Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Otišao sam pre nekoliko dana na omladinski stadion da uhvatim 937 ili 939, jer sam se uzeleo voznje starijim ikarbusom. Primetio sam da na omladinskom stadionu pola linija poteza 100 voze solarisi. Hteo sam da pitam na koliko je linija poteza 100 potreban Solaris (i uopste zglobni)?
Solarisi su bili na svim linijama poteza 100 sem 104. Potrebe ima i nema.
 
Nikad nisam video Solaris na 104. U Crvenki je okretnica toliko tesna da i Higer mora da manevrise u rikverc, ko zna kako se okrenuo Solaris.
 
Na 104 od zglobova sam viđao samo ik-201 dok ih je bilo i to vrlo retko. Dal ima velike potrebe za zglobom, ne znam, ali sve i da ima, okretnica je jako zeznuta u Crvenki. Što se ostalih linija poteza 100 tiče, 101, 105, 105L, 108, 109 i 110 su i bile zglobne do dolaska Higera. Na 106 i 107 je izlazilo sve od Japanaca, preko Solarisa pa do ik-218m koji su do skoro bili u Karaburmi.
 
Svakodnevno se vozim linijom 59. Ne mogu da verujem kakve kršine šalju. Akije se raspadaju, užasno su spore i drndave.
Evo na šta liči Akia na 59, garažni broj P40328. Na trećoj slici je druga Akia (garažni broj P40337), takođe u stanju raspada.
Bukvalno pevam kad mi naiđe MAZ 203 (iako je neudoban nije ovakav raspad kao Akia i brži je) i Otokar Kent C.
p40328_1.jpg
p40328_2.jpg
akia.jpg
 
Jesu Banetove katastrofa. Bar ih nema mnogo. Transpordukt bi ih bar malo održao pristojnijim. Čak i ove skoro pa nove, čudne stvari se dešavaju sa patosom. Bude mekan i blago propada na nekim mestima. Danas u jednoj CL&C-ovoj, možda do dve godine staroj, između prednja sva bubnja kao neka grba da se pojavila. Baš trese, lupa, trapovi u očigledno lošem stanju. E jedino što mogu lepo da povuku. Generalno, od svih "Turčina" je najviše za izbegavanje. Dobro je što je niko sem Banbusa i ne uzima više, bar se tako čini po onome što se da videti na terenu. A skoro baš predstaviše novi trozglob, kao ne znam kakvo čudo. Nisu još ni solo savladali po svemu sudeći.
 
Transprodukt ie ubacio novi Otokar Kent C na 59. Isto je uradio u Trans-jug. Milina je voziti se tim busevima.
Nego, jel zna neko koji motor ima MAZ 203 Transproduktov na 59? GB P41521 je baš brz, ni P41525 nije loš. Menjač mi deluje da je ZF. To su verzije buseva koje nemaju izduv što klepeće. :)
 
Mercedes OM926la od 7.2L. 286ks bi trebalo da imaju. Ne znam PO brojeve, al znam na koji bus misliš. ZF Ecomat, al nešto čudno radi, tj baš kasno šalta. Retko pada ispod 1600 do 1800 obrtaja, a šalta koliko sam primetio kad dobrano prebaci 2000. Zato i vuče tako dobro.
 
906LA је мотор у 203.069. 926LA је у 215, 936LA e6 је у 203.088, Кобрама и Ракијама.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ma nije problem u autobusima, ulice su oranice. Garantujem da je najgore stanje saobracajnica u BG od kraja devedesetih
Jok, evo danas dok sam čekao na okretnici BB na 2m iza parkirane upaljene Akie (50) iznenadiše me neki bubnjevi u pozadini zvuka motora. Kad sam pogledao ka Požeškoj ono BMC na 88 skače preko rupa ko koza preko ograde.

Znači lupa na 40m od mene koji sam na 2m od upaljenog motora. Jesam ga kritikovao da puca ko petarda kod Doma zdravlja, ali ovo je prevazišlo i moja očekivanja. Drugi se autobusi ne čuju toliko, bar ne u pozadini značajnog bližeg izvora zvuka.

Pre neki dan sam preživeo BMC stajanjem na prstima. Tetive ftw. Federirale mi noge po 3cm tako da me po izlasku nisu bolele pete i kičma. Sreća pa nisam sedeo, u suprotnom bi bio primoran da se odižem kad prelazi preko rupa (najgore kod hipodroma, inače na novoj deonici).

Svaki bogovetni model ima neke ozbiljne mane. Eno Higer između ostalog ima lošu ergonomiju, pa sam tako juče preživeo izlazak bez alpinističke opreme. Između zadnjeg levog točka i motora ne samo što je visok, ne samo što ima dodatna horizontalna i vertikalna ispupčenja (za koja mož' lako da zapneš ako ne želiš nekog da zgaziš kad je pun) već je horizontalna šipka jako visoka, dok pomoćna nasadna dole pored sedišta ništa ne pomaže imajući u vidu nemogućnost saginjanja, posebno u slučaju ako je već koristi kao naslon za ruke. Nemaš kud. Mislim da nema ni horizontalnu iznad trećih vrata, nek me neko ispravi.

Kinez je napravljen da izlaziš iz zadnjeg dela vozila tek kad se zaustavi. Ni konkurencija nije ništa bolja, svakako na svoj način jer sam danas u Isuzu-u zveknuo glavom o one providne plastične viseće rukohvate okačene o nisku horizontalnu šipku u visini vrata. Prekoputa kod motora je još gore - suprotno od Higera.

Pitam se u kom će veku više na iole normalnom tenderu uspeti da skepaju makar jedno normalno vozilo od te gomile prototipova (čitaj loših pokušaja iz ugla ergonomije)? Pa ljudi da li shvatate da sama tehnička rešenja govore o tome koliko je kako proizvođaču, tako i naručiocu uopšte stalo do putnika i zaposlenih? Ne zna se dal veći problem prave vozačima, mehaničarima ili putnicima, nekad čak i drugim učesnicima u saobraćaju.

Kako nam dušu vade. Ajd nema metroa, al tradicionalno guranje železnica i tramvaja pod teših više nema opravdanje.
 
@Djole Pevcanin
Da da, ja sam se prebacio na veći motor u solaćima, mada i OM926la retko ko od, ajde da kažem afirmisanih, proizvođača koristi. OM936 je standardno prisutan u velikom broju solo gradskih i prigradskih, pa i lakših turističkih autobusa. 326ks iz 7.2 litra je baš skromno za zglob (ima možda i neka slabija varijanta). Govorimo o zglobnom MAZ-u. OM906la je verovatno i najmanji motor radnom zapreminom na našim ulicama. Svega 6.4 litra. No, ide MAZ korektno sa njim, s tim što je sa nešto starijim menjačima iz ZF-a baš trom na startu. Onim što fabrički dobija. Transprodukt je većinu zamenio, koliko sam ispratio.
 
Danas se vozim sa IK112LE #3203 i na ovu vrućinčinu tj unutrašnjih 35 ° C, jer greje kao sumanut, ne može se otvoriti prozor na sredini... Da li je zaglavljen ili šta, probasmo bezuspešno. Idealni leti za izbegavanje.
 
Jel normalno da se ovako čuje BMC Procity diesel solo na liniji 68?!


Jel se ovo menjač čuje?
 
@Milan86
Više puta se ovde pominjalo to zujanje. Kod BMC-a je baš izraženo, a čuje se i kod drugih "Turčina", Cobri na primer, mada više prigušeno. Ne verujem da ima ikakve veze sa menjačem, jer zvuk nije prisutan stalno. Pisao već da mi se čini da je do rashladnog sistema, odnosno HPV-a. Možda neko zna bolje da pojasni.

E Tomo šta se čudiš. Mnogo je javašluka kod nas, sa sve žmurenjem na jedno oko kad se primete. Bukvalno sve mora pod ključ.
 
Сваки Каминс зуји само је разлика у изолацији. Провозај се кантуринон на 70 и понеси чепове за уши.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Recimo, kod Otokara tog zvuka nikada nema, a koristi isti motor. Kad sam pomenuo Cobre, mislio sam i na ove sa MB motorom. Posle malo više forsiranja, javlja se isti zvuk, al solidno prigušen. Bukvalno kao da pojačano radi rashladni sistem. Moj zaključak je da mnogi koriste iste prateće komponente bez obzira na motor. Otokar je po mnogo čemu drugačiji. Jedini koji koristi vrata od BODO-a na primer. Izolacija, povoznost, nekako ležanje, kao da su za stepenik više od ostalih. No, na starijim se opet vidi da kvalitet nije na nivou MAN-a, Mercedesa itd., al nije ni baš mnogo daleko od njih. Da, ne zaboravimo i Temse. Ni kod njih nisam primetio zujanje, a opet je to Cummins ISB.
 
@Kesha
Повучени П41516 - Еколајф - Екомат - Фојт, горео је двапут и двапут су му заменили мењач. Иначе је био најгори пребуџ од свих, две врсте седишта, неоригинални панели, спроведена црева уместо луфтера за климу итд. И ја мислим волан од Икара.
П41520 -Фојт
П41521 - Екомат
П41522 - Еколајф, са панелима од Маза 103
П41523 - Фојт
П41524 - Екомат
П41525 - Еколајф.

Сви мењачи су вађени из Фапова, Лиаза и расходованог П41527.
 
Ракија је најгора а Темса и QRC се тркају за прво место међу Каминс пребуџима.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
@bv5156
Onda ja možda ne primećujem, mada se njima ne vozim tako često, kao Cobrama na primer. Kod Temsi jasno čujem klasičan zvuk tog motora, al baš zujanje kao kod BMC-a ne. Možda ne mislimo na isto, al nije ni toliko bitno.
Akia baš zna da zuji, možda pre da tutnji. Tu si Đole u pravu.
 
Što se tiče Akija, stare baš imaju neobične zvukove, dok nove zvuče kao Kobre, dobro.
 
Pa da, na stare uglavnom i mislimo. Isti motori kao kod Cobri (sa MB motorom), pa je i zvuk sličan. Mada ima i bučnijih među ovim novijim kod Banbuda, a i u CL&C-u baš popuštaju prerano. Jeste im održavanje loše, al ne sme to da uzima toliki danak kod tako mladih vozila. Da je normalna situacija u svetu, tj da nema rata, verujem da bi videli i poneki MAZ303. 203 se stvarno brzo rastrese, al 303-jka izgleda solidno ozbiljnije. Moguće da bi bila bolja od pojedinih "Turčina". Ovo naravno sve pod pretpostavkom da privatnici u ovim uslovima nikada ne bi uvozili ništa od onih renomiranih. Možda ponekog Conecta, al više od toga se ne bi moglo očekivati.
 
Сајамска Ракија П40327 има Каминс мотор и другачије панеле. Ради резерву и не излази толико често у саобраћај али је баш добро разваљена. Мислим да јој је чак и мало отишо ауспух. Гуштерови Мазови су такође тежак пребуџ. Ни у једном не ради клима јер је накнадно убуџена.
 
Vrh