Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
Fora je u tome sto ova vlast ocigledno zeli da ostane upamcena po tome sto je nabavila mnogo novih autobusa, opet gledaju samo svoj interes i da mogu da kazu da su nabavili vise vozila nego "zuti" pre njih i sta sve.. Da su uzimali zglobove za iste ove pare, uzeli bi ih dosta manje i onda bi bili ispod nabavke od 200 Solarisa iz prethodne ere gradske vlasti, a to nije njima u interesu da ima neko bolji od njih..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623052#p623052:3fbhzgoq je napisao(la):
busspoter » 17 May 2019 01:34 pm[/url]":3fbhzgoq]Fora je u tome sto ova vlast ocigledno zeli da ostane upamcena po tome sto je nabavila mnogo novih autobusa, opet gledaju samo svoj interes i da mogu da kazu da su nabavili vise vozila nego "zuti" pre njih i sta sve.. Da su uzimali zglobove za iste ove pare, uzeli bi ih dosta manje i onda bi bili ispod nabavke od 200 Solarisa iz prethodne ere gradske vlasti, a to nije njima u interesu da ima neko bolji od njih..

Čekaj da vidimo da li će da stignu "Žute".

Đilas je uzeo (od najmanje do najveće nabavke) 25 IK218, 32 IK218M, 55 IK218N i 200 Urbina 18 što izađe 312 zglobnih. Nabavljeno je samo 45 solo (IK112N) ali i 83 solo trolejbusa (ni jedan jedini zglob) kao i 30 skupih neudobnih tramvaja. Kod nas se začudo ne praktikuje sistem nabavke u "ekvivalentnim jedinicama" veličine solo autobusa odnosno vrednosti 215.000 evra. Ako zglobne Ikarbuse računamo kao 240k, solo 160k, Urbino 18 320k, Belkommunmaše 400k i 30 Urbosa 3 2,3m onda bi to za jedan mandat (4 godine) bilo 200,28m što mu dođe ekvivalent 625 Urbina 18, 931 Urbino 12, 1335 Urbina 8.6, 834 IK218M ili 1251 IK112M. Da dugu priču učinim kratkom 208 IK218M godišnje.

Ovi su za dva mandata kupili 5 električnih, 30 IK112LE (29, 1 poklonjen Nišu), 30 IK112M, 30 IK218M i evo sad 244 (70+174) solo plus nove nabavke 100 (50+50) zglobnih i 30 solo? električnih što mu ako kapabuse računam kao 500k, IK112LE i M 160k, IK218M 240k, BMC 165k (iako je malo više) i Dizel Kineze 205k dođe 105,52m (ladno duplo manje za dva mandata) ili 440 IK218M odnosno 55 IK218M godišnje. U stvarnosti je dosad kupljeno samo 30 istih.

Na kraju ispadne da je Điki nabavio ekvivalent od 1668 IK218M za zamišljena dva mandata dok su ovi jedva nakrpili 440. To znači da da bi "Crveni" stigli "Žute" treba da raspišu teneder za tenderom za još 1228 IK218M ili ekvivalentnih što Ikarbus ne može proizvesti ni pod tačkom "razno". Dakle misaona je imenica da ovi dostignu njih.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622978#p622978:3fbhzgoq je napisao(la):
Nikola '93 » 17 May 2019 05:33 am[/url]":3fbhzgoq]Ne znam odakle vam to za 601..Trosmenac sig nece biti,ali sihtas i jednosmenac..Sto da ne..
Trenutno u Beogradu ne izadju bar 40 sihtasa i jednosmenaca dnevno zbog losih vozila i nedostatka vozaca. I hocete me ubediti da je bolje da ostane ovako da ne izadje nista nego da izadju 40 solo autobusa?
Takodje, ima linija kao sto su npr 53,70,83 koje bi sad mogao uzeti NBGD od Kosmaja i sigurno bi se osetio boljitak svuda, i na tim linijama i na Kosmajevim jer bi se solidna vozila oslobodila za npr potez 300 i 400..

Da ali zar na taj način ne krše pravilo isključivo zglobnih - isključivo solo linija?

Mislim da bi pametnije bilo kupiti Kosmaju troosovince pa nek ih puštaju umesto zgloba gde god to infrastruktura dozvoljava. Takođe Kosmaj kao takav pogodan je za održavanje i 50-ak midibusa. Kada se posmatra ceo sistem poželjno je imati raznovrsniji vozni park (8, 12, 15, 18m), međutim pogone koji mogu da održavaju zgobna vozila treba maksimalno homogenizovati što znači da Kosmaj treba svoj nedostatak maksimalno heterogenim solo voznim parkom pretvoriti u svojevrsnu prednost (8, 12, 15m). Svemu ovome u prilog ide i velika homogenost voznog parka privatnika koji se zasniva na solo autobusima od 12m.

Slažem se za 53, 70, 83 s tim da bih dodao još i 50, 94. I u 49 bude nenormalna gužva.

Koji idiotizam. Solo pogon napravljen u delu grada sa sokacima, a taj isti ne drži ni midibuse (Kosmaju pod nosom privatnici drže 26L i 310). Takođe u dotičnom delu grada opterećene linije koje omogućavaju zglob (neke bez, neka uz minimalne radove na trasi) ali ne i solo troosovince bivaju prepuštene privatnicima sa konceptualno istim solo 12m autobusima koje drži i sam Kosmaj. Onda imamo i Novi Beograd koji se zasniva na zglobnim umesto na troosovincima. Onolike raskrsnice. Cirkus. Ceo sistem treba okrenuti naglavačke. Od strukture voznog parka do linija.

Još veći problem predstavlja prisilna nabavka Ikarbusovih autobusa na M.A.N A40 šijama dužine 18,75m umesto pogodnijih kraćih na 18-metarskim A23 šasijama. Da se ja pitam ovih 100 zglobnih bi tražio da budu na A23 šasiji. Deo bi prebacio na 50 uz prateće organizovano peglanje vertikalne krivine u Miška Kranjca odnosno horizontalne na raskrsnici Kružnog Puta i Braće Jerković.
 
Isključivo zglobne i isključivo solo linije su zapravo linije na kojima rade samo privatni prevoznici (solo) i linije na kojima radi samo GSP. U GSP-u ne postoje linije na kojima moraju da rade isključivo solo autobusi bez mogućnosti angažovanja zglobnih, osim na linijama gde zaista ne može zglob. Tako na primer na 106-ici rade uglavnom solaći, ali upadne i neki zglob. Na 706-ici rade uglavnom zglobovi, ali upadne nekad i solo. Privatnicima nije dozvoljeno da angažuju zglobne autobuse na svojim linijama, osim na liniji 511, jer neko tamo smatra da su zglobni potrebni isključivo na toj liniji. Možda se neko seća da je tokom januara 2016. M&M trans redovno slao svoja dva zglobna autobusa na liniju 58 (inače su pre podele na GSP i privatnike ta dva zgloba bila na 88). Onda su odjednom prekinuli da ih šalju jer su verovatno dobili neku opomenu zbog toga, a nakon toga su mislim i prodali ta dva vozila. Napravili su ogroman problem što privatnicima ne dozvoljavaju angažovanje zglobnih. Da je to dozvoljeno, 50, 94, 49, 37, 35, 78 i mnoge druge linije bi značajno bolje funkcionisale nego sada. Ovako je stanje zaista katastrofalno.

Što se tiče linija 53, 70, 83 a dodajem i 27E i 89, upravo one najviše trpe ovo nametanje solo autobusa, jer zbog velike nabavke solo, a male nabavke zglobnih, te linije ne mogu da se vrate u Karaburmu odnosno u Novi Beograd jer ta dva pogona nemaju dovoljan broj vozila za njih. I da njih preuzmu ovi pogoni, onda bi neke druge linije preuzeo Kosmaj i problem se ne bi rešio, nego se samo prebacio na druge linije. Bilo je planirano da od 1. septembra prošle godine Novi Beograd preuzme 53 i 83 (ili 89, ne sećam se tačno), a Karaburma 27E, ali poboljšanje za te linije je značilo katastrofu za 27 i 43 koje je trebao da preuzme Kosmaj. Na kraju se od toga odustalo.

Biće nabavljeni i zglobni autobusi što bi verovatno trebalo da znači da će i linije 27E, 53, 83, 89 promeniti pogon, ili bar neka od njih.
 
A zbog čega ne daju iovako zglobofobnim privatnicima da koriste zglobna vozila osim na 511?

Zbog toga što je do nekoliko godina dosta linija bilo sa pola zglobnim pola solo vozilima često neujednačenog broja bez odgovarajuće korekcije vremenskog razmaka po redovima vožnje (neusklađen red vožnje kapacitetu dostupnih vozila). Zbog navedenog je svakodnevna pojava bila da dođu 2 puna solo pa 3 zglobna prazna. Idealno umesto da je obrnuto ustvari treba solo normalno popunjen, pa zglob sa većim razmakom normalno popunjen, pa solo sa manjim razmakom normalno popunjen itd. što je nemoguće izvesti u okolnostima nepredvidivih poremećaja na liniji osim ravnomerno raspoređenim polascima u kombinaciji sa vozilima istog kapaciteta. Većim vozilima se ublažava poremećaj na linijama sa iovako velikim brojem polazaka dok se na slabim rešava problem efikasnosti i potrebe za ljudstvom.

Kad su Solarisi radili na 37 privatnici su davali surprajz surprajz - pa solo.

Kod isključivo GSP linija nekada su upadali solo na 16 i 95 (Karaburmin specijalitet), međutim nakon podele linija na GSP i privatne, te među njima samima na solo i zglobne imamo pravilo da se sa jedne strane normalan saobraćaj na 511 obavlja isključivo zglobnim privatnim vozilima, sa druge na 26 sa solo takođe privatnim, onda je 83 postala sva GSP solo (Kosmaj), 53 isto a 52 100% zglobna GSP (preuzeo Novi Beograd koji na isti ne pušta solo iako ih ima upravo zbog toga što je konačno zaveden red.

I sad ispada da će neko da stavi BMC kao šihtaša na 601. Pa naravno da neće, samo će pojesti 27 komada uz češće polaske što će kao posledicu imati osetan pad pouzdanosti. Višegodišnja kritika nepromišljene primene pomenute ideologije na linije 53, 83 ili nove linije čija je patronaža skočila poput 70 kučlminirala je naprasnom kupovinom preteranog broja solo vozila što dovodi do suprotne strukture voznog parka od one koja bi predstavljala racionalno rešenje onda kada se pojavio problem sa nedostatkom vozača.

Da su kupili 200 zglobnih i 100 solo bila bi potpuno drugačija situacija. Ne samo što bi se 53, 59, 83, 511 mogle da se vrate Novom Beogradu već bi ove prve tri imale isključivo zglobna vozila sa ravnomernijim opterećenjem (nije ravnomerno ni kad su sva vozila ista s tim da se pri nailasku manjih vozila ekstremna opterećenja češće zapažaju, posebno pri poremećajima). Osim navedenih prednosti održavao bi se manji broj pogonskih sklopova sa velikim udelom istih ili sličnih delova (part comonality) što bi u kombinaciji sa manjim potrebnim brojem mehaničara i vozača smanjilo ukupne troškove eksploatacije autobuskog podsistema.

Ukratko drugim rečima povećanim udelom zglobnih autobusa na nivou autobuskog podsistema (sa strozanih 43% na 66% iz doba komunizma) sistem bi bio u svakom pogledu efikasniji - od ekonomije, održavanja, potrebe za ljudstvom do učestalosti poremećaja na linijama.

Traffic mismanagement je očigledan, to već godinama govorim.

Ma koliko političar u ovoj zemlji bio dobar u svom zanimanju toliko se kad tad vremenom pokaže koliko je zapravo svaki od njih loš inženjer i još gori menadžer.

Inače ako misliš na najslabije linije sa jednim vozilom pojedinih pogona koji održavaju i zglobne autobuse (recimo Karaburma daje na 109 i 110 Solarise s tim da su obično zaduženi tj. ni ne rade solo) gde se baca šta je slobodno to je sasvim druga stvar. Evo recimo pokvari se Solaris zadužen na 109 pa pošalju MAZ BIK 203 CNG u Čentu. 109 radi Solaris (zglob) a vikendom maltretiraju Kosmaj tražeći 2 vozila za 87 (iako se raspadaju i nemaju vozače) uz grdne mrtve kilometre iako je Novi Beograd pod nosom. Kada pričamo o solo i zglobnim linijama misli se isključivo na priču sa početka ovog teksta.

Vidim da će biti karambol uskoro. Ima sve opet da ispreturaju. Ne mogu ni par godina da se skrase, pošenavili. Izneo sam dosta stavki u ova dva posta, dovoljno da dooobro razmisle o svojim postupcima. Treba da se stide, nije ih ni sramota. Šta je tek bilo sa nakaradnim farbanjem i nazovi unifikacijom. Solarisima ostaviše žute krovove, plava sedišta i žute šipke. Dočekaše naprasno ove BMC s lagera sa neodgovarajućim enterijerom. Sve nešto skarabudženo polovično. Namestiše Kinezima tender po ceni zapadnoevropskih proizvođača. Diskvalifikovali ih zbog kratkog roka, namerno dugovlačili do 2019. Nemam reči stvarno koji je to nivo neorganizovanosti, primitivnosti. Kao da su pravo iz pećine seli u fotelju iz koje ne vade svoje masne zadnjice.
 
zbUhGMV.jpg
 
Mislim da im nedozvoljavaju zbog placanja ,tj zglop se placa vise .
I da mislim da uopste nije preteran broj solo buseva 244 komada to je taman da se u kosmaju rashoduje sve sto je za rashod ono sto ostane da se raspodeli po ostalim pogonima svugda fali odredjen broj solo vozila.E sada druga je problematika sto uz solace fale i zglobovi koji nece biti nabavljeni sada.
A da pecinski ljudi upravljaju gradom i javnim prevozom to je istina. Kada bi se bar malo razmisljalo prevoz bi bio mnogo efikasnij.
Kao plod ne razmisljanja i ne rada recimo imamo to da jednu liniju iskljucivo moraju opsluzivati ili zglobovi ili solaci kao rezultat toga imamo linije koje puno trpe ili davanje celih poteza privatnicima ne buloza .
 
Mnogo mi je drago što će konačno stanovnici na kojima voze solo busevi a da nije Kosmaj, imati nove buseve. Kod njih su još gore krntije nego kod nas na potezu 300 i 400
 
...
f1311d686fe60fffb7cb966c94cda938.jpg


Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
Не знам обично их не расходују после војних вежби тако је било са 18 и 290,мада је овај примерак баш деформисан.
Који је ово гб?Да није можда 465?
 
Jel zna neko nešto više o ovim novim busevima na 309. Danas sam video jedan
 
Ta prica pripada temi o privatnim prevoznicima buduci da su nova vozila u vlasnistvu Saga transa...
 
Stiže li nova tura BMC i da li je iko uspeo da nađe sliku Highera koje smo kupili,makar i nacrtanu :) ?
 
Novi su stigli, isto 8 komada koji čekaju. Za Higera ne znam, nigde nisam naišao na to.
 
Ne znam gde da stavim ovo ali ajd' da se nadovežem na prethodno.

Izgleda su Alex i Nikola '93 iskusili grehe aktuelnog režima pre mene.

Pre neki dan išao nešto do Đerma i nadao se da će mi na Vukovom Spomeniku naići 5A (još pređem ulicu), međutim vidim neki praistorijski IK103 sa iškrabanim natpisom zalepljenim za vetrobransko staklo koje nisam ni uspeo da vidim. Kad je skrenuo pozadi je imao stari ručni modularni indikator sa jasnim natpisom 6A.

To je bio "Eureka momenat" pa sam brže-bolje prešao ulicu i uspeo da uđem još na izlaznom stajalištu (zajedno sa drugim ljudima) iako to nije trebalo. U pitanju je bio IK103 #459 koji se na ulaznom stajalištu toliko napunio tako da jaje baciš ne bi se razbilo.

Čim je stigao do semafora na raskrsnici sa B.K.A nalete na "prazan" sa 10 putnika (naravno) zglobni IK201 #901 u suprotnom smeru koji je posle stigao na opustelo ulazno stajalište i odmah krenuo za njim prazan.

Danas nekoliko čuda neviđenih. Baš na 52 naiđe mi 466! u koji sam bu**** ušao da bi slučajno kod Crkve u Kirovljevoj (jer je stao zbog zastoja koji su pacovi s gradilišta napravili i kad nema gužve) video iza njega bukvalno 3075 (na istoj liniji) sa istim brojem putnika. Razlika je bila očigledna jer je 466 solo pa je bio mnogo puniji iako nije vozio ništa više putnika. Preseo iz 466 u 3075 kod Ade koji je stalno pratio do Zelenjaka 466.

Posle ušao u 3192 na 31 koji je nenormalno dugo stajao na Terazijama pa jedva zatvorio vrata još na terminusu. Nije se uvukao na stajalište - stao na sred ulice a rulja krenula. Trola mi naišla pretovarena u Šumicama kao da je Sanos S115 na 50 90 i neke. Kad vidim Belkommunmaše kako se njišu kao jahte na nemirnom moru uz ono klepetanje i lupanje padne mi mrak na oči.

Posle u povratku opet morao preko Terazija pa mi došao 3131 koji je začudo išao kao zmaj. Prestravili su se svi kad je projurio ispred Beograđanke na raskrsnici, naglo je zakočio da ne bi promašio stajalište. Pomislih da sam u nesuđenom 31E.

A sada šok. Na Dušanovcu 473 (opet IK103!, ovog puta noviji) na 17! ! !

Posle mi opet došao 3075 na 52 koji se opet napunio na Zelenom Vencu. I on je u oba smera vozio normalno - nije se vukao kao puž.

Šta će to biti Karaburma počela da održava Solarise (mislim na 3131) onda kada ih Novi Beograd rashoduje te u nedostatku istih mora da pušta solo krševe pred rashod iako je istovremeno počeo da dobija nove solo za prigrad. Znači zakrpe jednu rupu, sad napraviše drugu u gradu. Budibogsnama.

Da mi je neko rekao da će ovako biti rekao bi mu da je lud. Bez foliranja.

Kad se 3192 prepunio kod Albanije momentalno mi se stvorila slika linije 31 2020. godine načičkana solo kapabusima koji iregularno idu krcati bez ikakvog reda, malo, malo pa ostave pola putnika na stajalištu da čekaju sledeći pod uslovom da uspeju da se nasardinišu.

Znači definitivno su počeli da popuštaju, da se ne pridržavaju pravila i to je sada uočljivo u celom gradu. Sistem je počeo da se urušava - to je očigledno. Samo što sad nije Đilas ništa napravio. Koga li će sad da okrive pitam se?

Ni Atina im nije ravna.
 
Moj ti je savet da počneš da koristiš bus plus aplikaciju i da ako vidiš da je drugi bus iza, uđeš u njega
 
Eh da smem da se usudim na tu rizičnu rabotu. Već sam pominjao na temi o zastojima i poremećajima na linijama. Isključe se sa linije, ostave uključen BusPlus pa bude prikazan kao da je na liniji. Samo ga vidim kako prođe za garažu. Neću da propuštam polaske tako. Skoro mi se desilo na 70. Ovo mi je bilo drugi treći put. Pre mislim na 17. Isto pisalo da nailazi pa prošao autoputem, pojavio se 70 iza koji je takođe bio zabeležen s tim da je zaista bio na liniji.

Ne smem da rizikujem da propustim polazak na 52 da mi dođe krcat IK112LE na 53 - tu nesreću ne bi podneo. Momentalno bi usledio nervni slom. Onda sam besan i na koga treba i na koga ne treba zbog čega me posle grize savest.

BusPlus iz tog razloga (lažnih informacija) ne koristim, samo red vožnje i to obično mogu da očekujem kada idem ka i od Medaka linijom 38L.

Danas sam baš morao preko Terazija (usput svraćao) pa nisam koristio nju. Trudim se da izbegavam grad i Gazelu koliko god mogu.

Inače mana stajališta Dom Zdravlja na Brdu u smeru ka gradu je to što se autobusi iznenada pojave iza krivine. Uđeš u ono što ti dođe i ako je Požeška pusta misliš neće ni naići. Međutim drži ih onaj semafor kod City Hall-a pa kad ih pusti bukvalno se survaju velikom brzinom do Doma Zdravlja (taj semafor ih ne hvata kad jure) u smeru ka gradu. Kad čekam kod Pijace onda ne mogu da me pređu jer ih vidim.

Inače to je vezano za slanje USSD koda, a što se aplikacije tiče baš sam je skinuo taj dan kad sam imao debakl sa 70. Nije ništa radilo pa sam je obrisao. Zbog te ispale sam i slao USSD kod koji me nasamario pogrešnnom informacijom. Dupla ispala. Čitao na netu, priča se da ta aplikacija ni ne radi.
 
Pa i jesi u pravu jer se to u gradu jako često dešava, dok se kod mene u Vinči nikad ne deševa, a i možeš nekad i da rizikuješ, bolje nego da se guraš, a da iza bus ide prazan
 
Koliko sam ja nacuo, 72-ka postaje linija na kojoj ce ici samo solo basevi (neki iz novog kontingenta) .Ni prva, a ni poslednja linija na kojoj ce solasi da zamene zglobove.
 
72 би била соло, да остане на траси кроз Војвођанску, мада и са 6 соло возила уз делимичну промену трасе не би била лоша, али опет мозгови у СЈП боље мисле од нас, јер А1 није свима доступан, а радничкој класи 72 са оваквим редом вожње не одговара у смислу долазака у дневну и ноћну смену, а после и одлазака, јер се чека и више од 30 минута!
 
Mnogo mi je drago što će konačno stanovnici na kojima voze solo busevi a da nije Kosmaj, imati nove buseve. Kod njih su još gore krntije nego kod nas na potezu 300 i 400
Ахам, на 405 су, видим, посебно добри аутобуси, толико добри да из приче једног господина прошлог петка (17.05.) ниједна 405-ица није прошла 2 сата Авалом према Глумчевом брду, а прекјуче се једна покварила у Јајинцима на стајалишту Милутина Миљковића (гар. бр. #86, смер ка Глумчевом брду), а друга се запалила код стајалишта Ристе Стефановића, ако је судити по противпожарном апарату иза аутобуса (гар. бр. #81, такође смер ка Глумчевом брду). :bash: Дајте мало реалности бре!
 
Ne znam što im je 405-ica toliki problem. Jeste da je trasa poprilično zahtevna, ali je put urađen pre izvesnog vremena, i u dobrom je stanju. Može biti sporan jedino onaj kraći deo od okretnice na Glumčevom brdu do uključenja na glavni put. Conecte ni dan danas ne šalju na 405-icu, iako im je već toliko godina, a i nema ih mnogo da su u ne znam kako dobrom stanju. Ajde LE-i imaju malo duži zadnji prepust, pa ih možda ne šalju zbog pružnog prelaza. I Solarise, recimo, nisu smeli da šalju na 511, opet zbog pružnog prelaza, a mogao je ići M i klasična 218-ica. Ne znaš šta je bila, konkretno, prepreka za Solarise. No, strpi se još malo. Od Septembra dolazi toliko novih solaća, pa će valjda i vašu liniju konačno dovesti u red :wink:
 
Cinjenica je da je 405 namerno zanemarena linija mene zanima razlog .Godinama u nazad u Kosmaj su dolazili busevi pocev od Conecta pa do raznih ikarbusa i nakraju ove m i le serije i ni jedan nije nikada bio stalan niti se u opste pojavljuju na linij. Jednostavno osudjeni smo na mutante i to je to.
Postoje razne teorije naveoje Kesa gore par njih ali to su sve gluposti.
Po meni jedini krivac za losu situaciju je iskljucivo politika.
Ako neko ima informaciju zasto je 405 toliko zanemarena neka je podeli samnom bas me zanima.
 
Vrh