[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694707#p694707:1f7wmptu je napisao(la):
Fića » 02 Jan 2020 09:57 am[/url]":1f7wmptu]Је л зна неко због чега је ГСП расписао тендер за изнајмљивање 10 минибуса на период од 5 година?
http://www.gsp.rs/pdf_jnvv/2019/VNU-515.19__4548_2.pdf
Boja žuta? Školski?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694811#p694811:1f7wmptu je napisao(la):
SplashBrotherBG » 02 Jan 2020 04:17 pm[/url]":1f7wmptu]Sada sam video 2 solarisa koja su bila na 29
A danas? Prekomanda s 17, 18 i 31 zbog kvara više trolejbusa ili mešoviti režim usled nedostatka zglobnih trola? Na 29 su pred Novu Godinu gužve bile nenormalne. Vrata na Belkommunmašima bila su tako blizu granice izdržljivosti. Sreća pa niko nije stradao usled ispadanja iz vozila u pokretu.
Inače što se tiče zglobova ne znam da li ste videli
ovu studiju.
Na strani 62 priložena je lista rezultata potrošnje goriva tipa autobusa Solaris Urbino 18 za linije na kojim su bili prvobitno korišćeni. Na strani 55 moguće je videti grafikon potrošnje na osnovu brzine za zglobne autobuse.
Koliko učestalost pokretanja vozila iz mesta u prvoj brzini utiče na potrošnju vidljivo je po drastičnoj razlici u prosečnoj potrošnji za linije 31 i 531.
Dok na prvoj isti tip vozila troši 61,41l/100km-63,46l/100km na drugoj troši svega 38,60l/100km-39,71l/100km.
Kada se porede vozila istog tipa potrošnja zavisi od više faktora poput karakteristika trase, opterećenja, ukupnog broja pristajanja (broj stajališta, semafora, zastoja), načina vožnje.
Bilo bi dobro na trasi trenutno opsluženoj solo autobusima po važećem redu vožnje bes izmene istog testirati solo autobus s troja vrata, zglobni autobus s dvoja vrata ali istim motorom i zglobni sa jačim motorom.
Zglobne autobuse s troja vrata moguće je registrovati na 132 putnika (između 106 tj. solo s troja vrata i 159 za zglobni s četvora) s tim da se u praksi na linijama trenutno opsluženim solo vozilima koristi ograničen na 120 putnika zadi postizanja iste brzine razmene putnika kao kod zglobnog, naravno bez promene reda vožnje (koji je trenutno prilagođen kapacitetu solo vozila). U budućnosti zbog povećanja pouzdanosti i srednje brzine na kraćim metro fiderima moguće je formirati redove vožnje bazirane na povećanom kapacitetu sa 120 na 132 (moguća tolerancija neznatno dužeg zadržavanja na stajalištima).
Koeficijent iskorišćenja na linijama poput 37, 53, 89, 94 uz upotrebu odgovarajućih zglobnih autobusa pao bi sa 1 na 0,7 (sa 100 na prihvatljivih 70%), samim tim primetno povećan komfor uz neznatno povećane troškove prevoza (potrošnja, održavanje nije uvećano za 50% iako je vozilo 50% duže).
Interesantno da se u Hamburgu mogu videti isključivo petovratni Capacity L (21m) s OM470 (354 ili 394ks) na liniji ekvivalentnoj našoj 95, isključivo četvorovratni Citaro G (18m) s OM470 (354ks) na linijama ekvivalentnim našoj 52, trovratni Citaro (12m) i Citaro G (18m) s OM936 (299ks) na linijama ekvivalentnim našim 27E, 37, 53, 83, trovratni Citaro (12m) s OM936 (299ks) na linijama sličnih karakteristika kao naša 51, dvovratni Citaro (12m) s OM936 (299ks) na linijama poput naših 38 ili 57 i naravno Citaro K (10,5m) s OM936 (299ks) na linijama poput 87.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=07yUIbBLJZg[/youtube]
Linija 109 koja je skoro pretvorena u "liniju invoacija", odnosno liniju za testiranje vozila na alternativni pogon (koja nabavljena u malom broju obično bivaju izvedena u solo varijanti) nekada je bila opslužena isključivo zglobnim dizel autobusima s troja vrata (kao linije 6 i 9). Prelaskom na novi režim rada većina polazaka opslužena je solo vozilima što uključuje popunjavanje polazaka dizel autobusima s dvoja i troja vrata s obzirom na pojačan takt.
A privatnicima nije problem platiti 50% više po polasku ako ga umesto MAZ-a 203 obavlja novi 18-metarski pušer MAZ 2016. Na linijama sa slabim taktom pametnije je ostaviti solo vozila.
Zglobni autobus u konfiguraciji s troja vrata troši neznatno više po putniku od solo autobusa istog kapaciteta iako nudi udobniju vožnju. Zbog toga je u mreži linija baziranoj na metrou kao osnovi usled kontrakcije autobuskog podsistema (samim tim i troškova) moguće preusmeriti ušteđeni budžet na unapređenje nivoa usluge na fider trasama. Umesto jeftinije manje udobnog solo može skuplji kudobniji zglob zbog ušteda na nivou sistema baziranog na konceptu metroa s fiderima.