[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677363#p677363:20jwiavr je napisao(la):
Kesha » Uto Nov 05, 2019 9:34 pm[/url]":20jwiavr]1000 ili 2000 kilometara i nije neka razrada ni za automobil, a kamoli za jedan autobus. To što dolaze na kamionima ima i svojih prednosti, a prva je svakako ta što ne moramo slati na desetine vozače da ih dovezu, a taj transport bi svakako trajao duže nego da se isti dovezu na kamionima, koji mogu ostvariti daleko veće putne brzine. Vozio sam se Higerom na 401-ici, i ono što sam odmah primetio jeste kratak prenos VOITH-ovog automatskog menjača. Sve preko 60 km/h je za njih mučenje. Što se potrošnje tiče, i tu bi klasičan tegljač trebao biti u prednosti. I pored daleko većih motora sa mnogo više snage, u poređenju sa osnovnom ponudom agregata za solo gradske autobuse kod većine renomiranih proizvođača, tegljači i nisu neki potrošači goriva na autoputu gde su brzine konstantne. Obično je to oko 25L na 100 kilometara sa klasičnom poluprikolicom i ukupnom masom od oko 40 tona. Ovde se radi o malo drugačijem teretu gde je aerodinamika znatno više na udaru, ali je i ukupna masa umerena, ako se ima u vidu da jedan solo autobus teži oko 10 tona. Koliko bi Higeri trošili na autoputu ne bih znao, ali čisto sumnjam da bi bili štedljiviji u odnosu na kamion. U prenosu je najveća razlika.