Ako na trenutak zaboravimo "arsenal Vojske Kosova" ja bih rekao da imam neutralan stav po pitanju BMC Procity. Očigledno da nije ni blizu evroprskim proizvođačima po mnogo čemu (osim po izgledu, recimo karoserija podseća na Kastrosuu ili Tatu Hispano), ali je na nivou konkurencije, po nekim stvarima čak i bolji. Sa jedne strane dok eksterijer vizuelno zaista ima karakter (zaobljenu karoseriju, interesantna udubljenja oko točkova), enterijer je u najkraćim crtama "sterilan". Beogradski su dosad bili pogrešno farbani, i u Novom Sadu su točkovi previše svetli ofarbani u srebrnu jer su takve osovine dobili (isto kao IK112.3 #777 i IK218.3 #888), bez zaštite šrafova na prednjoj osovini što kvari utisak. Bolje da ofarbaju točkove skroz u crnu ili još bolje u crvenu boju kao što Madrid farba svoje u plavu. Ni slučajno da na kutiju za boce lepe Procity CNG.
Što se estetike tiče, idealno bi bilo da je prednji deo kao beogradski, samo da sivi deo ispod vetrobrana bude u boji karoserije (crvene boje), odnosno da je zadnji deo kao novosadski (umesto crne u boji karoserije), samo da su svetlosne grupe crne kao prednje. Ako zanemarimo krckanje i mukanje, da su dobro ofarbani, odnosno opremljeni kliznim vratima i odgovarajućim rasporedm sedišta bio bi to pristojan model za sekundarni vozni park.
Da ugrađuje kvalitetnu završnu obradu, te da nudi više opcija (poput kao što rekoh kliznih vrata i alternativnog rasporeda sedišta) uopšte ne bi bilo loš proizvod, ali, hej, zar to ne važi i za ostalu konkurenciju, počev od pokojnog Ikarbusa?
Na moje zaprepašćenje Novi sad po prvi put nabavio vozila sa tri šipke na okretnim vratima (iako Conecto ima samo po jednu jer ne treba više) što znači da BMC ne samo da nudi isključivo okretna vrata nego samo sa tri šipke iako bi u varijanti sa kliznim vratima prva okretna trebalo da imaju samo po jednu šipku kao kod Conecta LF NGT JGSP NS. Ne nudi ni varijante sa manjim brojem vrata. Za pohvalu je opšti dizajn karoserije kao i kvalitet iste, a posebno tirska praksa da ne upropaste zglob kojekakvim suknjama. Zglobni zbog odlične harmonike izgleda kvalitetnije od solo koji je ni nema. Upravo se po toj razlici izdaleka prepoznavao Ikarbus, čiji je solo model kvalitetnije delovao na prvi pogled.
Još bi jedan detalj dodao u vezi BMC, a to je displej ispod panela koji pojede ceo jedan lufter. Osim toga lufteri iako klizni baš su mali na preostalim prozorima, a imajući u vidu obavezan displej iznad treće osovine u Beogradu biće problema oko provetravanja u slučaju kvara klime, posebno ukoliko naknadno postavljeni panoi budu ometali protok vazduha iza manjeg manjih luftera.
http://www.autobusi.net/wp-content/uplo ... sta_01.jpg
Gledam sad ovaj Lastin dizelaš. Visinu liftera ispred i iza drugih vrata trebalo bi povećati, odnosno dodati jedan visoki ispred trećih što bi u slučaju donjeg displeja opet bilo nedovoljno. Ukoliko su displeji iznad prozora onda bi imali dva velika luftera više sa strane vrata šrto bi značajno izjednačilo cirkulaciju vazduha u slučaju isključene ili neispravne klime.