Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Помислио сам на блокаде зато ми је било чудно. Није ми баш најјасније, блокирају се прва 3, што значи преостале 3 брзине + ретардер?
 
Uglavnom i nemaju. Ovi sa 6 brzina imaju DNR, nisam viđao 1,2,3,4,5,DNR.

Scenario za Gašpara, Turci ĐemSi idu na potez 600, niskopodni crveni zglobovi se sele u pogon Zemu.
 
Zemun time, po meni ostaje isti, ako ne i gori :D Na kraju ce u Zemunu najduze preziveti Ikarbusi...
 
kolko znam o automaticima, imaju DNR, i blokadu barem prve, ponekad i druge brzine, to je za slucaj da se komp pokvari i da moze rucno da se prebaci da ga odvezes u servis, ili npr blokada druge kad proklizava i nece da krene na snegu u prvoj
 
Vise njih ide kroz Terazijski tunel...
e25a0ed27542d28a7df265cd311980aa.jpg
2413c3e2e54372d75a716d31367b6e57.jpg


Послато са SM-G973F уз помоћ Тапатока
 
Novo je novo , dok ne postane staro. Poenta je da novo bude i nakon 10 godina , a ne da posle 5 godina bude zrelo za otpad.
 
Kako da ne... ni televizor nije nov nakon 10 godina kamoli autobus kog arče svaki dan, a to da ih treba održavati kako bi trajali to se slažem.
A ako aludiraš na to što je Tursko, onda si opet u zabludi. Zahvaljujući poslu putujem stalno, bavim se građevinskim mašinama, i samo pođi na sajam u Istanbul i sve će ti biti jasno.
Za naš standard su sjajni, a to što smo se ubedili da se vozila menjaju na 35 godina to je još jedna naša zabluda, u mojoj firmi se vozila menjaju na 5 godina, vozilo je sredstvo za rad.
 
Pogledaj Švajcarske tramvaje , u kakvom su stanju došli kod nas , nakon 30 - ak godina eksploatacije (svakodnevnog arčenja). Onda pogledaj naše tramvaje (Špance CAF) , pola njih van stroja.
Ako ću na svakih dve tri godine da kupujem nova vozila , i da mi to bude normalno , piši propalo. Ima stalno da budemo na istom. Ovo ne znači da vozilo treba da pregura 35 godina , ali ni da se baci u staro gvožđe čim istekne garantni rok.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622602#p622602:3anm8z6a je napisao(la):
solecar » Sre Maj 15, 2019 11:45 am[/url]":3anm8z6a]Pogledaj Švajcarske tramvaje , u kakvom su stanju došli kod nas , nakon 30 - ak godina eksploatacije (svakodnevnog arčenja). Onda pogledaj naše tramvaje (Špance CAF) , pola njih van stroja.
Ako ću na svakih dve tri godine da kupujem nova vozila , i da mi to bude normalno , piši propalo. Ima stalno da budemo na istom. Ovo ne znači da vozilo treba da pregura 35 godina , ali ni da se baci u staro gvožđe čim istekne garantni rok.
Hajde vise ne pretjeruj da ne kazem nesto drugo.
"Pola tramvaja van stroja. "
 
Autobusi i tramvaji se teško mogu porediti po predviđenom radnom veku. Čak su i u startu proizvođači šinskih vozila predvideli eksploatacioni vek od 30 godina. Za autobus je to nekih petnaestak godina u proseku, ali ne u uslovima kakve imamo kod nas u Beogradu. Za nas bi sasvim dovoljno bilo da rade oko 12 godina, i da se pritom debelo isplate, što zbog velikih kilometraža, što zbog opterećenja, što zbog samih saobraćajnica. Već sam pisao da se u pojedinim zapadnoevropskim gradovima autobusi rashoduju već posle desetak godina rada, kad otprilike doguraju do milion kilometara. Kod nas mnogi autobusi prebace i dva miliona kilometara, a to nije naivna kilometraža ni za jedan turistički autobus, koji veći deo svog radnog veka provede na autoputu, a kamoli za gradski autobus. Kreni stani vožnja, često voze i više putnika nego što bi smeli, ulice sa dosta neravnina i rupa, a i sam teren ume sa bude jako zahtevan. Očekivati da gradski autobus bude nov nakon deset godina u našim uslovima, pa sve da je i izuzetnog sveukupnog kvaliteta, nije baš realno. Održavanje, a i sam način vožnje prave velike razlike, al godine i kilometraža se teško mogu sakriti. Pritom, prošlo je vreme neuništivih mrcina tipa MB 0305 i 0405, MAN-ova SL i SG, raznih VOLVO-a od pre dvadeset i više godina, i uopšte robusnih i jednostavnih vozila sa pravom šasijom.
 
Da li se zna kada ce prvi Kinezi da stignu :)

Послато са SM-G973F уз помоћ Тапатока
 
Ako je pola CAF van stroja (nisam bas siguran za ovo), koji je razlog tome?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622611#p622611:2xb0vjrx je napisao(la):
kruuki » Sre Maj 15, 2019 1:51 pm[/url]":2xb0vjrx]Da li se zna kada ce prvi Kinezi da stignu :)

Послато са SM-G973F уз помоћ Тапатока
Ja mislim da bi trebalo za jedno 3 meseca, ali nisam baš 100 posto siguran.
 
Izgleda da ovih 8 buseva ide u Nbgd, pošto Vesić kaže da će već danas busevi biti na linijama 602 i 603
 
Kobre, Temze, Otokari, Konekto, Man LC, Akije i sad BMC, cini mi se samo jos Isuzu fali da se svaki model proizveden u Turskoj vozi i u BG-u.
Samo mi nije jasno kako se BMC tu nasao, a tek kako je izabran, jer koliko znam nije izvozno orijentisan ili bar ne na nivou Temze i Otokara. Pretpostavljam da je ovlasceni uvoznik dosta blizak vlasti...
Inace, ovi jos i super izgledaju u odnosu na starije generacije istog modela koje vozaju po Istanbulu, ali svakako su u skladu sa tradicijom proizvodjaca operisani od estetike
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622606#p622606:125to6wb je napisao(la):
Darko78 » Sre Maj 15, 2019 1:15 pm[/url]":125to6wb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622602#p622602:125to6wb je napisao(la):
solecar » Sre Maj 15, 2019 11:45 am[/url]":125to6wb]Pogledaj Švajcarske tramvaje , u kakvom su stanju došli kod nas , nakon 30 - ak godina eksploatacije (svakodnevnog arčenja). Onda pogledaj naše tramvaje (Špance CAF) , pola njih van stroja.
Ako ću na svakih dve tri godine da kupujem nova vozila , i da mi to bude normalno , piši propalo. Ima stalno da budemo na istom. Ovo ne znači da vozilo treba da pregura 35 godina , ali ni da se baci u staro gvožđe čim istekne garantni rok.
Hajde vise ne pretjeruj da ne kazem nesto drugo.
"Pola tramvaja van stroja. "
Slobodno možeš i da kažeš da izmišljam , ne ljutim se.
Što se tiče ovog da više ne preterujem , nije mi jasno na šta se to drugo odnosi , a što nisu tramvaji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622607#p622607:125to6wb je napisao(la):
Kesha » Sre Maj 15, 2019 1:27 pm[/url]":125to6wb]Autobusi i tramvaji se teško mogu porediti po predviđenom radnom veku. Čak su i u startu proizvođači šinskih vozila predvideli eksploatacioni vek od 30 godina. Za autobus je to nekih petnaestak godina u proseku, ali ne u uslovima kakve imamo kod nas u Beogradu. Za nas bi sasvim dovoljno bilo da rade oko 12 godina, i da se pritom debelo isplate, što zbog velikih kilometraža, što zbog opterećenja, što zbog samih saobraćajnica. Već sam pisao da se u pojedinim zapadnoevropskim gradovima autobusi rashoduju već posle desetak godina rada, kad otprilike doguraju do milion kilometara. Kod nas mnogi autobusi prebace i dva miliona kilometara, a to nije naivna kilometraža ni za jedan turistički autobus, koji veći deo svog radnog veka provede na autoputu, a kamoli za gradski autobus. Kreni stani vožnja, često voze i više putnika nego što bi smeli, ulice sa dosta neravnina i rupa, a i sam teren ume sa bude jako zahtevan. Očekivati da gradski autobus bude nov nakon deset godina u našim uslovima, pa sve da je i izuzetnog sveukupnog kvaliteta, nije baš realno. Održavanje, a i sam način vožnje prave velike razlike, al godine i kilometraža se teško mogu sakriti. Pritom, prošlo je vreme neuništivih mrcina tipa MB 0305 i 0405, MAN-ova SL i SG, raznih VOLVO-a od pre dvadeset i više godina, i uopšte robusnih i jednostavnih vozila sa pravom šasijom.
Tačno je da tramvaji i autobusi ne mogu da se porede , i to nisam ni poredio , nego sam kao primeruzeo tramvaje. Mi i da uzmemo autobuse za najekstremnije moguće uslove , opet bi bili u istom stanju kao ovi što ih imamo. Da bolje vodimo račina o svemu , kao što kažeš , bili bi nam i bolji autobusi , pa samim tim i vozni park bi mogao biti veći , da ne moramo da sečemo stara vozila čim stignu nova i tako u krug. Tada bi i taj milion bio podnošljiviji , tj. manje bi urnisao vozila.

P.S.
Upravo javili na BG hronici da je raspisan tender za nove vozače. Plata 45.000 i uslov je da mora da se radi 2 god.
 
Нека је са срећом, али када мало боље размислим, мени је нови Конекто 300000 пута лепши од ових кичероза. БМЦ ми лепше изгледа на промо слици него уживо, уживо је сувише закривљен са бочних страна...
Нешто видех на аутобуси.нет, у чланку везаном за нове аутобусе за ГСП, да ће можда опет бити неке размене возила међу погонима... Да ли се то нама смеши евентуалан прелазак оних земунских ИК-112М (#3240 - #3249) у Космај? :) Надам се да да, да појачају потезе 300 и 400.
Линк: http://www.autobusi.net/stizu-turci-i-k ... -autobusi/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622659#p622659:23mwr90y je napisao(la):
Рипањац 405 » Sre Maj 15, 2019 6:36 pm[/url]":23mwr90y]Нека је са срећом, али када мало боље размислим, мени је нови Конекто 300000 пута лепши од ових кичероза. БМЦ ми лепше изгледа на промо слици него уживо, уживо је сувише закривљен са бочних страна...
Нешто видех на аутобуси.нет, у чланку везаном за нове аутобусе за ГСП, да ће можда опет бити неке размене возила међу погонима... Да ли се то нама смеши евентуалан прелазак оних земунских ИК-112М (#3240 - #3249) у Космај? :) Надам се да да, да појачају потезе 300 и 400.
Линк: http://www.autobusi.net/stizu-turci-i-k ... -autobusi/
Ja čuo da sad svih 70 bmc buseva ide u Nbgd, a i čuo sam kad su stigli ti Ik 112M, da su samo na pozajmici iz Kosmaja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622652#p622652:2xdxhzzn je napisao(la):
kraspeed » Sre Maj 15, 2019 5:46 pm[/url]":2xdxhzzn]Kobre, Temze, Otokari, Konekto, Man LC, Akije i sad BMC, cini mi se samo jos Isuzu fali da se svaki model proizveden u Turskoj vozi i u BG-u.
Samo mi nije jasno kako se BMC tu nasao, a tek kako je izabran, jer koliko znam nije izvozno orijentisan ili bar ne na nivou Temze i Otokara. Pretpostavljam da je ovlasceni uvoznik dosta blizak vlasti...
Inace, ovi jos i super izgledaju u odnosu na starije generacije istog modela koje vozaju po Istanbulu, ali svakako su u skladu sa tradicijom proizvodjaca operisani od estetike

Sa relativno skromnim budžetom, renomirani evropski proizvođači su otpali u startu, a i inače, prioritet su imali niskobudžetni proizvođači sa odrađenim brojem autobusa na lageru. 70 vozila za svega par meseci ne može da sastavi niko tek tako, a pritom su oni renomirani dobrim delom popunjeni sa narudžbinama bar za ovu godinu. BMC je samo iskoristio priliku da se ratosilja zaliha, pa se nadam da se ne radi o, iz nekog razloga, vraćenom kontigentu vozila. Turci u globalu nisu loši, ali sa BMC-om malo ko ima iskustva van njihovog lokalnog tržišta. Njihovi Probusi, kojih u Srbiju ima u manjem broju, nisu nešto čime se BMC može ponositi. Inače, BMC je u Turskoj podosta zastupljen kao proizvođač vojnih vozila. Vajlda nas neće razočarati. Kinezi su, opet, uleteli sa relativno niskom cenom, a i imaju kapacitete da do jeseni sastave 174 vozila. Higer baš i nije anonimus ni u Evropi, ali moguće je da je i tu politika odigrala svoju "malu" ulogu.

Solecar

Naravno da se autobusi mogu mnogo bolje održavati, kako u GSP-u tako i kod većine privatnih prevoznika. No, za to su potrebni i dosta bolji uslovi, a tiču se, najkraće rečeno, infrastrukture i kadrova. Putnika je jako mnogo, linije su, neretko, poprilično zahtevne i za vozača i za autobus, ulice u nekim delovima grada liče na oranice, i na sve to dodaj kadrove u koje se skoro pa nimalo ne ulaže, a još se i ne mogu ni probrati po trenutnom stanju na tržištu rada za vozače D kategorije. Koliko je samo penzionera za volanom privatnih autobusa u Beogradu. Svakodnevno sam svedok bahate vožnje, uz odsustvo bilo kakve brige, pa i elementarnog znanja vezanog za sredstvo rada. Nepravilna ubrzanja, nagla i oštra kočenja bez ikakve potrebe, brza vožnja preko većih neravnina i nimalo naivnih kratera, nekorišćenje retardera pri usporavanju itd. Sve to dovede vozilo do kraja mnogo ranije, plus se i potroši mnogo više goriva nego što bi trebalo. Ljudi moraju da se edukuju, stimulišu i kažnjavaju da bi se zaveo neki red. Održavanje bez određenih preduslova, ne može uvek sačuvati vozilo od ranog propadanja. Čak i da se kod nas mnogo toga popravi od navedenog, to ipak ne znači da autobus treba koristiti dok ne dođe u stanje raspadanja. Sve ima svoj rok trajanja, pa shodno tome, mora se mnogo toga planirati unapred, a i obezbediti makar i minimum neophodnih sredstava za normalno funkcionisanje javnog prevoza.
 
U gradu u kome autobus glumi metro, ne može se očekivati da autobusi potraju kao u nekim normalnim zemljama.
 
Vrh