Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 305 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,3%

  • Ukupno glasača
    322
#3639 na 18. Motor tiši ali više muče. Samo oko zgloba baš pucketa ali nigde više. Vrata se ne zaustavljaju, niti cvili metal oko okretnih šipki. Na autoputu ne vibrira kao prethodna serija, u Kumodraškoj nije tvrđi od Solarisa, osim preko ležećih i prilikom bacanja/nabijanja po čemu ne odstupa od prve serije. U Darvinovoj ništa bolje nego u Požeškoj i Vojvode Mišića. Kao po makadamu. Nisam primetio veliko ljuljanje prednjeg dela, za razliku od dizel Higera.

Na svim šipkama www.ozmakotomotiv.com nalepnice sa datumom proizvodnje (nisu isti za sve šipke).

#3649 bio na 31, pored Solarisa.

Kad već pomenu isti, #3073 na 37 leži na asfaltu, treska, nabija ko blesav, ali, da kažem nežnije i brže/kraće od BMC. Ovako je više štrokav nego što je raštimovan. Jedino što u životu gori zglob nisam video. Uvrnut u stranu, otkačen centralni ram škripi i klopara nenormalno. Tačno labavi i odvojeni spojevi, samo što se ne raspadne. Harmonika je ok doduše, a izuzev zgloba sama karoserija je "kao nova", ništa manje robusna i pored rada u uslovima ispadanja i holandskih vrata.

Otkad su BMC dobili epitet lowridera GSP-u naređeno da raz*ebe sve Solarise. Koja politička zavist.
 
Videh kantu danas.
Nije neka slika ali evo vam.
Linija 31.

IMG_20250111_160054.jpg
 
@KizaNoSleep

Baš si dobro uhvatio jedan od ozbiljnijih nedostataka ovog modela koji ne može biti ispravljen ni boljom kontrolom kvaliteta, a to je pozicija drugih vrata u odnosu na drugu osovinu.

Iako je udaljenost između drugih i trećih vrata praktično ista kao kod Solarisa III generacije, evidentno je da je druga osovina bliža sredini, što za posledicu ima prolaz najdalje od oba ulazišta u centralnom, najopterećenijem delu vozila.

Baš sam se vozio Solarisom krcatim u zglobu prošle nedelje, i tih 80-90cm baš znače. Iako Solaris ima više sedišta iza zgloba prolaz je širi i formira isti prostor, pa je lako prići trećim vratima. Iz prednjeg dela zgloba je takođe lakše doći do drugih vrata, uz manje testog prostora.

Zato u Solarisu ima najviše putnika gde je i predviđeno, dok BMC izaziva gužvu navođenjem da se drže vrata. To usporava razmenu putnika i zadržava ostala vozila.

Solaris je mnogo bolji, ali nije idealan. Da su druga vrata neposredno ispred druge osovine, a raspored sedišta ispred trećih vrata 1+1 sa još dva naspram trećih vrata ublažilo bi se probijanje od prednjeg dela zgloba do drugih vrata, otvorio prostor iza zgloba i eliminisala sedišta za za kolica - čitaj sedanje u krilo (ili još gore - u lice) pri jačem kočenju. Uz to, primenom italijanskog rešenja sa vertikalnim šipkama na svakom sedištu sprečilo bi se dizanje znojavih ruku, samim tim i "letnji smrad" koji negativno utiče na subjektivno mišljenje o kvalitetu pružene usluge.

Poljaci su već napravili skoro savršen autobus (Solbus SM18), mada ne vidim problem da neki naslednik Ikarbusa učini isto. Ovo treba ta tenderu da traže, ali boli ih uvo za uticaj cirkulacije unutar vozila na efikasnost mreže linija.
 
Najbliže tome što imamo je zglobni Otokar, i to samo zato što mu ovakav raspored sedišta spada u osnovni paket opreme.
O rasporedu vrata i sedišta se nikad nije razmišljalo prilikom kupovine, eventualno bi se nagurala sedišta na svako moguće mesto (kao kod Higera, ali i IK-218M koji bi bio daleko korisniji da su mu skinuli po red sedišta napred).
A time što svaki prevoznik uzima ono čega ima na lageru bez ikakvog razmišljanja, potrefilo se da zglobni Otokari u tipično gradskoj konfiguraciji enterijera rade na 560, 581 i sl. dok se u grad šalju Conecti, sad i Citari, IK-218M i BMC koji bi svi pre bili za prigrad.
 
Kod Bmc-a volim to što niko ne staje u predelu harmonike i kad je bus pun, ja se tu probijem i onda stojim lagano i kad je bus pun, jer se u tom delu napravi rupa.
 
Vrh