Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 16 5,1%

  • Ukupno glasača
    311
Па оно у теорији могао би Икарбус да постоји и да ради годишње нпр. 40 аутобуса и 20 трола за БГ, 10 аутобуса за НС и још око 30 за остатак Србије. Само проблем је јачи увознички лоби.
 
" zapadnim kvalitetnim autobusima " nisam znao da samo zapad ume da napravi kvalitetan autobus. Da je bilo pameti u drzavi, sacuvali bi Ikarbus, modernizovali proizvodne linije, opremu, imali bi i mi kvalitetan autobus.
E pa drago mi je da si najzad progledao, dokaz da nikad nije kasno. Mi stanovnici Beograda stvarno nismo baš toliki bezveznjakovići da nam se uvaljuje vožnja Liazima, MAZovima i ostalim kanturima skinutim s linije Govnjansk-Pizdec Kamčatskij.
 
Samo pokušajte da nađete primere tako velikih fabrika, a Ikarbus nikako nije spadao u red nekih malenih radionica za opremanje kombija, da mogu da rade i žive od proizvodnje stotinak autobusa godišnje. Jednostavno, nema tu ekonomske računice, razvoja, i na kraju kvalitetnog proizvoda.

Škoda je neka druga priča, i reč je o vrlo ozbiljnom proizvođaču svega i svačega, a jedna je od najvećih kad je proizvodnja elektro opreme u pitanju. Ništa ona ne modifikuje kod "svojih" trola na tuđim konstrukcijama. Oprema vozila IVECO-a, SOR-a, Solarisa itd.

Nije Ikarbus imao ne znam kakvu licencnu proizvodnju zadnjih dvadesetak godina. I LE pitanje dal je baš po licenci, tj. verovatno i nije, nego samo sme da nosi znak Mercedesa. Proizvodnja autobusa nije tek eventualna kupovina šasije, pa se "samo" montira karoserija. Da je tako pravio bi dobre autobuse bukvalno svako. Sam Solaris sem konstrukcija i ne pravi ništa. Može se biti i samo karoserista, pa imati jako solidan gotov proizvod, al to mora da prati i industrija delova i komponenti, inženjeri moraju iznalaziti adekvatna rešenja, kako konstrukciona, tako i ergonomska. To sve košta. Neobus je, takođe, pokušavao sa izlaskom iz šablona rada autobusa na Volvo šasijama samo za Novi Sad, iako generalno dosta manja fabrika kapacitetom od Ikarbusa. Nije se moglo živeti samo od strogo lokalnog tržišta. Manje radionice tipa Rayan to možda i mogu. Feniksbus već ima ozbiljniju proizvodnju za sobom, a opremajući skoro pa isključivo šasije IVECO-a Dayli, svakako da ima lakši posao iz većine aspekata. Proizvodnja, pa makar i samo gradskih autobusa svih tipova, ipak je malo ozbiljnija stvar. Kod nekih ni proizvodnja u velikim serijama ne donosi naročit ukupan kvalitet, a to tek ne može da se očekuje od onih koji bi sklepali tek pedesetak autobusa godišnje. Opšte poznata stvar da obim proizvodnje znatno utiče i na cenu. Preskup gotov proizvod teško da može biti konkurentan.
 
E pa drago mi je da si najzad progledao, dokaz da nikad nije kasno. Mi stanovnici Beograda stvarno nismo baš toliki bezveznjakovići da nam se uvaljuje vožnja Liazima, MAZovima i ostalim kanturima skinutim s linije Govnjansk-Pizdec Kamčatskij.
Steta sto slabo kapiras sarkazam. Svaki autobus neodrzavanjem postane kanta. A sto se bar Maz-a tice jedini su i posle 10godina rada ( i bez odrzavanja ) relativno dobrog izgleda ( toliko o proizvodu ) 👌🏼 Iskreno se nadam kad se zavrsi ovo po svetu, da ce u Beograd doci i Maz 303 gde bi i sam video sta moze jedan " istocnjacki " proizvodjac da uradi.
 
Исповест возача зашто је напустио посао
 
Па оно у теорији могао би Икарбус да постоји и да ради годишње нпр. 40 аутобуса и 20 трола за БГ, 10 аутобуса за НС и још око 30 за остатак Србије. Само проблем је јачи увознички лоби.
Sa štetočinama, zabušantima i pijavicama kako u administraciji tako i proizvodnji, nikako. Ni u teoriji. Posebno u sprezi sa gradom kao površnim finansijerom (novčana podrška bez osvrta na finalni proizvod ne samo autobus već na celu prevoznu uslugu što uključuje i radnu tinamiku celog sistema, mrežu linija).

Teško da bi se i gradu isplatilo. Nekih 40 godišnje ti dođe zamena 50% voznog parka (600 vozila) na 15 godina, ali 100 godišnje ukupno je premalo za tako glomazno preduzeće. Pa jedan Caterpillar nije bez razloga zatvorio najstariji i najveći pogon u Evropi (belgijski, ostao samo francuski relativno blizu u Grenoblu). On je mogao da pozatvara više fabrika praktično preko noći, ali ako imaš jednu centralizovanu operaciju u situaciji koja je zadesila Ikarbus (i gomilu drugih komunističkih duhova) brže bolje moraš da zameniš veliki pogon manjim na jeftinijoj lokaciji, uz to da smanjiš i radni kolektiv masovnim otpuštanjem. Na zapadu je to kontroverzno iz društvenog ugla, ali sasvim neophodno iz menadžmenta. Suprotno tome ovde niko nikog ne sme da otpusti, a kamoli ponos i diku prohujalih vremena da ugasi. Tako se sa selidbom IMT-a zakasnilo više decenija, pa ni ne čudi zašto se sada sklapa indijski proizvod u mnogo manjem obimu.

Prizvođači se nisu na vreme prilagodili tektonskim promenama na lokalnom tržištu, zbog čega su praktično izumrli kao životinje, a na isti način. Sad je prekasno, može samo da se počne od nule, daleko opreznije (što dalje od "električnog ludila").
 
Upravo sam u Rakiji P40328 na 59. Svako jutro kreće oko 6:10 sa okretnice na Petlovom brdu (pod uslovom da je u voznom stanju tog jutra :D).
Ljudi moji, ili sam ja lud, ili su počeli da klepeću točkovi ovom autobusu, pored onolike razvaljenosti.
Ovo 100% ne prolazi tehnički. :D
 
Otkud 946 na 83 danas? Jel su to opet neke rokade pravili?
 
Otkad je na NBG 946? To nisam ispratio.
 
video sam danas u studentskoj i 954. jel moguce da je i on rokiran?
 
20230610_180522.jpg
 
Nije se ni ranije proslavljao s obzirom da je goreo, a sada ni na šihti ne može izdržati
 
Pre neki dan demostracija posledice Vesićeve "zelene politike" kod pijace na Banovom. Prođe parnjača 1350-nešto na 52, narod se okreće u neverici. Pa ne samo što je zadnja maska crna kad stoji, nego se i sve oko nje zadimi dok je u pokretu.

Toliko je novca bačeno na nekolicinu kineskih elektro-polutrolejbuskih krševa da su stvarno mogli racionalnije da ga utroše na bolje održavanje, veći broj novih zglobova radi zamene dotrajalih ili još bolje da nadomeste razliku u ceni kvalitetnijih vozila. Solaris i nije bio skuplji tako da je umesto 100 CNG BMC i 10 e-Higera moglo da se nabavi 130 Urbina 18 IV CNG. Zamislite samo koliko bi prevoz bio kvalitetniji da uz 30 i to kvalitetnijih zglobova više nisu bačena dobra stara vozila (Japanci), da su izbačena loša (poput tog N-a), a da je masa sredovečnih bolje održavana (dizel Solarisi).

Bruka i sramota, tako ide kada se politilarima daje da donose takve odluke. Al ajde, koliko je samo primera razbacivanja na gluposti i škrtarenju na konstruktivnim predlozima stručnjaka. Ne ovde nego u svetu.
 
Poenta je što verovatno sa Solarisem vrh nije bio ni u kakvom dogovoru o ugrađivanju u cenu, a sa BMC-om i ostalim turskim šklopocijama je na tom polju već godinama prisutna dobra saradnja :)
Još 2020. se znalo da će definitivno BMC biti taj od koga ćemo kupiti nove zglobove i tender kao i čitava administracija vezana za isti se nameštala BMC-u. O tome smo i pričali na forumu, a nešto malo posle nas su nova i N1 pisali o propasti Ikarbusa i sumnjivim tenderima na kojima posao dobijaju loši proizvođači od kojih Beograd kupuje vozila po nekoliko puta većoj ceni od stvarne vrednosti. Dobro se sećam teksta u kom su naglašavali da se ponude visokorangiranih evropskih proizvođača čija vozila kupuje cela Evropa odbijaju iz bizarnih razloga poput administracije, a prihvataju se ponude proizvođača čija vozila su se jako loše pokazala u Beogradu.
 
Poslednja izmena:
Tim nabavljanjem BMC šklopocija najviše su oštetili nas građane.
Sebi naravno tutnuli u džep i onda priča o bla bla lizing koještarijama i povoljnim uslovima.

Realnost je razlika nebo-zemlja na relaciji Solaris - BMC.
 
Vrh