Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS(trenutna i novoplanirana na NBG)

ponedeljak, 24 februar 2014 09:36
Javni, otvoreni, idejni, jednostepeni, anonimni konkurs za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovno komercijalnog kompleksa u bloku 42 u Novom Beogradu

b8be0c31d8c923440f8ffc4e5e818d73_XS.jpg


Град Београд

Урбанистички завод Београда ЈУП

у сарадњи са Друштвом архитеката Београда - ДАБ

расписујe

Јавни, отворени, идејни, једностепени, анонимни конкурс за израду урбанистичко-архитектонског решења

аутобуске и железничке станице Нови Београд и пословно комерцијалног комплекса у блоку 42 у Новом Београду

Простор који је предмет конкурса је блок 42 у Новом Београду, између улица Јурија Гагарина, Пролетерске солидарности, Булевара Милутина Миланковића и улице Ђорђа Станојевића.

Циљ конкурса је да се изабере најбоље технолошко - саобраћајно, урбанистичко и архитектонско решење за изградњу и уређење аутобуске и железничке станице Нови Београд и пословно комерцијалног комплекса у блоку 42, као основ за израду плана детаљне регулације. Идејно решење треба да задовољи захтеве расписивача конкурса, у складу са утврђеним конкурсним условима, задатком и документацијом.

Инвеститор конкурса је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, ЈП.

Право учешћа на конкурсу имају појединци и стручни тимови из земље и иностранства који испуњавају следеће услове:

· да аутори, дипломирани инжењери архитектуре, поседују лиценцу одговорног пројектанта Инжењерске Коморе Србије и

· да стручни тимови који учествују на конкурсу имају најмање једног дипломираног инжењера архитектуреса лиценцомодговорног пројектанта Инжењерске Коморе Србије, који представља тим.

Активности конкурса ће бити спроведене у следећим роковима:

- питања учесника конкурса 11.03.2014.

- одговори на питања 18.03.2014.

- рок за предају радова 13.05.2014.

- оцењивање радова и избор добитника награда 03.06.2014.

- објављивање добитника награда од стране жирија 10.06.2014.

По објављивању резултата конкурса жири ће обавестити јавност и учеснике о резултатима конкурса и терминима и месту одржавања изложбе и разговора оконкурсним радовима.

Уколико до утврђеног рока пристигне најмање 10 радова који одговарају условима конкурса изабраће се три рада за награде и три за откупе у нето износу:

- прва награда - 2.300.000 рсд
- друга награда - 1.150.000 рсд
- трећа награда - 805.000 рсд
- три откупа од по - 345.000 рсд

Жири ће доделити прву награду, при чему има право да фонд награда расподели и другачије од наведеног.Сви радови, укључујући првонаграђени, исплатом награда постају власништво расписивача и биће основ за формирање решења плана детаљне регулације.

Жири конкурса:

др Синиша Мали, дипл.економиста, председник жирија, :gobb:

Срђан Милановић, дипл.инж.арх., Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, ЈП, заменик председника жирија,

Душан Милановић, дипл.инж.саоб. Урбанистички завод Београда,ЈУП,

проф.др ВладанЂокић, дипл.инж.арх. УниверзитетуБеограду, Архитектонскифакултет,

проф. др Нада Милосављевић, дипл.инж.саоб., УниверзитетуБеограду, Саобраћајни факултет,

мр Душан Николић, дипл.инж.грађ., УниверзитетуБеограду, Грађевински факултет,

мр Милан Вујовић, дипл.инж.арх., Друштво архитеката Београда,

мр Жаклина Глигоријевић, дипл.инж.арх., Друштво архитеката Београда.

Конкурсни материјал:

Распис, правила и програм конкурса могу се погледати на интернет страни Урбанистичког завода Београда, www.urbel.com/blok42konkurs, e-mail: blok42konkurs@urbel.com.

Конкурсни материјал и подлоге се преузимају у просторијама Друштва архитеката Београда, Кнеза Милоша 7а, III спрат, 11000 Београд, тел. 011 3230059, 011 3239754, sas-dab@eunet.rs, уз уплату у износу од 5.000,00 динара на рачун број: 355-1015085-91, Друштво архитеката Београда са назнаком „Конкурс за Блок 42 ".

Преузимањем конкурсне документације заинтересована лица прихватају услове и стичу право учешћа на конкурсу.

RASPIS
Konkursni program

Izvor: Društvo arhitekata Beograda
 
Raspisan konkurs za idejno rešenje autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovnog kompleksa u Bloku 42 u Novom Beogradu
Ponedeljak, 24. 02. 2014.|12:01 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... m-Beogradu

Grad Beograd, Urbanistički zavod Beograda u saradnji sa Društvom arhitekata Beograd (DAB) raspisali su Javni, otvoreni, idejni, jednostepeni, anonimni konkurs za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovno-komercijalnog kompleksa u Bloku 42 u Novom Beogradu, saopšteno je na sajtu DAB-a.

Prostor koji je predmet konkursa je Blok 42 u Novom Beogradu, između ulica Jurija Gagarina, Proleterske solidarnosti, Bulevara Milutina Milankovića i ulice Đorđa Stanojevića.

Cilj konkursa je da se izabere najbolje tehnološko-saobraćajno, urbanističko i arhitektonsko rešenje za izgradnju i uređenje autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovno komercijalnog kompleksa u Bloku 42, kao osnov za izradu plana detaljne regulacije. Idejno rešenje treba da zadovolji zahteve raspisivača konkursa, u skladu sa utvrđenim konkursnim uslovima, zadatkom i dokumentacijom.

Investitor konkursa je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Pravo učešća na konkursu imaju pojedinci i stručni timovi iz zemlje i inostranstva koji ispunjavaju sledeće uslove:

- da autori, diplomirani inženjeri arhitekture, poseduju licencu odgovornog projektanta Inženjerske Komore Srbije i

- da stručni timovi koji učestvuju na konkursu imaju najmanje jednog diplomiranog inženjera arhitekture sa licencom odgovornog projektanta Inženjerske Komore Srbije, koji predstavlja tim.

Rok za predaju radova je 13. maj 2014.

Ukoliko do utvrđenog roka pristigne najmanje 10 radova koji odgovaraju uslovima konkursa izabraće se tri rada za nagrade i tri za otkupe u neto iznosu: prva nagrada - 2.300.000 dinara, druga nagrada - 1.150.000, treća nagrada, 805.000 i tri otkupa od po 345.000 dinara.
 
Ček, sad su i terazije deo projekta? :) I remont železničke stanice.. Cirka koliko para da se ceo blok sredi? I ako neko odvali da će to neki privatnik finansirati... važi! :D Miško bi im možda pre učinio takvu uslugu, sumnjam da neko drugi hoće. Ako sam dobro shvatio, čistimo SA o svom trošku, i ulažemo očišćeno zemljište. Znači ovo plaćamo mi, kao i prokop i vinču i ostalo. Baš sam skeptičan po ovom pitanju, MNOGO košta!
 
Mislio sam na ovu postavku starih terazija. Holivudska imitacija istih pored nbg železničke stanice. (ako se nismo razumeli.)
 
Na autobuskoj i železničkoj stanici Novi Beograd po 2.500 putnika na sat - Šta donosi premeštanje saobraćajnih terminala iz centra grada?
Utorak, 25. 02. 2014.|16:02 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... ntra-grada?

Pošto smo vam u tekstu "Novi Beograd sa hotelima sa tri zvezdice, tržnim centrima i poslovnim prostorom od 93.000 m2 - Pogledajte šta je predviđeno u komercijalnom kompleksu u Bloku 42?" predstavili sadržaje poslovne zone koji su predviđeni u novobeogradskom Bloku 42, sada su na red došli detalji u vezi sa planiranim premeštanjem autobuske stanice u Novi Beograd i formiranjem železničke stanice na tom prostoru.

Za realizaciju velikog projekta Savskog amfiteatra i urbane rehabilitacije starog centra Beograda uz Savu, jedan od prioritetnih poslova je izmeštanje autobuskih stanice iz zone Savamale i izgradnja nove, za domaći i međunarodni saobraćaj, u Bloku 42 uz Železničku stanicu Novi Beograd.

Postojeća lokacija međugradske autobuske stanice u starom delu Beograda danas odgovara većini putnika, jer se njihova odredišta uglavnom nalaze u centralnoj zoni na desnoj obali. U blizini je i železnička stanica i stanice javnog gradskog prevoza. Saobraćajna gužva i potreba da se istorijski gradski centar, Savamala i Savski amfiteatar urede, rekonstruišu i unaprede shodno njihovom istorijskom i lokacijskom značaju, zahtevaju da se istraže adekvatnija i jednako funkcionalna rešenja za budući period. U tom cilju, nova lokacija autobuske stanice predviđena je uz železničku putničku stanicu na Novom Beogradu. Regulacionim planovima razradiće se lokacije za pomoćne stanice na glavnim izlaznim pravcima autoput (zapad-jugoistok), Pančevački put (sever), Ibarski put (jug) i drugi terminali međugradskog i regionalnog značaja.

Sa Beogradske autobuske stanice (BAS) i prigradske stanice "Lasta" dnevno otputuje oko 21.000 putnika. Na novoj lokaciji treba da se objedini autobuski saobraćaj, koji se danas obavljaju obe stanice.

Mogući pravci dolaska do stanice NBGD
autobuskipravciblok42250.jpg


Nova autobuska stanica u Novom Beogradu treba da ima stanični pretprostor, putničku zgradu i autobuski prostor. Za zadovoljenje osnovnih zahteva putnika, pratilaca i posetilaca potrebno je planirati sledeće sadržaje u okviru putničke zgrade: info punkt, šaltere za prodaju ili rezervaciju karata, hol, sanitarni blok, garderobu i prostoriju za čuvanje prtljaga, kao i sadržaje iz oblasti ugostiteljstva, trgovine, usluga, zabave.

Takođe, za potrebe zaposlenih neophodna je izgradnja parking prostor za njihova vozila, radni prostor, garderobe sa toaletima.

Zahtevi vozačkog osoblja su: peroni za autobuse za prijem i otpremu putnika, parking prostor za autobuse, predstavništva autotranspornih preduzeća, prostor za odmor i toaleti.

Autobuski prostor treba da čine: peroni za dolazak autobusa, peroni za polazak autobusa i pripremni parking za autobuse (kratkotrajno parkiranje, pre odlaska na odlazni peron).
Plan za železnicu

Železnica je posle Drugog svetskog rata bila glavni gradski prevoznik, međutim, danas je taj vid saobraćaja u celoj Srbiji na nivou koji ne zadovoljava minimalne savremene standarde - ni u prevozu putnika, ni u privredi. Iskustva gradova slične veličine kao Beograd govore da je železnica integralni deo sistema gradskog i međugradskog sistema prevoza putnika.

Beogradski železnički čvor danas funkcioniše koristeći istovremeno elemente starog, ali i novog železničkog čvora, a kroz prestonica prolazi i "Beovoz".

Predviđena je izgradnja i modernizacija železničkog čvora za putnički i robni saobraćaj, dovršetak nove železničke stanice "Centar" u Prokopu, nastavak izgradnje tehničko-putničkih stanica u Zemunu i Kijevu, izgradnja bar jedne robne stanice od planiranih na lokacijama "Makiš", "Batajnica", "Ovča" i "Ada Huja" i uključenje gradsko-prigradske železnice ("Beogradska železnica") u sistem javnog gradskog prevoza.

Beogradska autobuska stanica

Vrednovanjem više lokacija za realizaciju logističkih centara, koji obezbeđuju uslove multimodalnog transporta, kao najpovoljnija po više kriterijuma izabrana je lokacija Batajnica, što ovoj lokaciji za definisani planski period daje prednost u realizaciji.

Predviđena je i izrada planske dokumentacije za izgradnju pruga na teritoriji Grada i veza sa okruženjem: pruga Beli potok - Vinča sa mostom preko Dunava za povezivanje sa železnicom na teritoriji Pančeva, pruga za povezivanje aerodroma "Nikola Tesla" za putnički i teretni saobraćaj i pruge i objekti za povezivanje postojeće luke i luke na novoj lokaciji u železnički sistem Grada. Nakon izgradnje pruge Beli potok – Vinča - Pančevo stvoriće se uslovi za ukidanje pruge oko Kalemegdana, čime će železnički teretni saobraćaj biti prebačen na obilaznu prugu oko Grada. Takođe, sa ciljem povećanja atraktivnosti gradsko-prigradske železnice potrebna je rekonstrukcija (dogradnja) postojećih i izgradnja novih pruga, železničkih stanica i stajališta i njihovo povezivanje sa drugim saobraćajnim sistemima, kao i opremanje centralnim gradskim sadržajima.

Pruga Beograd – Novi Beograd – Batajnica je izgrađena 1884. godine kao jednokolosečna. Tokom 1929. godine dograđen je i drugi kolosek i od tada je ova pruga dvokolosečna, osim jednog dela od rasputnice Savski most do stanice Novi Beograd, gde je i dalje jednokolosečna. Pruga je na delu od stanice Novi Beograd, pa do stanice Batajnica osposobljena za brzine do 100 km/h, dok su delovi pruge ka stanici Beograd preko Savskog mosta osposobljeni za manje brzine kretanja vozova.

Pruga Beograd - Novi Beograd – Zemun – Batajnica – Stara Pazova treba pored daljinskog putničkog saobraćaja, tranzitnog i međunarodnog saobraćaja da prihvati i saobraćaj putničkih vozova u sistemu "BG voz", tako da je ovu prugu potrebno planirati kao dvokolosečnu - od stanice Beograd u Savskom amfiteatru do stanice Novi Beograd, odnosno kao četvorokolosečnu - od stanice Novi Beograd do stanice Batajnica i Stara Pazova.

Putnička stanica Novi Beograd ima svoj lokacijski i transportni potencijal, ali će on doći do punog izražaja nakon detaljne planske razrade prostora u gravitacionoj zoni stanice. Železnička stanica Novi Beograd je jedna od četiri primarne železnićke stanice u Beogradskom železnićkom čvoru. Ona je prema ulozi i značaju druga, odmah iza železničke stanice "Centar" u Prokopu, i zbog toga je i u urbanističko arhitektonskom smislu posebno zahtevna.

Glavna železnička stanica Beograd

Jedan od značajnih problema su i nerešene kolosečne veze u stanici, koje treba rekonstruisati kako bi se izbeglo ukrštanje puteva vozova iz pravca stanice Beograd i Beograd Centar. Ova stanica je međustanica na pruzi Beograd Centar – Stara Pazova i prelazna stanica na jednokolosečnu prugu Novi Beograd – Beograd.

Urbanističkim planovima predviđeno je proširenje Stanice Novi Beograd u okviru parcele železničkog zemljišta. Stanicu Novi Beograd treba planirati sa kapacitetom od 2.500 putnika u vršnom času, što ukupno znači oko 16.000 putnika dnevno.

U okviru stanične zgrade potrebno je planirati sledeće funkcionalne celine za osnovne usluge putnicima: vestibil, šalterske blagajne, agencijske blagajne, info punkt, čekaonicu, garderobu, magacin i sanitarni čvor.

Nadalje, u okviru stanice potrebno je planirati celine neophodne za funkcionisanje saobraćaja: prostorije za organizaciju saobraćaja vozova, prostorije za organizaciju prevoza putnika, zajedničke prostorije za organizaciju saobraćaja vozova i prevoz putnika.

Iako je odavno planirano izmeštanje autobuske stanice, novac nije pronađen, a očigledno da nije postajalo političke volje. Političari danas obećavaju da će ovo finansirati kompanija "Eagle Hills" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, iako se mnogi ljudi iz struke bune protiv davanja posla strancima bez tendera.

- Ako imamo finansijera, ovu šansu ne smemo da proputstimo - ako bismo ovo propustili to bi značilo da kolektivno nismo normalni – izajvio je prošle nedelje ministar saobraćaja Aleksandar Antić.

Da li smo nenormalni zbog "Beograda na vodi" uskoro će se pokazati...
 
Kroz Blok 42 prolaziće bar 50.000 putnika svaki dan (GRAFIKA)

Autobuska stanica i komercijalni centar sa soliterom do 150 metara biće uklopljeni u prostor oko sadašnje Železničke stanice Novi Beograd. Konkurs za urbanističko-arhitektonsko rešenje Bloka 42 je raspisan, a već 10. juna biće objavljeni rezultati, na osnovu kojih će se praviti plan detaljne regulacije.

STANICA - Više od 50.000 putnika prolaziće dnevno kroz ovaj kompleks, a osim autobuske biće potpuno obnovljena i železnička stanica. Predviđeno je da pored stanica budu izgrađeni i prateći komercijalni objekti na površini od 180.000 kvadrata (jedna ili više zgrada, koje mogu biti i spojene sa staničnim delom, trgovine, hoteli...)

Nova autobuska stanica trebalo bi da zameni BAS i „Lastinu” stanicu, što znači da će morati da ima bar 70 perona i minimalni kapacitet od 2.000 putnika na sat. Biće izgrađene i šalter-sale, čekaonice, toaleti, a te sadržaje imaće i železnička stanica na kojoj se očekuje oko 2.500 putnika na sat. Osim toga, gradiće se i supermarket, hotel i poslovne kancelarije, zatim prostor za zabavne sadržaje i usluge. Glavna železnička stanica biće preseljena u Prokop.

U Bloku 42 gradiće se i oblakoder, jer je Studijom visokih objekata dozvoljena izgradnja kule do 150 metara. Rok za predaju radova je 13. maj.

24Сата
Како бих желео да је ово истина :cry:
 
Ма сиду лечи.

Само им недостаје и једна писта за авионе, рецимо на делу тренутног бувљака и да спроведу један канал од реке Саве код бродорадилишта до рецимо зграде Comtrade-a и онда ћемо имати комплетан саобраћајни чвор на једном месту.

Е да и да жичаром повежу тај облакодер са џамијом коју ће нам ППВ сазидати на десној обали саве.
 
Хе хе :D хвала ти, коначно да се од муке и насмејем мало :wink:
 
serbianac":auiniii3 je napisao(la):
Ма сиду лечи.

Само им недостаје и једна писта за авионе, рецимо на делу тренутног бувљака и да спроведу један канал од реке Саве код бродорадилишта до рецимо зграде Comtrade-a и онда ћемо имати комплетан саобраћајни чвор на једном месту.

Е да и да жичаром повежу тај облакодер са џамијом коју ће нам ППВ сазидати на десној обали саве.
Вау, какав смисао за хумор.
applause.gif
 
Заправо, ова изборна кампања има далеко мучније ефекте на овом форуму него на ТВ рекламама за шта су заслужни форумаши који сваку вест, до највећих ситница виде као кампању и још се потруде да осталим мање видовитим "слепцима" са форума "отворе очи".

Постало је више и мучно и досадно. Састав форума је довољно интелигентан и разуме да је на сцени кампања, те заиста није потребна толика антикампања кампање на самом форуму.
 
to je zato što nam je sredina mučna i učmala.

mislim da se ne vodi dovoljno velika anti kampanja.

ne možemo skakutati od sreće kad se oko nas rade stvari od kojih nam se prevrće stomak.
 
Милисаве, нико овде не скаче од среће, окрени се око себе. Нико не скаче. Довољно смо кампања преживели да није потребна чак ни просечна интелигенција да се предизборне активности одвоје од реалних прјеката.

Заиста није потребно да се овај форум толико загади антикампањом кампање јер је то једнако огавно као и сама капања.
 
stf":2f1ui82e je napisao(la):
Заправо, ова изборна кампања има далеко мучније ефекте на овом форуму него на ТВ рекламама за шта су заслужни форумаши који сваку вест, до највећих ситница виде као кампању и још се потруде да осталим мање видовитим "слепцима" са форума "отворе очи".

Постало је више и мучно и досадно. Састав форума је довољно интелигентан и разуме да је на сцени кампања, те заиста није потребна толика антикампања кампање на самом форуму.

Пошто ја живим неких 200м од будуће штајге ја имам разлога да негодујем због исте.
Тако да ово није нити има везе са политичком кампањом :!:

Некако се осећам без везе кад прочитам како се то тумачи као било какав облик кампање и замолио бих да не правите таква поређења, чак шта више призивање предизборне кампање на сваку критику на овом форуму више личи на етикетирање.

Дакле је*е ми се за политику и све политичаре заједно али противник сам БАС-а на тој локацији.
 
@Serbianac, nisi jedini. Ali lokacija je davno potvrđena. Sad kad zatutnje autobusi onim kružnim tokovima u vazduhu! I da, ni moj stav nema veze ni sa pozicijom ni sa opozicijom. Još me ni jedna strana nije platila.
E sad, možda i nisam u pravu, vreme će pokazati.
 
Ма знам да је давно потврђена, управо зато и нема везе са политиком и кампшањама.
Та локација је дефинисана још кад су избацили ГУП до 2021. тако да већ поодавно знамо шта ће тамо бити.
Међутим уместо да УМП реши проблеме на том делу, сада праве тај гига мега џамбо циркус тамо, са пола мозга.

Знам ја да се то свиђа неком ко живи негде другде у Београду али ми већ сада имамо хаос из правца блокова и генерално са НБГД-а према граду, нарочито поподне, тако да имам право да се буним, јер је то једино што могу.

Мени лично смета што се то повезује са преидзборном кампањом, нарочито коментари овде.
У ствари то запушавање уста са политиком је код нас нормална ствар, и врло ју је лако користити у сваком разговору.
Без увреде али ово нема везе са политиком.

Неко рече овде на форуму, нама требају пројекти који ће решавати проблеме а не да их праве.
 
Пошто ја живим неких 200м од будуће штајге ја имам разлога да негодујем ...
Da imali su razloga za negodovanje stanari Savske, Karadjordjeve i okoline ...
a eto ,,strpljivo,, dočekaše i tu novu lokaciju . :)
 
Ne bi li bilo dobro da se otvori nova tema ili da se jedna preimenuje? Za ceo blok 45 i predstojeće radove? Dakle, nova stanica, verovatno remont železničke stanice? i ova kula i ostala čuda :)
 
boca-ica":3cd91v0u je napisao(la):
Пошто ја живим неких 200м од будуће штајге ја имам разлога да негодујем ...
Da imali su razloga za negodovanje stanari Savske, Karadjordjeve i okoline ...
a eto ,,strpljivo,, dočekaše i tu novu lokaciju . :)

Било је и време да се макне оданде, тај део града има посебну тежину а претворен је у каљугу због станица.

Што се нове локације тиче, доста тога сам већ рекао, моје је само да се надам да ће решити проблеме које тек планирају да направе.

Обзиром да овде нико од нас ништа не може да реши, већ само указујемо на проблеме и дајемо предлоге који тешко да могу да се реализују, не преостаје ништа друго него да чекамо и да их гледамо како праве нешто што ће за пар година назвати проблематично затечено срање, пардон стање.
 
serbianac":3eeoi6qi je napisao(la):
Пошто ја живим неких 200м од будуће штајге ја имам разлога да негодујем због исте.
Тако да ово није нити има везе са политичком кампањом :!:
U tom slučaju, izvini. Atmosfera na forumu je takva, da se apolitična kritika ne može raspoznati.
 
@Serbianac,
Mogu da te razumem kad kazes da ce da ti smeta nova stanica posto zivis na 200m od nje ali mislim da ce ti mnogo manje smetati nego ljdudima iz komsiluka Karadjordjeve jer je tamo sve gusto naseljeno i nekako zgnjeceno.

Novoplanirana stanica ce se nalaziti na mestu gde je sve prostrano i mnogo sirih dimenzija tako da mislim da ce taj osecaj guzve biti manje uocljiv u odnosu na ovaj haos kod tenutne autobuske.
 
Mislim da je pored samog saobracaja daleko bitnije za sam ambijent odrzavanje novoizgradjenih objekata. Nikako ali nikako se ne smeju objekti prepustiti bez odrzavanja i osvetljavanja svakog i najmanjeg coska. Redovno ciscenje ali i obavezno izmestanje OTC-a ce izmestiti polusvet koji se uglavnom okuplja na mestima poput sadasnje glavne i otc-a
 
Vrh