Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 313 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,2%

  • Ukupno glasača
    330
Nema potrebe, ovako funkcioniše idealno. Niko ne traži da ide češće, jer bi paradoksalno to smanjilo njenu pouzdanost. Ovako kako je sad je odlično i ne treba ništa dirati. Da probam da objasnim ponovo. Retko ko ide od prve do poslednje stanice. 77 je na skoro celoj trasi pomoćna linija i kao takva sa Solarisima na 10-ak minuta funkcioniše odlično. Jednostavno trasa je takva da na njoj ima mnogo ljudi, a pošto je više putnika koji usput uđu u nju umesto u druge na trasi (16, 65, 75...) isto bi putnika bilo i da ide na tri i na 33 minuta. Nadam se da je sada malo jasnije.
 
Zamenik Zamenika gradonačelnika se ne bi složio sa konstatacijom. On je patentirao da veći broj solo vozila može da u potpunosti da zameni zglobnu liniju.​
BIlo koja linija može biti pretvorena u solo ili zglob, ali se onda menja broj vozila i interval.
S pbzirom da u centralnoj gradskoj zoni postoji zagušenost gradske infrastrukture (pre svega žute trake i stajališta na brankovom mostu), potrebno je prioritizovati vozila većeg kapaciteta i veći interval. Stiga je zglob pogodniji na svim tim linijama. Za putnika je pogodniji solo jer bi imao manji interval, ali troškovi rastu u tom slučaju.
 
Ne može baš svaka upravo zbog toga što si naveo, a idealni uslovi ne postoje. Zamislimo 95 solo. Pa da ide na minut, opet bi prvi pukao od opterećenja. Sećam se 83 dok je držao Kosmaj, u prvi ne može da se uđe, drugi dolazi za par minuta poluprazan, treći prazan za pet minuta. Bacanje resursa. Plus je tad bila izmenjena trasa u Zemunu pa je išla kroz Cara Dušana i vozila promaju. A sada kad je na svojoj trasi i kada ima zglobna vozila na 9 minuta funkcioniše odlično. Isto i 77. Ne treba popravljati ono što nije pokvareno.
 
77 može solo samo da se pojača umesto na 12 da ide na 6 7min
Solo samo zašto? Ne sviđa mi se ideja trpanja puno 77 solaća pa da se bacaju resursi.
Evo da odu ti solarisi masovno kao donacija, mogu da se pošalju bmc 18 cng autobusi.
Nekima se neće svideti plavi "krševi", ali ne može cng autobus iberturažu da dobije.
Desilo se da NBG pošalje CNG zglob na 77 i nije se ništa loše desilo.
Linija ide super kao potpuno zglobna, samo jeste malo nezgodno čekati nedeljom njega zbog reda vožnje.
Dok se raspravlja ovde puno aj 83 solo, 77 solo ideja, opet sad imamo priču 9A ima zglob, 58 bukvalno svaki dan par zglobova ima i dođemo do čuđenja opet pa stani šta ćemo sa 75 i sa 71.
 
Solo samo zašto? Ne sviđa mi se ideja trpanja puno 77 solaća pa da se bacaju resursi.
Evo da odu ti solarisi masovno kao donacija, mogu da se pošalju bmc 18 cng autobusi.
Nekima se neće svideti plavi "krševi", ali ne može cng autobus iberturažu da dobije.
Desilo se da NBG pošalje CNG zglob na 77 i nije se ništa loše desilo.
Linija ide super kao potpuno zglobna, samo jeste malo nezgodno čekati nedeljom njega zbog reda vožnje.
Dok se raspravlja ovde puno aj 83 solo, 77 solo ideja, opet sad imamo priču 9A ima zglob, 58 bukvalno svaki dan par zglobova ima i dođemo do čuđenja opet pa stani šta ćemo sa 75 i sa 71.
Dobijali su i cng turaźu u garaźi.
 
Realno, 71 je ok da bude solo ovako, dok bi 75 trebalo da bude zglobni jer prolazi kroz naseljenije delove grada.
Evo i ja se slažem da 71 može solo, često koristim tu liniju i 10 puta je bolja pod gsp nego što je bila za vreme privatnika, a za 75 ako se bude moralo ići na varijantu 77 samo otokari, onda bolje 75 zglob potpuno.
 
Mora i 77 zglobni. Ne može da se uđe u solo kod Poštanske i kod Politike. Pričam iz iskustva. Kapiram da grad baš briga pa nam zagorčava život, ali na razumem vas ovde koji to prizivate. Tačno da sam neko iz grada koji ovo čita, stavio bih vam minibuse na sve linije koje koristite jer je očigledno i to ok 😎
 
Pošto se opet pominje turaža, da se malo podsetimo da nije dokazano da je i jedan od autobusa, koji je dobio ubrzanje, bio pod iberturom. Ne znam dal gasni motor ikako može dobiti ulje u usis, jer i to su turbo motori, al može da im zakaže elektronika, kao i kod bilo kog drugog konvencionalnog pogona. Verovatno je pedala gasa, više puta pominjana, koja je faktički prekidač, nema sajle kao nekad. Stvar koja je pozitivna kod električnih vozila, a sigurno da i ona teoretski mogu dobiti ubrzanje, jeste da im je elektronika uglavnom pouzdanija od vozila sa klasičnim motorima. Zašto je to tako ne znam tačno. Verovatno ima manje delova kod električnih, tim pre što nema brdo elektronskih komponenti vezanih rad motora i izduvne gasove. U svakom slučaju, ibertura kod dizel motora se jako lako prepozna, a iskreno ne znam kad je kod autobusa na ovim prostorima zabeležena poslednji put. Bilo je slučajeva na kolima, i to se moglo videti i duž autoputa, mislim čitati na raznim internet portalima.
 
Evo i ja se slažem da 71 može solo, često koristim tu liniju i 10 puta je bolja pod gsp nego što je bila za vreme privatnika, a za 75 ako se bude moralo ići na varijantu 77 samo otokari, onda bolje 75 zglob potpuno.
Zglob na 75 treba, ali to ne znaci da ako je zglob na 75, da 77 treba da bude solo. 75 ne ide do Poštanske štedionice i Zvezdare, tako da za dobar deo trase ništa ne utiče zglob na 75 na liniju 77 i njeno rasterećenje.
Bio bi pakao da naidje solo 77 otokar sa onakvom konfiguracijom unutra na stanicu Palilulska pijaca gde 65 često zakaze pa ga nema 15 min i duže
 
Ne razumem tu priču oko solo vozila. Realno, i za grad je isplativije da daje vozilo većeg kapaciteta koje će ići malo ređe. Na nekim linijama ne postoji potreba da interval bude ispod 10 minuta i da ide više solaća. Onda postoji realna mogućnost da se stižu, pa da prave rupu. Po mom iskustvu, 77 i 83 retko ispadaju i redovniji su otkako su u ovom režimu. Da ne govorim koliko je za putnika komfornije da uđe u vozilo većeg kapaciteta. A realno u Brankovoj se teško ulazi i u zglobni, a kamoli u solo konzervu. Tako da, što se mene tiče, rasprava ne bi trebalo ni da postoji o ovoj temi.
 
Zasto vozaci gsp moraju da budu toliko bezobrazni nije ni cudo sto ih posle mrze znaci ma stanici si i ne mozes sq sacekas i da otvoris vrata nego mora da se lupa na vrata zaista sramota
 
Nije duźan nikog da čeka. Putnik koji kasni je putnik za sledeći autobus.
Nije dužan nikome, istina.

Ali nekada je ljudski ne zalupiti vrata i sačekati koju sekundu više.

Pravi primer je bio vozač 305. na pretposlednjem / poslednjem polasku, Gojko.
Taj čovek vidi 50. iako je krenuo sa Ustaničke i stane da bi ljudi stigli brže.
Vidi ljude kako trče, staje opet.
To nekada mnogo znači, posebno uveče kada idu na pola sata i više.
 
Vrh