Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
Nisam ja te srece da me Volvo vozi na potezu 600... I godine bi mu oprostio samo da vozi na potezu 600 !!! :)
 
Cena prava sitnica 4000 evrića ili 480000 din.
A krovovi žuti.
 
Solarisi (za koje ja znam) da su prefarbani, a ako neko zna za jos, neka doda.
3000
3001
3006
3008
3033
3104
3107
3123
3124
3128
3189
 
I 3003 je bio pre neki dan na 18 crven, ako bude bio opet slikacu.
 
Jeste, nedavno je pušten u rad i za sad redovno vrti na 18. Ne farbaju loše u dobanovačkom SDT-u, imaju solidno opremljenu komoru i dobre majstore (dosta posla su uradili za Arivu u vezi farbanja autobusa i par beogradskih privatnika). Sad do kupca je da definiše šta treba da se ofarba. :?
Kad Lasta u garaži bolje ofarba i uradi lak na polovnom autobusu s minimalnom pripremom od Ikarbusa koji farba nov autobus (uskoro će ponovo da farbaju sve LE i nove primerke na MAN šasiji, nezvanično čujem da je GSP uložio reklamaciju na farbu (stvarno sramota kakvim materijalima su farbali)). :lol:
 
дефиниши недавно, јер га ја већ више од месец дана виђам црвеног
 
Jedna od stvari koje mi baš smetaju kod MAZova su užasno spora vrata. Mislim, meni neće ništa biti ako sačekam 3 sekunde više da se otvore/zatvore. Ali kad iza sebe imaš krdo ljudi koji su zapeli da uđu/izađu što pre, onda ume da bude cimanje ako si ti prvi na vratima pa svi nestrpljivo gledaju u tebe što se ne pokrećeš.
A drugo, smara i vozače, jer i njih mrzi da čekaju duže pa onda često otvaraju i zatvaraju dok je vozilo još u pokretu. Mislim da i neki noviji Ikari imaju takva spora vrata. Mada nisam obraćao pažnju. Plus, na linijama koje koristim slabo ima tih novih Ikara pa i nemam mnogo iskustva s njima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=518856#p518856:1quslk9x je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Feb 22, 2018 2:39 pm[/url]":1quslk9x]Jedna od stvari koje mi baš smetaju kod MAZova su užasno spora vrata. Mislim, meni neće ništa biti ako sačekam 3 sekunde više da se otvore/zatvore. Ali kad iza sebe imaš krdo ljudi koji su zapeli da uđu/izađu što pre, onda ume da bude cimanje ako si ti prvi na vratima pa svi nestrpljivo gledaju u tebe što se ne pokrećeš.
A drugo, smara i vozače, jer i njih mrzi da čekaju duže pa onda često otvaraju i zatvaraju dok je vozilo još u pokretu. Mislim da i neki noviji Ikari imaju takva spora vrata. Mada nisam obraćao pažnju. Plus, na linijama koje koristim slabo ima tih novih Ikara pa i nemam mnogo iskustva s njima.
Vrata se šteluju, za pametnog 2-3 min.
 
To mi je jasno ali sam mislio da su to male promene. Da svaka vrsta automata ima neki svoj opseg, i da ovi koji se koriste u MAZovima prosto ne mogu brže da rade.

Sad bar znam da nije to nego su ovi lenji da ih nameste.
 
Nisu oni lenji danameste, nego smo mi histericno uzurbani, pa nam najvise odgovaraju vrata koja se "trenutno" otvaraju.
Sa druge strane, sama vrata ce najduze trajati ako se laganije otvaraju.
Dakle, potreban je kompromis.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Jeste ali mnogi ljudi zaboravljaju na to kad su u gužvi koja čeka da izađe ili uđe. A i neka vrata su stvarno nesnosno spora.
 
Ceo proces štelovanja brzine otvaranja i zatvaranja vrata izgleda ovako (na busu su daleko deblji i veći pneumatski cilindri).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cYBIq74IikE[/youtube]

Postoje još dva oduška koja regulišu koliki će meko da dođu vrata do krajnih tačaka.
Treba samo naći dobar balans između brzog otvaranja/zatvaranja vrata a da pri tome ne udaraju.
Par minuta posla.
 
Evo i drugog.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5-mBWI_ZykU[/youtube]

Nije posao da nervozni putnici cimaju vrata isto tako nije ni posao da vrata odvaljuju prilikom otvaranja/zatvaranja. Tu stradaju poluge na vratilu vrata, stradaju ležajevi, šine kao i rolnice sa nosačima. Tek je posao sve to zameniti.
 
Juče sam baš video Solarisa kako se isključuje ka garaži zbog zadnjih vrata (ostala otvorena). Pa evo, i Solaris sa 16-ice, kojim sam juče putovao, imao je problem sa vratima. Zadnja su lupala (potrebno štelovanje), dok su treća dobrano "zinula", odnosno, imala su nemali razmak između krila od sredine do donjeg dela da tako kažem. Znači da bar jedno krilo ne leži kako treba. Sve traži održavanje, tj ništa nije neuništivo. Mnogo znači kad se vrata ne mogu otvarati u vožnji, što je kod Solarisa slučaj, pa ih to dodatno čuva. Mislim da nije potrebno objašnjavati, koje opterećenje vrata trpe pri naglom polasku, pa i zaustavljanju. Mislim na otvaranje vrata pre nego što se vozilo potpuno zaustavi i zatvaranje tek kad se vozilo pokrene.

Tramvaji imaju elektro pokretana vrata. Tačan princip rada mi nije poznat. Logika nameće elektormotore umesto vazdušnih ventila. Nisam siguran kad su Düwag-i u pitanju. I kod njih se mislim ne čuje vazduh, ali opet nisam siguran. Čini mi se da sam čuo vazduh na njihovom prikolicama. I autobusi mogu imati elektro pokretana vrata, a takvih je bilo na zapadu i pre skoro 30 godina.
 
Ma šta kažeš, na Solarisu vrata otkazala ? :D
Imaš li neku sliku kao dokaz ?
Bez slike ništa. :fijasko:
 
Za tramvaje mogu da se raspitam ali treba da bude kao što Keša napisa.
 
Negde oko 12h , kod Mostara čukanje Solarisa i automobila. Nisam uspeo da vidim Gb , radio je na liniji 17.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519178#p519178:tybkirzq je napisao(la):
Žika » Pet Feb 23, 2018 2:34 pm[/url]":tybkirzq]Ma šta kažeš, na Solarisu vrata otkazala ? :D
Imaš li neku sliku kao dokaz ?
Bez slike ništa. :fijasko:

Solaris kojeg pominjem, projurio je pored mene kod "tri bika" oko pola sedam ujutro. Očigledno da se isključio za garažu, dok su četvrta vrata ostala otvorena. Ne držim telefon uvek u ruci da dokumentujem tu "natprirodnu pojavu". Drugog kojeg sam pominjao, prevezao me je od stare okretnice na Karaburmi do starog merkatora na Novom Beogradu. Već sam pisao da sam preko četiri godine radio u SP Novi Beograd poslove direktno vezane za održavanje, što fizičke, što administrativne. Kroz ruke sam proturio na hiljade putnih naloga, a kao što valjda i sam znaš, pomenuti sadrže i prijave vozača. Među tim prijavama bilo je i podosta onih vezanih za "otkazivanje" vrata na Solarisima, a to uopšte nije bila retka pojava. Bio i mali milion puta prisutan kad su Solarisi dolazili u garažu samo zbog vrata, a najčešće je u pitanju bila greška otvorenih vrata, odnsno, otvarala su se sama, a bilo je i ispadanja. O tome sam već pisao čini mi se. Ti bi bar među prvima, po onome što pišeš, trebao da znaš kroz šta sve svakodnevno prolazi gradski autobus tokom svoje eksploatacije, pa mi stvarno nije jasno čemu toliko čuđenje na moje pisanje.
 
Vrh