[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685532#p685532:3gs816v1 je napisao(la):
KizaNoSleep » Sre Dec 04, 2019 6:39 pm[/url]":3gs816v1]""" ."""
Pa u centar se inace i trpa sve najkvalitetnije,prvi kontigenti i vecina novih vozila vozi na centralnim linijama,npr SP Kosmaj (22A,27E,53,83,89).To za cistocu vozila je tacno,lose se odrzava.
Fora je sto na vecini centralnih gradskih linija fali zglobnih vozila,kojih trenutno nema,pa su "gradski oci" prinudjeni da trpaju hrpu solo vozila kako bi kompenzovali rupe koje se stvaraju jer se 5 solo vozila zaglavi u guzvi,i onda kasne na okretnicu.Normalno je da uvek zapadne neko lose vozilo,zamisli vozis se sa 4/6 tako losih i to godinama,kao neki sa poteza "300 ^ 400".
Tvoje poredjenje ljudi i stvaljanje jednih ispred drugih govori dovoljno...na zalost,to misli vecina ovih glava sto i stavlja vozila na linije i ukida ih (citaj 19 & 28).
A da,i to sto u centru moze da se presedne na drugu liniju koja isto ide na min 7 min ili mozes peske,to nema veze.Ipak se ima neka alternativa.
Zato mi na periferiji moramo da cekamo 20+ min i to sto 3 vozila za redom ne dodju jel ? Iima dosta ljudi koji putuju 2h i nemaju direknu liniju do centra,pa nikom nista.
Bitno je da treba da se favorizuje jedan a da drugom bude konstantno lose.Ne slazem se.
Pretpostavljam da se ovo "trpa" odnosi na preterivanje, jer u akcenat treba staviti na kvalitetniju organizaciju, a ne na prosto povećavanje broja vozila. Novija i kvalitetnija vozila su pouzdanija i trebalo bi ih stavljati na linijama koje su ne samo važne zato što su centar i njima se vozi veliki broj građana iz uslužnog sektora, već zbog efikasnije organizacije saobraćaja i javnog prevoza. Javni prevoz je mnogo više opterećen u centralnim zonama gde u špicevima nastupaju velike gužve. Mnogo je veća verovatnoća da se u takvim "kreni-stani" situacijama starija vozila pokvare, slabije su tehnički osposobljena za takve situacije, vozači su više pod pritiskom, jer ih pored vožnje opterećuju razni problemi na vozilu, itd. Uglavnom, kad rekoh da ne razumem zašto se u špicu kroz centar ubacuju stara, prljava i poluispravna vozila onda je to s obzirom na čitavu lepezu razloga, a ne na bilo kakve diskriminacijske razloge. …
Što se tiče zglobnih buseva sigurno je da bi baš oni u špicevima smanjili gužve, ali ako ih trenutno nema, onda treba napraviti reorganizaciju pa da u špicevima dolaze dva vozila u paru, jedno za drugim na svakih 7 minuta, a ne da svakih 7 minuta naiđe jedno vozilo. Negde bi čak moglo da idu i tri vozila zaredom, recimo već pomenutu 83 bi možda mogla da ide recimo, od pola sedam na svakih 7 minuta ide najpre dva puta po jedno vozilo, pa onda dva puta po dva vozila, pa dva puta po tri vozila, pa onda opet dva puta po dva vozila i onda zadnja dva puta oko 9 po jedno vozilo. Ili neka druga frekvencija s obzirom na broj putnika koje bi trebalo brojati i po danima, jer nije svaki radni dan podjednako opterećen, a nisu ni razlozi opterećenja uvek isti. Recimo, sada kad počne novogodišnje ludovanje treba imati u pripremi mnogo više varijanti i fleksibilnosti nego običnim danima. … Uglavnom, hoću reći da je potrebno veoma ozbiljno planiranje.
Normalno je da frekvencija polazala bude značajno manja na periferiji nego u centru, jer su potrebe građana mnogo manje. Ono što je problem sa tim linijama na periferiji jeste što vrlo često nisu ni približno tačne u polascima pa se čeka i više od pola sata, umesto 20 minuta. Zbog čega je to tako nije jasno, jer na tim linijama gužve nikada nisu tolike da mora biti većih kašnjenja, a pogotovo ne i ispadanja termina.
Ne delim ljude po tome gde su i šta obavljaju, svaki je čovek jako bitan, kao i posao koji obavlja, ali baš zato ne može da bude isti tretman za one koji žive u naseljima sa 100.000 i onih sa 10.000 stanovnika, tamo gde prolazi 200 vozila na sat i tamo gdje ih prolazi hiljadu, tamo gde je poslovna i tamo gde je stambena zona itd. Koliko vidim, ni oni kojima je organizovanje javnog prevoza nemaju sposobnost fleksibilnog funkcionisanja, već funkcionišu prema davno uspostavljenim šemama. Beograd dana i pre 10 ili 20-30 godina nije isti. Sve je mnogo veće i složenije pa to zahteva i mnogo sofisticiraniji način organizovanja javnog prevoza. Sigurno da ubacivanje stari, poluispravnih i prljavih vozila u špiceve nije sofisticirano rešenje, već neko "u hodu", u stilu "imamo li išta da ubacimo". To podseća na putare koji iznenadi sneg u sred zime, pa zbog toga ne stignu da očiste puteve na vreme. U suštini radi se o nedovoljno savesnoj i odgovornoj organizaciji rada, a ne o iznenađenju. …