Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 299 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    316
Нисмо толико богати да често мењамо аутобусе. Треба увести старосну границу од четрнаест година или мање, за лошије аутобусе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694071#p694071:3pn6xjr7 je napisao(la):
becks89 » Pon Dec 30, 2019 5:26 pm[/url]":3pn6xjr7]Treba vratiti Fapove bez grejanja, oni su udobniji i bolji. Ni Solarisi nisu valjali, tvrdi, lupa, trese.
Konekto, slab, tvrd.
Mutanti. Ljuljaju, slabi.
Šta god dovezli u Bg, neće valjati.
Ne vidim problem u tome novo je, da novo je, nećete se smrzavati bar dve godine u njima i nećete se kuvati (dok ne oseti GSP održavanje)
Obzirom koliko stanovnici Beograda cene uslugu i plaćaju i to je već sasvim dovoljno.
Ne tako davno, vozili smo se u Rabama, Sanosima, Ikarima, kod nekih kad izađeš ko iz rudnika koliko gareži i dima bilo, pa su ljudi preživeli, a sad nijedan novi ne valja.
Da da...
Koliko ljudi je reklo da Solarisi ne valjaju/nisu valjali? A koliko ljudi je reklo da su najbolja kupovina u istoriji GSPa?

Što se tiče vozila proizvedenih u ovom veku - Solarisi, MANovi, Mečke i Neobusi su najbolja vozila koje smo mogli da vidimo na ulicama. Uz Ikare proizvedene do 2005. Sve ostalo (sto smo gledali ovde) je sviranje kurbli.

A da uvek može gore, pa naravno da može. Možemo da budemo i kao Severna Koreja, da se prevozimo u vozilima iz 50ih ili da pešačimo 6 sati dnevno. Da, uvek može gore. Samo što normalan čovek teži boljem, a ne gorem. Nešto što GSPu, Gradu, Ikarbusu, FAPu i ostalim bolidima nikad nije bilo moguće objasniti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694072#p694072:3pn6xjr7 je napisao(la):
@Aca » Pon Dec 30, 2019 5:28 pm[/url]":3pn6xjr7]Нисмо толико богати да често мењамо аутобусе. Треба увести старосну границу од четрнаест година или мање, за лошије аутобусе.
Treba za početak uvesti nešto što se zove standardizacija i uniformizacija. Nešto što su druge zemlje izmislile, razvile i usavršile još pre skoro 100 godina.

A manito buvljačko nabavljanje svega i svačega iz sveta što dopadne pod ruku i deluje jeftino je sve samo ne korak ka standardizaciji i optimizaciji.
 
Solarisi su Spejs Šatl za bilo šta u Srbiji (prevoz), i takvo je mišljenje većine ljudi.


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Najbolja nabavka GSPa od početka ovog veka. Ne mislim samo na samo vozilo, nego na celu nabavku kao potez. Nešto najbolje što se desilo rupčagi zvanoj GSP i gradu Beogradu po pitanju javnog prevoza u poslednjih 20 godina.

Eto toliko.
 
Teren u Beogradu i generalno to kako vozači voze (jer im je interval od tačke A do tačke B uvek debilno mali) bi uništilo svako drugo vozilo, a možda sam do sad video 2 razdrndana Solarisa.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694071#p694071:2h50sv4g je napisao(la):
becks89 » 30 Dec 2019, 17:26[/url]":2h50sv4g]Treba vratiti Fapove bez grejanja, oni su udobniji i bolji.
ФАП-ови 537 нису из фабрике изашли без грејања, већ је мајсторе ГСП мрзело да им поправе грејаче. По ИК103Ф се пљује због њиховог стања после насилне уградње клима, а нико не мисли шта би се десило Конектима из 2003. да су им на силу уграђене климе. Хигери су после ИК112Н најгора куповина икад за погон Космај, а поређење њих са двадесет година старијим возилима је мешање баба и жаба.
 
Bila je gomila komentara o hejtu Solarisa, isto kao i sada o Higeru.
Nisam ga vozio, vizuelno, ništa posebno, mnogo manje sklepano u odnosu na BMC, iz nekog razloga baš loše odrađen enterijer, nema prostora. Širok je kao i svaki drugi bus, a baš loše su iskoristili prostor.
Za razliku od BMCa dosta bolje rešen vozačev deo, lepo greje, relativno je i moglo bi se reći pregledan. Moja zamerka, ono staklo kabine kroz koje se reflektuje osvetljenje na šoferku, što smeta noću u vožnji, farovi veeelikiiii plus, generalno kao nešto novo, pristojno, mada generalno složio bi se da je bezobrazno skup za ono što smo dobili.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Pozitivni komentari o Solarisima su uvek bili daleko brojniji nego negativni. Ne samo ovde nego i u medijima, javnosti, među krugovima poznanika...

Još jedan dokaz tome je da sam primetio da su, vrlo brzo po njihovom dolasku, Solarise počeli da prepoznaju i ljudi koji se ne razumeju u ove teme. Koliko puta sam čuo od ljudi za koje znam da ne razlikuju ni Juga od Stojadina, da kažu kako im se sviđaju Solarisi. Ljudi koji do juče nisu bili čuli za jedan Ikarbus, danas bi mi pričali o Solarisima. Jer em što su bili najlepši, em što su bili spejs šatlovi što reče Daxara. Dok niskopodne kanturine iz Ikarbusa, koliko god se vrtele i zatezale raznim mašinskim botoksima i fejslift-ovima, niko nikad nije ni pamtio a ni voleo.


A ja sam ovima iz Grada i GSPa poručio to što sam poručio jer mi je neshvatljivo da neko u 21. veku i dalje može da bude tolika slepčina da ne razume da nabavka autobusa nije kupovina četke za cipele pa ko veli daj šta daš, samo da je najjeftinije.

A od priča kako mora tako jer nema para a para nema jer ljudi ne plaćaju kartu... mi se sere više. Prvo, zato što je GSP bio crna rupa gradskog budžeta čak i u vreme kad je naplata bila na najvišem nivou. A drugo, zato što je smešno da s jedne strane GSP kuka kako nema para a da se s druge strane zamenik zamenika gradonačelnika kurobeca kako im je budžet nikad veći. Da ne pričam što malo malo pa nestane poneki deo, autobus, beskućnik... sve unutar pogona GSPa... a da niko iz uprave ''nema nikakva saznanja o tome''.

Hohštaplerska firma zatočena u socijalističkom mentalitetu. Ista kao i glavni joj nekadašnji snabdevači - propali Ikarbus i FAP. Mašinerije za uhlebljenje nesposobne radne snage (mislim na upravljačke kadrove) i kupovinu socijalnog mira i glasova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693939#p693939:1m25ngl5 je napisao(la):
Bogdan » Pon Dec 30, 2019 10:29 am[/url]":1m25ngl5]3120 i 3151
3ffeacaf43f735a17b2319a7a5cfbc3f.jpg
062e453a083f81dca132da0714c21785.jpg
cc0a31c8ea271dd1495ed7cab6dd2a84.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
Ma SP Karaburma samo da oblepi njene autobuse reklama :lol:
 
Domaći Ikarbusi visokopodni
Domaći Ikarbusi niskopodni
Domaći FAPovi
Domaći BIKovi
MAZovi iz Belorusije
MANovi iz Nemačke
Mercedesi iz Nemačke
Solarisi iz Poljske
Higeri iz Kine
BMCovi iz Turske

Devet različitih proizvođača, sa XY različitih modela, smešteno u svega 4 GSPova pogona, u gradu sa 2 miliona stanovnika.

Baš bih voleo da vidim izraz lica direktora javnog saobraćajnog preduzeća u Evropi ili Americi kada bi mu izlistao ovaj šareniš i rasulo u voznom parku.
Bre pa celu Ameriku već decenijama prevoze tri ista proizvođača. A mi ovde za 20 godina izmenjasmo više marki i modela nego Zapadni i Istočni Berlin zajedno od 45' pa do 90'. :roll:

I onda posle ''nema para''. Naravno da nema para kad se preduzeće vodi kao tezga na buvljaku. U stvari i buvljak je nivo za njih, jer na tom buvljaku svaki prodavac u svakom momentu zna gde mu je svaki komad ''robe''. A ovima opušteno možeš da izneseš autobus iz objekta i opet niko ne bi ni glas podigao.

Al bitno da: XX% vozila ima Wi-Fi konekciju. I da je budžet grada najveći u istoriji čovečanstva.


Svirači kurbli.
 
Pa kad već spominješ Berlin, kod njih je trenutno veće šarenilo voznog parka nego li kad se grad delio na istočni i zapadni :) Nekada si imao autobuse MAN-a i Mercedesa, kao i one od karoseriste Büssing-a u zapadnom delu grada, dok su Ikarusi dominirali istočnim Berlinom. Danas imaju Mercedese, MAN-ove, Scania-e, autobuse holandskog VDL-a i britanskog ADL-a, Solarise i mislim da bi to bilo to, ako nisam nešto ispustio. Različite generacije nekoliko pomenutih proizvođača su i kod njih prisutne. Nije to tako strašno kako se čini na prvi pogled. Mnogo je tu istovetnih ili sličnih delova o čemu se već pisalo. Mogla bi se veća pažnja posvetiti rasporedu vozila po pogonima, upravo zbog nabavke sitnijih komponenti i delova, plus i zbog jednostavnijeg preventivnog održavanja. Na kraju, bez obzira od kog proizvođača se vozila nabavljaju, posebnim se zahtevima pomenuta mogu opremiti tako da se nabavka potrošnih delova dodatno olakša. Berlinski BVG funkcioniše dosta dobro, a pritom i te kako izrabljuje svoja vozila, a pod tim mislim da im autobusi često pređu i osetno preko milion kilometara pre nego što budu otpisani ili prodati.
 
Возни парк је одувек био шарен, али су некад купована квалитетна возила, а не кршеви нискобуџетних фабрика. Током осамдесетих година прошлог века имали смо МАН-ове, ТАМ-ове, ФАП-ове, Мерцедесе, Икарусе и Саносе, а превоз је функционисао боље него данас.
 
Нисмо толико богати да често мењамо аутобусе. Треба увести старосну границу од четрнаест година или мање, за лошије аутобусе.
Па да, то је тај чувени српски синдром, увек на делу. На битним стварима увек штедимо, а на глупостима се разбацујемо. На истоку старе приче, на западу ништа ново. :roll:
Да се разумемо, ни случајно нисмо држава која до гуше плива у парама. Али, вала, нисмо ни толико сиромашни да себи не можемо да приуштимо куд и камо квалитетна возила. А има их: нископодни Конектоси и Отокари. Куд ћеш боље од тога?
Још једном кажем: надам се и здушно навијам да Отокар добије тендер за зглобове. Они Кентови у Ласти и Ластри су звек. 8) Занемарите оне из Букурешта, сигуран сам да је и код њих добрим делом политика умешала прсте у производњи, па су испали онако како су испали, плус нереални рокови као код нас и ето белаја.
И да, код мене постоји стари постулат - свако ко пласира своје производе у ЕУ није нискобуџетни произвођач. А Отокар се уклапа у тај опис. Има их по Пољској, Румунији, Мађарској, Словенији, Малти, Шпанији, Грчкој.
 
Отокари Кент Ц и Конекти нису скупи, а били би пун погодак за ГСП. Потребно је забранити малверзације при тендерима и давање фабрикама кратке рокове за израду производа. Док се то не забрани нема бољег београдског превоза.
 
Malverzacije su oduvek zabranjene, valjda. Samo, onima koji sve to rade, gleda se kroz prste. Mreža je to
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694076#p694076:11xix56p je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Dec 30, 2019 5:35 pm[/url]":11xix56p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694071#p694071:11xix56p je napisao(la):
becks89 » Pon Dec 30, 2019 5:26 pm[/url]":11xix56p]Treba vratiti Fapove bez grejanja, oni su udobniji i bolji. Ni Solarisi nisu valjali, tvrdi, lupa, trese.
Konekto, slab, tvrd.
Mutanti. Ljuljaju, slabi.
Šta god dovezli u Bg, neće valjati.
Ne vidim problem u tome novo je, da novo je, nećete se smrzavati bar dve godine u njima i nećete se kuvati (dok ne oseti GSP održavanje)
Obzirom koliko stanovnici Beograda cene uslugu i plaćaju i to je već sasvim dovoljno.
Ne tako davno, vozili smo se u Rabama, Sanosima, Ikarima, kod nekih kad izađeš ko iz rudnika koliko gareži i dima bilo, pa su ljudi preživeli, a sad nijedan novi ne valja.
Da da...
Koliko ljudi je reklo da Solarisi ne valjaju/nisu valjali? A koliko ljudi je reklo da su najbolja kupovina u istoriji GSPa?

Što se tiče vozila proizvedenih u ovom veku - Solarisi, MANovi, Mečke i Neobusi su najbolja vozila koje smo mogli da vidimo na ulicama. Uz Ikare proizvedene do 2005. Sve ostalo (sto smo gledali ovde) je sviranje kurbli.

A da uvek može gore, pa naravno da može. Možemo da budemo i kao Severna Koreja, da se prevozimo u vozilima iz 50ih ili da pešačimo 6 sati dnevno. Da, uvek može gore. Samo što normalan čovek teži boljem, a ne gorem. Nešto što GSPu, Gradu, Ikarbusu, FAPu i ostalim bolidima nikad nije bilo moguće objasniti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694072#p694072:11xix56p je napisao(la):
@Aca » Pon Dec 30, 2019 5:28 pm[/url]":11xix56p]Нисмо толико богати да често мењамо аутобусе. Треба увести старосну границу од четрнаест година или мање, за лошије аутобусе.
Treba za početak uvesti nešto što se zove standardizacija i uniformizacija. Nešto što su druge zemlje izmislile, razvile i usavršile još pre skoro 100 godina.

A manito buvljačko nabavljanje svega i svačega iz sveta što dopadne pod ruku i deluje jeftino je sve samo ne korak ka standardizaciji i optimizaciji.

Pa ako ćemo realno najviše sam branio Solarise i uporno govorio da je to i pored više cene najbolja kupovina. Najbolja jer neće se raditi remont karoserije na 5 godina, najbolja jer su ugrađene najkvalitetnije komponente, najbolja jer je Beograd za plaćenih 180 dobio 200 autobusa + dva motora gratis. Najbolja jer ne dozvoljava krpačine, najbolja jer su i posle 6 godina kao novi.
Najboja..........
 
Најбоља набавка су Мерцедеси О317К за погон Космај 1974. Путници су се радовали новим машинама и пре свега новим линијама које су уведене захваљујући тој набавци.
 
Dok danas imamo situaciju da se ne radujemo kupovini novih autobusa, jer nam to donosi nazadovanje. Nit se zbog toga uvode nove linije, nit' se povećava vozni kapacitet. :(
 
@ solecar
Ја сам се лично обрадовао новим Кинезима, одали су ми утисак сасвим ОК аутобуса за нешто са тог тржишта. Како сам очекивао, супер су испали. Више ме нервира какве шклопоције и франкенштајне приватници узимају, покретни шпорети од МАЗ-ова 203 преплавише улице, једино што им ваља је мотор, али после серије врло, врло квалитетних набавки међу приватницима (некадашњи, нажалост угашени Необус, Мегабус, чак и нископодни Конекти за Веолију, тј. сада Ариву који су у међувремену пребачени у Ниш, па и одређени модели ИК) дизајнерски и функционално су један вееееелики корак назад за БГ. Уствари не један, него 3 корака назад. Да нешто ваљају, куповали би се масовније по Немачкој и тим земљама, само су их Пољаци узимали у малко већим контингентима, али опет је то мизерија, завршна обрада им је катастрашна. Недавно представљена 303-јка је већ супер, делује као да се МАЗ спрема за дубљи пробој у Европу, али не очекујем још 4-5 година да се појави код нас, сувише је то софистицирана играчка за наше превознике.
 
И да ИК112Н/ЛЕ/М нешто ваљају, куповали би их широм Европе. :)
 
Али опет ЛЕ и М серија имају шасије проверених произвођача (МБ и МАН), па их то вади... Ни Н није лош, погледајте само како изгледа серија из 2015. за Ариву, буквално су је разбили како су је одрадили. 8) Иако до тада генерално нисам мирисао Н серију, ти Аривини су ме натерали да променим мишљење, одлични су, утегнути и ни у једном нисам видео клобучење подолита као у ГСП-овим. Нису извозни адути, али барем личе на аутобусе, а не на шпорете.
 
Liče ali im je mana slab motor i to se vidi, dosta loše vuku, N serija ima mnogo bolji motor.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Расходована Мечка О317 више изгледа као аутобус него сви ИК103/201/112Н/218Н кршеви у возном стању.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694225#p694225:3pjknec5 je napisao(la):
Рипањац 405 » 31 Dec 2019 10:06[/url]":3pjknec5]@ solecar
Ја сам се лично обрадовао новим Кинезима, одали су ми утисак сасвим ОК аутобуса за нешто са тог тржишта. Како сам очекивао, супер су испали. Више ме нервира какве шклопоције и франкенштајне приватници узимају, покретни шпорети од МАЗ-ова 203 преплавише улице, једино што им ваља је мотор, али после серије врло, врло квалитетних набавки међу приватницима (некадашњи, нажалост угашени Необус, Мегабус, чак и нископодни Конекти за Веолију, тј. сада Ариву који су у међувремену пребачени у Ниш, па и одређени модели ИК) дизајнерски и функционално су један вееееелики корак назад за БГ. Уствари не један, него 3 корака назад. Да нешто ваљају, куповали би се масовније по Немачкој и тим земљама, само су их Пољаци узимали у малко већим контингентима, али опет је то мизерија, завршна обрада им је катастрашна. Недавно представљена 303-јка је већ супер, делује као да се МАЗ спрема за дубљи пробој у Европу, али не очекујем још 4-5 година да се појави код нас, сувише је то софистицирана играчка за наше превознике.
Nije akcenat mog pisanja bio na marki proizvođača (na stranu što se dešavaju turaže sa Turskim vozilima), nego osvrt na smanjenje prevoznih kapaciteta kupovinom većeg broja solo autobusa i njihovo stavljanje na zglobne linije u odnosu 1:1 i na to da ne da ne možemo da uvodimo nove linije zbog toga, nego i postojeće kapacitete smanjujemo, zato što već sada imamo problem sa nedovoljnim brojem vozača, i što se ništa ne čini po pitanju boiljih uslova za vozače, i što im je još i olakšano da mogu da idu u Nemačku , a i u Holandiju, gde se mnogo bolje plaća i gde su uslovi humaniji, a postoji potražnja za njima. Na kraju ima da dođemo u situaciju da sve više dobijamo studije tipa one za 19 i 28.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694232#p694232:3urtstow je napisao(la):
Vinča307 » 31 Dec 2019, 10:26[/url]":3urtstow]Liče ali im je mana slab motor i to se vidi, dosta loše vuku, N serija ima mnogo bolji motor.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Мотор није битан, битна је завршна обрада, коју Икарбуси из овог века могу само да сањају. Од свих ИК103 ваљали су само они из 1993. Лоши хладњаци, труле шасије, лоше кочнице, измучени мотори због лошег расхлађивања узрокују јако тешко одржавање. Поправиш једно, цркне друго. Аутобуси одлазе у расход као нови, фирма губи километре, остаје у дуговима, изгуби линије и на крају приватизација. Све због тога што је некима мотор битнији од завршне обраде.
 
Vrh