Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

svsavic":3ajgc3ki je napisao(la):
Овај коментар сам послао на Новости:

Помињаних 6 станица поред ове на Новом Београду углавном већ постоје за приградске аутобусе. Поред тога, у питању су сулуде микролокације са обзиром на форму града, и (не) постојање брзог шинског превоза.
- Уместо Омладинског стадиона требало би Панчевачки мост због везе са више линија јавног превоза и градском железницом.
- Уместо Устаничке, Аутокоманда јер има директан излаз на аутопут и одличне везе са целим градом.
- Земун Железничка уместо Земун мост...Ко ли су нам урбанисти?
 
Вучић, твоје колеге саобраћајни инжењери који имају везе за урбанизмом колико и ја са нуклеарном физиком и вероватно читав низ страних финансијера разних професија.
 
Da li ste dobrovoljno kupili dobrovoljno osiguranje?

Prilog iz emisije Potrošački savetnik emitovane na RTS-u 30.3.2014.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QYBudb21mYc[/youtube]
 
Прва награда на Конкурсу за израду урбанистичко-архитектонског решења аутобуске и железничке станице „Нови Београд” припала ауторском тиму „Проаспект”
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1605329

Zna li neko da li negde moze da se vidi resenje koje je pobedilo kao i ostala ponudjena resnja?
 
eve ga pobednicko resenje:

vzhhua.jpg


35m1pcm.jpg
 
Чак и овако из даљине се може видети да му пројекат прпада 60им годинама прошлог века. Драго ми је што нисам учествовао у још једној фарси у режији партијских пацова и подобних "афирмисаних архитеката".
mekbejn":38raul5k je napisao(la):
kako uvek ovaj Lojanica pobedi, mora da je žešće dobar u svom poslu
:D Смејем се а плакао бих.
 
Konkurs je idejni sto znaci da pobednicko resenje predstavlja osnovu za dalji razvoj. Zgrade na projektu sigurno nece tako izgledati, slicna prica kao sa BNV.
 
Pa lojenica stariji i mladji khm kao nekad actavis kako li su se zvali za beton halu
 
nombre":1za5u3lx je napisao(la):
Konkurs je idejni sto znaci da pobednicko resenje predstavlja osnovu za dalji razvoj. Zgrade na projektu sigurno nece tako izgledati, slicna prica kao sa BNV.
Нисам ни мислио на куле.
 
Re-a-c-t koji je ovog puta ostao bez nagrade:

42_02.jpg


42_08.jpg


42_09.png


42_10.png


42_01.png


Inače, zanimljivo je da ovo rešenje podseća na njihov rad sa konkursa za Blok 26:

blok25261.jpg


I zar nije malo čudno što su rezultati saopšteni nekoliko dana pre roka?
 
Како их није срамота да избацују овакве пројекте?

Четири стаклена квадра и као они су архитекте, то је као неки урбанистичко - архитектонски пројекат који као поштује неке основе НБГ-а?
 
Uh, sad mi je lakse sto nisam ucestvovao na ovom konkursu.

Radio sam pametnije stvari za ovih 3 meseca.
 
Da ... to je ta struka koja kritikuje nekog da projektuje "kutije za cipele" ...

.... lošiji studenti iz moje klase su na drugoj godini studija štancali ova sranja ...
 
Hej mi ne mozemo zeleznicki deo jednog prokopa da pustimo u saobracaj 40 godina, a hocemo da gradimo zeleznicku, autobusku stanicu i poslovni centar u jednom projektu.

O cemu pricamo?
 
spatiotecte":bks85qkc je napisao(la):
Hej mi ne mozemo zeleznicki deo jednog prokopa da pustimo u saobracaj 40 godina, a hocemo da gradimo zeleznicku, autobusku stanicu i poslovni centar u jednom projektu.

O cemu pricamo?
1) Ова локација не захтева екстремна нова улагања да се уклопи у саобраћајни систем града.
2) Већ је окружена градским садржајима, а има слободних простора за градњу нових
3) Нема клизишта
4) Нема потребе за расељавањем и експропријацијом
Много разлога да ово буде исплативо, чак и ако се реализује приватним капиталом, за разлику од Прокопа, који је само краткорочно исплатив и то само грабљивцима грађевинског земљишта и аутобуским монополистима.

Има неколико сулудих ствари у предлозима пројекта:
- Заборављен је мотив станичне зграде и станичног трга испред железничке станице.
- Аутобуска станица заузима огроман простор
- Аутобуска станица има крајње глупе улазе и излазе.

Утолико, сам сам анализирао концепцију аутобуско/железничког западног терминала.
- Црвеном бојом је означена недостајућа друмска веза за Мост преко Аде.
- Жутом бојом сам означио прилазе аутобуском делу терминала
- Наранџастом простор станичног трга, који мора да има слободан поглед. На станичном тргу се могу налазити зеленило, такси станица, аутобуски терминус, и нижи трговинско-угоститељски објекти усклађени са станичним тргом. Исто, станична зграда мора бити репер и препознатљива из оба правца. Пожељно је непосредно уз саму станицу направити солитере, али уклопљене у цео простор. Не сме се заборавити да је сама станица капија Београда!
vrujw5.jpg
 
Само бих те Карло исправио. Локација је већ преузела на себе екстремна нова улагања у инфраструктуру и још увек их захтева.

Што се тиче аутобуске станице она се мора згурати тик уз овај фртаљ умп-а јер је тај простор већ девастиран и неупотребљив за било какву квалитетнију градњу хуманијег садржаја. Кад је бал нек је маскенбал.
 
Ovo CEP-ovo resenje je jednostavno tehnicki nemoguce!

Kad bi Kosava grunula ispod ove megalomanske nadstresnice digla bi je kao krilo Airbasa 380.
 
Nova autobuska stanica imaće 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, a železnička osam perona
R.B., Tanjug | 02. 06. 2014. - 15:28h izmena vesti 15:33h | Foto: Beoinfo | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/470392 ... sam-perona

Idejno rešenje autobuske i železničke stanice, koja treba da bude izgrađena u bloku 42 na Novom Beogradu, predstavljeno je danas u Urbanističkom zavodu Beograda.

Prva nagrada na konkursu pripala je projektnom birou "Tim Proaspekt" arhitekata Milana i Vladimira Lojanice, čije će rešenje, kako se navodi u odluci žirija, biti osnov za izradu urbanističkog plana.

Naime, taj projekat će biti unapređivan drugonagrađenim rešenjem arhitekte Dragana Vukovića i "Kolubare invest gradnje" d.o.o, kao i sa još četiri otkupljena rešenja.

Gradski menadžer Goran Vesić, koji je sa direktorom Urbanističkog zavoda Nebojšom Stefanovićem prisustvovao predstavljanju rešenja, ocenio je da je izbor dobrog idejnog projekta za izradu autobuske i železničke stanice veoma važan za Beograd, jer će ona biti u funkciji "verovatno decenijama".

On je dodao da će izmeštanjem Beogradske autobuske stanice iz Karađorđeve ulice, zbog projekta Beograd na vodi, biti izgrađeno još šest manjih autobuskih stanica.

- Time ostvarujemo nešto što ovaj grad pokušava da uradi decenijama. Potrudićemo se i da sve druge vidove saobraćaja na neki način integrišemno i da taj deo grada postane nešto što do sada nije bio - rekao je Vesić.

On je dodao da će u sklopu novog saobraćajnog terminala postojati oko 180.000 kvadratnih metara poslovnog prostora, kao i da očekuje da će veoma brzo biti pronađene kompanije spremne da investiraju u njihovu izgradnju.

- Dobra strana i prednost ovog rešenja jeste mogućnost da se on fazno gradi, što će verovatno i biti slučaj. U zavisnosti od toga kakve sve investitore budemo imali odlučivaćemo koja faza će da prva da se gradi. Za nas je najvažnije da sami, što pre, izgradimo autobusku stanicu - rekao je Vesić.

Prema rečima direktora Urbanističkog zavoda Beograda Nebojše Stefanovića na konkurs za izradu autobuske i železničke stanice stigla su 54 rešenja iz Srbije, Italije, Bugarske, Nemačke i Velike Britanije koja su morala da ispune saobraćajne, urbanističko-arhitektonske kriterijume, da se uklope u modernističku arhitekturu Novog Beograda, ali i da omogućavaju njegovu faznu realizaciju.

- Trudićemo se da, kada finansijska sredstva to dozvole, ovim konkursima animiramo stručnu javnost, odnosno da pozovemo struku pre izrade planskih dokumenata i detaljnije izrade planskih rešenja - rekao je Stefanović.

Pobednik konkursa arhitekta Vladimir Lojanica objasnio je da će nova autobuska stanica imati 15 dolaznih i 60 odlaznih terminala, dok će železnička imati osam perona.

On je dodao da će kompleks pokrivati 21 hektar sa ukupnom projektovanom površinom od 180.000 metara kvadratnih, kao i da će svojom fizionomijom arhitekture objekata nastojati da se uklopi u tradiciju i nasleđe modernizma Novog Beograda, odnosno da na adekvatan način ostavi pečat svog vremena u slici kontinuiteta gradjenja tog dela grada.

Možda je jedan od najtežih zadataka konkursa, zaključio je Lojanica, bilo je pronalaženje saobraćajnog rešenja zbog složenosti takvog "razvodnika" različitih vrsta saobraćajnih pešačkih i kolskih kretanja.
 
Vrh