Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 299 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    316
ИК103 из 2006. имају боље моторе од ИК103 из 1993, али су тешки кршеви, како споља, тако и унутра. Зато је мотор најмање битан.
 
Не поредим мотор, него возила. Боље се показао ИК103 из 1993. него крш из 2006. који је искривљен као зарђала олупина. Ко је видео 496 са бочне стране зна о чему причам.
 
Koje su to silne 103-jke napravljene 1993 godine? 103-jke su bile slabe po mnogim pitanjima do serija iz 2003 godine. Upravo te prve 103-jke, sem onog eksponata iz 1994 koji je završio u Subotici, nemaju se čime pohvaliti. Među ovim kasnijim serijama od 2003 godine na ovamo, bilo je i boljih i lošijih serija, al ni jedna nije bila takva da je pravila probleme od samog starta. Te iz 2006 su bile i te kako dobre duži niz godina, ali su i tumbane po pogonima, uništavane divljačkim vožnjama zahvaljući većoj rezervi snage i dobro pogođenom prenosu, plus na to dođe i teška nebriga. Dok su radile na Karaburmi i Novom Beogradu držale su se dobro, i bile čuvane od onih koji su ih družili. Kako su poslate na Kosmaj, rapidno su počele da propadaju iz navedenih razloga. Jesu im karoserije osetljive kao i većini Ikarbusa iz tog perioda, al uz malo pažnje i osnovnog održavanja, to su ipak mogla biti solidna i dosta pouzdana vozila.
 
Било је много аутобуса који су такође лоше одржавани и грубо вожени, нарочито у погону Космај, па нису раздрндани и искривљени као ИК103 из 2006.
 
Najavili su već Ikarbus zglobove. Mada niko pouzdano ne zna šta se dešava u Ikarbusu i da li će biti nešto od njih...
 
Pa dobro, razumljivo, pošto je politika uradila svoje i ušlihtala se Turcima i Kinezima, sad je red da se vratimo na staru praksu nameštenih tendera za šklopocije iz Ikarbusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694280#p694280:l0w2zsjg je napisao(la):
Kesha » Uto Dec 31, 2019 12:21 pm[/url]":l0w2zsjg]Koje su to silne 103-jke napravljene 1993 godine? 103-jke su bile slabe po mnogim pitanjima do serija iz 2003 godine. Upravo te prve 103-jke, sem onog eksponata iz 1994 koji je završio u Subotici, nemaju se čime pohvaliti. Među ovim kasnijim serijama od 2003 godine na ovamo, bilo je i boljih i lošijih serija, al ni jedna nije bila takva da je pravila probleme od samog starta. Te iz 2006 su bile i te kako dobre duži niz godina, ali su i tumbane po pogonima, uništavane divljačkim vožnjama zahvaljući većoj rezervi snage i dobro pogođenom prenosu, plus na to dođe i teška nebriga. Dok su radile na Karaburmi i Novom Beogradu držale su se dobro, i bile čuvane od onih koji su ih družili. Kako su poslate na Kosmaj, rapidno su počele da propadaju iz navedenih razloga. Jesu im karoserije osetljive kao i većini Ikarbusa iz tog perioda, al uz malo pažnje i osnovnog održavanja, to su ipak mogla biti solidna i dosta pouzdana vozila.

Nisu valjali od samog početka, vozio nov, bukvalno nov i uvek problemi sa rashladnim sistemom pa su zbog kolega koje ništa ne interesuje (voze i kad prokuva) zamenjena dva motora. Pokojni Cuki mi je radio modifikacije na rashladnom sistemu pa nije bilo problema.
Patos je ubrzo pukao pa je ponovo presvalčen i uvek neki problemi. Često je bio u Ikarbusovom servisu.
Kešo mani se priča o kvalitetu Ikarbusevih autobusa. Niko ne veruje u to, naročito ne majstori u održavanju.

Motor, manje više sada su svi motori sasvim OK, dovoljno pouzdani i ekonomični da je bukvalno nebitno koji je agregat ispod haube (samo dok ne divljaju bez kontrole). Ostaje da fabrika ugradi motor adekvatne zapremine, 6,9 litara i slično je jako malo za solo autobus kao i 9 litar za zglobni autobus. Menjač je optimum ZF sa 6 stepeni, 4 stepena Voith je više za ravničarske linije,
 
ИК103/201 нису никакав технолошки ни естетски напредак у односу на ИК160. Лош расхладни систем, пресована рђа уместо шасија и неквалитетне компоненте. Одмах чим су одбили серијску производњу Икарбуса на Волво шасији било је јасно колико је политика умешала прсте.
 
Po meni je ova poslednja serija sasvim dobra koju imaju privatnici, vuku lepo, u dobrom su stanju, klima je mnogo bolja nego na 112le i M

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Последња серија има ужасну завршну обраду. Сећам се слике ИК103 са линије 39 коме су поломљене спојнице рукохвата јер су прављене од пластике. Ако им раде грејање и клима не значи да су конструкцијски добри.
 
Кад смо већ код Икарбуса,да ли је ово први пут после неколико деценија да Икарбус није произвео ниједан аутобус?
 
Zanimljiv znak viđen u Minhenu, Scania turistički autobus napravljen u saradnji sa Higerom.

Interesantna kombinacija.
258b7afc5da0149f96848e12b69474c1.jpg


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
Srećna nova godina svima!
Pošto se već zna da je u planu nabavka novih zglobnih autobusa, njih 100 da budemo precizni, šta biste vi radili i kako bi rasporedili te autobuse?
Prvo po pogonima, onda po linijama.
Ja ovako na prvu znam da su 27e, 16 i 43 (poslednje dve vratiti skroz u zglobne) hitne linije, verovatno neku propuštam.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Kao što rekoh, propuštam neku, 83 možda i prva na listi.
Svakako sam ovo stavio da vidim tačno šta bi ljudi radili s tim novim autobusima, čini mi se da Karaburmi najviše nedostaju zglob autobusi.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Cekamo jos onaj tender Vesicev kog i dalje nema a koliko ga je samo najavljivao.. Kad to vidimo sa sve pecatom i potpisom onda moze da se prica o tome, svakako su potrebni zglobovi i na NBGD i na Karaburmu. Ako se uzme 100 novih zglobova bice dovoljno da podele NBGD i Karaburma i rashoduju Japance i IK201. Ta dva modela u NBGD ima 36 a na Karaburmi tacno 50. Onda bi bili najstariji busevi N serije od zglobnih u tim pogonima jer bi u Zemunu ostali verovatno Ik201 iz 2006. godine.
 
Neće rashodovani Japance, nema sile. Mogu da ih daju Zemunu ili Kosmaju, ali od rashodovanja ništa. Ne bi ih oni sređivali sad da planiraju uskoro da ih se reše.
Koje su linije problematične na NBG i pogodne za zglob?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Дајем 0% шанси да ће их дати Космају, нема он адекватну инфраструктуру за одржавање зглобова. :wink: Њихову соло браћу са Карабурме још и да, али и то тешко, добрано су они пропали.
 
Vrh