[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623052#p623052:3fbhzgoq je napisao(la):
busspoter » 17 May 2019 01:34 pm[/url]":3fbhzgoq]Fora je u tome sto ova vlast ocigledno zeli da ostane upamcena po tome sto je nabavila mnogo novih autobusa, opet gledaju samo svoj interes i da mogu da kazu da su nabavili vise vozila nego "zuti" pre njih i sta sve.. Da su uzimali zglobove za iste ove pare, uzeli bi ih dosta manje i onda bi bili ispod nabavke od 200 Solarisa iz prethodne ere gradske vlasti, a to nije njima u interesu da ima neko bolji od njih..
Čekaj da vidimo da li će da stignu "Žute".
Đilas je uzeo (od najmanje do najveće nabavke) 25 IK218, 32 IK218M, 55 IK218N i 200 Urbina 18 što izađe 312 zglobnih. Nabavljeno je samo 45 solo (IK112N) ali i 83 solo trolejbusa (ni jedan jedini zglob) kao i 30 skupih neudobnih tramvaja. Kod nas se začudo ne praktikuje sistem nabavke u "ekvivalentnim jedinicama" veličine solo autobusa odnosno vrednosti 215.000 evra. Ako zglobne Ikarbuse računamo kao 240k, solo 160k, Urbino 18 320k, Belkommunmaše 400k i 30 Urbosa 3 2,3m onda bi to za jedan mandat (4 godine) bilo 200,28m što mu dođe ekvivalent 625 Urbina 18, 931 Urbino 12, 1335 Urbina 8.6, 834 IK218M ili 1251 IK112M. Da dugu priču učinim kratkom 208 IK218M
godišnje.
Ovi su za dva mandata kupili 5 električnih, 30 IK112LE (29, 1 poklonjen Nišu), 30 IK112M, 30 IK218M i evo sad 244 (70+174) solo plus nove nabavke 100 (50+50) zglobnih i 30 solo? električnih što mu ako kapabuse računam kao 500k, IK112LE i M 160k, IK218M 240k, BMC 165k (iako je malo više) i Dizel Kineze 205k dođe 105,52m (ladno duplo manje za dva mandata) ili 440 IK218M odnosno 55 IK218M godišnje. U stvarnosti je dosad kupljeno samo 30 istih.
Na kraju ispadne da je Điki nabavio ekvivalent od 1668 IK218M za zamišljena dva mandata dok su ovi jedva nakrpili 440. To znači da da bi "Crveni" stigli "Žute" treba da raspišu teneder za tenderom za još 1228 IK218M ili ekvivalentnih što Ikarbus ne može proizvesti ni pod tačkom "razno". Dakle misaona je imenica da ovi dostignu njih.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622978#p622978:3fbhzgoq je napisao(la):
Nikola '93 » 17 May 2019 05:33 am[/url]":3fbhzgoq]Ne znam odakle vam to za 601..Trosmenac sig nece biti,ali sihtas i jednosmenac..Sto da ne..
Trenutno u Beogradu ne izadju bar 40 sihtasa i jednosmenaca dnevno zbog losih vozila i nedostatka vozaca. I hocete me ubediti da je bolje da ostane ovako da ne izadje nista nego da izadju 40 solo autobusa?
Takodje, ima linija kao sto su npr 53,70,83 koje bi sad mogao uzeti NBGD od Kosmaja i sigurno bi se osetio boljitak svuda, i na tim linijama i na Kosmajevim jer bi se solidna vozila oslobodila za npr potez 300 i 400..
Da ali zar na taj način ne krše pravilo isključivo zglobnih - isključivo solo linija?
Mislim da bi pametnije bilo kupiti Kosmaju troosovince pa nek ih puštaju umesto zgloba gde god to infrastruktura dozvoljava. Takođe Kosmaj kao takav pogodan je za održavanje i 50-ak midibusa. Kada se posmatra ceo sistem poželjno je imati raznovrsniji vozni park (8, 12, 15, 18m), međutim pogone koji mogu da održavaju zgobna vozila treba maksimalno homogenizovati što znači da Kosmaj treba svoj nedostatak maksimalno heterogenim solo voznim parkom pretvoriti u svojevrsnu prednost (8, 12, 15m). Svemu ovome u prilog ide i velika homogenost voznog parka privatnika koji se zasniva na solo autobusima od 12m.
Slažem se za 53, 70, 83 s tim da bih dodao još i 50, 94. I u 49 bude nenormalna gužva.
Koji idiotizam. Solo pogon napravljen u delu grada sa sokacima, a taj isti ne drži ni midibuse (Kosmaju pod nosom privatnici drže 26L i 310). Takođe u dotičnom delu grada opterećene linije koje omogućavaju zglob (neke bez, neka uz minimalne radove na trasi) ali ne i solo troosovince bivaju prepuštene privatnicima sa konceptualno istim solo 12m autobusima koje drži i sam Kosmaj. Onda imamo i Novi Beograd koji se zasniva na zglobnim umesto na troosovincima. Onolike raskrsnice. Cirkus. Ceo sistem treba okrenuti naglavačke. Od strukture voznog parka do linija.
Još veći problem predstavlja prisilna nabavka Ikarbusovih autobusa na M.A.N A40 šijama dužine 18,75m umesto pogodnijih kraćih na 18-metarskim A23 šasijama. Da se ja pitam ovih 100 zglobnih bi tražio da budu na A23 šasiji. Deo bi prebacio na 50 uz prateće organizovano peglanje vertikalne krivine u Miška Kranjca odnosno horizontalne na raskrsnici Kružnog Puta i Braće Jerković.