Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
lento":3n417iuc je napisao(la):
Posto evidentno svi putnici nemaju opstu kulturu i razvijenu gradjansku svest, kazne treba da budu takve da nikom ne padne na pamet da se "svercuje", a naplatu uciniti efikasnom. Ipak je kod nas prevoz besmisleno jeftin u poredjenju s drugim gradovima. Na primer, u Zagrebu karta kupljena van vozila kosta 8 kuna (7 kuna je otprilike 1 evro).

Prevoz kod nas je izuzetno skup srazmerno kvalitetu ponudjene usluge.

U Parizu karta za jednu voznju kosta nesto vise od evra, znaci dva/tri puta skuplje nego u Beogradu ali zato sistem ima 14 linija metroa, RER mrezu, autobuse, tramvaje, sve cisto i fino, izvinjenje u slucaju kasnjenja, savrsen informativni sistem.

Kada bi nas sistem uporedili sa tim karta bi trebala da kosta 10din, ili jos bolje da grad placa putnike kako bi koristili gradski prevoz umesto sopstvenih automobila.

Ako smatramo da u gradskom prevozu, koji grad subvencionise iz budzeta koji pune gradjani kroz poreze, ipak mora jos i da se plati karta za voznju jer subvencije nisu dovoljne za njegovo funkcionisanje, onda se slazem da za "svercovanje" treba da se naplacuje kazna ali iskljucivo pod uslovom da gradski prevoz zaista pruzi uslugu koja ja dva puta placena (jednom kroz porez, drugi put kroz kartu): pouzdan red voznje (makar polasci), cista vozila, grejanje zimi, blagovremeno obavestavanje putnika o promenama rezima, i povrh svega ljubaznost. Ne trazim najnovije autobuse niti da se sve sjaji i mirise niti hostesu i posluzeni viski sa ledom, ali dok se gore navedene osnovne stavke ne zadovolje, bezobrazno je ocekivati od putnika da dva puta placaju prevoz a kamoli da uvazavaju bilo kakvo kaznjavanje.

Da li ce meni gsp da vrati pare za kartu (ili procenat od cene markice) ako ne dobijem ocekivanu uslugu, citaj bus se pokvario, nije stao na stanicu, nije krenuo na vreme sa okretnice, nema grejanje, promenjena trasa zbog radova bez obavestenja na stanicama....

nije sve u navodnoj nekulturi korisnika, ima mnogo vise toga u samovolji, neprofesionalizmu i bahatom ponasanju kako nadleznih gradskih organa (direkcija za javni prevoz) tako i pojedinih prevoznika. Tok i jedni i drugi ne shvate da im je smisao postojanja usluga gradjanima a ne obratno, naplacivanje karata a ponajvise kazni ostace obican bezobrazni reket.
 
@Zidar
Donekle se slažem, ali ostaje činjenica da bez dovoljnih prihoda GSP teško može u skorijem roku da ostvari neke od tih zahteva koje pominješ (npr. pouzdan red vožnje ipak donekle zavisi i od starosti/ispravnosti vozila i kvaliteta delova ugrađenih u njih, čistoća donekle zavisi i od broja ljudi koje GSP može da plati za održavanje higijene, itd...). Slažem se da neke stvari ne zavise direktno od prihoda (ljubaznost, tačno obavestavanje putnika...).

Ofucani GSP dinosaurus iz 90-tih i privatni prevoznici treba da postanu moderni i skladni sistemi javnog prevoza, a da bi se to desilo treba da prodje dosta vremena dok se i vozila i svest zaposlenih/putnika ne promene na bolje... U medjuvremenu, solidna naplata karata je po meni jedan od preduslova za sve bolje funkcionisanje prevoza narednih meseci i godina.
 
zidar":1z5q7ffi je napisao(la):
lento":1z5q7ffi je napisao(la):
Posto evidentno svi putnici nemaju opstu kulturu i razvijenu gradjansku svest, kazne treba da budu takve da nikom ne padne na pamet da se "svercuje", a naplatu uciniti efikasnom. Ipak je kod nas prevoz besmisleno jeftin u poredjenju s drugim gradovima. Na primer, u Zagrebu karta kupljena van vozila kosta 8 kuna (7 kuna je otprilike 1 evro).

Prevoz kod nas je izuzetno skup srazmerno kvalitetu ponudjene usluge.

U Parizu karta za jednu voznju kosta nesto vise od evra, znaci dva/tri puta skuplje nego u Beogradu ali zato sistem ima 14 linija metroa, RER mrezu, autobuse, tramvaje, sve cisto i fino, izvinjenje u slucaju kasnjenja, savrsen informativni sistem.

Kada bi nas sistem uporedili sa tim karta bi trebala da kosta 10din, ili jos bolje da grad placa putnike kako bi koristili gradski prevoz umesto sopstvenih automobila.

Ako smatramo da u gradskom prevozu, koji grad subvencionise iz budzeta koji pune gradjani kroz poreze, ipak mora jos i da se plati karta za voznju jer subvencije nisu dovoljne za njegovo funkcionisanje, onda se slazem da za "svercovanje" treba da se naplacuje kazna ali iskljucivo pod uslovom da gradski prevoz zaista pruzi uslugu koja ja dva puta placena (jednom kroz porez, drugi put kroz kartu): pouzdan red voznje (makar polasci), cista vozila, grejanje zimi, blagovremeno obavestavanje putnika o promenama rezima, i povrh svega ljubaznost. Ne trazim najnovije autobuse niti da se sve sjaji i mirise niti hostesu i posluzeni viski sa ledom, ali dok se gore navedene osnovne stavke ne zadovolje, bezobrazno je ocekivati od putnika da dva puta placaju prevoz a kamoli da uvazavaju bilo kakvo kaznjavanje.

Da li ce meni gsp da vrati pare za kartu (ili procenat od cene markice) ako ne dobijem ocekivanu uslugu, citaj bus se pokvario, nije stao na stanicu, nije krenuo na vreme sa okretnice, nema grejanje, promenjena trasa zbog radova bez obavestenja na stanicama....

nije sve u navodnoj nekulturi korisnika, ima mnogo vise toga u samovolji, neprofesionalizmu i bahatom ponasanju kako nadleznih gradskih organa (direkcija za javni prevoz) tako i pojedinih prevoznika. Tok i jedni i drugi ne shvate da im je smisao postojanja usluga gradjanima a ne obratno, naplacivanje karata a ponajvise kazni ostace obican bezobrazni reket.
Slazem se da cena mora da odgovara kvalitetu usluge, kao i da svi ucesnici moraju da snose odgovornost za deo za koji su zaduzeni, kako putnici, tako i prevoznici. Ono sto sam hteo da kazem je da ako ja ispunim svoju obavezu kao putnik, tj. placam porez i placam karte, onda imam i puno pravo da trazim da druga strana ispuni svoje obaveze. U protivnom se vrtimo u vrzinom kolu.
 
lento":1jl1h2rd je napisao(la):
Ipak je kod nas prevoz besmisleno jeftin u poredjenju s drugim gradovima. Na primer, u Zagrebu karta kupljena van vozila kosta 8 kuna (7 kuna je otprilike 1 evro).

Grešiš! Kod nas je skuplji i to ponekad višestruko, jer ta karta od 8kn važi 90minuta, a ne jednu vožnju. Neretko ljudi kod nas moraju da promene 3-4 prevoza da bi stigli na neku destinaciju što je 200dinara, a to je više nego i u Parizu ili Beču! U Zagrebu takođe studenti imaju besplatan prevoz i sve one ostale povlašćene kategorije!

Ako baš želiš da uporediš, onda za primer možeš uzeti glavni grad odakle nam dolaze trolejbusi u kome postoji identični sistem naplate, ali mnogo bolje organizovan gradski prevoz. U Minsku takva pojedinačna karta košta oko 16dinara (700 beloruskih rublji)!
http://transphoto.ru/articles/1267/
 
Najjaci su mi ovi sto se gube po forumima da su postenjacine a ovamo bi prodali drzavu za 100 dinara... Ovo nije nikom licno upuceno nego je opste takav mentalitet u Srbiji. Ako je nekom lepo da se svercuje to je njegov problem, kazne su zato tu i vece su nego sto bi trebalo da budu.
Inace sa kvalitetom gsp usluga, mislim da bi prevoz trebao da bude dzabe za sve gradjane. Ja se svercujem namerno, i ne nameravam nikada da pocnem da placam karte. Kada se uvede ovaj novi sistem, vozicu se kolima za mnogo manji trosak!
 
Zidar je u pravu. U Bremenu, npr, ako vozilo kasni više od 15 minuta krivicom prevoznika možete da nazovete njihov kol-centar, ostavite im podatke, uzmete taksi i kad im odnosete račun vrate vam novac za taksi nazad. Obaveštenje o tome stoji na svakoj stanici. Ili ako se isprljate u autobusu o sedište ili nešto, prijavite se kod vozača i sve u svemu, oni vam plate čišćenje isflekane garderobe itd.

Karta nije toliko skuplja nego u Beogradu, posebno ne kada uporedimo koliko oni plaćaju majstore, vozače, čistače, a koliko GSP, u kome možete da propadnete kroz pod, da vas udari struja u troli ili šta god, a nećete dobiti ni izvinite.
 
Tacno je da nas prevoz nije kao u zapadnoj Evropi, a isto je tacno da bi ste se vi sto se svercujete svercovali i da ne postoje sve te mane. Placanje karte je pitanje civilizovanosti i kulture, i nista drugo.
 
Александар wrote ,, . . . Neretko ljudi kod nas moraju da promene 3-4 prevoza da bi stigli na neku destinaciju što je 200dinara, a to je više nego i u Parizu ili Beču! . . . ,,

Voleo bih ovde da vidim po tim parametrima p o r e đ e nj e sa drugim prestonicama , radi pravilnog zaključka

Beograd za 30 min. vožnje sa 2 vozila tip pojedinačna karta sto je ukupno 100 din što je 1 evra
Pariz 30 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno ? evra ? evra
Beč 30 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno ? evra ? evra
Budimpešta 30 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno ? evra ? evra
Rim 75 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno 1 evra 1 evra
Prag 30 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno ? evra ? evra
Moskva 30 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno ? rublja ? evra
Sofija 30 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno ? evra ? evra
Instambul 30 min vožnje 2 vozila pojedinačna karta ukupno ? evro ? evra

itd....
EDIT
Radi lakšeg računaja promenio sam 20 min na pola sata ali svejedno kako je kome lakše... hvala
 
Pa da, uvek je tako. Onaj ko krade, on će to pokušati da uradi svuda gde je to moguće, a i sama pogrešna politika DJP-a ohrabruje to. Svi znate za akciju "Švercerima poklon", kada su sve redovne platiše ispali magarci plaćajući prevoz, dok su lopovi bivali nagrađeni umesto procesuirani.

Šverc™ ponekad uz valjano opravdanje možemo donekle smatrati OK, s obzirom na loš sistem naplate i uslugu, ali je stvarno bezobrazno nikad uslugu ne platiti ili još gore hvaliti se time (česti motivi hvalospeva o švercovanju, gde se šverceri hvale svojim sposobnostima i fizičkim obračunima sa kontrolorima, koji kako vreme odmiče postaju uzori)
 
U Modeni recimo je prevoz jako skup, 20 min voznje je krajem prosle godine bilo 1.05 kada se placa na automatima u vozilu.. ali npr trola za to vreme stigne od polazne do zavrsne stanice, a ima ih 15 ili vise. Inace kontrole uopste nema ali svi kupuju karte. Naravno krece se u sekund, sa poda moze da se jede, vozaci profi i spremni sve da objasne. Za takav gradski prevoz nije skupo uopste.
Ako se uporedi sa gsp-om kod nas bi karta trebalo da bude 3 dinara, kolko je i bila kad su uvedeni privatni prevoznici.
 
mislim da bi u obzir trebalo da se uzme i cena koštanja mesečne karte. jer ako poredimo ovo na kartu nije dobro jer ja ako uđem u 95 od prve do zadnje stanice ima da se vozim više od sat vremena a da me košta 50 dinara, a može se desiti da za neku kratku relaciju moram da menjam dva prevoza što me dođe 100 dinara.

druga stvar nisu svi autobusi u gradskom prevoz prljavi i loši. pogledajte samo autobuse privatnih prevoznika oni su čisti i uredni i novi a karta je isto 50 dinara. a privatni prevoznici drže 30 posto autobuskog saibraćaja. takođe i tramvaji i trolejbusi su u skroz ok stanju i tu je cena 50 dinara. znači problem su "samo" autobusi gsp-a. e sad uvek je lako naći opravdanje za švercovanje.


nije opravdanje za neplaćanje karte i to što u beogradu nema metro. slažem se da je to ogroman hendikep ali dnevno na ulicama ima preko hiljadu vozila a ta vozila ne idu na vazduh nego na dizel i struju. i voze ih ljudi koji za to primaju platu.

sad poređenje sa parizom nije baš dobro. urbana zona pariza ima preko 10 miliona stanovnik i ko zna kolko još ljudi pored toga prođe kroz pariz dnevno. pa naravno da mora da ima mnogo jači javni prevoz od beograda čija urbana zona verovatno ne broji ni milion stanovnika.


a svima kojima je skupo da plaćaju karte uvek je jeftinija varijanta da uzmu mesečne karte. a samo zaposleni plačaju punu cenu. dok đaci i studenti plaćaju oko 1000 dinara. prema tome opravdanja za švercovanje nema

a za ove što misli da je auto jeftiniji od prevoza mogu da kažem da ništa gluplje nisam davno čuo.

pored troškova za benzin-gas tu su troškovi samog automobila, amortizacije, održavanje, parkinga i registracije kao i nepredviđeni troškovi. ja vozim auto od 2 hiljade kubika i samo me registracija košta više nego godišnja karta za gsp.


n3mke":37wipb1l je napisao(la):
Najjaci su mi ovi sto se gube po forumima da su postenjacine a ovamo bi prodali drzavu za 100 dinara... Ovo nije nikom licno upuceno nego je opste takav mentalitet u Srbiji. Ako je nekom lepo da se svercuje to je njegov problem, kazne su zato tu i vece su nego sto bi trebalo da budu.
Inace sa kvalitetom gsp usluga, mislim da bi prevoz trebao da bude dzabe za sve gradjane. Ja se svercujem namerno, i ne nameravam nikada da pocnem da placam karte. Kada se uvede ovaj novi sistem, vozicu se kolima za mnogo manji trosak!

po tvom postu bi zaključio da si negde srednja škola ili početnik na fakultetu. prema tome preporučio bi ti da manje lelemudiš i da platiš tu markicu za 1000 dinara i da se nešvercuješ.
 
Blizu si MilisaV-e :)
ono sto sam hteo da kazem je da se manete corava posla svi postenjaci koji mislite da je velika prevara voziti se bez karte. Ja sam jedno vreme kupovao a onda shvatio sta je gsp i ne pada mi na pamet da kupim u zivotu. To obicno govore oni koji jednom mesecno udju u gradski prevoz..
Nema ljutnje naravno, ko hoce neka kupi kartu, ja necu i nikom se ne pravdam zbog toga!
 
@ Александар, rokitansky, MilisaV

Slazem se sa vama! Posebno sto ipak postoji alternativa. Ne znam zasto je u redu da neko koristi ono sto mu se ne dopada ili mu ne odgovara, ali ne zeli to da plati. Niko od nas nije rekao da je gradski prevoz u Beogradu savrsen, ali kakav je - takav je, bar za sada i svi se nadamo da ce biti bolji. I ja bih voleo da mogu na internetu da vidim kada mi sledeca sedmica krece od Pravnog i da udjem u cist, odrzavan tramvaj ili autobus, da kartu mogu da platim mobilnim telefonom i ko zna sta sve jos. Izgleda da kod nas mnogi jos nisu shvatili da je neplacanje kradja, bez obzira da li se radi o jednom, 50 ili milion dinara. Razlika je jedino da li je u pitanju prekrsaj ili krivicno delo. Nikome od nas ne bi palo na pamet da udje u prodavnicu automobila, uzme Jugo i odveze ga ne plativsi ga s obrazlozenjem da kola nista ne valjaju. Placam prevoz i placacu ga bez obzira kakav je, ukoliko ga koristim, ali cu imati i puno pravo da ga onda zdusno kritikujem.
 
Upravo tako,mislim da je stvar kulture ako se vec ima novca da se svercuje.Ako ti se ne svidja izvolte peske ili bicklom.Kritikovanje se podrazumeva i dobro kaze lento pravo imaju da kritikuju samo oni koji daju novac za kartu.
 
Dodje lik da kupi hleb u pekaru i pita posto je, a prodavac odgovara 200din. Kako bre 200din majku mu? Pa hleb 50din, 50 za pomoc siromasnima, 50 dinara za donaciju Japanu, i 50 dinara za razvoj Srbije. Lik mu daje 200 din a prodavac mu vrati 50 i kaze evo kusur nema 'leba. E to vam je danasnji GSP.
U potpunosti razumem ljude koji ne placaju kartu. Prvo nek gospoda iz GSP-a sebe dovedu u red pa ako treba posle nek hapse svercere, ali kaznjavanje ljudi a da prevoz funkcionise kao do sad ne podrzavam.
 
У Риму је карта за једну вожњу 1 евра (и то се картица мора искористити 75 минута по куповини, после тога не важи), али зато дневна карта кошта 4 евра и важи за неограничен број вожњи.
 
Nemojte se voziti ako vam je karta skupa ili ako vam uslovi u autobisma ne odgovaraju.. Idite peške, biciklom ili kolima...
To bib ilo isto udjem u maxi, jaooo što je ružan ovaj hleb - e neću da ga platim uzeću ga pošto je ružan i nema nikakav ukus...
 
@kopmania

A sta cemo sa onim da je ceo sinski sistem na novom beogradu izgradjen od doprinosa gradjana? Sta cemo sa onim sto je GSP na budzetu pa ti i kroz to naplacuju kartu?
Tvoj komentar ima smisla da je GSP privatno preduzece, ovako nista.

Sa vukajlije:

Diskretni heroji

Oni ljudi koji ubacuju dinar u automat za kucanje karata u GSP-u, i tako ga onesposobe da izvrsava svoju zlocinacku funkciju. :laugh:
 
MilisaV":cpuqseh8 je napisao(la):
a za ove što misli da je auto jeftiniji od prevoza mogu da kažem da ništa gluplje nisam davno čuo.

pored troškova za benzin-gas tu su troškovi samog automobila, amortizacije, održavanje, parkinga i registracije kao i nepredviđeni troškovi. ja vozim auto od 2 hiljade kubika i samo me registracija košta više nego godišnja karta za gsp.

Registracija nikakve veze nema s cenom karte, obzirom da kola registrujem te registrujem nezavisno vozim li se prevozom ili ne.

Što se parkinga tiče, rekoh u računu da je auto na gas isplativiji kad ideš negde gde se parking ne plaća, inače bi važila druga računica. Ne isplati se ići u centar grada kolima, za to mi služi tramvaj, mada mi u kombinaciji tramvaj+peške do Terazija treba 50 minuta, a autobusom 42 u špicu bude 50 minuta samo do Slavije, a bus teorijski prolazi svakih 17-18 minuta, ali opet je lakše zavaliti se i ne razmišljati o vožnji nego voziti.

Održavanje i amortizacija su na mestu, ali isto tako i moje vreme košta, a na drugoj temi imaš račun koliko se vremena uštedi vožnjom kolima na relaciji koja je odlično pokrivena. Da ne pričamo šta se dešava kad prelaziš duži put i kad živiš u kraju s lošijim prevozom.

Do pre neki mesec sam iz Rakovice svako jutro išao na posao u Košutnjak. Prevozom imam jednu stanicu 42, pa par stanica 37/50/59 i još nekoliko na 23/53, uz 4 minuta peške do stanice kod mene i 10 dodatnih od difa do firme. Čekanje nisam računao.

Kolima je to 5 km bez gužve, 15-20 minuta sa stajanjem po doručak. Grub račun s uračunatom osnovnom amortizacijom (redovan servis) mi daje 6 dinara po kilometru. Na stranu što vrlo često nisam išao sam.

Volim da idem prevozom kad god se to uklapa, ali ima previše relacija koje se ne uklapaju, a GSP je često daleko od pouzdanog, naročito ako nisi na najprometnijim linijama gde svakako za 3-4 minuta nešto nailazi. Dok sam živeo na Banovom Brdu nikako mi se nije isplatilo da palim kola do centra grada. Iz Rakovice priča je malo drugačija..
 
Provozah se Neobusom, ovaj put malo duže. Moram priznati da autobus unutra deluje dosta kvalitetnije od Ikarbusa, a od MAZa puno bolje. Međutim, ono što upada u oči jeste veoma visok pod, pa je jedna starija gospođa odmah odustala od ulaska u autobus ugledavši koliko ima stepenika. Spolja autobus daje utisak kao da je niskopodni, međutim kada uđete i stojite skoro da ne možete gledati kroz prozore jer su prozori niži, ali kada sedite vožnja je prilično udobna. Vrata se nešto sporije otvaraju, a prilikom otvaranja se čuje signal, međutim ne i prilikom zatvaranja. Autobus je takođe opremljen klimom i sistemom za provetravanje, ubacivanje vazduha. Sedišta deluju prilično kvalitetno. U autobus su ugrađeni displeji nemačke firme "bustec", koji su dosta kvalitetniji od domaćih "Novatronic". Prednja vrata se otvaraju u potpunosti, ne samo jedno krilo, tako da je olakšan ulazak što je još jedan plus (verovatno dok jedno krilo ne blokiraju flašom za vodu).
 
Mega Bus Localo isporučen Bamironu! :D
P1010085-2.jpg


P1010076-1.jpg
http://autobusi.net/forum/viewtopic.php?t=1578&start=930
 
rokitansky":29rkut4x je napisao(la):
Tacno je da nas prevoz nije kao u zapadnoj Evropi, a isto je tacno da bi ste se vi sto se svercujete svercovali i da ne postoje sve te mane. Placanje karte je pitanje civilizovanosti i kulture, i nista drugo.

Ok, vidi, dok sam živeo u Beogradu i video relativno malo sveta i bio mlađi i manje obraćao pažnju na razne stvari, plaćao sam prevoz, tj. roditelji su mi kupovali mesečnu i zaista nikada nisam bio bez karte.
Trenutno nisam u BG i kada dođem nađem se u dosta glupoj situaciji, osuđen sam ne ove pojedinačne kartice.

Inače, apsolutno podržavam ljude koji ne plaćaju kartu u Beogradu, premda se meni zaista samo izuzetno desi da ne platim i uopšte svako ko me poznaje bi se iznenadio tim mojim stavom, ali: stvarno je nenormalo ostavljati pare za koje znaš da neće otići gde treba. Zavrtanje šrafova ne košta ništa, pa ni to ne rade. Stvarno je glupo plaćati, a za uzvrat ne dobijati dovoljno.

Vozila u BG su potpuno neprilagođena klimi u kojoj voze. U BG je klima dosta topla velikim delom godine, trebalo bi da vozila imaju ili funkcionalnu klimatizaciju ili velike prizore i dobre roletne, a zimi bi moralo da radi grejanje. To su neke osnovne stvari, a ni to nije slučaj, čak ni kod novih vozila i to je sve zajedno jedna totalna nebriga i ja stvarno nisam video grad s očajnijim prevozom u svakom smislu.

Tako da je neplaćanje potpuno OK i podržavam, iako nisam spreman da delam.
Kada imamo prevoz kao u centralnosibirskoj palanci, neka i cene budu takve i onda treba svi da plaćaju, a ovako je besmisleno.

I da, u poređenje cena prevoza sa drugim gradovima uporedite i plate. Ne sme javni prevoz da košta maltene ko u Ljubljani, a plate tri put manje. To je ipak javni prevoz i profit ne bi smeo biti iznad svega, tj. normalno je da lokalna uprava dotira javni prevoz. U Novoj Gorici je npr. besplatan, tj. opština, pošto je bogata, plaća privatnom prevozniku ceo trošak, a građani ništa. Kod nas i da postoji takva opština, taj višak bi postao neka vila, a građani - ništa.
 
U vezi sa slikama gore
"Sloba"":7orn8o11 je napisao(la):
Autobusi su na B7RLE sasijama ali zbog pravilnika direkcije, prepravljeni su na B7R. Displejevi su Novatronic a sedista turska. Ako vas nesto zanima, moj tata je tamo cesto, pa sam upucen.

Još jedna glupost Direkcije, poluniskopodni-low-entry autobus su morali da preprave na visokopodni :blah: To samo kod nas ima :violina:
 
Vrh