Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
U Streli haos sa crnjama. Bukvalno lude, slupali su 8 vozila za nedelju dana, i to ne zakačili, nego ih baš momački udarili. I svaki dan ih udaraju. Ranije su radili selekciju crnja, sad su izgleda doveli one što su morali, da ne kažem sa dna. Voze kao da su juče položili, nespretno, nesigurno i jako haotično. Danas u bloku 20 gde se sad okreću 704, 706, 707, su se zakačili dvojica, obojica sa Conectima, i obojica napravili dobru štetu. Jedan naš vozač se tako izdrao na jednog od njih, cela okretnica se orila. Posle toga, jedan koji je pravio pauzu na okretnici je odjednom krenuo u rikevrc a iza njega stoji bus na manje od metra, da vozač iza nije trubio ovaj bi se zakucao u njega. U toku dana imao je i zglob 70126 udes, a prekjuče i 70127. Bukvalno su izlupali sva vozila. U garaži Obrenovcu brda vozila po bez cele prednje maske, a kamo li nečeg drugog.

Ne mogu da ne krijem svoje oduševljenje povodom ovoga, pa ću reći:

Ako, I nek ih udaraju! Predavaće oni poteze nazad ako se tako nastavi! Sve se vraća, sve se plaća! Stiže ih karma jer su lopovi!
 
Ne mogu da ne krijem svoje oduševljenje povodom ovoga, pa ću reći:

Ako, I nek ih udaraju! Predavaće oni poteze nazad ako se tako nastavi! Sve se vraća, sve se plaća! Stiže ih karma jer su lopovi!
Dok su držali samo 860-tice, nije bilo problema, niti je bilo potrebe da uvoze vozače.
 
Dok su držali samo 860-tice, nije bilo problema, niti je bilo potrebe da uvoze vozače.
Ovo je preveliki zalogaj. U godinu dana preuzeti preko 40 linija sa preko 250 novih vozila odjednom, pogotovo u državi gde vozači i ostali kadrovi hronično fale, samo može napraviti fijasko. To se tako prosto ne radi. Pravljenje od prevoznika sa 80 vozila u prevoznika sa preko 450 vozila za godinu dana u gradskom saobraćaju samo pokazuje koliko su alavi i kolika su im usta, ne uzimajući u obzir bilo kakav kvalitet uslige koje će pružiti. Sad nek se pate sa tim crnjama koje su pokupili grdne od ko zna gde, ko ih j.
 
Pa sad prave novi aneks ugovora u GSPu, vozače GSPa će moći da iznajmljuje treće lice.
 
Jesi li siguran u to? Ja kako znam taj bus voze dvojica iz Padinske Skele (jedan bivši vozač 610, drugi bivši sa 102 iz GSP) gde se i parkira, možda si pomešao sa nekim drugim conectom
 
Pa sad prave novi aneks ugovora u GSPu, vozače GSPa će moći da iznajmljuje treće lice.
Trenutno se ne rade nikakvi Aneksi ugovora o radu vozača autobusa. Kad su gasili kontrolu, nudili su prelazak u novoosnovanu firmu, al mislim da to Aneksom nikako ne može da se uradi, jer Aneks menja osnovni Ugovor, a osnovni Ugovor o radu važi samo kod trenutnog poslodavca sa kojim je taj Ugovor i zaključen. Unutar firme se ljudi mogu raspoređivati do maksimalno 45 dana Rešenjem, s tim da zadržavaju povoljniju zaradu za taj period, a ako se radi o premaštaju na radno mesto sa nižim koeficijentom. Nakon isteka zakonski utvrđenog perioda, zaposleni se mora ili vratiti na svoje radno mesto, utvrđeno Ugovorom o radu, ili trajno rasporediti Aneksom Ugovora, ili na kraju novim Ugovorom o radu ako se radi o radnom odnosu na određeno vreme. Tako da sumnjam da postoje neki planovi o iznajmljivanju vozača trećim licima, a iskreno ne znam ni dal je to uopšte i moguće uraditi tek tako.
 
iznenađenje!
20240731_131036.jpg
20240731_131047.jpg
 
Kao neko ko se vozio u njemu poslednjeg dana rada, nimalo nisam tužan jer je rashodovan 😁

Isto kao što mi njih žao, nije mi ni N serija žao jer su ti autobusi maksimalno istrošeni i ne vidim razlog da ih više drže u životu. Jedino će mi biti žao Conecata iz 2005. godine koji idalje rade dugačke smene svaki dan bez problema.
 
201ce (i ostale izvedbe zgloba) su odlični autobusi, verovatno nešto najbolje što je izašlo iz Ikarbusa, ti autobusi su bili radni konji GSP-a i ostalih prevoznika u SCG, iako su nastali u ne baš lepim vremenima.
Pritom jako dobro osmišljen autobus za Beogradske uslove kako unutra tako i spolja, nijedan autobus mu ne može prismrditi po kapacitetu, puler...
Uništeni su, pogotovo u Zemunu, jer su godinama bili kičma JGP-a u Beogradu do dolaska Solarisa. Taj autobus je vrhubac našeg inžinjerstva i treba ga gledati sa strahoppštovanjem.

Za mene živa legenda i apsolutni vladar Beogradske kaldrme, kultniji status od njega može imati samo IK-160, niko više.
Ovo je završetak jedne ere javnog prevoza u Beogradu. A kako stvari stoje Beograd neće sačuvati nijedan visokopodni Ikarbus, što je kriminal i totalno nepoštovanje tehničke baštine.
 
Absolutno, oni(posebno oni iz devedesetih) su preživeli sve što je GSP mogao da nabaci njima, od lošeg održavanja do 3 smene mučenja. Dovoljno je videti to što je većina njih završila karijere bez stajanja. Pritom ovo što je Jelancha rekao, i jeste istina. Jedino dobro osmišljeno vozilo za Beogradske uslove, doduše i N serija je osmišljena u tom, Beogradskom pravcu ali taj je osakaćen drugim stvarima poput kvaliteta, njih mi je i žao, ne zato što mislim o njima isto kao i o 201, daleko bilo nego to što je MOGAO biti dobar, ali su se pravile prečice u domenu kvaliteta izrade i završne obrade, te umesto kvalitetnog niskopodnjaka za naše uslove dobili smo hrpu teškog nekvalitetnog metala. IK201 i IK103 ABSOLUTNO TREBAJU da se sačuvaju i tu nema dileme.
 
ja sam bio baš onako ljuti zagovornik korišćenja gradskog prevoza. e, onda sam pre par godina počeo da hvatam sebe kako sve češće biram da prepešačim par stanica, a za posao i duže relacije razmatram automobil. to se poklopilo sa periodom kada su ovi ikarbusovi zglobaši počeli da nestaju sa ulica i ustupaju mesta tzv. naprednijim autobusima.

nepopularno mišljenje - unutrašnjost svih niskopodnih buseva kreće se u rasponu od loše do katastrofalne. s ove leve (ili desne, zavisno od političkih sklonosti) strane od lošeg nema ničeg. i sve je gore sa svakim narednim modelom - umesto da se nešto poboljša, unutra se gura sve više toga što putnicima krade prostor i kretanje/sedenje/stajanje čini sve težim i neprijatnijim. gradski autobus je verovatno jedini proizvod čija evolucija (po pitanju onoga što mu je svrha) teče unazad. potpuno je nestvarno šta je sve ušlo u serijsku proizvodnju. najsmešnije mi je kad pročitam kako je ergonomija na nikad višem nivou, a u praksi jedino se dobila niskopodnost i na njen oltar je žrtvovano sve ostalo. pritom, uopšte ne sporim potrebu za određenim procentom niskopodnih vozila, ali da mogu da biram - nikad u njih ušao ne bih, bar ne dok su ovakva kakva su u ovom stepenu razvoja. nažalost, izbor uopšte nije ostavljen.

u tom smislu, ovi zglobni ikarbusi (ik-201) su jedini gsp-ovi autobusi za kojim žalim. ne iz neke bljaksi nostalgije, već iz vrlo praktičnih razloga. da me neko pita da opišem autobus sa idealnim enterijerom, opisao bih njih i nijednu sitnicu ne bih izmenio. ti autobusi deluju kao nešto u šta je njihov projektant nekada zapravo i ušao. drago mi je što sam deo života proveo u njima i putovao dostojanstveno.
 
Poslednja izmena:
 
Video sam danas da ADA5 ima samo zglobne BMC autobuse.
Nisam ih slikao tokom vožnje.
Da li ovo nešto eksperimentišu nisam siguran?
 
Koliko znam, izuzev linije ADA3, ostale ada linije su većinom zglobne. Adu 5 ne koristim, ali kad god sam je video, bila je pokrivena Solarisem ili BMC-om.
 
verovatno se izvinjavaju mirijevu zbog onako ocajnog prevoza koji imaju (izuzimajuci 27 na kojoj su pola solarisi) pa im daju bmce.
 
Zglobni BMC poslednjih dana i na 77 i 83.
 
Vrh