@KizaNoSleep
Baš si dobro uhvatio jedan od ozbiljnijih nedostataka ovog modela koji ne može biti ispravljen ni boljom kontrolom kvaliteta, a to je pozicija drugih vrata u odnosu na drugu osovinu.
Iako je udaljenost između drugih i trećih vrata praktično ista kao kod Solarisa III generacije, evidentno je da je druga osovina bliža sredini, što za posledicu ima prolaz najdalje od oba ulazišta u centralnom, najopterećenijem delu vozila.
Baš sam se vozio Solarisom krcatim u zglobu prošle nedelje, i tih 80-90cm baš znače. Iako Solaris ima više sedišta iza zgloba prolaz je širi i formira isti prostor, pa je lako prići trećim vratima. Iz prednjeg dela zgloba je takođe lakše doći do drugih vrata, uz manje testog prostora.
Zato u Solarisu ima najviše putnika gde je i predviđeno, dok BMC izaziva gužvu navođenjem da se drže vrata. To usporava razmenu putnika i zadržava ostala vozila.
Solaris je mnogo bolji, ali nije idealan. Da su druga vrata neposredno ispred druge osovine, a raspored sedišta ispred trećih vrata 1+1 sa još dva naspram trećih vrata ublažilo bi se probijanje od prednjeg dela zgloba do drugih vrata, otvorio prostor iza zgloba i eliminisala sedišta za za kolica - čitaj sedanje u krilo (ili još gore - u lice) pri jačem kočenju. Uz to, primenom italijanskog rešenja sa vertikalnim šipkama na svakom sedištu sprečilo bi se dizanje znojavih ruku, samim tim i "letnji smrad" koji negativno utiče na subjektivno mišljenje o kvalitetu pružene usluge.
Poljaci su već napravili skoro savršen autobus (
Solbus SM18), mada ne vidim problem da neki naslednik Ikarbusa učini isto. Ovo treba ta tenderu da traže, ali boli ih uvo za uticaj cirkulacije unutar vozila na efikasnost mreže linija.