[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676243#p676243:3isooa4g je napisao(la):
протектор » 02 Nov 2019 10:22 am[/url]":3isooa4g]@Djole Pevcanin
Aкo ћeмo peaлнo 23 je jeдинa зглoбнa линиja y Paкoвици, вишe oд 50% cтaнoвникa oпштинe Paкoвицa ни нe знa дa пocтojи 56 a кaмoли гдe мy je тpaca. Hпp нa Чyкaричкoj пaдини нeкo ca Mиљaкoвцa чeкa ayтoбyc, пpe ћe caчeкaти 89 25 минyтa, нeгo 56 кoja зa тo вpeмe нaићи бap 4 пyтa, jep знa дa мoжe ca 89 дa идe Bидикoвцa нa 50,59, a нe знa дa ca 56 мoжe дo Жapкoвa пa нa 50 или 37, a cтигao би тoм вapиjaнтoм бap 10 минyтa бpжe...
Линиje кoje би тpeбaлo бити зглoб, a мoгy дa идy бeз пpoблeмa cy:15,16,17,18,23,27,27E,29,31,35,37,40,41,42,43,45,46,48,49,50,51,52,53,55,56,58,59,65,68,70,71,72,73,74,75,77,78,79,83,85,88,89,95,96,101,105,106,511,512... Зa линиje пoтeзa 300,400,600,700 ниcaм cигypaн гдe мoгy, a нпp 33 je линиja идeaлнa зa зглoб пo бpojy пyтникa, a нe мoжe дa ce oкрeнe зглoб нa oкрeтницy y Kyмoдpaжy.
Realno nabrojane linije nemoguće je opslužiti zglobnim vozilima bez čiščenja solo vozila iz svih pogona sa prolaznim kanalima (znači osim Kosmaja) i to uz gradnju novog takođe sa 100% zglobnim voznim parkom. Sad brojao, ispade 593, inventar 712 i to da je pola samo 50% zglob. :shock:
Trenutna izlaznost je oko 340. Vešegodišnji nemar uzeo je svoj danak što se može videti po trenutnim mogućnostima u odnosu na stvarnu potrebu.
Stoga ja bi bio prezadovoljan da bar linije poput 25, 26, 28 (27E), 37, 48, 49, 50, 53, 55, 59, 70, 71, 75, 78, 83, 89, 91, 302 i 405 (126 vozila) funkcionišu po 50/50 sistemu bez redukcije takta (solo takt, 50% zglobnih vozila). Često sam spominjao problem mešanih linija u slučaju poremećaja pod uslovom korekcije takta, međutim u slučaju ostavljanja solo takta uz dodavanje zglobnih vozila taj problem bio bi izbegnut. Solo vozila bi ostala preopterećena, međutim zglobna bi nudila komforniju alternativu (selektivna redukcija opterećenja).
Pre 15 godina na 53 privatni IK103 "gliseri" (Šarac>Veolia>Arriva) u špicu večito bili puni, van špica bez slobodnih sedišta. Za razliku njih Karaburmini IK201 uvek su bili dovoljno komotni za penjanje uz stepenice ili su imali slobodna sedišta (van špica). U gliserima se večito visilo kod vrata koja su neretko iskakala iz ležišta što kod zglobova nije bio slučaj osim na poslednjem polasku sa Zelenjaka koji sad obavlja 3257.
IK201 se vukao po putu posle ponoći al je zato ostavljao prazna stajališta. Sad 3257 ostavlja puna. Na Mostaru ne može ni da stane od taksista. Posle ista priča sa noćnim solo privatnikom. Ne znaš kako da se vratiš.
Vidi se da iako nekad nije bilo novca ipak je bilo makar malo mozga. I onda se kukalo kako su vozile krntije - zglobne krnitije. Sad svega ima samo mozga nema. Ima se novca za promenu kolor šeme uoči svake predizborne kampanje, njakanje oko kocki na Trgu i sl. a nema se novca za funkcionisanje linija koje se ukidaju, krate ili im se smanjuje kapacitet. Istovremeno se iznalazi novac za produžavanje privatnih linija i uvođenje novih radi dodvoravanja pogodnim glasačima.
Zabrinjavajuće je to što nema najave nabavke kraćih zglobnih autobusa sa pratećom osovinom radi mogućnosti pokrivanja linija 25 i 26, te održavanja zglobnih vozila u pogonu Kosmaj. IK201 očito nemaju zamenu, osim ukoliko Ikarbus ne ponudi neki IK217LE sa niskopodnom platformom u zoni četvrtih vrata, a na bazi IK201 iz 2006 (novi M.A.N motor, ZF Ecolife menjač, M.A.N umesti RABA osovina, klima, LED displeji, nove maske, vrata, sedišta).
I po navedenom scenariju neophodno bi bilo izvršiti rotaciju linija po pogonima i to: 25, 26, 49, 50, 55, 70, 302 i 405 Kosmaj sa 56 puller vozila (nabaviti 70 IK217LE, sve za Kosmaj), 28, 37 i 48 Karaburma sa 22 pušera, 53, 59, 71, 75, 89 i 91 Novi Beograd sa 33 pušera i 78 i 83 Zemun sa 15 pušera.
Znači tačno 130 IK218M + 70 IK217LE. Kakvih crnih 100 IK218M. Taj broj ma kako veliki bio posle toliko godina nemara izgleda mali. Oni bi samo smanjili prosečnu starost i donekle broj izostalih polazaka (ukoliko opet ne budu neki prototipovi). NIšta ne bi uticalo na smanjenje gužve.