Danas 1121, 1360, 3017 i 3031 na 56, 3124 na 23, 3009 na 52, 3033? na 88 (siv font na crvenoj pozadini u mraku jedva vidljiv, GSP logo se ne vidi uopšte, ne znam stvarno ko im to dozvoli), Higer viđen na 89 (ne videh gb), 3202 i 3459 na 30, 3477 na 70. Nisam se nadao da ću danas presesti iz 3459 u 3477.
1121 je ok (mislio sam da će biti u daleko lošijem stanju), 1360 kao radioaktivni traktor iz Černobilja, 3009 dobro vuče ali škripi zglob (generalno ne izgleda baš sjajno posebno harmonika koja je prljava i iskrivljena). Nisam siguran da li je ono 3033 bio na 88, no šta god da je ide kao trabant. Počela je ikarbusizacija Solarisa. Japanci i Konekti su to već odavno prošli. Sve više liče na stariju izmučenu atinsku braću. Još malo pa će Vesić moći da ugradi rudu kako bi mogao smršati još koju kilu. Samo fali prikladan brend - Solarikša Vesić style. Novo prevozno sredstvo. Motor nije potreban a osim rude i dobra konjina.
Prelazim na ono najinteresantnije. Polazak od Medaka II ka Birčaninovoj se nije pojavio u 16:46 već 10 minuta kasnije bez zadržavanja a obavljao ga je Higer 3459. Prelazim na utiske.
Prednosti: skoro nismo imali autobus sa ovako dobrim zvukom motora koji se iako tih lepo čuje i bez melodičnih ZF menjača (ako je već Voith ugrađen ova vozila imaju najbolji zvuk od svih Voith-ova otkad znam za sebe - prosto neverovatno, ja sam još u šoku), dobro vuče, udobna sedipta, žute lajsne, ima dosta lepih detalja poput zatamljenih separator stakala između vrata i sedišta, spojeva šipki i visećih rukohvata, uglavnom lepo uklopljene boje, jednostavan i umeren dizajn plafona i siva svetlucava bušena ploča uživo ne bode oči za razliku od električnih, konstrukcija znatno čvršća nego kod Ikarbusa ali i mnogih Turaka ili ex. SSSR modela, više prostora za noge nego kod Ikarbusa/M.A.N-a, nasloni za glavu na kutiji motora, praktične metalne šipke, lepa prednja maska.
Mane: 3459 već krcka oko drugih vrata dok 3477 ne (neujednačenost izrade i rekao bih isti problem kao sa Ikarbusom u smislu pada kvaliteta veličinom serije što se za jedno ime kao što je Solaris ne može nikako reći), vrata nisu brža od onih na Konektu, u 3459 guma koja drži separator stakla već počela da ispada, sedišta se tresu prazna i lupaju o šipku ukoliko se nalaze ispred iste, u 3477 ne krcka plastika ali landara poklopac aktuatora vrata zato što neko u Košmaru nije zatvorio levu bravicu (ne klepeće zato što je napravljen od tanke fleksibilne plastike što je zanimljivo), prva šipka odozdo na vratima nepotrebna jer se nalazi prenisko (semo povećava masu iovako sporih vrata), malo prostora za stajanje odgovara samo slabijim linijama, žute brave na vratima tamnija nijansa od šipki (kod Otokara to mnogo bolje izgleda, a mogle su šipke biti crne ili crvene ako već brave nisu crvene), visoki prozori između drugih i trećih vrata što me nervira kao kod Ikarbusa (Solaris ravan celom dužinom), siva ploča ispod vetrobrana, dizajnerski lošije rešena zadnja maska, nezgodno uklopljena "ćuba" iznad motornog dela (Otokar i BMC bolje rešili), crna boja oko svetala napred, siva nazad (ko je farbao tom dati otkaz momentalno), crvena linija između vetrobrana i ostatka karoserije bode oči, čak i kada svetlucavi plafon ne odaje utisak Azije spolja hromirana azijska ratkapna svakako narušava Evropski izgled jednog od modela velikog azijsakoj proizvođača.
Opšti utisak: ukratko opisao bi niskopodnog dizel Higera kao autobus negde između Ikarbusa i Solarisa, tu negde u nekim stvarima bolji ili lošiji od Turaka (čvršća karoserija od Otokara ali malo lošija završna obrada), vrlo sličnog osećaja za putnika koji izgleda bolje uživo nego na slikama i pored svih propusta sa kolor šemom. Rekao bih da gore navedeno baš i ne opravdava cenu koja je za narudžbinu tolikog obima bilo kakvog kineskog "poluprototipa" sa "ikarbusovskim proizvodnim boljkama" velikih serija (neujednačenost kvaliteta) ipak visoka.