Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Nema logike da se i jedan deo, ma koliko bio sitan, čeka da dođe iz Kine. Većina ključnih komponenti je evropskog porekla, i činjenica je da ti Higeri po ugrađenim komponentama nemaju mnogo veze sa onima koji se prave za njihovo matično tržište. Pre će biti do same organizacije održavanja dok su u garantnom roku, a delovi bi trebalo da mogu stići sa nekog ne mnogo udaljenog lagera. Pitanje je uopšte šta konkretno muči te primerke koji su van saobraćaja.
 
Pa kakvi to delovi trebaju za vozila koja su prešla dvadesetak hiljada km?
To još nije kilometraža ni za zamenu ulja, a kamolibčega drugog.
 
branik":penffz0n je napisao(la):
Pa kakvi to delovi trebaju za vozila koja su prešla dvadesetak hiljada km?
To još nije kilometraža ni za zamenu ulja, a kamolibčega drugog.
Pa zbog indijanaca na ulicama su mnogi polupani i trebaju im delovi da se srede i da mogu da se vrate u saobraćaj

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708306#p708306:gwruos5f je napisao(la):
Vinča307 » 14 Feb 2020, 12:56[/url]":gwruos5f]Evo čujem sad da u Kosmaju ne radi 7 komada:3400,3401,3442,3448,3488,3510 i 3526, znači katastrofa, a i u Karaburmi ih ne radi bar 3-4 sigurno što je stvarno loše, ali eto rekao sam ja da je loše kupiti bus iz Kine kad treba vremena da delovi dođu do Srbije i dok se bus sredi, trebaju meseci da se vozilo vrati u saobraćaj, ali znam da 3400, 3401 i 3442 sigurno nisu imali sudar nego je neki kvar u pitanju.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока


Danas sam video #158 na 307,dok na 305 rade #185 #190 #194 #3211 #3212 & #3521.
Znači fale Higeri #3448 & #3524.

Živ je i #3230 na 306,umro nije.
Tu je i šklopocija #168 na 302.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708327#p708327:3pm47vkh je napisao(la):
Vinča307 » Pet Feb 14, 2020 3:36 pm[/url]":3pm47vkh]
branik":3pm47vkh je napisao(la):
Pa kakvi to delovi trebaju za vozila koja su prešla dvadesetak hiljada km?
To još nije kilometraža ni za zamenu ulja, a kamolibčega drugog.
Pa zbog indijanaca na ulicama su mnogi polupani i trebaju im delovi da se srede i da mogu da se vrate u saobraćaj

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Nestalo farova od juga?
Morali su da predvide da će ekstrrijerskih delova trrbati i odmah i da ih nabave
 
Nisu to baš farovi, vozila su u garanciji, sve nedostatke i greške u okviru garantnog roka otklanja ovlašćeni serviser.
Ako se ne varam, zastupnik Higera je u Paraćinu ili tako nešto, verujem da u tome leži glavni razlog za isključivanje vozila i da verovatno ne mogu svaki dan na teren. To su sofisticirani sistemi, ne može se baš voziti sa svim greškama, neke mogu biti totalno bezazlene, a neke mogu ukazati na ozbiljne probleme, zato je važno da se za njih pobrine ovlašćeni servis dok se održavanje ne upozna sa problemima koje i aju.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Na 307 su svi Higeri tu, e sad verovatno nije tu 3222 jer ga često šalju na druge linije ili ima neki kvar, 3448 je valjda imao sudar kao 3526 sa 306. 3230 se vratio pred novu godinu, šetao se malo po linijama, pa je završio u prevozu dece, pa se onda zamenio tu sa Higerom 3496 i prešao na 306. Ali čudno mi je Kizo zašto su na 307 zamenili Higera 3442 koji ima neki kvar sa 3423, a na 305 nisu zamenili 3448 nego svaki dan drugi krš, tako si na 306 umesto 3526 stavili 3496, pa sad 3230.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Trebalo bi da se naplaćuju penali za svaki dan kada je vozilo van saobraćaja krivicom proizvođača

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Vozila nisu došla neispravna, vozila su zbog nekog tehničkog kvara van saobraćaja, dakle tokom procesa eksploatacije.

U našoj praksi, i za vozila za koja je dokazano da je propust proizvođača, sa posledicama velike materijalne štete i ljudskih žrtava, ne mogu se naplatiti penali, jer.... Srpski pravosudni sistem...

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Jes pa da propadne i Higer. Ostaje to za bratske kombinacije.
Napisao sam skoro, ima par kineza koja rade na održavanju u garantnom roku.
Po viđenju ljudi ti niti su nešto zainteresovani niti mogu da fizički stignu na dve lokacije / pa očigledno ne rade ni jednu.
Drugo nemaju blage veze o autobusima / kad ne znaju koliko ulja ide u motor o čemu dalje pričati ?
Priča se da će naši preuzeti održavanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708372#p708372:2akjy9l7 je napisao(la):
Vinča307 » 14 Feb 2020, 16:57[/url]":2akjy9l7]Na 307 su svi Higeri tu, e sad verovatno nije tu 3222 jer ga često šalju na druge linije ili ima neki kvar, 3448 je valjda imao sudar kao 3526 sa 306. 3230 se vratio pred novu godinu, šetao se malo po linijama, pa je završio u prevozu dece, pa se onda zamenio tu sa Higerom 3496 i prešao na 306. Ali čudno mi je Kizo zašto su na 307 zamenili Higera 3442 koji ima neki kvar sa 3423, a na 305 nisu zamenili 3448 nego svaki dan drugi krš, tako si na 306 umesto 3526 stavili 3496, pa sad 3230.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока

Evo sad uđoh u #3496 na 305,unutra ledeno doba. Ovako deluje ok. Došao iz garaže čini mi se.
Ne znam otkud toliko buseva van pogona za tako kratki rok.

Videh na 401,vremešni #176, dimi kao pušnica iz Mačkata pred Birčaninovu.

#3149 na 31. je toliko bučan od Hotela Srbija do Šumica da nije zdravo, upregao ga vozač maksimalom i kada je stao, osetila se spaljena plastika.
 
Стручњак Весић каже како су то квалитетни аутобуси.
 
1/5 Solarisa na 31 vuče dobro, ostatak ekipe je stvarno misterija gura. Da ih toliko boli ona stvar za tako kvalitetna vozila...

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
#3318 sa 27ice i #3029 sa 77ice :D

YfEctOf.jpg


8WUwseR.jpg
 
Rečeno sve što manje više znamo o unapređenju prevoza.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1q4GEuODxTU[/youtube]
 
3243 и 3244 огроман и озбиљан проблем са подолитом преко пута трећих врата, већ се одвалио и свако стајање на њему, при томе само су шипке по висини, јако небезбедно, а при томе толико мозак пробија бука позади... Да ли је могуће да се у Икарбусу штеди на подолиту аутобуса? Аман бре неко треба да погине јер је оно толико ужасно, да су решења у Мазу које појединци пљују рецимо далеко боља и функционалнија... Наравно 3243 и 3244 возе на 610, и боље да Кинезе ставе уместо њих, јер оно угрожава безбедност људи у аутобусу! Једва су две године на улици, а као да су двадесет и две!
 
Пиши пријаву Секретаријату за јавни превоз. Овде нема ко да прочита твоје жалбе, али тамо има паметних и ажурних људи који ће одмах решити проблем (укидањем полазака и слањем још горег возила).
 
A ovaj Vučić u Satu ubi Alvirovića. Biće ribanja.
On jeste privatna produkcija, ali da neko onako popljuje poteze vlasti na RTS, posebno oko železničkog saobraćaja, ukidanja glave stanice i gomile šipki na Prokopu, kako reče, nije skoro viđeno.
Dokaz je to da na svakom važnom mestu u državi i gradu sede diletanti.
Takvi diletanti kupuju onolike neproverene autobuse u neodgovarajućoj konfiguraciji. Takvi diletanti kockaju Trg i po tome definišu saobraćaj preko njega. Takvi diletanti izbacuju trolejbus, uvode dizel, sakate linije...
 
Već neki period vozim autobus na liniji 74 (Bežanija - Mirijevo) sa ruskim autobusima Liaz 5292 i srednjepodnim 5256, te sam ovom porukom mislio da prenesem neka svoja zapažanja.

Jedna zanimljiva ali isto tako i naporna linija za vožnju. Prednost je što brzo prođe smena, dinamična je i nikad ne znaš gde možeš da se zaglaviš, tako da mahom se prepustiš situaciji, uživaš i nema neke žurbe i jurnjave za tablicom (i otpravnici su u fazonu kada god došao - dobro došao). Generalno nije za one vozače sa slabijom prostatom usled velikog vremena poluobrta i pomenutog faktora nepredvidivosti. "Terminus" na Bežaniji je blago rečeno jeziv, dok je na Mirijevu solidan (valjda će ove godine otpravnici dobiti uljudnu kućicu). Dosta ležećih policajaca duž trase (čini mi se oko 50 po pravcu), rupa, šahtova koje treba oprezno preći ili obići inače uništi trapove, semafora. Kroz Severni bulevar su najnezgodniji ležeći policajci (pogotovo onaj prvi gledano iz Sv. Nikole ka Ljubice Luković, gde mora da se stane sa autobusom kad se popne). Što se tiče turažnih tablica, za radni dan je solidna, nedeljom onako ali subotom nikakva - tada su mahom sva vozila van turaže tokom dana i vozi se na neki interval i tek uveče ili pred predaju smene se radi neko uklapanje. Preveze se dosta putnika tokom dana u oba smera, još ako nema 25P po Mirijevu ili 75/72 kroz Bežaniju dešava se da se jedva vrata zatvaraju. Neki moj zaključak bio bi da je možda bilo pametnije podeliti liniju (svakako da ima potrebe da vozi kroz Bežaniju i Mirijevo) na neke dve kraće (lokalne) linije koje bi bile pouzdanije ili makar da se skloni sa Severnog bulevara a da tamo prebace nešto drugo (npr. 32, koja navodno ima malo vreme obrta i tokom dana je van turaže, kako čujem od vozača iz Arive). Ovako konzorcijumu Arive odgovara (lepa kilometraža se ostvari), ne reaguju ni iz SJP-a tj. kao da ih je nešto i briga što je van turaže (kad se i druge gradske linije često raspadaju u vršnim satima).

Što se tiče autobusa, niskopodni 5292 iz 2017. godine mi se baš dopada za rad. Nešto više vremena mu treba da uključi i isključi staničnu kočnicu, sporije rade vrata, ali je zato glava mirna. Rasveta enterijera, preglednost retrovizora, povoznost (Mečkina narav :) ), retarder, komande gasa i kočnice, grejanje i klima su mu neke prednosti koje bih naveo. Putnički prostor je loše organizovan, skučen u zoni III vrata i šteta što nema kamere iznad vrata (znače pri većoj gužvi) i malo veći prečnik okruglog unutrašnjeg ogledala.







Vozio sam i stariji 5256 koji je na zalasku karijere (2011. godište) i koji je prešao oko 725.000 km bez nekog remonta, samo redovno održavanje i dobra nega bivših posada (ima nešto slabiji "kamins" motor i ZF Ecomat menjač, dobra kombinacija). Za razliku od niskopodnog ima doboš kočnice (koje su odlično naštelovane), malo slabije grejaje putničkog prostora (manji broj kalorifera), mnogo brži rad vrata, veće displeje, nešto veći hladnjak i visko ventilator. Rasveta putničkog dela je nešto gora (nema led sijalice) time i preglednost, visoke su stepenice pozadi i nešto sporija izmena putnika, nema staničnu, ručna je mnogo glasna kada se povlači (kada ispušta vazduh iz cilindra), tvrđa pedala kočnice, prebrz rad brisača pri manjoj kiši (ima dve umesto uobičajene tri brzine), dosta deblji i veći volan. Logično, malo više potroši goriva nego mlađi primerak, ali i ide fino iako je slabiji od mlađeg primerka (jedan kolega samo traži da vozi ovaj bus sa fotke, baš ga voli i čuva).

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709177#p709177:3labxp1o je napisao(la):
branik » 17 Feb 2020 10:13 am[/url]":3labxp1o]A ovaj Vučić u Satu ubi Alvirovića. Biće ribanja.
On jeste privatna produkcija, ali da neko onako popljuje poteze vlasti na RTS, posebno oko železničkog saobraćaja, ukidanja glave stanice i gomile šipki na Prokopu, kako reče, nije skoro viđeno.
Dokaz je to da na svakom važnom mestu u državi i gradu sede diletanti.
Takvi diletanti kupuju onolike neproverene autobuse u neodgovarajućoj konfiguraciji. Takvi diletanti kockaju Trg i po tome definišu saobraćaj preko njega. Takvi diletanti izbacuju trolejbus, uvode dizel, sakate linije...

Šta ćeš, komedija. Vučić protiv Vučića i to stariji protiv mlađeg. :D

Inače da se dotaknem autobusa, 4484 ništa ne krcka, ne svili i ne trese. Zategnut. Vozio se pre neki dan na 53. Da su Kinezi disciplinovani cela serija bi bila takva. Što se više čovek vozi Higerima sve mu više ponestaje optimizma za Ikarbus.
 
Нису Кинези криви што је Весић дао кратак рок испоруке. Да смо чекали дуже, добили би боље аутобусе.
 
Урбине смо чекали мало дуже него њих и проблеми који се са хигерима дешавају сада су почели да им се дешавају после дугих година рада на пакленим линијама и одржавања ГСП. И то у много мањој мери.
 
Vrh