Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 271 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 14 4,9%

  • Ukupno glasača
    285
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695168#p695168:1ujsr39p je napisao(la):
Duleja » Pet Jan 03, 2020 5:17 pm[/url]":1ujsr39p]Neki dan se vozih 15-icom u Higeru, i bih svedokom 'insajderskog' razgovora. Na stanici uđe bivši vozač GSP-a sa sve suprugom i sitnom dečicom, koji se ovog proleća otisnuo u EU, te preko Slovačke, zabacio sve do Hamburga, gde sad radi. Čekaju se papiri za klince, sve se dešava brzo i bez zastoja, momak (oko 30-te) sija od zadovoljstva. To razmenjuje sa starijim kolegom (oko 60-te), kao i puno drugih informacija o stanju u GSP-u, sve ono što manje-više znamo.

Jedna vest, koju je stariji kolega obnarodovao, a čini mi se da se ovde nije čula, jeste ta, da su Kinezi dali 5 godina garancije za Higere, uz uslov da sve to vreme njihov tim majstora bude u Beogradu, radi na održavanju, servisiranju i obuci naših majstora.

Ovo ima smisla, logično bi bilo da Kinezi em znaju kome prodaju, em ulazeći na evropsko tržište žele da izbegnu svaku lošu reklamu. Naročito onu, koju bi ovdašnji način održavanja, buseve ekspresno pretvorio u kante.

Pisao da su u održavanju kinezi, bila su po dva čoveka u svakom pogonu.

Jedan od načina za brži odlazak u Nemačku je boravak i rad od 6 meseci u neku od EU zamalja kao Slovačka, Hrvatska, Češka pa apliciranje odatle.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694707#p694707:1f7wmptu je napisao(la):
Fića » 02 Jan 2020 09:57 am[/url]":1f7wmptu]Је л зна неко због чега је ГСП расписао тендер за изнајмљивање 10 минибуса на период од 5 година?
http://www.gsp.rs/pdf_jnvv/2019/VNU-515.19__4548_2.pdf

Boja žuta? Školski?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694811#p694811:1f7wmptu je napisao(la):
SplashBrotherBG » 02 Jan 2020 04:17 pm[/url]":1f7wmptu]Sada sam video 2 solarisa koja su bila na 29

A danas? Prekomanda s 17, 18 i 31 zbog kvara više trolejbusa ili mešoviti režim usled nedostatka zglobnih trola? Na 29 su pred Novu Godinu gužve bile nenormalne. Vrata na Belkommunmašima bila su tako blizu granice izdržljivosti. Sreća pa niko nije stradao usled ispadanja iz vozila u pokretu.

Inače što se tiče zglobova ne znam da li ste videli ovu studiju.

Na strani 62 priložena je lista rezultata potrošnje goriva tipa autobusa Solaris Urbino 18 za linije na kojim su bili prvobitno korišćeni. Na strani 55 moguće je videti grafikon potrošnje na osnovu brzine za zglobne autobuse.

Koliko učestalost pokretanja vozila iz mesta u prvoj brzini utiče na potrošnju vidljivo je po drastičnoj razlici u prosečnoj potrošnji za linije 31 i 531.

Dok na prvoj isti tip vozila troši 61,41l/100km-63,46l/100km na drugoj troši svega 38,60l/100km-39,71l/100km.

Kada se porede vozila istog tipa potrošnja zavisi od više faktora poput karakteristika trase, opterećenja, ukupnog broja pristajanja (broj stajališta, semafora, zastoja), načina vožnje.

Bilo bi dobro na trasi trenutno opsluženoj solo autobusima po važećem redu vožnje bes izmene istog testirati solo autobus s troja vrata, zglobni autobus s dvoja vrata ali istim motorom i zglobni sa jačim motorom.

Zglobne autobuse s troja vrata moguće je registrovati na 132 putnika (između 106 tj. solo s troja vrata i 159 za zglobni s četvora) s tim da se u praksi na linijama trenutno opsluženim solo vozilima koristi ograničen na 120 putnika zadi postizanja iste brzine razmene putnika kao kod zglobnog, naravno bez promene reda vožnje (koji je trenutno prilagođen kapacitetu solo vozila). U budućnosti zbog povećanja pouzdanosti i srednje brzine na kraćim metro fiderima moguće je formirati redove vožnje bazirane na povećanom kapacitetu sa 120 na 132 (moguća tolerancija neznatno dužeg zadržavanja na stajalištima).

Koeficijent iskorišćenja na linijama poput 37, 53, 89, 94 uz upotrebu odgovarajućih zglobnih autobusa pao bi sa 1 na 0,7 (sa 100 na prihvatljivih 70%), samim tim primetno povećan komfor uz neznatno povećane troškove prevoza (potrošnja, održavanje nije uvećano za 50% iako je vozilo 50% duže).

Interesantno da se u Hamburgu mogu videti isključivo petovratni Capacity L (21m) s OM470 (354 ili 394ks) na liniji ekvivalentnoj našoj 95, isključivo četvorovratni Citaro G (18m) s OM470 (354ks) na linijama ekvivalentnim našoj 52, trovratni Citaro (12m) i Citaro G (18m) s OM936 (299ks) na linijama ekvivalentnim našim 27E, 37, 53, 83, trovratni Citaro (12m) s OM936 (299ks) na linijama sličnih karakteristika kao naša 51, dvovratni Citaro (12m) s OM936 (299ks) na linijama poput naših 38 ili 57 i naravno Citaro K (10,5m) s OM936 (299ks) na linijama poput 87.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=07yUIbBLJZg[/youtube]

Linija 109 koja je skoro pretvorena u "liniju invoacija", odnosno liniju za testiranje vozila na alternativni pogon (koja nabavljena u malom broju obično bivaju izvedena u solo varijanti) nekada je bila opslužena isključivo zglobnim dizel autobusima s troja vrata (kao linije 6 i 9). Prelaskom na novi režim rada većina polazaka opslužena je solo vozilima što uključuje popunjavanje polazaka dizel autobusima s dvoja i troja vrata s obzirom na pojačan takt.

A privatnicima nije problem platiti 50% više po polasku ako ga umesto MAZ-a 203 obavlja novi 18-metarski pušer MAZ 2016. Na linijama sa slabim taktom pametnije je ostaviti solo vozila.

Zglobni autobus u konfiguraciji s troja vrata troši neznatno više po putniku od solo autobusa istog kapaciteta iako nudi udobniju vožnju. Zbog toga je u mreži linija baziranoj na metrou kao osnovi usled kontrakcije autobuskog podsistema (samim tim i troškova) moguće preusmeriti ušteđeni budžet na unapređenje nivoa usluge na fider trasama. Umesto jeftinije manje udobnog solo može skuplji kudobniji zglob zbog ušteda na nivou sistema baziranog na konceptu metroa s fiderima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695190#p695190:2blle0wa je napisao(la):
Рипањац 405 » 03 Jan 2020, 19:22[/url]":2blle0wa]
Хигери су већ сад канте, а ко зна шта ће бити за пет година. Поготово уз штап и канап одржавање.
Чуј, канте! Ако нам је постало мерило да ли је аутобус канта или није то да ли се чује једно сасвим безазлено, сићушно кврцкање пластике или рукохвата (које, истини за вољу, ни у једном Хајгеру до сада нисам чуо), онда се заиста питам куда иде ова држава. Да ли ће то икога повредити? Неће! Много је опасније и далеко више забрињава оно што нуде приватни МАЗ-ови 203. Камо среће да што пре напусте наше улице, склепани су као у локалној аутомеханичарској радњи, а уз то су и одвратно ружни, мртва трка између њих и ЛиАЗ-а 5292. Неким МАЗ-овима се оне хоризонтално постављене високе шипке у зони средњих и задњих врата врте под руком!!! А сви до једног звоне да излуди човек, Икарбус је свемирски брод по том питању за те канте.
МАЗ 203 су тешке канте и њих никад нисам хвалио. Возио сам се и старијим и новијим и сви се ненормално тресу. Што се тиче ИК112ЛЕ/М које стално хвалиш, џаба што имају шасије проверених произвођача кад су и једни и други распале канте. Кажеш нико се неће повредити? Замисли да падне стакло у неком од тих кршева и исече путнике или да неко испадне из аутобуса јер су се отворила врата током вожње. Тад неће бити повреда, већ смртних случајева. Ако ти оберучке прихваташ дрндаве шклопоције опасне по путнике, неће их сви путници прихватити. Да сам ја превозник, све Икарбусе, Лиазе и МАЗ-ове бих повукао из саобраћаја и расходовао. Има Отокара, има Мерцедеса, зашто бих мучио возаче и путнике у дрндавим кршевима.
 
Мени и даље нису јасни они моменти са недостајућим предњим седиштима у новим Лиазима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695213#p695213:39ggshiz je napisao(la):
Express » Pet Jan 03, 2020 8:43 pm[/url]":39ggshiz]

Inače što se tiče zglobova ne znam da li ste videli ovu studiju.

Na strani 62 priložena je lista rezultata potrošnje goriva tipa autobusa Solaris Urbino 18 za linije na kojim su bili prvobitno korišćeni. Na strani 55 moguće je videti grafikon potrošnje na osnovu brzine za zglobne autobuse.

Koliko učestalost pokretanja vozila iz mesta u prvoj brzini utiče na potrošnju vidljivo je po drastičnoj razlici u prosečnoj potrošnji za linije 31 i 531.

Dok na prvoj isti tip vozila troši 61,41l/100km-63,46l/100km na drugoj troši svega 38,60l/100km-39,71l/100km.

Kada se porede vozila istog tipa potrošnja zavisi od više faktora poput karakteristika trase, opterećenja, ukupnog broja pristajanja (broj stajališta, semafora, zastoja), načina vožnje.

Bilo bi dobro na trasi trenutno opsluženoj solo autobusima po važećem redu vožnje bes izmene istog testirati solo autobus s troja vrata, zglobni autobus s dvoja vrata ali istim motorom i zglobni sa jačim motorom.

31 i 531 ne mogu se ni sa čim porediti osim 31 u oba broja. :D
31 je linija sa najvećim prihodima u GSP-u (novčanim) a to znači i sa najviše putnika. A o težini trase i velikom broju semafora, gužvi i da se ne priča. Dok 531 potpuna suprotnost, prigradska linija ,prazan bus sa jako malo semafora, jednim većim usponom. Vide se i velika odstupanja od prosečne potrošnje na liniji 31 dok su na 532 najmanja.
 
Квалитет је наш приоритет више не важи, од сад је квантитет приоритет и то захваљујући чињеници да је Београд крајње занемарен и запуштен град. Путницима не требају соларијум, интернет и пуњачи у возилима, путницима треба БЕЗБЕДНОСТ! А безбедности у Икарбусу, БМЦ-у, Хигеру, Лиазу, Акији, МАЗ-у или било ком другом нискобуџетном аутобусу НЕМА!
 
Danas videh u Higeru na 43 (mislim da je gb 3378), na onom prozirnom delu iza leđa vozača umesto odvratnih novina zalepljene slike Beograda.

Kad se hoće, sve može lepo da se uradi. Pohvale za tu ideju.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695241#p695241:2qzhfod7 je napisao(la):
Žika » 03 Jan 2020 10:11 pm[/url]":2qzhfod7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695213#p695213:2qzhfod7 je napisao(la):
Express » Pet Jan 03, 2020 8:43 pm[/url]":2qzhfod7]

Inače što se tiče zglobova ne znam da li ste videli ovu studiju.

Na strani 62 priložena je lista rezultata potrošnje goriva tipa autobusa Solaris Urbino 18 za linije na kojim su bili prvobitno korišćeni. Na strani 55 moguće je videti grafikon potrošnje na osnovu brzine za zglobne autobuse.

Koliko učestalost pokretanja vozila iz mesta u prvoj brzini utiče na potrošnju vidljivo je po drastičnoj razlici u prosečnoj potrošnji za linije 31 i 531.

Dok na prvoj isti tip vozila troši 61,41l/100km-63,46l/100km na drugoj troši svega 38,60l/100km-39,71l/100km.

Kada se porede vozila istog tipa potrošnja zavisi od više faktora poput karakteristika trase, opterećenja, ukupnog broja pristajanja (broj stajališta, semafora, zastoja), načina vožnje.

Bilo bi dobro na trasi trenutno opsluženoj solo autobusima po važećem redu vožnje bes izmene istog testirati solo autobus s troja vrata, zglobni autobus s dvoja vrata ali istim motorom i zglobni sa jačim motorom.

31 i 531 ne mogu se ni sa čim porediti osim 31 u oba broja. :D
31 je linija sa najvećim prihodima u GSP-u (novčanim) a to znači i sa najviše putnika. A o težini trase i velikom broju semafora, gužvi i da se ne priča. Dok 531 potpuna suprotnost, prigradska linija ,prazan bus sa jako malo semafora, jednim većim usponom. Vide se i velika odstupanja od prosečne potrošnje na liniji 31 dok su na 532 najmanja.

Poenta se ogleda u tome da 531 više odgovara karakteristikama kratkih metro fidera trasiranih izvan najopterećenijih pravaca s malim opterećenjem zglobnog vozila. 31 je sušta suprotnost. Osim toga što ima ogroman broj putnika po km ujedno je i najmanje efikasna. Samo zbog tolike patronaže efikasnija je po preveženom putniku. Kada se posmatra polazak bez osvrta na broj preveženih putnika linija ima vrlo nepovoljne karakteristike kakve treba izbegavati bar kad su dizel autobusi u pitanju. Da se razumemo za takvu liniju primereniji je tramvaj nego bilo kakav autobuse.

Radi se o tome da neko na silu gura zglobne autobuse na trase pogodne za tramvaj i pored toga što mnoge tramvajske nisu ni za solo autobus, i pored toga što su mnoge solo autobuske za zglob.

E to su poražavajuće činjenice koje jednog dana mogu postati prošlost uz neko smisleno planiranje unapređenja.
 
Apsolutno se slažem za to da je za 31 najprimereniji tramvaj, ali ako to nije moguće ja bi tu metnuo trolejbus. Ali, veliko ali, to sam samo ja, SMART planeri će tu da stave solo elektrobus, 30 komada, pa kad krene jedan po jedan da crkava lepo ubace solo ikarbuse od pre 20 godina i sve lepo i sve zeleno.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Daxara":3jhl8m8y je napisao(la):
Apsolutno se slažem za to da je za 31 najprimereniji tramvaj, ali ako to nije moguće ja bi tu metnuo trolejbus. Ali, veliko ali, to sam samo ja, SMART planeri će tu da stave solo elektrobus, 30 komada, pa kad krene jedan po jedan da crkava lepo ubace solo ikarbuse od pre 20 godina i sve lepo i sve zeleno.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Nema od toga ništa, odustalo se od solo elektrobusa, vidiš da su najavili samo 10 elektrobusa ove godine i 40 trolejbusa, a pre godinu dana se pričalo o tome.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Pa skapirali da bi ih ljudi sa poteza 300 kao i sami stanovnici Konjarnika zapalili, to bi već stvarno bilo previše.
Jedno ozbiljno pitanje, zašto ljudi sa poteza 300 ne koriste tramvaje sa Ustaničke već se spuštaju jednu stanicu da bi išli na 17/31?


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695240#p695240:7mu6v9lf je napisao(la):
Дошљак » Пет Јан 03, 2020 10:10 pm[/url]":7mu6v9lf]Мени и даље нису јасни они моменти са недостајућим предњим седиштима у новим Лиазима.

Или су већ готови аутобуси направљени за руско тржиште само офарбани у црвено и послати у Србију (у Русији често прва седишта не постоје), или једноставно приватници штеде паре на томе
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695315#p695315:1hyylfmu je napisao(la):
Daxara » Суб Јан 04, 2020 10:52 am[/url]":1hyylfmu]Pa skapirali da bi ih ljudi sa poteza 300 kao i sami stanovnici Konjarnika zapalili, to bi već stvarno bilo previše.
Jedno ozbiljno pitanje, zašto ljudi sa poteza 300 ne koriste tramvaje sa Ustaničke već se spuštaju jednu stanicu da bi išli na 17/31?


Sent from my MI 8 using Tapatalk

Зато што се до Франша, Славије, Београђанке и Трга стиже неупоредиво брже. Иста прича је за 7 и 17. Трамвајем иду људи који иду до Звездаре или Вука.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695309#p695309:1zbq5vfm je napisao(la):
Daxara » Суб Јан 04, 2020 10:38 am[/url]":1zbq5vfm]Apsolutno se slažem za to da je za 31 najprimereniji tramvaj, ali ako to nije moguće ja bi tu metnuo trolejbus.

Осим тога што 40% трасе пролази под мрежом, целом дужином Устаничке постављени су армирани стубови који као такви могу да буду носачи мреже - то би била минимална инвестиција која би се тако добро вратила, али о томе нема ко да мисли.
 
Daxara":1asr7v0u je napisao(la):
Pa skapirali da bi ih ljudi sa poteza 300 kao i sami stanovnici Konjarnika zapalili, to bi već stvarno bilo previše.
Jedno ozbiljno pitanje, zašto ljudi sa poteza 300 ne koriste tramvaje sa Ustaničke već se spuštaju jednu stanicu da bi išli na 17/31?


Sent from my MI 8 using Tapatalk
Zato što su tramvaji spori i beskorisni i svaki treći put kad se vozim sa njima pokvare se i u svakom drugom ne radi grejanje i osećam se kao da sam u zamrzivaču. Uvek je brže ići sa 17 do Ušća ili bilo gde na Nbgd, nego sa 7, kao što je brže ići sa 31 do Kalemegdana, nego sa 5. A i uvek je brže ići do Banjice sa 50 nego sa 14, to je razlog zašto tramvaji po meni uopšte nemaju nikakvog smisla, sem kada mora da se ide do Vukovog spomenika.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Dobro onda, ali kako bi vi to rešili?
Zbog sporije veze vi nikada ne bi ni koristili tramvaje, a ja ne vidim način da taj put bude brži s tramvajima. Mislim ok razumem vas, meni je lakše da koristim 50 pa bilo šta od Trošarine nego da idem na 308 ili 50 do okretnice tramvaja pa 14, ali čemu onda širenje tramvajske mreže kad ih ljudi izbegavaju kad god mogu. 95 se koristi na Novom Beogradu nenormalno, 33 na Voždovcu, na Konjarniku 17/31 pre 5/6/7/14, za Banovo Brdo ne znam, ali kontam da su ljudi funkcionisali dobro bez 12.
Šta onda da se radi, bar mi se na potezu od Vuka do Cvetka čini da su šine u odličnom stanju a to kažu i vozači...

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Организација трамвајске мреже линија и генерално кретање трамваја по Београду (немају никакав приоритет) су лоши. И још један проблем је то што трамваји не иду до уског центра, због тога ће сви пре изабрати 27, 31, 37, 41, 95 него њих.

Додао бих само још пример што се тиче Бановог брда: 13 чија је измена трасе коштала Х милиона евра, а њом не иде нико, и 85 који полако стиже 88 што се тиче попуњености аутобуса.
 
Tramvaji nisu baš dobar izbor za 31, jer ta linija ima konstantno uspone i padove. Šinska vozila treba razvijati po ravnom terenu, a za brda su bolji točkaši.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695330#p695330:24rsub21 je napisao(la):
Dart » Суб Јан 04, 2020 11:17 am[/url]":24rsub21]Tramvaji nisu baš dobar izbor za 31, jer ta linija ima konstantno uspone i padove. Šinska vozila treba razvijati po ravnom terenu, a za brda su bolji točkaši.

Идеалније линије за тролејбус на свету нема!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695319#p695319:39l3fffb je napisao(la):
Vinča307 » 04 Jan 2020, 10:57[/url]":39l3fffb]
Daxara":39l3fffb je napisao(la):
Pa skapirali da bi ih ljudi sa poteza 300 kao i sami stanovnici Konjarnika zapalili, to bi već stvarno bilo previše.
Jedno ozbiljno pitanje, zašto ljudi sa poteza 300 ne koriste tramvaje sa Ustaničke već se spuštaju jednu stanicu da bi išli na 17/31?


Sent from my MI 8 using Tapatalk
Zato što su tramvaji spori i beskorisni i svaki treći put kad se vozim sa njima pokvare se i u svakom drugom ne radi grejanje i osećam se kao da sam u zamrzivaču.
Како се покваре?
 
Daxara":82wq1rj9 je napisao(la):
Dobro onda, ali kako bi vi to rešili?
Zbog sporije veze vi nikada ne bi ni koristili tramvaje, a ja ne vidim način da taj put bude brži s tramvajima. Mislim ok razumem vas, meni je lakše da koristim 50 pa bilo šta od Trošarine nego da idem na 308 ili 50 do okretnice tramvaja pa 14, ali čemu onda širenje tramvajske mreže kad ih ljudi izbegavaju kad god mogu. 95 se koristi na Novom Beogradu nenormalno, 33 na Voždovcu, na Konjarniku 17/31 pre 5/6/7/14, za Banovo Brdo ne znam, ali kontam da su ljudi funkcionisali dobro bez 12.
Šta onda da se radi, bar mi se na potezu od Vuka do Cvetka čini da su šine u odličnom stanju a to kažu i vozači...

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Jedno od rešenja je da se daje prioritet u saobraćaju tramvajima, jer ovako ne može. Kad uhvati crveno kod Cvetka čekaš 2 minuta na semaforu, pa kod Batutove na sledećoj stanici opet isto, pa kod Vukovog spomenika opet isto i tu izgubiš već sigurnih 5-6 minuta samo na ta 3 semafora, a gde su ostali.

@Aca pokvare se tako što na Švajcarcu znaju da crknu vrata, dešavalo mi se da katica ide 2 metra i stane i onda je vozač morao da stane. Koliko puta mi se dešavalo da neka bu**** stane na sred šina, koliko puta se dešavalo da nestane struje i šta ćeš onda, samo da ideš peške jer ništa drugo ne možeš.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Zato što su tramvaji spori i beskorisni i svaki treći put kad se vozim sa njima pokvare se i u svakom drugom ne radi grejanje i osećam se kao da sam u zamrzivaču. Uvek je brže ići sa 17 do Ušća ili bilo gde na Nbgd, nego sa 7, kao što je brže ići sa 31 do Kalemegdana, nego sa 5. A i uvek je brže ići do Banjice sa 50 nego sa 14, to je razlog zašto tramvaji po meni uopšte nemaju nikakvog smisla, sem kada mora da se ide do Vukovog spomenika.
Ја не знам да ли сам срећник, шта ли је, али мени се трамваји баш ретко кваре кад ми наиђу, једном у милион година. Штавише, томе су некако склоније троле, нарочито када пада киша, бар у мом случају. А да су на неким деоницама спори, то стоји, негде семафори баш дуго држе, један такав има на Трошарини, често се дешава да трамвај на њему стоји и по 5 минута и никако да крене. Искрено говорећи, трамваји су нам ипак солидни, једино што они силни новије пристигли Швајцарци (стигли су 2016.) стоје, док са друге стране никако да отпишу оне прве пристигле из 2001. и замене их новије пристиглим, а и што никако да упаре оне преостале неспарене Катице које сам спомињао летос (Гоше #2351+#2345, такође Гоше #2315+#2276, као и чоперци #2419+#2402, а могли би и да уграде нове тиристоре на #2409 и #2410, па да опет буду компатибилни за спаривање). Те новоспарене Катице би биле пун погодак за најоптерећеније линије, тј. поласке на њима које још увек опслужују соло Катице. Греота је да се добри трамваји толико штеде, а ио томе како се арче ресурси говори и то што им #2351 служи као чистач снега, а #2345 им служи као туристички трамвај иако, искрено говорећи, и нема неку туристичку вредност, тим пре што је модернизован баш као и #2351.
Имам и 2 занимљива питања. Постоји ли неки објективан разлог зашто се Шиндлери пуштају искључиво на 11? Постоји ли могућност да исти вуку жуте приколице које тренутно вуку Дивази, па да раде и на линијама 3, 7, 9, 12, 13? Често виђам да зелени Дивази вуку жуту приколицу, па ме интересује да ли, аналогно томе, жути Дивази могу да вуку зелене приколице? Хвала унапред на одговору! :D
 
Упс, грешка, не видех да сам писао у погрешној теми. Бришите ми пост, а ја ћу га прекопирати у тему о трамвајима, извињавам се што правим посао. :wink:
 
Ja не памтим када сам видео Шиндлера или Дивага на 11, сада су већином Кате на тој линији.
 
Pa nije problem na liniji 31 pogresan tip vozila. Ima tu mnogo vecih problema.

I kojom trasom bi isao taj famozni tramvaj 31?
 
Vrh