Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Ikarbus IK-218M #375 na liniji 610
Screenshot_20230123-141546-147.png
 
Razumem ja to, al to je loša filozofija za organizaciju javnog prevoza. Nije fora ni štedeti na osoblju i sredstvima po svaku cenu. Mnogo je torcifrenih linija, koje bi tako mogle da se prepolove, a nije baš da nema ni dvocifrenih za primenu takvog koncepta. Intervali su izuzetno bitni za sve linije sa razvučenim taktom. Time bi vrlo moguće preorijentisao dosta sadašnjih korisnika javnog prevoza na kola. Gledam i po sebi. U nešto što ide na 20 minuta do pola sata, čovek može i da se uklapa, a bez preterano mnogo stresa. Što ideš više, tamo na 45 minuta, ceo sat i preko, to je katastrofa za uklapanje. Živeo sam i ja u prigradu deset godina i znam šta to znači. Mnogo mora da se kalkuliše, i onda kola budu mnogo češća opcija, nego kad imaš linije sa čestim polascima u toku dana.
Loše je recimo u Valjevu, ali mi se ovde suočavamo sa paradoksalnim pokrivanjem 37 i 95 vozilima nedovoljnog kapaciteta (solo i zglob umesto zglobova uobičajenog ili povećanog kapaciteta), a 38 i 87 većim vozilima od povoljnih za postizanje balansa takta i ekonomičnosti (da idu češće, ali ne prazna).

Mreža linija može se uklopiti sa šinskim sistemima na taj način da značajno umanji potrebu za solo vozilima, što naravno ne znači da na nekim linijama nije optimalno njih koristiti u nekom obliku (osim 12m može i 10,5, 13 ili 15m zavisno od potrebe ili tehničkih mogućnosti). I Brisel i Oslo imaju više solo linija, međutim njihove mreže se značajno razlikuju od beogradske. Trend progresivnih unapređenja i da ne pominjem. U Oslu su 30, 70, 79 bile solo ali sad su zglobne (30, 70, 79 još i električna). Brisel planira tramifikaciju linija poput naše 31, tako da će (ukoliko uspe da oslobodi gomilu zglobova s tamošnje 95, što mu nije pošlo za rukom sa 71 usled otpora vlasnika lokala duž trase) još više linija ekvivalentnih našim 29, 49 ili 89 biti zglobisano.

Za razliku od njega i Osla, Beograd je činio sve suprotno. Produženja 65, 27E i 43 (redundancije na mostu bez zakaćenja 15 i 704), 85 i antibiotici pojeli dovoljno vozila za nekoliko mešovitih linija bespotrebno. Umesto da je takav trend bio propraćen nabavkom dodatnih zglobova radi pokrivanja linija sa povećanom prosečnom dužinom masovno su nabavljani solo uz povećan udeo privatnika. To je bio proces, nije se do toga došlo preko noći. I sad blesavi ekonomisti svaljuju krivicu na švercere i preveliki broj mehaničara, a priglupi političari (bezuspešno) pokušavaju da zapuše pogrešnu, mnogo manju rupu na brodu koji tone. Pa brodolom je neizbežan.
 
Poslao sam GSP-u, ali da prenesem i ovde: Pohvala (i pozdrav za istog, ukoliko posećuje Beobuild) za vozača sa linije br. 89 (3/89, GB 3482), koji je obavio polazak oko 13 časova (plus-minus 5 minuta) sa terminusa "Vidikovac". Uslužan, pomogao putniku u snalaženju, na više stajališta sačekao putnike i pred svako stajalište usporio, kako ne bi "okupao" putnike zbog bara.
 
Moze, ali 52 onda da ide do cuvenih lokala kod pedeset dvojke, u Kosmajskoj, kao u dobra stara vremena. Ona interna saobracajnica uz Vinogradski venac nije predvidjena za autobuse ni sirinom ni nosivoscu, sto potvrdjuje stalno stanje kolovoza u njoj. Ja sam bio u cudu kada su tuda uveli autobus tamo neke 1994.
 
Moze, ali 52 onda da ide do cuvenih lokala kod pedeset dvojke, u Kosmajskoj, kao u dobra stara vremena. Ona interna saobracajnica uz Vinogradski venac nije predvidjena za autobuse ni sirinom ni nosivoscu, sto potvrdjuje stalno stanje kolovoza u njoj. Ja sam bio u cudu kada su tuda uveli autobus tamo neke 1994.
Veliki je broj stanovnika u naselju Cerak vinogradi koji gravitiraju ka stanicama duž te saobraćajnice koja uzgred nije interna. Predlog je da solo 52 okreće gde i trenutno a da se 89 prebaci na okretnicu na Belim vodama ili da kod Lav auta skrene levo i nastavi trasom 56 ka svojoj trenutnoj okretnici.
 
3542 стоји на скретању из Паштровићеве у Радничку. Аутобуси ка Сајму морају из траке за лево. Иза направио колону, срећа да је субота пре подне и да нема скоро никога на Ади.

20230128_095919.jpg

20230128_095928.jpg
 
Veliki je broj stanovnika u naselju Cerak vinogradi koji gravitiraju ka stanicama duž te saobraćajnice koja uzgred nije interna. Predlog je da solo 52 okreće gde i trenutno a da se 89 prebaci na okretnicu na Belim vodama ili da kod Lav auta skrene levo i nastavi trasom 56 ka svojoj trenutnoj okretnici.
52 može i bez 89 kroz Jablaničku solo, takođe 89 ne treba ni urnisati da ide po vuko********.
 
Veliki je broj stanovnika u naselju Cerak vinogradi koji gravitiraju ka stanicama duž te saobraćajnice koja uzgred nije interna. Predlog je da solo 52 okreće gde i trenutno a da se 89 prebaci na okretnicu na Belim vodama ili da kod Lav auta skrene levo i nastavi trasom 56 ka svojoj trenutnoj okretnici.
To je Igore tvoj predlog, ja sam za da 52 ide do svoje stare okretnice, a 89 moze do Cerak Vinograda. Inace nazalost saobracajnica koju pominjem od Lav auta do okretnice jeste interna, nema svoj naziv, namenjena je da Cerski i Vinogradski venac imaju vezu sa parkinzima i ibarskom. U projektu naselja nikada nije bilo namenjeno da tuda ide autobus. 52 je isao do kosmajske, a 57 do okretnice Cerak vinogradi, ali pored pijace. Onda je doslo do ukidanja 57, pa 52 za vreme sankcija, pa je 51 isao pravo od lav auta kroz Jablanicku, da bi na kraju 1994-5 izgradili stajalista koja nisu postojala i pustili 52 internom saobracajnicom.
 
Da li je išta od predloga za Cerak Vinograde (ne)zvaničan predlog stanovnika naselja ili su lični predlozi u pitanju?
 
Juče je videh punu u Kneza Miloša u pravcu ka Banovom brdu. Treba da bude zglob, možda ne pre 89, na primer, al nije za solo, kao ni 53 i 59. Da imamo mozgove gde treba, vozili bi se zglobnim autobusima i samo zbog komfora, ako ništa drugo. Sve i da ima "samo" 80 putnika u proseku, u zglobu je daleko prijatnije za boraviti, plus lakše kretanje putnika, sa sve bržim razmenama istih na stajalištima.
 
Све линије које иду са Зеленог венца према Чукарици (укључујући и 56Л) крећу оптерећене у свим добима дана и увек има преко 100 људи у аутобусу и то је главни разлог зашто требају бити зглобне.

По мом мишљењу, 52 може да буде соло, само ако се нека Новобеоградска или Земунска линија продужи до Прокопа или Сењака или ако се 53 продужи до Ушћа или Блока 20. Иначе, 52 се доста преклапа са 37 (Од Београђанке до Јабланичке).
Мој ранији одговор за 52.
 
Vrh