Ma nije problem u autobusima, ulice su oranice. Garantujem da je najgore stanje saobracajnica u BG od kraja devedesetih
Jok, evo danas dok sam čekao na okretnici BB na 2m iza parkirane upaljene Akie (50) iznenadiše me neki bubnjevi u pozadini zvuka motora. Kad sam pogledao ka Požeškoj ono BMC na 88 skače preko rupa ko koza preko ograde.
Znači lupa
na 40m od mene koji sam na 2m od upaljenog motora. Jesam ga kritikovao da puca ko petarda kod Doma zdravlja, ali ovo je prevazišlo i moja očekivanja. Drugi se autobusi ne čuju toliko, bar ne u pozadini značajnog bližeg izvora zvuka.
Pre neki dan sam preživeo BMC stajanjem na prstima. Tetive ftw. Federirale mi noge po 3cm tako da me po izlasku nisu bolele pete i kičma. Sreća pa nisam sedeo, u suprotnom bi bio primoran da se odižem kad prelazi preko rupa (najgore kod hipodroma, inače na novoj deonici).
Svaki bogovetni model ima neke ozbiljne mane. Eno Higer između ostalog ima lošu ergonomiju, pa sam tako juče preživeo izlazak bez alpinističke opreme. Između
zadnjeg levog točka i motora ne samo što je visok, ne samo što ima dodatna horizontalna i vertikalna ispupčenja (za koja mož' lako da zapneš ako ne želiš nekog da zgaziš kad je pun) već je horizontalna šipka jako visoka, dok pomoćna nasadna dole pored sedišta ništa ne pomaže imajući u vidu nemogućnost saginjanja, posebno u slučaju ako je već koristi kao naslon za ruke. Nemaš kud. Mislim da nema ni horizontalnu iznad trećih vrata, nek me neko ispravi.
Kinez je napravljen da izlaziš iz zadnjeg dela vozila tek kad se zaustavi. Ni konkurencija nije ništa bolja, svakako na svoj način jer sam danas u Isuzu-u zveknuo glavom o one providne plastične viseće rukohvate okačene o nisku horizontalnu šipku u visini vrata. Prekoputa kod motora je još gore - suprotno od Higera.
Pitam se u kom će veku više na iole normalnom tenderu uspeti da skepaju makar jedno normalno vozilo od te gomile prototipova (čitaj loših pokušaja iz ugla ergonomije)? Pa ljudi da li shvatate da sama tehnička rešenja govore o tome koliko je kako proizvođaču, tako i naručiocu uopšte stalo do putnika i zaposlenih? Ne zna se dal veći problem prave vozačima, mehaničarima ili putnicima, nekad čak i drugim učesnicima u saobraćaju.
Kako nam dušu vade. Ajd nema metroa, al tradicionalno guranje železnica i tramvaja pod teših više nema opravdanje.