Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 256 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    269
Nece se Zemun ugasiti. Oni ce dobiti nase zglobove od 3260... Trebalo i Karaburma da im da njihove. A kad Kosmaj dobije HIGER-e - dace Zemunu solase MAN. Ide se na to da bude jedan tip - jedan pogon.
 
Штета што М-ови иду у Земун. :( Мада ми је потпуно разумљива логика расподеле типова по погонима...
 
Ja se nadam da je tačno da idu u Zemun i da ih više neću gledati. Vrata se stalno otvaraju sama od sebe, u zadnjem delu busa je pakao, klima jako slabo radi...
 
Та идеја да буде један до два типа по погону и није тако лоша. Најоптималније би било - НБГ и Карабурма све зглобна возила, Космај све соло возила и Земун мешовито. И слично да буде са линијама:
- НБГ 17, 18, 27Е, 52, 53, 56, 70, 72, 75, 77, 85, 88, 89; (185 возила) - Солариси, МАНови и старији Икарбуси
-Карабурма 16, 23, 27, 31, 32Е, 43, 65, 95, 96, потези 100 и 200 (160 возила + за линију 27 нисам нашао податке, око 180) - Солариси, МАНови и старији Икарбуси
-Космај 30, 36, 38/38А/38Л, 35Л, 44, 56Л, 57, 87, потези 300 и 400 (93 возила) - Хигери
- Земун 15, 67, 73, 76, 82, 83, потези 600 и 700 (164 возила) - млађи Икарбуси (и зглобни и соло) и БМЦ.

Планирати набавку још 100 зглобних аутобуса поред најављених 100 за замену старији Икарбуса и МАНова у Карабурми и НБГ у наредне две године. Стара соло возила расходовати по доласку Хигера и БМЦ (сачувати по примерак за музеј). Мерцедесе Конекто у бољем стању сачувати као резерву на Карабурми и исто.
 
Svega 93 autobusa za Kosmaj? Baš nemaš milosti :) Šalu na stranu, Kosmaj ima daleko veće kapacitete, i za preko 250 solo autobusa, a inače, ne zaostaje mnogo za Karaburmom kao najvećim, i za Novim Beogradom kao drugim po veličini pogonom u GSP-u, ni po broju zaposlenih, a ni po brojnom stanju voznog parka. Šteta bi bilo ne iskoristiti prostranu i funkcionalnu garažu na autoputu, za solo vozila, a Zemun opteretiti sa preko 160 vozila, za koje i nisam baš siguran da uopšte i može da ih primi. Skromnih je kapaciteta, a i najlošiji je kad je infrastruktura u pitanju. Isprva je bio predviđen za ne tako veliki broj trolejbusa, ako se ne varam. Kosmaj treba da ima barem 190 vozila, a linije se već mogu malo bolje raspodeliti po pogonima, a i između GSP-a i privatnih prevoznika.
 
Рачунао сам само број аутобуса по линијама које сам побројао, по овој некој мојој прерасподели какву бих волео да видим :D (27E, 53, 70 и 89 на НБГ, а 67 и 83 Земуну, као и мало претумбавање између НБГ и Земуна и Карабурме и Космаја). Наравно, не мора се држати строго тих бројева, многе Космајеве линије бих лично појачао, као и многе друге. За сада сам се држао само линија које држи ГСП, а свакако има доста линија које би могле да се мењају између приватника и ГСПа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625274#p625274:3tm915jw je napisao(la):
Дошљак » Pon Maj 27, 2019 9:55 am[/url]":3tm915jw]Боље да ове нове БМЦ пусте на линије типа 27е, 44, 30, 67, 70, 36, 38, 38Л и сл, и чак да неке од тих појачају што би доста помогло за растерећење других линија, а Космајеве Ик-112Ле да ставе на потезе 300 и 400.
27E nije linija za solo BMC autobus ni po jednom osnovu. Po opterecenosti, po frekventnosti, a ni po postojecem redu voznje. Zasluzuje ipak malo bolji tretman. Definitivno linija za zglobni. Slazem se za ostale da ih treba pojacati solo busevima, neke makar.
 
Osvezenje na liniji 76
bedea7f5e787bac4284a966e7b0d8812.jpg


Послато са SM-G973F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625353#p625353:2fvhfng7 je napisao(la):
neko 72 » Пон Мај 27, 2019 1:30 pm[/url]":2fvhfng7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625274#p625274:2fvhfng7 je napisao(la):
Дошљак » Pon Maj 27, 2019 9:55 am[/url]":2fvhfng7]Боље да ове нове БМЦ пусте на линије типа 27е, 44, 30, 67, 70, 36, 38, 38Л и сл, и чак да неке од тих појачају што би доста помогло за растерећење других линија, а Космајеве Ик-112Ле да ставе на потезе 300 и 400.
27E nije linija za solo BMC autobus ni po jednom osnovu. Po opterecenosti, po frekventnosti, a ni po postojecem redu voznje. Zasluzuje ipak malo bolji tretman. Definitivno linija za zglobni. Slazem se za ostale da ih treba pojacati solo busevima, neke makar.
Тренутно нажалост нема довољно зглобних аутобуса, а на основу ових набавки соло возила можемо закључити да их неће ни бити. А 27Е апсолутно заслужује зглобне аутобусе, често користим ту линију на скоро целој њеној траси и велико је оптерећење на њој. Али боље БМЦ уместо ФАПова којих има данас на 27Е.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625363#p625363:beaj50ni je napisao(la):
Дошљак » Pon Maj 27, 2019 2:50 pm[/url]":beaj50ni]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625353#p625353:beaj50ni je napisao(la):
neko 72 » Пон Мај 27, 2019 1:30 pm[/url]":beaj50ni]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625274#p625274:beaj50ni je napisao(la):
Дошљак » Pon Maj 27, 2019 9:55 am[/url]":beaj50ni]Боље да ове нове БМЦ пусте на линије типа 27е, 44, 30, 67, 70, 36, 38, 38Л и сл, и чак да неке од тих појачају што би доста помогло за растерећење других линија, а Космајеве Ик-112Ле да ставе на потезе 300 и 400.
27E nije linija za solo BMC autobus ni po jednom osnovu. Po opterecenosti, po frekventnosti, a ni po postojecem redu voznje. Zasluzuje ipak malo bolji tretman. Definitivno linija za zglobni. Slazem se za ostale da ih treba pojacati solo busevima, neke makar.
Тренутно нажалост нема довољно зглобних аутобуса, а на основу ових набавки соло возила можемо закључити да их неће ни бити. А 27Е апсолутно заслужује зглобне аутобусе, често користим ту линију на скоро целој њеној траси и велико је оптерећење на њој. Али боље БМЦ уместо ФАПова којих има данас на 27Е.

Tako je, slazem se u potpunosti. Ova linija je u bliskoj buducnosti osudjena na solo, pa makar onda neka lici na nesto.
IK-103 , FAP takodje, mada iskreno i ovaj ik- 112 LE redovno ima problema sa trecim vratima, pa mora u garazu pre vremena. Tako da od planiranih 16, svaki dan se vozimo po vikend redu voznje.
 
ИКЕА плаћа 6 соло возила за 70 тако да не верујем да ће плаћати и 3-4 зглобна. Не верујем да ће се пребацити на НБГД иако јесте за зглоб у односу на 52 где може комбиновано соло+зглоб са више соло возила.
 
Kakav solo autobus na 52. Tu zna da bude gužva već kod Hrvatske ambasade. Da ne bude opet bespotrebne rasprave o "podršci" , i kako 53 zaslužuje zgloba pre 52 , 53 ima 23 , 37 , 59 , 89 , 531 , 532 , 533 , 534 , a 52 ima 56 , 531 , 532 , 533 , 37 , 50 , 89.
 
И 59 је за зглоб али нема везе. Ви боље знате чак и ако не живите на мојој територији.
 
Znači ono što ja vidim na svojoj teritoriji nije tako kako ja vidim. :)
Ovde se radi o tome da je trenutno , sa stanjem kakvo imamo , mnogo bolje da bude 52 zglob , nego 53. A da ima još kandidata za zglob među pomenutim linijama , ima , i to nije sporno. Problem je što smatraju da svaka linija može da funkcioniše podjednako dobro i sa solo vozilima , ako ih stave veći broj , u odnbosu na zglobne. Otud i proizilazi da privatnicima plaćaju samo za solo vozila.
 
Генерално, свака линија где може да прође зглобно возило, треба да има зглобна возила. По мени из угла путника је већа штета препун аутобус у који не могу да уђем или се возим прибијен са другим путницима попут сардине него када на линији вози "празно" возило (мада по мени није празно возило ако у њему сви путници могу да седну).
 
Nikada to neće moći da funkcioniše zbog putnika koji se po svaku cenu guraju u prvi autobus koji naiđe i to mi nikad neće biti jasno
 
Све зависи да ли неко жури на посао можда па са следећим аутобусом који наиђе можда закасни.
 
Na liniji gde postoji mogućnost da ti dođe sledeći autobus za 2 minuta , ali isto tako i da se čeka 20 , nije ni čudo što ljudi ulaze u prvo vozilo koje naiđe. Eto danas , primera radi , moja majka je čekala 40 kod Botaničke bašte. Na stanici brdo ljudi. Nailazi 23. Pola ljudi ulazi , a pola i dalje čeka. Nekoliko minuta kasnije nailazi 40. Pola ljudi na stanici je uspelo da se uglavi nekako u trolu. Drugi , uključujući i majku , ostali su da čekaju sledeći. Minut kasnije , nailazi sledeća trola. Opet ista situacija. Majka je odlučila da čeka sledeću , jer je računala da će brzo naići sledeća , poštu su dve prepune trole prošle u roku od nekoliko minuta. 20 minuta je čekala da dođe sledeća i na kraju ušla u nju , iako je i ona bila puna. Dok je trola stigla do Rudog , sustigle su je dve maltene prazne trole , koje joj nisu ništa značile , jer je silazila na sledećoj stanici.
Ja gledam da se ne guram u prepun prevoz , jer gotovo uvek se desi da ubrzo stigne sledeći , ali u poslednje vreme , to moram da ne činim ,jer u određenim situacijama , desi mi se da ako propustim prevoz , zakasnim tamo gde sam pošao , čekajući sledeći. Čak je i postalo poražavajuće da negde stignem brže peške , nego da čekam gradski prevoz i vozim se sa njim.
Čak sam doživeo i to da u nekoliko zglobnih 17 i 18 nisam uspeo da uđem , koliko je bilo ljudi (negde nisu mogla vrata da se otvore) , a sve došle u roku od 10 minuta. Inače , nije bila nikakva vanredna situacija u pitanju.
 
Због непоузданог протока возила у центру и на неким уским грлима немамо поуздан такт. А чепова је много. Када би се решила макар половина имали би смо како тако поузданији превоз.
 
Mislim da bi ljudi morali mnogo više da koriste bus plus aplikaciju koja je veoma korisna u nekim situacijama. Evo npr danas kod Šabačke čekam 79 i ono nailazi prva, svi se guraju, a ja vidim na bus plusu da je druga za dve stanice, sačekam i bus je bio skoro prazan. Pa mi se posle slična situacija desila i na 307 kad sam sačekao 5 minuta drugi bus koji je bio prazan.
 
Sve je to lepo , ali šta raditi u situaciji kada nailazi prepun autobus , a tebi najbliži sledeći udaljen 18 ili 25 stanica? Bio taj sledeći autobus solo ili zglob , koji bih dočekao kroz pola sata ili duže , isto tako ne bih mogao da uđem u njega , nego jedino da se guram ili čekam sledeći... Meni se i ovo dešavalo , kada sam proveravao preko BUS PLUS , pored onog što si spomenuo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625236#p625236:3a96iee4 je napisao(la):
Дошљак » 26 May 2019 11:57 pm[/url]":3a96iee4]Стално нешто тумбају. Па где онда планирају те силне БМЦ? Да неће опет ГСП да преузме 25, 26, 46, 55?

Ma možemo samo da se tešimo. Šta pametno gluperde mogu? Mislim na nazovi stručnjake iza ovog debakla sa prevozom.

Inače zabrinjava me Marfijev zakon: sve što može poći po zlu i poći će po zlu. Kada naprave šit (izbegavam silne zvezdice jer je očito da su mi se pajaci popeli na glavu) taj kuršlus može biti samo još veći usled gomilanja komplikacija. Kad pokrenu domino efekat posle ga neće biti moguće zaustaviti bez ekstremnih mera.

Jedna od takvih mera može biti i gašenje ne jednog pogona već celog GSP-a. Rekao bih da su na dobrom putu da do toga dođe iz tog razloga što su počeli suludo da kontriraju zatečenoj situaciji ("dovoljno" vozača poput crnih nosoroga) raspisivanjem tendera za knap broj solo vozila kojim jedva da mogu solo linije da pokriju, te nikad siromašnijim nabavkama zglobnih. Divno. :blah:

Pitam se samo šta je predviđao Smart plan? Jel on predvideo takve promene? Da li se ovo radi stihijski ili planski, da li je uzročnik struka ili politika. Ko je nadležan za davanje odgovora na ova pitanja? Već ih zamišljam kako okreću glave, muko moja pređi na drugoga.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625407#p625407:3a96iee4 je napisao(la):
solecar » 27 May 2019 05:25 pm[/url]":3a96iee4]Kakav solo autobus na 52. Tu zna da bude gužva već kod Hrvatske ambasade. Da ne bude opet bespotrebne rasprave o "podršci" , i kako 53 zaslužuje zgloba pre 52 , 53 ima 23 , 37 , 59 , 89 , 531 , 532 , 533 , 534 , a 52 ima 56 , 531 , 532 , 533 , 37 , 50 , 89.

52 se poput 31 često puni još na terminusu (Zeleni Venac). Ukoliko ne dođe solo 53 pola ostane. Kada se linije preklapaju ljudi koji čekaju jednu odustanu pa nagrnu ka drugoj. Za taj fenomen im nisu krivi putnici koji gledaju da izgube što manje vremena, nego oni što su takvu neadekvatnu mrežu linija pravili. Tramvaj zvrji prazan.

Za eksprese nikad čuli. Da postoji ekspres došlo bi do izdvajanja putovanja po dužini. Što duže putovanje to se očekuje veća pouzdanost, srednja brzina i kapacitet. Ekspres se napuni kod Beograđanke i vozi pun do B.Brda. Lokal se do Sajma već isprazni pa opet napuni u špicu pri čemu gubi vreme na svakom stajalištu, te ga hvata semafor koji ekspres izbegava. Ni u njemu nije ništa manja gužva zato što je vozilo manjeg kapaciteta. Ekspres ima manju razmenu. Slično je sa karakteristikama trasa šinskih sistema. LRT=zbijena stajališta uz mala vozila, metro=srednja udaljenost stajališta uz srednji kapacitet vozila, železnica=velika udaljenost stajališta uz velika vozila.

Veliki tramvaj sa slabim taktom ne može da se nosi sa mnogo frekventnijim autobusima zbog čega je i skrajnut. Druga opcija je presedanje (zagrebačko rešenje po sistemu koridorski tramvaj+fider autobus) što bi svakako bilo negativno gledano iz ugla putnika. Najbolje rešenje bi bilo da se izvrši razdvajanje putovanja po dužini. Lokalna/all stop linija niske pouzdanosti poput 26 bi trebala biti znatno kraća. Ista trasa bi trebalo da bude pokrivena ekspres linijama koje obilaze centralni deo trase nepogodan za zglobna vozila.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625419#p625419:3a96iee4 je napisao(la):
Дошљак » 27 May 2019 06:26 pm[/url]":3a96iee4]Генерално, свака линија где може да прође зглобно возило, треба да има зглобна возила. По мени из угла путника је већа штета препун аутобус у који не могу да уђем или се возим прибијен са другим путницима попут сардине него када на линији вози "празно" возило (мада по мени није празно возило ако у њему сви путници могу да седну).

Generalno slabije opterećeno vozilo se manje i haba. Zglobovi na 49 bi duže trajali nego solo, pod uslovom da imamo isti takt.

Treba naći neku sredinu. Recimo opterećene linije moraju imati najniži takt i sa zglobnim vozilima koja bi relativno kratko trajala u zavisnosti od linije do linije/opterećenja i morfologije terena. Srednje opterećene linije treba klasifikovati po indeksu pouzdanosti. Ako je pouzdana onda treba zglobni da voze prazni da bi vozni park trajao duže. Dobar primer za takvu su 30 i 49. Ukoliko je nepouzdana zbog čega treba povećati interval/smanjiti takt tu nek rade zglobni uz sve teškoće onih najopterećenijih linija.

Slabe linije je opet poželjno klasifikovati, međutim na nešto drugačiji način. Poželjno bi bilo da se podele po nameni na osnovne i pomoćne.

Osnovna je 407 a pomoćna 87. Tako 407 treba pojačati još jednim solo vozilom jer nema drugih linija koje povezuju određenu zonu direktno sa gradom, linija ide retko i ne remeti se dok recimo korisnicima 87 ne smeta da ide na sat vremena (samo lokalne potrebe koje je moguće obaviti i presedanjem) pa je zglob u tom slučaju pogodan radi štednje ljudstva. 87 nije jedina, dosta bi se uštedelo.

Na taj način bi postigli neki balans, kompromis tako da gsp štedi osoblje na linijama koje su pogodne za to, dok recimo pojačava takt ili povećava kapacitet na linijama gde je potrebno postizanje što čuvanja voznog parka što frekventnije, udobnije ili pouzdanije prevozne usluge u zavisnosti od rezultata snimanja stanja linije.

Naravno da im je sve teško. Teško im je i da žive izgleda.

One size fits all ideologija (sa solo vozilima) nije efikasna jer na taj način često trpi pouzdanost, tehnička ispravnost (uz prerano povlačenje vozila iz saobraćaja/rashoda), brzina putovanja, udobnost istog te izaziva i preopterećenje kadra. Logično bi bilo da se izvrši "fine tuning" celog sistema kako bi se postiglo najracionalnije iskorišćenje raspoloživih resursa.
 
Čuli su za eksprese i postojali su pre 30 godina. Znali su, tada za prednosti i radili su ih uglavnom šihtaši. Čak su pojedine linije postale komplet ekspresne. Pitanje je sada kad su velike gužve koliko bi bile korisne.
 
@Express Pa kako da odbace evropski standard iz Pariza,Beča,itd... jer tamo idu uglavno solo vozila,ipak mi hoćemo u Evropu.No,šalu na stranu sve si sjajno objasnio!
 
На најоптерећенијим линијама верујем да би експрес линије доста растеретиле.
 
Vrh