Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Јуче цркао још један зглобни БМЦ на линији 88 код Старог Меркатора.
 
Pre neki dan japanav zglob na 67, prvi put zglobno vozilo na 67
 
Nije prvi put zglobno vozilo na 67. Ja sam 2017. par puta vozio zglobove. Na 4/67 (1089), 2/67 (965), pa 2018. na 2/67 iskljucio 453 i dobio 1310. Kao sto na zglobne linije daju solasa, tako na solo linije daju zglobove.
 
Fabrički je to bio IK-103, samo što mu je naknadno ugrađen Rabin motor.
Fabrički su oznake išle ovako:

Solo
IK-101
- MAN motor ugrađen u sredini
IK-102 - Raba motor ugrađen u sredini
IK-103 - MAN motor ugrađen u zadnji deo autobusa (kasnije u ponudi bio i Mercedes)
IK-104 - Raba motor ugrađen u zadnji deo autobusa
IK-105 - Mercedes motor ugrađen u zadnji deo autobusa

Zglobovi
IK-201
- MAN motor ugrađen u prednji deo
IK-202 - Raba motor ugrađen u prednji deo
IK-203 - Mercedes motor ugrađen u prednji deo
IK-206 - MAN motor ugrađen u zadnji deo autobusa (kasnije u ponudi bio i Mercedes)
 
Ne znam jel ovo već bilo, ali Talin je iskoristio celu opciju za još 50 gasnih autobusa (20 solo i 30 zglobnih) od Solarisa za 15 miliona evra, što je moram priznati imajući u vidu inflaciju veoma povoljno (240k za solo, 330k za zglob). Sa ovom nabavkom vozni park TLT-a dostigao je brojku od čak 350 (155 zglobnih i 195 solo) Solarisovih vozila na gas. Inače Solarisovim autobusima obnovljeno je 70% voznog parka od 500 vozila. Samo reči hvale za Talin.

A blesavi Beograd, ako nas okupira Nemačka možda i vidi Mercedes koji je Zagreb nabavljo još pre 15-20 godina, a koji je već gotovo deceniju u EU ne osvrćući se na zaostali komšiluk.
 
3600 sa linije 31
ee9fa7d16bab33839109ede6edfea25f.jpg


Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
 
Nije prvi put zglobno vozilo na 67. Ja sam 2017. par puta vozio zglobove. Na 4/67 (1089), 2/67 (965), pa 2018. na 2/67 iskljucio 453 i dobio 1310. Kao sto na zglobne linije daju solasa, tako na solo linije daju zglobove.
Iskreno 67 je jedna od linija kojoj stvarno nije potreban zglob, čak i u špicu. Solo je dovoljan kapacitet za ovu liniju. Najveća opterećenja su kraj radnog vremena zbog prolaska pored velikih firmi i tokom smene u 10. gimnaziji. Ali solo zadovoljava taj kapacitet.
 
Ovaj japanski MAN sam pre 7 godina slikao na okretnici kod železničke stanice Ovča. Ne vidi se jasno broj, ali izgleda da je u pitanju 105L, iznenađujuće je da su ne tako davno čak i na toj peri-urbanoj liniji saobraćali zglobni busevi, ona čak i ne prelazi Pančevački Most, povezuje samo dva prigradska naselja Ovču i Borču na 20+ minuta. Tada na to nisam obratio pažnju, jer sam koristio BG Voz koji je u to vreme bio daleko brži i pouzdaniji. Gde su sve vozili zglobovi do pre par godina, a gde danas ne voze, to je čudo jedno.....
012.jpg
 
Poslednja izmena:
Zglob treba da ide gde god može da prođe i bar 70% vozila u Bgu treba da budu zglobovi jer se tako štedi mnogo na vozačima, gorivu, majstorima i svemu ostalom. Na primer na potezu 300 je idealna 304, odlična okretnica gde može da se okreće bilo koji zglob i umesto angažovanja 4 solo, na liniji bi mogla da rade dva zgloba.
 
Treba zglob da ide gde god može, pod uslovom da ima putnika za njega. No, nisam za to da se četiri solo menjaju za dva zgloba. Meni je svejedno u principu. Nego, teško da bi stanovnici Ritopeka to gledali sa odobrovanjem. Džaba zglob, ako im osakatiš liniju tako što ćeš prepoloviti broj polazaka. Za svakog ko koristi javni prevoz, bolje solo na 25, nego zglob na 50 minuta.
 
Poenta je da se štedi na vozacima i osoblju kada ih već nema, ne dovodim u pitanje uopšte da li je nekom bolje da ide solo zbog intervala
 
Razumem ja to, al to je loša filozofija za organizaciju javnog prevoza. Nije fora ni štedeti na osoblju i sredstvima po svaku cenu. Mnogo je torcifrenih linija, koje bi tako mogle da se prepolove, a nije baš da nema ni dvocifrenih za primenu takvog koncepta. Intervali su izuzetno bitni za sve linije sa razvučenim taktom. Time bi vrlo moguće preorijentisao dosta sadašnjih korisnika javnog prevoza na kola. Gledam i po sebi. U nešto što ide na 20 minuta do pola sata, čovek može i da se uklapa, a bez preterano mnogo stresa. Što ideš više, tamo na 45 minuta, ceo sat i preko, to je katastrofa za uklapanje. Živeo sam i ja u prigradu deset godina i znam šta to znači. Mnogo mora da se kalkuliše, i onda kola budu mnogo češća opcija, nego kad imaš linije sa čestim polascima u toku dana.
 
Vrh