Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

Гага":3uu0xsgh je napisao(la):
Ма што се висине ове три "куле" тиче, изгледа да је на снази и даље чувена Жаклинина "студија високих објеката" :dil: :laugh:


Zato sto je ``Zaklinina studija` ` izgovor i alibi za nezainteresovanost za gradnju visokih objekata.

e sad dal je to posledica odnosa inicijalnog troska i potraznje ili nesto drugo, pitanje je o kojem bi mogli diskutovati.
 
Cini mi se da rekose da ce se ovaj rad doraditi koristeci i neka resenja iz drugonagradjenog rada do konacnog resenja kako ce sve izgledati. Sad sledi plan detaljne regulacije i to se mozda otegne sve do jeseni 2015.

Kako oni misle da BNV zavrse 2020 god. kad je uslov izmestanje obe stanice i izgradnja novih? Ajde, prokop ce se relativno brzo osposobiti za pun saobracajni kapacitet neracunajuci pratece objekte. Ali ovde treba izgraditi od nule dve nove stanice i to sa kakvim kapacitetima! Znaci gradnja autobuske stanice bi morala da pocne u toku sledece godine.

Bice takodje zanimljivo videti kakva ce biti sudbina buvljaka a licno verujem da ce se taj deo poslednji graditi jer ocigledno jos uvek se ne zna sta sa njim, tj. gde. Imajuci u vidu i potraznju za poslovnim prostorom jos dugo cemo odprilike uzivati u tezgaroskoj idili u sred novog beograda ali sad potpomognutoj i sa dve stajge preko puta. Mix boli glava!
 
Nemam neku svoju ideju kako da ceo taj kompleks izgleda, ali mi se čini da je konkurs napravio okvire koji u mnogo čemu vezuju ruke autorima. Prvo traženo je da bude ambijentalno i arhitektonski ulopljeno u NBG, meni ovo rešenje liči na kombinaciju SIVa i Sava Centra. Pri tome se traži integracija zilion funkcija, ali da možeš da ga komadaš na 27 faza. I to se svuda vidi na rešenju, da je pravljen taj kompromis. Ajde ti sad pusti mašti na volju, ali odmah ti je nisko stavljena lestvica. Nažalost ova opljačkana zemlja nema ekonomiju za megaprojekte, tako da to sve otpada. Ja sam siguran da će ovde i samo autobuska ići u 5 faza. Jasno vam je dokle ta arhitektonska integracija može da ide. Ovi novobeogradski blokovi su preveliki za nas danas, mi nemamo "resurse" da razvijemo blok od 20ha, tako da je i ovaj izabrani plan san malog Đokice. Cekamo investitore, kao. Ne moraju da se boje oni kojima se ne sviđa.
 
Servi si i spavajuci parking negdje nedje na perifieriji nece ovdje sigurno da trace zemljiste
 
Moram priznati da sam ocekivao vise komentara posle detaljnijih prikaza koji su u vesti na prvoj strani sajta. Zar se vecina komentara svela samo na visinu kula koje nisu 150 nego oko 100m.

Ima par po meni odlicnih stvari u projektu koje su i navedene u tekstu vesti a na to se niko nije ni osvrnuo ili je ceo projekat posmatran kao slikovnica bez pogleda na sadrzaj i funkcije
 
Igor":2gc43ht2 je napisao(la):
Moram priznati da sam ocekivao vise komentara posle detaljnijih prikaza koji su u vesti na prvoj strani sajta. Zar se vecina komentara svela samo na visinu kula koje nisu 150 nego oko 100m.

Ima par po meni odlicnih stvari u projektu koje su i navedene u tekstu vesti a na to se niko nije ni osvrnuo ili je ceo projekat posmatran kao slikovnica bez pogleda na sadrzaj i funkcije

Mislim da su ljudi na forumu sve vise i vise nezainteresovani da komentarisu konkursna resenja imajuci u obzir da u 95% slucaja ti konkursi ne sluze nicemu jer se na kraju pobednicka resenja ne izgrade tako da je slabo interesovanje forumasa logicna stvar.
 
Pa pre bih rekao da je paznja usmerena na po meni ne prioritetnu stvar a to je visina objekata tj ovih kula na prikazu. Ako je to jedina ozbiljna kritika onda odlicno.

Inace realizacije autobuske stanice uopste nije u domenu fantastike nego nekog ocekivanog sleda dogadjaja o kome smo i ranije pricali.
 
Sigurno je autobuska stanica ono sto je najrealnije za izgradnju u celom konkursu. Ma da i za taj najmanji delic ne znamo jos kako ce biti finansiran.

Onda mozda drugi problem zbog cega se ne komentarisu toliko pobednicka resenja konkursa je sto se zna da u tim prvim fazama caruje photoshop i da su cak neki elementi projekta tesko razumljivi ili "nejasno" prikazani. Kako komentarisati nesto sto ne razumes u potpunosti. A do realizacije, znamo svi da se projekat menja, i cesto je slucaj da se drasticno menja u odnosu na izvorni projekat. (na zalost uglavnom bude losije nego na tim lepim prvim renderima) jer nas sustigne ekonommska realnost.
 
Nije mi bas jasno sta nije razumljivo u predlozenom resenju. Naravno neko ce se sloziti sa njim a vecina verovatno i nece ali sva kretanja i intervencije u prostoru su veoma jasne i ocigledne.
 
Ok kretanja sam i ja razumemo kolko tolko sa sematkim prikazima sto su postavili.
Ali na primer meni nije bas jasno kako izgleda autobuska stanica u celoj prici.
 
malo mi je rasuta paznja, beograd na vodi, prokop, nbg stajga, slavija.. a jos nisam zaboravio cpn, oblak, ump...
 
Igor":12odlfq0 je napisao(la):
Moram priznati da sam ocekivao vise komentara posle detaljnijih prikaza koji su u vesti na prvoj strani sajta. Zar se vecina komentara svela samo na visinu kula koje nisu 150 nego oko 100m.

Ima par po meni odlicnih stvari u projektu koje su i navedene u tekstu vesti a na to se niko nije ni osvrnuo ili je ceo projekat posmatran kao slikovnica bez pogleda na sadrzaj i funkcije
Moram ti reci, da mi je utisak (mozda se varam) da u poslednje vreme ima sve manje argumetovanih diskusija, sa iznosenjem argumenata i pobijanjem ili branjenjem istih, sve vise se svodi, na zalost, na licni nivo, karikiram " sta on bre zna, samo neke kutije za cipele, pa to i moja baba zna", ili se nekako sve svodi da je sve crno-belo. Ako kazes da je nesto dobro onda si za ove, a ako nije dobro, onda si za one i td.

O konkursu

Ja sam potpisan na jedan rad na konkursi, ali sam im samo pomagao zadnja 3 dana oko montazi i pakovanja plakata, nisam projektovao i urbanisticki resavao, tako da neko ko je delimicno ucestvovao u ovome, izneti svoje mosljenje.

Prvo primedbe

Pre svega mislim da urbanisticki nije bas najboje postavljen, a to se ogleda u:

1. "zaboravljena" osa Novog Beograda
Jedno od najvaznijih koncepta urbanizma NBG jeste niz centralnih blokova od Siva do Zel stanice, odnosno osa koja polazi od Siv-a. U simbolicnom, urbanistickom i vizuelnom smisli bilo bi bolje da je jedna kula locirana u toj osi, kao ishodiste i zavrsetak te ose. Ovako je ishodiste autobuska stanica, odnosno nedefinisana zelena povrsina.

primer ose

analize-10x35-copy.jpg


s leva na desno: prve dve slike su sa rada na kom sam ja ucestvovao, a zadnja konkursno resenje Re-a-c-t

2. Ishodiste?
Donekle vezano sa prvim, jako mi smeta izostanak ulicnog fronta (koji ne mora biti kontinualan, naravno) prema ulici Jurija Gagarina i ostavljena nedefinisana zelena povrsina i bez funkcije.
Mozda je to vezano i sa nekim mojim stavom, a to je da autobuska stanica i taj ruzan deo infrastrukture bude neviljiv, ili zatvoren nekom izgradjenom strukturom, koja je na neki nacin pripitomljava i cini je kao sastavni deo gradske izgradjene strukture.

3. bedem?
Treca stvar koja mi "smeta" je velika horizontalna zgrada do UMP-a. Ne smeta mi toliko horizontala, koliko cinjenica da je do UMP-a. Jasno mi je da se zelelo postici vizuelno uokviravanje zel stanice, mozda i vizuelno i fizicki presecaje ogromnog bloka koji je i onako vec odvojen infrastrukturom, ali se uvek setim analiza slucaja novobeogradskih blokova, pre svega gde su stanovi gradjeni za vojsku koji su onda analizirali prednosti i mane.
I kao jedna od mana, bas je spomenuta i "televizorka" i njena orjentacija u osnosu na auto put, i pogotovu betnoski elementi oko prozora koji "prenose" buku unutar. U toj studiji je data preporuka da se duz takvih koridora zgrade postavljaju upravno na ulice, ukoliko je to moguce naravno. Nisam bas ni siguran, da li bi se mozda stvorio eho, i kakvo bi bilo odbijanje zvuka u tom delu izmedju objekta zel.stanice sa jedne i poslovnog objekta sa druge stane .
Mislim da bi svako bilo bolje da je negde prekinuta ta dugacka horizonatala.

140603-BLOK42-01.jpg


4. Odgovor koje mi ovo resenje nije dalo je sta sa prostorom zmedju UMP-a i Zel stanice? Nekako mi se cini da nije bilo ideje sta sad sa njim. Zato sam se i oduzevio da se CEP time bavio.

5. Nije prikazana pesacka veza (ili nije uzeta u obzir) sa stanica javnog prevoza (tram i autobus) u ul Antifasisticke borbe. Moja pretpostavka da bi se ona ostvarila ispod zel. stanice, ali nije prikazano.


Pohvale:

Pohvale pre svega idu na arhitekturu, jednostavnost, efektnost, arhitektura u kontekstu prostora i vremena.

1. cela kompozicija bloka, odnos kule i horizontale, kao i arhitektura kule, veoma podsecaju na arhitekturu bloka prekoputa, blok 23

2. Arhiteltura autobuske stanice, odnosno perona, vrlo jednostavno i efektno u skladu sa celim arhitektonskim resenjem

3. Arhitektura zeleznicke stanice,odnosno perona, vrlo jednostavno i efektno u skladu sa celim arhitektonskim resenjem



Nejasno:

Nije mi bas najjasnija sema kolskog saobracaja, pre svega ispod zeleznicke stanice. Ako se radi o parkingu ispod ploce nadzemno, to je vrlo, vrlo diskutabilno, zbog propisa i problema diverzija. Mnogo automobila, mnogo nafte, zapaljivo, iznad pruga i zel.stanica = veliki problem. Ako je podzemni parking , ne jasno mi je kako se izvodi zbog temeljenja stubova.

Zakljucak:

Izneo sam svoje misljenje na osnovu crteza i plakata koje sam video, ali bez tektualnog obrazlozenja koje bi mi mozda uticalo da neke dileme ili kritike ne bude, odnosno da steknem bolju sliku o radu i konceptu.

Arhitekte Lojanica, stariji i mladji, su zaista vrhunski projktanti, i ne zasluzuju nikakvo omalovazavanje i nipodastavanje. Iza njih je ostalo stotine hiljada izgradjenih kvadrata, i sigurno nekoiko puta vise ne izgradjenih. To je jedno veliko iskutvo, koje je za postovanje.

Naravno da niko nije bezgresan i da svako treba da bude podlozan kritici, ali samo onoj argumentovanoj.

sorry na duzem postu :vops:
 
Ump krenuo i gradice se, slavija krece isto izvesno kao i vojvode stepe kao i prokop verovatno jos sledece nedelje. Cak se i kilava obilaznica malo po malo radi. Cpn i oblak svakako zaboravite
 
Hvala Milance na finom i strucnom odgovoru.

Nekako u vezi novobeogradske ose si definitivno upravu ali cinjenica je da je Lojanicin rad frontalno iz Milutina Milankovica predvideo uvucenu stanicu u odnosu na regulacionu liniju i daje tu neku monumentalnost i prepoznatljivost nbg-a i prakticno cini ravnotezu slicnoj postavci zgrade siv-a.

Za mene ipak samo zaledjina bloka u delu koje gleda na J. Gagarina dozivljava pravu malu transformaciju u vidu uzdignutog pejzaza upravo kao vizelne barijere prostora u okvru koga se krecu autobusi. Jednostavno moguce je i da je pitanje ukusa i shvatanja javnog prostora ali to sto je za tebe kritika za mene je jedna od najboljih strana ovog resenja. Poslovna zgrada duz umpa je na nesto losijoj poziciji od recimo GTC-a i slicnih objekata duz zeleznickog koridora sa druge strane a vizelno odvaja namene prostora.

CEP-ovo resenje mi je zanimljivo u delu gde su velikom nadstresnicom obuhvatili i deo ump koridora.
 
Igor":2k85ewcy je napisao(la):
Moram priznati da sam ocekivao vise komentara posle detaljnijih prikaza koji su u vesti na prvoj strani sajta. Zar se vecina komentara svela samo na visinu kula koje nisu 150 nego oko 100m.

И ово је превише коментара с обзиром на то колико су срамотни пристигли радови и поготово победнички. Оверите дискусију на ССЦ-у- "Победници" не знају ни на коју страну су проширивали жел. станицу, не знају ни да ли су им пешачки правци на истој висинској коти или не. Насумично су побацали квадре, измонтирали аматерске рендере на којима се ништа не види и уз пројекат се "ис..ли ко фоке" уз неизбежне измишљене речи. Фазон: узели смо милионче динара, си ју сакрсссс! 8)

Толико пута виђено...

А Миланче, мислим да би поцепао своју диплому са АТФ-а када би чуо како је један од победника, професор са истог образложио све што си ти сап равом навео као ману "пројекта".
 
Komentari i kritike koje se odnose na ove dve stanice ipak treba prepustiti onima koji su strucni, nama laicima moze nesto da se svidi ili ne na prvi, drugi.... pogled. Ja kao laik mogu da hvalim ili kritikujem prvenstveno estetiku u celini i da pohvalim 'eleganciju' i jednostavnost, pa i prakticnost. U tom smislu cini mi se da su obe stanice uradjene sasvim ok. Medutim raspored ove tri kule je cudan i podseca na malo galsko selo sa karaulama. Karaule imaju svoje priveske. Ovo je sve samo ne jedan ozbiljan projekat hotelsko poslovnog kompleksa grada od 2 mil. stanovnika. Zgrade su ubacene onako usput i sasvim je ocigledno da su glavni fokus i prioritet autobuska i zeleznicka stanica. Tri zgrade iste spratnosti na razlicirtim obodima kompleksa vise lice na neke strazarske karaule nego lep, zaokruzen poslovni blok. Boljke ih je i ne graditi.

Dalje, Igore odkud ti informacija da je visina zgrada 100m kad je lepo i jasno receno da su zgrade visine 70m???!

Sve ovo jako podseca na onaj 'tresla se gora rodio se mis' projekat za blokove 25 i 26, sa one 4 domine u istom nizu. Stanice ce biti izgradjene ali je poslovni deo bloka devastiran, mozda su i zbog toga skresali visinu zgrada da bi bile sto manje upecatljive. Narocito su cudni oni privesci od 13 spratova. Jasna je njihova namena, da popune bezlicnost i prazninu medjutim nista od toga.

Ne znam, obe stanice mi izgledaju sasvim ok, ali poslovni deo bloka totalni promasaj.
 
Сам конкурс је тотални промашај почев од прописане величине станице до садржаја у блоку који предвиђа само комерцијалну намену зграда. Дакле, овај блок је чак и у теорији неодржив и у сукобу са свиме што чини урбанизам 21. века.

Притом, имам информацију из прве руке да од почетка нико није ни фермао било шта сем бус станице и само за њу постоје некакве шансе да се можда изгради. У осталом, знамо сви да је блок 42 једини нбг блок где ни једна парцела није закупљена од стране неког приватног инвеститира.
 
O uzasa.....

Ne znam zasto javnosti nije predstavlen i drugonagradjeni rad Dragana Vukovica pa da iznesemo misljenje. Bilo bi zanimljivo da vidimo i taj rad jer je jednakovredan kao i prvonagradjeni pa da se i javnost izjasni o oba resenja. Ovako sve izgleda veoma netransparentno. Takodje slicnu vrednost imaju i ostala 4 otkupljena rada!
 
:) :kk:


Definitivno treba 'spojiti' oba rada i napraviti jedan kompletan i kvalitetan. Ovo podseca na raspored onih domina u bloku 26 pod Bobicevim podkroviteljstvom, totalno bezveze.

Sasvim je ocigledno u oba rada da je poslovni kompleks u drugom planu, osim ako autobuska stanica mora da zauzima toliko mesta a to se narocito odnosi na Lojanicin projekat i onaj produzeni zeleni plato sa supermarketom prema Jurija Gagarina. Pa vec imamo jedan trzni centar u delu gde se sad nalazi buvljak. Po meni su oba druga platoa i manji prema belvilu i onaj glavni prema sadasnjem buvljaku ok, ali bi ovaj prema J. Gagarina trebalo drugacije iskoristiti i to umesto one dugacke zgrade duz UMPa izgraditi istu ali kracu u delu duz J. Gagarina, a tu duz UMPa izgraditi jednu ili dve kule. Ako je primaran cilj da deo prema J. Gagarina ostane slobodan onda ok, neka i ostane.

Takodje i u delu zeleznicke stanice je moguce izgraditi jos jednu kulu naspram hotela sa druge strane gde se nalazi izlaz iz garaze.

Mislim da bi se ovim ili slicnim izmenama i doradama prvonagradjenog rada dobio jedan pristojan i zaokruzen komercijalno poslovni deo bloka bez uticaja i na autobusku i na zeleznicku stanicu a da se opet u isto vreme izbegne nezeljena 'prenatrpanost'.
 
Nisam strucnjak iz bilo koje relevantne discipline, te ne bih da iznosim neke stavove o pobednickom projektu ali cu vas ipak smarati sa pitanjima kojim zelim da razjasnim nedoumice koje imam kao zainteresovani gradjanin.

1. Bez zelje da ponavljam vec iznete kritike: cemu sluzi toliki travnjak ispred stanice? Da li je osmisljen kako bi privukao veliki broj trgovaca na crno koji ce sluziti da pune dzepove komunalnih policajaca?

2. Nije mi jasno cemu sluzi poslovni objekat koji odvaja (ili bolje receno 'odvaja') autobusku od zeleznicke stanice.

3. Zasto (ako ne samo da bi se tu smestio poslovni objekat) su autobuska i zeleznicka stanica toliko udaljene? Pitam jer, kao potencijalni buduci korisnik, zelim da znam zasto cu biti primoran da sa prtljagom i zenom i decom prepesacim vise metara kroz (mogucu) guzvu nego sto je apsolutno neophodno da bih se prebacio sa autobusa na voz.

4. Iz prikaza projekta na Beobuildu mi nije jasno da li je predvidjen prostor za kratkorocno parkiranje onih koji zele da otprate svoje voljene na autobusku/zeleznicku stanicu ali ne zele da se zadrze bog zna koliko. Takodje mi nije jasno gde ce se parkirati mnostvo legalnih i ilegalnih taksista koji ce kao lesinari cekati da umor putnika dovoljno oslabi njihove odbrambene sisteme kako bi pristali da se odvoje od svog tesko zaradjenog novca.

5. Ne vidim, iz prikazanih delova projekta, gde ce biti stajaliste za metr- (haha, salim se) tramvaj koji ce proci uz Ump i kako ce biti povezano sa stanicama.

6. Zasto nije predvidjeno da cela autobuska stanica, ukljucujuci tzv. "vazdusni prostor kolskog prostora autobuske stanice, bude pod krovom?

To bi bilo to za sad.

Hvala.
 
Mala retrospektiva :)

I Nagrada : PROaspekt , njihove rendere smo videli, stoga samo jedan sada
10_putnicki-peroni-zeleznicke-stanice-640x255.jpg



II Nagrada : Autor: Dragan Vuković, dia

LIST-2-SITUACIJA-2000.jpg

LIST-4-PRIZEMLJE-1000.jpg

LIST-6-IZGLEDI-1000.jpg



Otkup : Mašinoprojekt Korping doo

001-pticja-1.jpg

002-pticja-2.jpg

003-stanica-boja.jpg

006-ofisi-final.jpg
007-kula-final.jpg

008-hotel-final.jpg

list-3-1.jpg

list-4.jpg



Otkup - Autori: Aleksandar Leko, dipl. inž. arh., Prof. dr Ratomir Vračarević, dipl. inž. saobraćaja

16-3D-model.jpg

1-urbanizam.jpg

2-situacija.jpg

3-parterno-resenje.jpg

5-osnova-1.jpg

11-3D-model.jpg

12-3D-model_COVER.jpg

13-peroni.jpg

14-stranicni-trg.jpg
 
Otkup - Autori: Helena Šacka, dia, Veljko Mladenović, dia , Tamara Petrović Komlenić, dia, Tijana Tomašević Zelić, dia, Milan Pavićević,
Ovlašćeno pravno lice za zastupanje: Centar za planiranje urbanog razvoja CEP


LIST-07-_A4.jpg

LIST-08-_A4.jpg

LIST-01-_A4.jpg

LIST-02-_A4.jpg



Otkup - KANA arhitekti za mene jedno od boljih resenja od dosad vidjenih radova

Trg-640x254.jpg

1.jpg

2.jpg

Aksonometrija.jpg

3.jpg

Funkcija.jpg

Funkcija-terminala.jpg

Stanica.jpg

Jurija-Gagarina.jpg

15.jpg

26.jpg



Obeštećenje - Autor: Dejan Jokić, dia

002-640x354.jpg

001.jpg

004.jpg

006.jpg

seme-saobracaja-004.jpg

seme-saobracaja-003.jpg



Obeštećenje: Rad je urađen u okviru biroa NORMOTIC

render-4-640x356.jpg

0.jpg

01.jpg

04.jpg

03.jpg

render-2.jpg

render-3.jpg

render-5.jpg




Vise informacija o autorima, idejama, konceptima, resenjima, kao i vise grafickih priloga


Obrazlozenje zirija i generalni komentari
 
Vrh