Dragi Nebojša, Brus Springstin je jednom rekao: "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed."
Bilo bi jako nepristojno od mene kada bih ti govorio za koga (ne) treba da glasaš, ali ono što ti savetujem jeste da imaš malo više samopoštovanja. Pokušaj da na prvo mesto staviš ono šta Nebojša misli, zapravo ono šta Nebojša zna i stvari će ti delovati mnogo jasnije i lakše. Nemoj živeti i misliti u okvirima koji ti nameću foteljaši - bili oni Đilas, Vučić, Aca Popović, Pera, Mika, Žika, Laza...
O "Beogradu na vodi" se već dosta ćaska na temi o Savskom amfiteatru, gde je izneto dosta zapažanja, mišljenja, argumenata i kontrargumenata. Neću da se upuštam u tu priču jer ono što najmanje želim jeste da ispadnem nekakav Đilasov advokat. A nekih ranijih godina sam sebi dozvoljavao da ispadnem magare i ložim se po forumu zbog izbora.
Ono što je ovde tema je Beogradska autobuska stanica. I možemo zaista i ti i ja, a izgleda i većina na forumu, da se složimo da je ovo što je izašlo u "Novostima" brzo naškraban crtež u svrhu predizborne kampanje. Svi su skontali da narod više voli da gleda slike, pa se razbacuju renderima.
Međutim, ono što je važnije, makar po mom mišljenju, je da ma ko bio sutra gradonačelnik, ako se u naredne četiri godine autobuska stanica ne izmesti iz Karađorđeve ulice, taj kome građani daju poverenje na izborima može slobodno da skoči sa Brankovog mosta.
Jedino što iz ovog rendera možemo da zaključimo jeste da postoji ideja (formulisana u GUP-u) da se BAS premesti na plac pored Belvila gde je sada neformalno naselje koje bi tokom proleća trebalo da bude iseljeno zbog nastavka izgradnje UMP-a. Sve ostalo je samo ukras na crtežu.
Dakle, ideja postoji. Treba odraditi još neke stvari - završiti novobeogradski UMP, petlju Radnička i most Zemun-Borča. Obilaznica nije toliko važna za autobuse koliko za kamione, ali je i svaki napredak u njenoj izgradnji dodatni plus za izmeštanje stanice. I vrlo je izgledno da se svi ti preduslovi ispune u narednih godinu i po do dve dana.
Ostaje pitanje finansiranja nove stanice. Najlakše deluje scenario prema kome bi za masne pare bila prodata sadašnja lokacija stanice čime bi se pokrio dobar deo izgradnje nove, ali postoji ta vremenska neusklađenost jer je za izgradnju nove zgrade potrebno godinu do dve dana, a Beograd za to vreme ne može da funkcioniše bez glavne autobuske stanice.
Poenta je da, nezavisno od Đilasovih crteža i pamfleta, izmeštanje stanice, na osnovu svega što znamo i o čemu pišemo na ovom forumu svih ovih godina, deluje izgledno, izvodljivo, realno i ne preterano komplikovano.