Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 307 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,2%

  • Ukupno glasača
    324
sad se vozim u ikarbusu, zglobu poslednje generacije, i ne mogu da ne primetim koliko ergonomski zglobni deo bolje izgleda od turskih zglobnih lomova...mnogo smo mi izgubili.

(slikano je iskosa, ali je svejedno mnogo prostranije vizuelno)
IMG_20250113_213206.jpg
 
Pre dve godine mu drugi put otkazao motor, uz motor i sve ostalo. Stoji raščerupan već dve godine.
Danas napisa neki vozac u GSP sledeci tekst za njega: "3183 nije gotov t.j rashodovan, kompletira se u garaži uskoro izlazi u saobraćaj a 711 i 717 se vode još uvek na stanju čekaju delove za opravku što znači da još postoji šanse da se vrate u saobraćaj."
 
sad se vozim u ikarbusu, zglobu poslednje generacije, i ne mogu da ne primetim koliko ergonomski zglobni deo bolje izgleda od turskih zglobnih lomova...mnogo smo mi izgubili.

(slikano je iskosa, ali je svejedno mnogo prostranije vizuelno)
Pogledajte prilog 225965
Da, evidentno je odsustvo "klizajućih" šipki (koje kod evropskih modela opstaju u mestu), ali i postojanje vertikalnih samo iza druge osovine i to samo na sedištima. Taj minus se mogao lako ispraviti prihvatanjem specifikacije samog M.A.N-a, mada moram priznati da bi mu L šipke u prednjem delu zgloba (karakteristične za Iveco) pomogle u ergonomiji prolaska kroz vozilo u pokretu (izbegavanjem trčanja cik-cak).

Zanimljivo da je Ikarbus, poput serije 81 varšavskih Urbina III gen, namerno podigao harmoniku tako da onemogući sedenje, a dozvoli samo lakše naslanjanje, što je kudikamo ublažilo najveću manu svih Ikarbusa - fabrički izgužvanu harmoniku kojoj je hroničan izostanak plafonskog učvršćenja samo odmagao.

Da kojom srećom bude osposobljen (ili bar formiran njegov naslednik) bar u ograničenom obimu rada, ne vidim problem sa montažom zglobnog kompleta iz EU (zglob+kvalitetna harmonika), vrata (opcionalno i kliznih), boljih sedišta i ostalih plastičnih, gumenih i TPE komponenti, pored proverenih mehaničkih i elektronskih sklopova. Nema sumnje da bi bio skuplji od 218M, ali nudio bi povoljniji odnos cene i kvaliteta u odnosu na Turke i Kineze.

Žalosno je da se uvozi skuplje radi podrške uvoznicima, kada se domaćim vozilima izbegavaju carine i ostali kumulativni porezi koji u suprotnom onemogućuju ulaganja u kvalitetniji proizvod ponuđen po konkurentnoj ceni.

Nije se kao maćeha prema domaćem autobusu poneo sam Ikarbus, Grad(ovi), već ponajviše država koja je umesto podsticaja pustila besne turske pse da ga rastrgnu.
 
23 olešena skroz. Gotovo lišena Solarisa. BMC #3534 danas zviždanjem motora poput bolesne zebre odvraćao pažnju putnika od "kršenja svake koščice" kod Sajma (na mestu gde misliš da će se MAZ raspasti u paramparčad) - bezuspešno. Jedna devojka (odižući se sa sedišta, prekrstivši se) reče naglas Bože gospode.

A vala tako nam i treba kad dopuštamo da mladenovačka Lasta izazove zastoj na autokomandi zbog toga što je 50 putnika ignorisalo prazan 18 (IK218M) što u žurbi, što u cilju izbegavanja indirektnog presedanja na na tramvaj/95/ (em se potpuno ispraznio, em se napunio putem 1,5 stepeničnog ulazišta).
 
Danas napisa neki vozac u GSP sledeci tekst za njega: "3183 nije gotov t.j rashodovan, kompletira se u garaži uskoro izlazi u saobraćaj a 711 i 717 se vode još uvek na stanju čekaju delove za opravku što znači da još postoji šanse da se vrate u saobraćaj."
Bio je neki zuti maz na tehnickom skoro
 
Prošlo je već neko vreme od dolaska tih plavih gasnih buseva, ali konačno i ja ušao u jedan iz reda gsp-a na liniji 18 pa da kažem svoje iskustvo.
Pošto sam u istom danu imao priliku da se vozim i u crvenom zglobnom bmc pogona Karaburma mogu da uporedim.
Plavi (novi) je malo tiši, agresivniji, ali nekako mi ne obećava sa ubrzanjem. Muči se po motoputu, ali manje od crvenog.
Da ne odugovlačim, slično bih rekao kao i pojedini. CRVENI bmc iz 2022. godine je bolji od plavog, prvenstveno po kvalitetu materijala i po obradi.
Nedostajaće nam solarisi kad se sklone sa ulica.
 
Da se ne lažemo, sve novo je dobro. Ako ništa drugo, bar sve dihtuje, radi grejanje, klima, sve je na svom mestu. Problem je što će BMC da se rastrese za 3-4 godine, a Solaris za 10. Kao i sa putničkim automobilima. Super je nova Dačija, ali je za vožnju bolji deset godina star održavan Audi.
 
Neko vreme gledam ove BMC buseve, I nmg skontam, sta im je ta velika grba na karoseriji ?
Gde pise pro city engine ili slicno nesto.
Svi BMC sa harmonikom imaju, dok bez samo neki imaju. Ne mogu da skontam sta je.
Pritom veoma su neprijatni za voznju, bucni, mnogo se tresu i nekako su teski.
 
danas oko 22:30 je jedan bio zaustavljen na početku mosta, možda 30m iza te stanice sa koje je slikano. delovalo je kao udes jer su neki ljudi sa prslucima šetali po busu, ali nisam video drugo vozilo ispred (a prednji branik/ploča je bila na podu), već samo neki kombi iza, ali bez obeležja GSPa.

pa sad rešite rebus 😂
 
Neko vreme gledam ove BMC buseve, I nmg skontam, sta im je ta velika grba na karoseriji ?
Gde pise pro city engine ili slicno nesto.
Svi BMC sa harmonikom imaju, dok bez samo neki imaju. Ne mogu da skontam sta je.
Pritom veoma su neprijatni za voznju, bucni, mnogo se tresu i nekako su teski.
to je rezervoar za gas ja mislim
 
Vrh