Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 267 95,4%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,6%

  • Ukupno glasača
    280
Ako je 77 pojačana onda je pojačana sa zglobnima,viđam ih od ponedeljka stvarno češće i svi su bili zglobni. E sad koliko će to rešiti problem ukinutr28-ce to je već drugo pitanje.
 
Kad je ovo slikano,posto je od nocas kisa

Послато са SM-J600FN помоћу Тапатока
 
Higeri saobraćaju i na liniji 5A (25. maj - Vukov spomenik).

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677480#p677480:1rsidu8s je napisao(la):
vlada107 » Sre Nov 06, 2019 8:49 am[/url]":1rsidu8s]Jel si siguran. Da nije 3393?

Послато са SM-J600FN помоћу Тапатока
On je Zemun valjda, mada ga ja još nisam video na liniji nigde.
 
Što se tiče zglobova, ja se iskreno nisam vozio ni sa jednim a da nema problema s uzbrdicama, možda čak Ikarbus najbolje podnose uzbrdice. U motore kod autobusa se slabo razumem tako da ne znam da li je to faktor, ali znam da se svi Solarisi vuku uz Ustaničku. O Japancima da ne pričam, do Šumica ispusti dušu.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677466#p677466:3z3ggfgf je napisao(la):
branik » Sre Nov 06, 2019 7:44 am[/url]":3z3ggfgf]Kako snaga motora nema veze sa radom klime?
Klima će da odnese barr četrdesetak ks, što i te kako mora da se oseti u radu, posebno pri polascima iz mesta, na uzbrdicama i kad su vozila tradicionalno preopterećena.
Mehanički nedostaci su samo dodatak na to. Ali, ako su pri ugradnji ispoštovana neka pravila i standardi, trrbalo bi da funkcioniše. Ali, ništa ne radi ako se ne održava!

Klima će svakako odvući deo snage motora, kao i kod kola na kraju krajeva. Lepo sam i napisao da, u konkretnom slučaju Japanaca, snaga motora nema veze sa tim što klime nisu radile duže od jedne, eventualno dve sezone. Priče koje su se puštale u javnost da su motori preslabi za klime kod onih autobusa kod kojih su naknadno ugrađene, jednostavno ne piju vodu. Solarisi su po tom pitanju i iza zglobnih Japanaca i pored istog broja konja. Najslabiji su Mutanti sa "svega" 250ks, ali ni to nije tako slabo za solo gradski autobus, a i to je ipak velikolitražni motor od 12L, koji nikako nije igračka. 103-jke sa istim motorima kao kog zglobnih Japanaca da i ne spominjem. Conecti iz 2005 godine imaju iste motore kao LE-i uz minimalne razlike u ubrizgavanju goriva, i možda još nekim detaljnima. Nešto pri samoj ugradnji nije urađeno kako treba verovatno, plus mehanički nedostaci i eto razloga zašto se naknadna ugradnja klima uređaja kod nas pokazala kao veći promašaj, usput poprilično skup.
 
Ima veze sve, ali definitivno da su i bez klime krenuli da dižu temperature. Dodatno opterećenje im je samo ubrzalo kraj.
Taj koji je smislio celu priču morao je da dobro odradi sistem hlađenja, interkulere pa tek onda da kvalitetno ugradi klimu.

Evo u Sarbrikenu kad su krenule više tempereture u zadnjih par godina prevoznici su naknadno ugrađili klime na stara vozila. I koliko vidim sasvim lepo rade i nikakvih problema. Stim što se ovde baš cepaju busevi, bukvalno gas u patos ali opet nisu toliko puni pa klima lepo rashlađuje.
 
Pa da. Praksa naknadne ugradnje klima je prisutna kod mnogih prevoznika očigledno, pogotovu poslednjih godina po porastu prosečnih temperatura. Samo da se odradi kako treba.

No, da se vratim samo na momenat na moju prethodnu priču Žiko. Koliko sam ranije mogao da ispratim, kod nemalog broja solo gradskih autobusa raznih proizvođača masa praznog vozila ne prelazi 11 tona. Kao što i sam kažeš, kamion sa takvim priključnim vozilom ima oko 15 tona, a sve ukupno ispod 30, što i nije mnogo za jedan klasičan tegljač. Dozvoljeno je maksimalno bruto opterećenje od 44 tone ako se ne varam. No, to i nije tako bitno, već sam se više osvrtao na potrošnju goriva. Ako SOR-ovi u Lasti sa malim Tector motorima (isti su i u Higerima valjda, sem ako nije Cursor, mada koga god da sam pitao nije znao da mi potvrdi o kom je tačno motoru reč) i ručnim menjačima teško silaze ispod 20 i nešto litara na otvorenom i autoputu, koliko bi onda trebao trošiti autobus sa istim motorom i VOITH automatskim menjačem? SOR još ima i prednost u povoljnom koeficijentu otpora vazduha zbog zakošene prednje strane, plus nešto manji točkovi. Nekako mi se čini da Higer ne može biti tako mali potrošač kad se motor mora vrteti na većim obrtajima, a da se pritom kreće i više nego umerenom brzinom. Imaš li ti nekog svog iskustva po tom pitanju? Iskreno me i interesuje kolika je potrošnja autobusa sa pogonskim sklopom kao kog Higera, a da se kreće konstantnom brzinom od bar 60km/h. Inače voziš IVECO-a u Nemačkoj koliko se da videti iz tvojih postova :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677484#p677484:1ucml3sl je napisao(la):
Bonvivan » Sre Nov 06, 2019 9:59 am[/url]":1ucml3sl]Ako je 77 pojačana onda je pojačana sa zglobnima,viđam ih od ponedeljka stvarno češće i svi su bili zglobni. E sad koliko će to rešiti problem ukinutr28-ce to je već drugo pitanje.
Tako što ću brže da stignem peške od Politike do Poštanske štedionice , nego što će da dođe 77 kod Politike. Konkretno , juče sam tako uradio , jer je najbliži 77 bio udaljen 5 stanica. To je bilo u vreme popodnevnog špica.
 
Jutros na autoputu.Zanimljivo,izgleda da su kroati dali povoljniju cenu za dovoz.
c32ba0b6a6106be44f2c1a0878d213e0.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Na 307 i danas i u ponedeljak radi P40514 na šihti. Dzabe novi autobusi kad opet nemaju vozača za šihte.
Inače meni se čini da radi solo Bmc na 77, pošto mi na aplikaciji bus plus pokazuje niskopodni solo autobus.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Nema BMC, video sam jedu žutu krntiju na kojoj piše 77 Zvezdara II, da nije sa 65 skinuta?
I vozio s kratkim crvenim ikarbusom valjda, samo sam usao i jedva sam ga video spolja, ali unutra mi tako deluje
 
Kešo, otprilike računica je prosta i pored privremene registracije jeftiniji je dovoz nego prevoz.
Što se tiče potrošnje Iveco-a tu ne mogu da ti puno pomognem jer vozimo, pun gas (87 km/h) i to jako kratko na otvorenom. To je ipak malo za bilo kakav uzorak pa makar bio i sa borda. Iveco je mali.potrošač a ide najbolje.

Potrošnja, generalno broj obrtaja motora nije toliko presudan koliko otpori. Otpori transmisije, kotrljanja i aerodinamike su ključni, ako recimo mu za to treba oko 75 kW mala je razlika da li je na 1200 ili 1800 obrtaja. Motor je najefikasniji u području maksimalnog obrtnog momenta, pre toga i ispod toga.pada ali ne toliko drastično koliko mi mislimo.
 
На 27Е и 83 данас радио пар ФАПова. На 65 соло МАН, а на 16 соло Икар.
 
Pored dva FAP-a koja se mogu videti na 27E, tu su jos i IK 103, IK 112N, IK 112 LE, IK 112 M, Conencto i jedan kinez.Mislim da je to to.

P.S. E da, vratio se kinez posle dva dana na 27e.
 
Возио сам се Хигером 3401 на линији 401. Поред недовољно стајаћег простора, ти аутобуси имају дисплеје на којима су уместо линије, датума и времена кодиране станице, прозори су обарајући, а мотор је нечујан. Завршна обрада делује добро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677650#p677650:1o15wzxh je napisao(la):
busspoter » Sre Nov 06, 2019 6:19 pm[/url]":1o15wzxh]Zemun radi na 77 sa Nbgd, bili su njihovi IK112N..

Dansas su bila 2 IK103, ne znam koji je treci.
 
Tikvica":23shindf je napisao(la):
Jutros na autoputu.Zanimljivo,izgleda da su kroati dali povoljniju cenu za dovoz.


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
Za razliku od naše države koja ne štiti svoje prevoznike, oni svoje itekako štite. Pored toga kod nas ako se ne varam ima dve ili tri firme registrovane za ovu vrstu transporta (specijalni Transport) i njihovi kapaciteti su daleko manji od potrebnih.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Danas na potezu 300 vidjen 3372. Jel je Karaburma preuzela neku liniju?

Послато са SM-J600FN помоћу Тапатока
 
vlada107":3knz6f52 je napisao(la):
Danas na potezu 300 vidjen 3372. Jel je Karaburma preuzela neku liniju?

Послато са SM-J600FN помоћу Тапатока
Koja linija je u pitanju? Možda koriguju garažnw brojeve, pa zato.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Vrh