Jel to Novi Beograd oslobađa Solarise? Za šta? Preuzimanje 53, 70, 83 i 89 od Kosmaja? Samo malo mi je neverovatno da uništavaju prevoz na Bežanijskoj Kosi koja je u sastavu opštine Novi Beograd na čijoj se teritoriji i sam pogon nalazi.
Uz vozni park na nivou sistema (sa sve privatnicima) sačinjen od 1000 autobusa i 100 trolejbusa sa istim odnosom solo/zglob 30-70% bila bi omogućena ušteda na ljudstvu od oko 500-600 vozača i nešto manje mehaničara tako da bi uz redukciju od 750-800 zaposlenih imali za putnike pouzdaniji i za grad ekonomski efikasniji sistem uz ujedno lakšu organizaciju rada unutar samih preduzeća koja više sama po sebi ne bi bila toliko "glomazna".
Na taj način bi putnici dobili pouzdaniji i kvalitetniji prevozni sistem a grad manje rashode.
Prosto je neverovatno koliko su zapravo nadležni ti koji su krajnje neefikasni. Ovamo samo misle kako da povećaju naplatu od strane putnika usput prikrivajući svoju odgovornost za veći deo problema. Kad dovedu sopstvenu bahatost u red onda nek razmisle i o integraciji stavke JLPP u račun infostana za osobe sa prebivalištem ili dužim boravištem u Beogradu.
Čim stranac sleti na aerodrom shvati s kim ima posla. Genetika je čudo. Znatno utiče i na mentalitet.
Inače na
www.autobusi.net objavljena opsežna
reportaža o novim BMC Procity 12 za GSP SP "Novi Beograd".
Citiram veći deo zaključka:
Svakako će dobro doći kao zamena vremešnim i istrošenim Ikarbusima ik-103, međutim nije adekvatna zamena zglobnim vozilima na jačim linijama, posebno ne Solarisima koji trenutno drže titulu nečeg najboljeg i najpouzdanijeg što je poslednjih godina stiglo u GSP. Nažalost upravo to je plan, pošto je neophodno svih 70 angažovati a trenutne linije nemaju toliku potražnju za solo vozilima. Da li će ga i kako realizovati, i kako će se nositi sa problemima nakon toga ostaje da sačekamo i vidimo.
Iskreno i bez dlake na jeziku, svakako objektivno. Dobro je da se kritike kontroverznih poteza nadležnih šire internetom.
Sad treba vršiti pritisak da raspišu tender za više od 100 zglobnih dizel Euro 6 autobusa (i 200 je malo s obzirom da je dosad nabavljeno samo 30) kao i 20 zglobnih umesto 30 solo elektrobusa za liniju 31.
Interesantno bi bilo da Ikarbus ponudi vozila na Mercedes šasijama sa OM470 motorima.