sad se vozim u ikarbusu, zglobu poslednje generacije, i ne mogu da ne primetim koliko ergonomski zglobni deo bolje izgleda od turskih zglobnih lomova...mnogo smo mi izgubili.
(slikano je iskosa, ali je svejedno mnogo prostranije vizuelno)
Pogledajte prilog 225965
Da, evidentno je odsustvo "klizajućih" šipki (koje kod evropskih modela opstaju u mestu), ali i postojanje vertikalnih samo iza druge osovine i to samo na sedištima. Taj minus se mogao lako ispraviti prihvatanjem
specifikacije samog M.A.N-a, mada moram priznati da bi mu L šipke u prednjem delu zgloba (
karakteristične za Iveco) pomogle u ergonomiji prolaska kroz vozilo u pokretu (izbegavanjem trčanja cik-cak).
Zanimljivo da je Ikarbus, poput
serije 81 varšavskih Urbina III gen, namerno podigao harmoniku tako da onemogući sedenje, a dozvoli samo lakše naslanjanje, što je kudikamo ublažilo najveću manu svih Ikarbusa - fabrički izgužvanu harmoniku kojoj je hroničan izostanak plafonskog učvršćenja samo odmagao.
Da kojom srećom bude osposobljen (ili bar formiran njegov naslednik) bar u ograničenom obimu rada, ne vidim problem sa montažom zglobnog kompleta iz EU (zglob+kvalitetna harmonika), vrata (opcionalno i kliznih), boljih sedišta i ostalih plastičnih, gumenih i TPE komponenti, pored proverenih mehaničkih i elektronskih sklopova. Nema sumnje da bi bio skuplji od 218M, ali nudio bi povoljniji odnos cene i kvaliteta u odnosu na Turke i Kineze.
Žalosno je da se uvozi skuplje radi podrške uvoznicima, kada se domaćim vozilima izbegavaju carine i ostali kumulativni porezi koji u suprotnom onemogućuju ulaganja u kvalitetniji proizvod ponuđen po konkurentnoj ceni.
Nije se kao maćeha prema domaćem autobusu poneo sam Ikarbus, Grad(ovi), već ponajviše država koja je umesto podsticaja pustila besne turske pse da ga rastrgnu.