Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Na relaciji Prokop-Rakovica je mnogo bolje imati voz, a da dodatne linije idu do stanice Rakovica, ili bar Kijevo (pored rakovičke stanice nema mnogo mesta, ali u Kijevu može i okretnica da se napravi). U takvom slučaju, posle izgradnje dela obilaznice do Avalskog puta bi imalo smisla i poterati kružnim putem ekspres linije na relaciji Kneževac (okretnica 3) - žel. stanica Kijevo - Petlovo brdo. Nisam baš siguran samo da bi takva linija imala kuda da dođe do Petlovog brda bez da dođe do Ibarske.

Al taman i da nema mogućnosti za tako nešto, prilično dobro mesto za novu okretnicu je na prostoru ispod nadvožnjaka u Pilota Mihajla Petrovića, ceo deo je dosta neuređen i nema čvrste gradnje. Tu bi mogla da se preseli sadašnja okretnica 94 i tako spoji Miljakovac sa stanicom, i uz to prođe pored opštine gde uvek ima dosta putnika. Takođe, bilo kakva urbanizacija tog prostora bi mogla da fizički približi opštinu stanici nekim prolazom, pasarelom ili čim već. Tu bi mogle da okreću i lokalne linije sa Petlovog brda i Vidikovca, kao i skraćena 47 do Resnika. A jednog dana i trolejbus preko Miljakovca..
 
Niko neće hteti da se vozi autobusom od Vidikovca do Rakovie, pa vozom do Prokopa, pa drugim vozom do Vuka, pa eventualno još i tramvaj za dalje!

Autobusi bi za Čukaricu i Vidikovac / Sremčicu / Rušanj mogli da idu preko Hipodroma, dakle, potpuno obilaženje Bulevara V. Mišića koji će novi most možda još više opteretiti
 
Tamnava izgleda prebacila nove Ikarbuse na 43, a na 27e vratila stare mazove.

Jos se ja obradovao, kao stiglo im jos buseva, kad oni samo izvrsili rokadu.
Pa se opet ovi matorci penju uz Mirijevska brda, dusa im u nosu, a novi busevi po ravnom Kotezu :o

Mislim, mozda sam i istripovao, ali vec par dana je ta slika.
 
mogli su polovinu na 43 da stave a pola na 27 e
 
Матеја Бељан":3bv28zej je napisao(la):
Niko neće hteti da se vozi autobusom od Vidikovca do Rakovie, pa vozom do Prokopa, pa drugim vozom do Vuka, pa eventualno još i tramvaj za dalje!
Zavisi da li voz ide samo do Prokopa ili i dalje. Uz malo sređivanja pruge biće moguće da se učešljaju polasci iz Rakovice ka gradu na 15-20 minuta, i onda bi bilo manje presedanja.

Van toga trenutno ne vidim drugi razlog da se ide do Prokopa. Ako je u pitanju pravac ka Novom Beogradu, biće lakše ići do železničke stanice Novi Beograd preko novog mosta. Ako je u pitanju pravac ka Pančevačkom Mostu, opet mislim da je bolja varijanta sa vozovima do tamo, a i opet već postoji 23..
 
Vozovi će ići do Prokopa iz južnog kraka, tako da bi to trebalo da uzmemo kao takvo, OK je kritika ni ja nisam za to, ali to je očekivani uslov. U tom smislu Prokop će postati centar presedanja. BG voz bi mogao da ide na 10 mitua, i da sakuplja putnike sa drugih vozova i autobusa
 
Za putnike ovog leta novi čitači elektronskih karta...
i naravno isto za putnike ovog leta čitanje starih novina na šofer šajbni ....

sve noviteti za čitanje... :laugh: :lool: :laugh:

 
Visoki Neobusi :p
img1115ax.jpg

Cnv00038-Cuba-truck-busBig.jpg

"cone"":1gu1qpet je napisao(la):
Inače, i Lasta i Veolia su hteli da kupe LE* autobuse od Neobusa, ali ih je u tome sprečio pravilnik gradske direkcije koji ne predviđa takvu vrstu autobusa u Beogradu. Još pri izradi tog pravilnika je uzet Ikarbusov autobus kao etalon gradskog autobusa, a on u svojoj ponudi nema LE varijante.

Pošto se zahteva ravan pod bez stepenika (pri čemu se ne računaju ulazne stepenice i podesti :!:), onda su postojale dve mogućnosti: ili kupiti niskopodan autobus ili srednjepodan. Cena je naravno imala presudnu ulogu. I dokle god se u pravilniku ne redefiniše taj uslov i ne napiše da npr. autobusi moraju biti isključivo niskopodni, svi će kupovati ono što je jeftinije, a to su autobusi sa višim podom.
http://autobusi.net/forum/viewtopic.php?t=9&postdays=0&postorder=asc&start=855

*LE-Low Entry (obično se misli na autobus koji je niskopodan u prednjem delu, prva i druga vrata)

Dakle, verovatno se iz ovih uslova privatnici pritiskaju da kupuju Ikarbusova vozila, naravno ne direktno. S druge strane, jedan od privatnih prevoznika u Beogradu je potvrdio da ukoliko ne bi postojao uslov da vozila moraju biti mlađa od 5 godina, većina preduzeća bi se odlučila za kvalitetnije i skuplje autobuse, jer je i njima to u interesu. Apsurdno je da kupe MAN ili Mercedes koji za 5 godina više neće ispunjavati uslove, iako je udobnost neuporediva sa nekim proizvođačima čiji autobusi voze Beogradom, a takav autobus uz adekvatno održavanje može da vozi i 3 puta duže. Pa tako im se isplati da kupe dve kobre (liaza) u periodu od 10 godina i da na njih dobijaju punu cenu, nego da voze MAN ili Mercedes 10 godina.
 
Mislim da nisu s namerom ucenjeni, već da se neko nije ozbiljnije pozabavio tim stavkama. Ne samo da mislim da nisu ucenjeni, nego im je omogućeno da voze dalje po starim ugovorima ali novim vozilima, umesto da je bio novi konkurs.
 
јуче сам видео 112Н ГБ755 што визи на Миксер. која је то серија, јер је скроз другачији од осталих 112Н?
 
boca-ica":10r8u3gy je napisao(la):
Za putnike ovog leta novi čitači elektronskih karta...
i naravno isto za putnike ovog leta čitanje starih novina na šofer šajbni ....

sve noviteti za čitanje... :laugh: :lool: :laugh:


A šta im je ovo? Čini mi se da su to stavljali preko onih STOP dugmadi...
 
Кад смо се већ дохватили Икарбуса, шта се дешава са фабриком? Било је речи о потписивању уговора са ВДЛ-ом, затим и о куповини нове туре аутобуса за Београд, али од тога изгледа нема ништа? :/
Иначе, ЛУВ-Веоља на линији 65 и 75 имају соло Икарбусе старе 5-6 година, и даље су у јако пристојном стању, за разлику од аутобуса сличне старости из ГСП-а. Судећи по одржавању не чини ми се да ће их мењати.
 
Kokos":1bq8ufx3 je napisao(la):
A šta im je ovo? Čini mi se da su to stavljali preko onih STOP dugmadi...
Електронски читачи карата.

Uzegli Zejtin":1bq8ufx3 je napisao(la):
Иначе, ЛУВ-Веоља на линији 65 и 75 имају соло Икарбусе старе 5-6 година, и даље су у јако пристојном стању, за разлику од аутобуса сличне старости из ГСП-а. Судећи по одржавању не чини ми се да ће их мењати.
И фирма Престо поседује 5 Икара исте старости, и такође су у сјајном стању, за разлику од истих аутобуса код ГСП-а којима фале унутрашња стакла, шипке, разваљени панели, не раде штоп светла, одваљени браници, изгребани, исчукани, корозирали......
 
U ovoj kapici se krije ethernet kabl, kojim ce se u autobusu umreziti ponistivaci karte.

U jednom autobusu sam video sta se nalazi posto nije imao kapicu :)
 
JohnnyLee":1xr9wmtn je napisao(la):
јуче сам видео 112Н ГБ755 што визи на Миксер. која је то серија, јер је скроз другачији од осталих 112Н?

Pa to je BredaMenariniBus-Ikarbus. Kad bi sada kupili vozila od Ikarbusa biće verovatno takva, naravno ovaj je bolje odrađen jer je sajamski:
295181.jpg


Uzegli Zejtin":1xr9wmtn je napisao(la):
Кад смо се већ дохватили Икарбуса, шта се дешава са фабриком? Било је речи о потписивању уговора са ВДЛ-ом, затим и о куповини нове туре аутобуса за Београд, али од тога изгледа нема ништа? :/
Иначе, ЛУВ-Веоља на линији 65 и 75 имају соло Икарбусе старе 5-6 година, и даље су у јако пристојном стању, за разлику од аутобуса сличне старости из ГСП-а. Судећи по одржавању не чини ми се да ће их мењати.

Nikad sa VDLom i nije bilo ničega, a i ne treba da bude s obzirom kakav odnos su imali sa Neobusom! Italijanska Breda je već bila u Ikarbusu i oni su tu proizvodili autobuse za tržište Italije i ostatak EU, međutim naši su oterali Bredu, zašto ni to mi baš nije poznato.

Nedovršeni autobusi su vraćeni u Italiju
ikarbus04.jpg

ikarbus07.jpg


Veolia transport za sada ne namerava potpunu zamenu voznog parka, jer sam primetio da je firma KentaKart već počela da postavlja novi sistem naplate u te autobuse. Oni su savršeno zadovoljno sa Ikarbusovim vozilima, posebno tim u Beogradu jer vozila vrlo retko ispadaju i kvare se. Zbog svega je i Veolia za LITAS Požarevac naručila još vozila od Ikarbusa.

No, prema informacijama sa Autobusi.net, Veolia je za Beograd naručila 25 Neobusa, klimatizovana sa sistemom provetravanja, duplim staklima i bez šibera...
 
то за Икарбусе приватника ја говорим већ дуже времена. стави један приватни Икарбус и један ГСП-ов Икарбус из 2006. године никада не би рекао да су ти аутобуси исто годиште
 
stf":3tq82djn je napisao(la):
Kokos":3tq82djn je napisao(la):
A šta im je ovo? Čini mi se da su to stavljali preko onih STOP dugmadi...
Електронски читачи карата.

Ajd sad još malo da zanovetam. Kako će ti novi čitači i novi sistem naplate sprečiti švercovanje? Ako sam dobro pročitao bez karte neće moći da se uđe u vozilo? Ja se ne švercujem nego me zanima kako će da funkcioniše.
 
Pa baš tako, na ulasku u vozilo prinosiš svoju karticu čitaču, i ne možeš ni da uđeš ako se nisi "čekirao".
Što implicira da će ulazak biti moguć
1. Samo na prednjim vratima (realnija varijanta)
2. Na svim vratima ali da kod svakih vrata stoji po neki "kontrolor" (manje realna varijanta)
 
Na prednjim i srednjim vratima sam video instalirane (verovatno na svim vratima cei biti instalirani )
razlika u odnosu na sadasnje stanje je kad udje kontrola nema ,,dokucavanja,,


 
boca-ica":9icpu7of je napisao(la):
razlika u odnosu na sadasnje stanje je kad udje kontrola nema ,,dokucavanja,

Pošto je potrebna samo sekunda-dve za overavanje smart kartice na čitaču, a blokiranje čitatača (ako je GSP-ov opis funkcionisanja sistema bio tačan) vrši kontrolor kada uđe u vozilo, "dokucavanje" će i dalje biti lako izvodljivo - sve dotle dok kontrolori budu nosili drečave prsluke, zbog kojih se lako primete mnogo pre nego što vozilo stane na stanicu...
 
medjutim":3sgwk02d je napisao(la):
Biće lako izvodljivo ako si dovoljno blizu automata..
Pa zar nije cilj da svi plate karte, makar i u poslednjem trenutku? Jedino sto nece biti toliko kazni, ali njih ionako slabo ko placa, sto zbog "amnestije", sto zbog toga sto nisu iz Beograda, pa im kazne i ne stizu (to sam procitao na nekom od foruma).
 
lento":104q7mzm je napisao(la):
Pa zar nije cilj da svi plate karte, makar i u poslednjem trenutku?

Cilj je da karte plate unapred (pretplatne karte) ili na početku vožnje... Nije rešenje plaćati i narednih decenija stotine i stotine kontrolora, čiji bi nailasci terali one grupisane oko poništavača da kucaju svoje karte (tj. grupisane oko čitača da čekiraju svoje smart katrice)...

Broj kontrolora treba u jednom trenutku drastično smanjiti, ali tek onda kada kazne postanu osetno veće + mnogo efikasnije naplaćivane. Trebalo bi, po meni, ukinuti i pravilo da kontrola nosi drečave, lako uočljive prsluke, i time ukinuti tu olakšicu koja je pružena onima koji se švercuju...
 
Felix55":163eay9y je napisao(la):
lento":163eay9y je napisao(la):
Pa zar nije cilj da svi plate karte, makar i u poslednjem trenutku?

Cilj je da karte plate unapred (pretplatne karte) ili na početku vožnje... Nije rešenje plaćati i narednih decenija stotine i stotine kontrolora, čiji bi nailasci terali one grupisane oko poništavača da kucaju svoje karte (tj. grupisane oko čitača da čekiraju svoje smart katrice)...

Broj kontrolora treba u jednom trenutku drastično smanjiti, ali tek onda kada kazne postanu osetno veće + mnogo efikasnije naplaćivane. Trebalo bi, po meni, ukinuti i pravilo da kontrola nosi drečave, lako uočljive prsluke, i time ukinuti tu olakšicu koja je pružena onima koji se švercuju...
Slazem se bez ostatka! Posto evidentno svi putnici nemaju opstu kulturu i razvijenu gradjansku svest, kazne treba da budu takve da nikom ne padne na pamet da se "svercuje", a naplatu uciniti efikasnom. Ipak je kod nas prevoz besmisleno jeftin u poredjenju s drugim gradovima. Na primer, u Zagrebu karta kupljena van vozila kosta 8 kuna (7 kuna je otprilike 1 evro).
 
Jeftin jeste, ali i dalje nije jeftiniji od vožnje kolima na gas.

Za 50 dinara, kolima mogu da pređem 8 km. Ako ne idem u zonu gde se plaća parking a treba da menjam prevoz, nema šanse da će skuplje da me košta kolima nego prevozom, o udobnosti i brzini da ne pričamo.

Odlazak u centar je druga stvar..
 
Vrh