Najbliže tome što imamo je
zglobni Otokar, i to samo zato što mu ovakav raspored sedišta spada u osnovni paket opreme.
O rasporedu vrata i sedišta se nikad nije razmišljalo prilikom kupovine, eventualno bi se nagurala sedišta na svako moguće mesto (kao kod Higera, ali i IK-218M koji bi bio daleko korisniji da su mu skinuli po red sedišta napred).
A time što svaki prevoznik uzima ono čega ima na lageru bez ikakvog razmišljanja, potrefilo se da zglobni Otokari u tipično gradskoj konfiguraciji enterijera rade na 560, 581 i sl. dok se u grad šalju Conecti, sad i Citari, IK-218M i BMC koji bi svi pre bili za prigrad.
Nema 18m, i nastao je produženjem modula iza zgloba (u osnovi dugačak prednji deo, neprodužen). Ima stara Citea (čak i električna) vrata ispred točka i kratki modul iza zgloba, ali i ona je duža.
Zapravo najbolje bi bilo da je prednji deo od starog M.A.N-a, a zadnji od novog zbog toga što ne prelazeći 18m eliminiše 2+2 gomilu između prvih i drugih vrata, nagomilana vrata oko zadnjeg točka, istovremeno obezbedivši najkraći razmak između drugih i trećih vrata (blizina oba vrata zglobu) bez postavljanja trećih neposredno iza zgloba (što bi, suprotno gorenavedenom udaljilo treća i četvrta ili prva i druga promenom osovinskih razmaka).
Na taj način imaš vozilo sa razmacima Solarisa, a srednjim delom Citara. Ikarbus je mogao prosto da povuče druga vrata ispred drugog točka IK218, i optimizuje raspored sedišta oko trećih vrata. Grad je još manje mario za praktičnost. Sada i da ne govorim.
Treba da bude kao KT4 tramvaj, samo niskopodni autobus sa više sedišta, čitaj da nudi dobar razmeštaj svih vrata, malu udaljenost srednjih od zgloba, a bez previše skučenih prolaza u najopterećenijem, srednjem delu vozila. Ovo što nam sada rade nije normalno. Pogotovo kad bacaju vozila bez ikakvog reda kao što kažeš.
Kod Bmc-a volim to što niko ne staje u predelu harmonike i kad je bus pun, ja se tu probijem i onda stojim lagano i kad je bus pun, jer se u tom delu napravi rupa.
Nekad mane zavisno od ugla posmatranja mogu biti videte kao prednost. Nije to ništa novo.
Usled neoptimalno rešenog enterijera BMC nije za koridorsku mrežu, niti za prigrad zbog neudobnosti, ali bi mogao na linije poput 82 ili neke buduće fidere pri opterećenju ne većem od 100 putnika.
Recimo dvosmerno-jednosmerni/laso/P fider 55A Čukarička padina - Metro Kijevska - Čukarička padina dvosmerno Valjevskom, jednosmerno trasom 57 preko Golfa, pa niz Beogradskog bataljona. Prosečna dužina putovanja jedva kilometar. Tada bi treskanje više škodilo vozilu nego putnicima, a koncentracija oko vrata pri manjem opterećenju ne bi predstavljala veći problem kako po pitanju cirkulacije i zadržavanja, tako i komfora.