамо два решења - да се Град и БАС договоре или да се тај споразум раскине једнострано. Уколико би се догодило ово друго, БАС би тужио нас и онда би све стајало још неколико година. Не бисмо могли ништа да дирнемо. Сада покушавамо да са њима дођемо до неког договора, да не улазимо у судски процес који би још четири или пет година блокирао изградњу станице. Људи кажу "види га, неће да ради", а у ствари смо блокирани. Ако ускоро не нађемо решење, предложићу да раскидамо уговор једнострано, па и по цену судског процеса. И то је боље него да унедоглед чекамо споразум, а да Београд нема централну аутобуску станицу.
 
Kednostavno, saob. znacima zabraniti kretanje, autobusa kod pristupnica stanice, pa ako hoce neka sede tu kolko hoce sa praznim peronima.
Na platformi nove Bg stanice na NBgdu besplatno kao ,,usputno,, stajalište -okretnicu dozvoliti prostup svim autobusima.

Pa da vidimo ko ce duže izdržati u inacenju Bgd ili propala stara stanica
 
НОВОСТИ
31.12.2022.

ТУ САМ ДА ОСТАВИМ НЕШТО ИЗА СЕБЕ: Интервју - Александар Шапић, градоначелник Београда​

Сњежана Видачковић
.
.
* Има ли нова аутобуска станица у Блоку 42 шансу у идућој години?
- Град је ту закључан, не можемо да се померимо. БАС је пре пет година потписао уговор са Градом, добили су парцелу и приступне саобраћајнице. Њихово је било да саграде станичну зграду и да воде тај посао. Међутим, БАС је узео кредит који није искористио, ушли су у своје финансијске проблеме. Имамо два решења - да се Град и БАС договоре или да се тај споразум раскине једнострано. Уколико би се догодило ово друго, БАС би тужио нас и онда би све стајало још неколико година. Не бисмо могли ништа да дирнемо. Сада покушавамо да са њима дођемо до неког договора, да не улазимо у судски процес који би још четири или пет година блокирао изградњу станице. Људи кажу "види га, неће да ради", а у ствари смо блокирани. Ако ускоро не нађемо решење, предложићу да раскидамо уговор једнострано, па и по цену судског процеса. И то је боље него да унедоглед чекамо споразум, а да Београд нема централну аутобуску станицу.
Свега би било само да ништа нису дирали. Имали су и железничку и аутобуску станицу. Зашто БАС неће да се исели? Зато што зна да је на бољој позицији у Савском амфитеатру него на НБГ.
 
Vrh