Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844448#p844448:11pq1x2m je napisao(la):
Прле » 24 Apr 2021 12:54 pm[/url]":11pq1x2m]Логика власти је лиферантска:

Више возила више се бензина троши, Више бензина се продаје на пумпама више пара у буџет од акциза.

За њих је јаврни превоз управо обруно, ем мања пара у буџет ем још из буџета треба да се дотира јавни превоз.

Ипак оно што власт не капира је постоје добици који се не добијају директно мамтематиком.
1. Више времена у гужвама, еконимија губи, губи економија губи буџет
2. Више нервирања у сабораћају, већи умор, већи умор слабија економија, мање пара у буџет
3. Више нервирања у саобраћају, већи утицај на здравље, већа издавања за здравство
4. Више возила на улицама, веће загађење лошије здравље, погледај под 3.
5. Више возила на улицама, треба више паркинг просторора, лошији услови становања, нерви, погледај под 3.
6. Више возила на улицама, треба више паркинг просторора, потребна су издвајања из буџета да би се направили паркинзи
овај списак је огороман, за почетак мислим да сам најбитније навео...


Neće da naprave toll autoputeve koje bi autobusi i komunalna vozila koristila besplatno (dostavna vozila noću, i to po posebnoj tarifi). Neće da uvedu congestion charge na ulazu u centar grada, zapravo dižu kule s podzemnim garažama. I nije da su siroti, vidiš kako mogu metro planski da sprovode pored mola (u cilju postizanja sopstvenog interesa prilagođavanjem investitorskom urbanizmu, u ovom slučaju uslovima stranog investitora) na štetu većine mogućih korisnika sporne metro linije.

Vezano za nerviranje, ne bih rekao da vožnja kolima izaziva više nerviranja. Baš suprotno, no ne treba zaboraviti da je jedan od uzroka fenomena "živčanog prevoza" nedovoljno, neretko i neodgovarajuće ulaganje. Tome doprinosi i žurba, odnosno "brz život". Što više žuriš a sporije stižeš to se više nerviraš. U Despota Stefana gubiš vreme i nedeljom i praznikom kad žive duše nema zbog semafora. Na autoputu u špicu, a i tu se relativno brzo izvučeš. Gube vreme i kola i autobusi, dok železnica skuplja paučinu. Više o tome ovde:

Meni je drug koji povremeno koristi JGP (petkom i subotom uveče nakon konzumiranja alkohola) više puta rekao da je automobil skupa obaveza, ali da u odnosu na prevoz nudi jednu veliku prednost - fleksibilnost. Može prevoz biti ne znam kakav na tome uvek gubi. Ti odlučuješ kad ćeš, gde ćeš i kuda ćeš. Više puta mi je govorio kako bi se radije zaglavio između dva izlaza na autoputu 5-10 minuta, naišao na par nasilnih vozača nego što bi čekao trolu, molio Boga da ne otpadne sedište, vrata ili ne daj bože propadne pod, da ne dignu cenu a redukuju polaske, ne naprave karambol od mreže linija, odnosno naleti na desetine besnih građana koji mu dišu za vrat baš u momentu kada treba da dođe odmoran na radno mesto.

Amerikanci paniče zbog razmere tamošnjeg problema drumske mreže, odnosno nerazvijenosti javnog prevoza. Kad bi prevoz postao nepoželjno nužno zlo kao u ovom delu sveta stav bi se okrenuo ako ne za 180, onda bar za 90 stepeni. Počeli bi da tolerišu infrastrukturu kojom trenutno raspolažu. U Japanu pak imamo drugi ekstrem. Tamo je sve pouzdano, samo što dostojanstvo trpi. Da li je toliki nivo punktrualnosti vredan lomljenja rebara? Ajde jedino Indiju mogu da shvatim. U nedostatku novca, tako velika populacija nema drugog izbora, što ni kod nas, ni u drugim delovima sveta nije slučaj.

Eto nesposobnjakovići (i naši i strani) ceo vek ne uspevaju da reše problem "last mile" prevoza. Umesto unapređenja na sve strane degradacija. Jednu liniju unaprede, pet unazade. Malo malo pa redukcije, preusmerenja, seče linija. Veći broj ljudi oštete na postojećim trasama nego što pomažu antibiotik minibusima na periferiji.

To pošćenje JGP-a nije izazvano isključivo ignorisanjem GSP u finansijskom smislu, već i izuzimanjem problema neefikasnosti poslovanja. Čak štaviše, što se gradske putne mreže tiče može se reći da se redovno održavanje obavlja češće nego pre, doduše lošijeg kvaliteta, a osim toga umesto da se troši na ono pomenuto na početku razbacuje se po nekim saobraćajnicama pogodnim za lokalni prevoz u naselju. Obaraju srednju brzinu na nivo konjske zaprege ne samo ukrštanjima u nivou, veći i velikim brojem istih na najopterećenijom pravcima što negativno utiče na sve, uključujući i prevoz koji pokriva taj pravac - gradski ili međugradski.

Budućnost je možda na liniji između javnog i privatnog prevoza - u nekom obliku on demand, door to door prevoza, makar u vidu održive alternative tradiocionalnim vidovima prevoza - javnom i lokalnom. Nekako, rekao bih da je iz različitih razloga ovde zakazao i drumski i šinski sistem, i privatni i javni, i gradski i međugmesni, svaki na svoj način.

Nego, vezano za BAS (pa i Prokop) bizarno je to što se insistiralo na centralizaciji stanica iako su svi urbanistički planovi zasnivani na policentričnosti.
 
Код аутобуске станице није бизарно - и Беч гради једну, као што је има и Пешта. Додатно, треба да постоје и пролазне станице, али једна главна свакако. Велике терминалне станице "Југ", "Север" и сл. су глупост.

На железници, имаћемо две главне станице, Прокоп и Нови Београд. Тако је и у плану БЖЧ.
 
Апропо пролазне аутобуске станице, све ми пада на памет да се пролазна са југа направи код петље Хитна помоћ, на доњем станичном тргу Прокопа.
 
Мислим да треба ипак још мало низ друм: дугачак је Београд по тој оси - пре код будуће петље на Душановцу. Или да остане на Аутокоманди.
 
Што да не и два успутна стајалишта? Преседање на Мостару би било значајно.
 
poceo je drugi sloj asfalta

DJI-0806-HDR.jpg
 
Koja je poenta mećanja drugog sloja asfalta, a okolo sve i danje stoji nedovršeno?
 
Ка Јурија Гагарина има огромна гомила ископане земље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847955#p847955:mi47h3ah je napisao(la):
solecar » Fri May 07, 2021 8:16 pm[/url]":mi47h3ah]Koja je poenta mećanja drugog sloja asfalta, a okolo sve i danje stoji nedovršeno?

Ovaj deo im nije uslovljen dozvolama koje koče zgradu pa mogu lagano da ga završavaju.
 
Како ће бити повезане аутобуска и железничка? И да ли ће бити? Мислим на путнике који преседају.
 
U budićnosti će postojati topla veza autobuske i železničke preko već izgrađenog aneksa, ali za to mora prvo zgrade autobuske i železničke da se izgrade.
 
Gde se sada nalazi "glavna" autobuska stanica na koju dolaze autobusi redovnih linija iz Niša, Novog Sada, Kragujevca...?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848219#p848219:3hzn26lb je napisao(la):
samo_da_pitam » Ned Maj 09, 2021 12:21 am[/url]":3hzn26lb]Gde se sada nalazi "glavna" autobuska stanica na koju dolaze autobusi redovnih linija iz Niša, Novog Sada, Kragujevca...?
Koliko znam, još uvek tamo gde je i bila.
 
Joш увек је поред бивше главне железничке станице.
 
Текст на Н1

Nova autobuska stanica u bloku 42 – obećanje još od prošlih beogradskih izbora. Poslednji rok određen za premeštanje stanice na ovu lokaciju je kraj 2021. godine. Prema pisanjima medija, međutim, postoje „nesuglasice“ između rukovodstva kompanije BAS i gradskih čelnika, a građevinska dozvola se, navodno, još uvek čeka. Radovi jesu započeti, ali ne deluje da se odmaklo previše
https://rs.n1info.com/biznis/od-nove-au ... a-na-vodi/
 
Шта планирају на ова два зелена ћошка ка улици Марка Христића?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848221#p848221:367n9gth je napisao(la):
SunnyJ » Sat May 08, 2021 11:24 pm[/url]":367n9gth]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848219#p848219:367n9gth je napisao(la):
samo_da_pitam » Ned Maj 09, 2021 12:21 am[/url]":367n9gth]Gde se sada nalazi "glavna" autobuska stanica na koju dolaze autobusi redovnih linija iz Niša, Novog Sada, Kragujevca...?
Koliko znam, još uvek tamo gde je i bila.
Ako je pitanje gde je dolazna stanica, ona je premeštana na prostor iza stanične zgrade odlazne stanice za pravce ka jugu.
Izgleda daleko pristojnije nego ona stara kod Simpa.
 
Gledajuci ove fotografije ne mogu da se otmem utisku da ce oni da izmeste parking za autobuse iz savskog amfiteatra pre svega. Trenutno je parking uz uredjenje centralnih zelenih povrsina spreman za upotrebu, a taj parking im je trenutno i najveca smetnja u Beogradu na vodi. Tako bi rekli eto pocela je da se koristi nova autobuska stanica, a naivno i staro glasacko telo bi im poverovalo. Jedino je glupo sto ce zagadjivati vazduh bespotrebnim putovanjima od stanice do ovog parkinga i obrnuto, mada siguran sam da ce mnogi prevoznici pokusavajuci da ustede na parkingu, stekati autobuse po bulevarima okolo i praviti sve veci komunalni haos.
 
Лако ће они цео БАС да преселе у анекс, не би им то био проблем. А пресељење само паркинга би био врхунац глупости.
 
Pa vidis da su ovaj deo gde je parking potpuno zavrsili, cak i habajuci sloj sto je cudno. Bukvalno sutra moze da se koristi. Kada gledam slike iz savskog amfiteatra, trenutno kao najveca smetnja deluje parking, sama stanica je mala i skrajnuta
 
Vrh