zidar
Advanced
- Učlanjen(a)
- 23.03.2010.
- Poruke
- 2.087
- Pohvaljen
- 3.106
lento":3n417iuc je napisao(la):Posto evidentno svi putnici nemaju opstu kulturu i razvijenu gradjansku svest, kazne treba da budu takve da nikom ne padne na pamet da se "svercuje", a naplatu uciniti efikasnom. Ipak je kod nas prevoz besmisleno jeftin u poredjenju s drugim gradovima. Na primer, u Zagrebu karta kupljena van vozila kosta 8 kuna (7 kuna je otprilike 1 evro).
Prevoz kod nas je izuzetno skup srazmerno kvalitetu ponudjene usluge.
U Parizu karta za jednu voznju kosta nesto vise od evra, znaci dva/tri puta skuplje nego u Beogradu ali zato sistem ima 14 linija metroa, RER mrezu, autobuse, tramvaje, sve cisto i fino, izvinjenje u slucaju kasnjenja, savrsen informativni sistem.
Kada bi nas sistem uporedili sa tim karta bi trebala da kosta 10din, ili jos bolje da grad placa putnike kako bi koristili gradski prevoz umesto sopstvenih automobila.
Ako smatramo da u gradskom prevozu, koji grad subvencionise iz budzeta koji pune gradjani kroz poreze, ipak mora jos i da se plati karta za voznju jer subvencije nisu dovoljne za njegovo funkcionisanje, onda se slazem da za "svercovanje" treba da se naplacuje kazna ali iskljucivo pod uslovom da gradski prevoz zaista pruzi uslugu koja ja dva puta placena (jednom kroz porez, drugi put kroz kartu): pouzdan red voznje (makar polasci), cista vozila, grejanje zimi, blagovremeno obavestavanje putnika o promenama rezima, i povrh svega ljubaznost. Ne trazim najnovije autobuse niti da se sve sjaji i mirise niti hostesu i posluzeni viski sa ledom, ali dok se gore navedene osnovne stavke ne zadovolje, bezobrazno je ocekivati od putnika da dva puta placaju prevoz a kamoli da uvazavaju bilo kakvo kaznjavanje.
Da li ce meni gsp da vrati pare za kartu (ili procenat od cene markice) ako ne dobijem ocekivanu uslugu, citaj bus se pokvario, nije stao na stanicu, nije krenuo na vreme sa okretnice, nema grejanje, promenjena trasa zbog radova bez obavestenja na stanicama....
nije sve u navodnoj nekulturi korisnika, ima mnogo vise toga u samovolji, neprofesionalizmu i bahatom ponasanju kako nadleznih gradskih organa (direkcija za javni prevoz) tako i pojedinih prevoznika. Tok i jedni i drugi ne shvate da im je smisao postojanja usluga gradjanima a ne obratno, naplacivanje karata a ponajvise kazni ostace obican bezobrazni reket.