Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Svesno ću napraviti mali OT. Da su BMC-ovi stigli u neko drugo vreme i bili žuti izgledali bio ovako :)

upload

Bio sam u Istanbulu pre nekoliko dana, tamo (pored ostalog) vozi isti model kao u Beogradu. Ali bukvalno su isti, uključujući čak i presvlake sedišta! Takođe sam se vozio Kobrama, koje takođe izgledaju identično onim koje ima nekoliko naših privatnika. Zanimljivo mi je bilo poređenje Beogradskih i Istanbulskihi vozača. Rekao bih da je tamo stil prilično oštar, autobusi nevereovatno ubrzavaju i usporavaju, odlično vuku na uzbrdicama (Istanbul je izuzetno brdovit) pa ipak ne mogu dakažem da se to negativno odražava na udobnost putnika, neprotiv. Nameće mi se zaključak da je sve do stila vožnje, tj. skoro pa sam ubeđen da je ključ odgovarajuća (kvalitetna) obuke vozača. Prosto je fascinantno koliko su ujednačeni, za razliku od šarenila kod nas.

Zglobnni autobusi u istanbulu su prilično retki (ako izuzmemo MetroBus), mahom voze u Azijskom delu i skoro svi koje sam video na "običnim" linijama su BredaMenarinibusi koji izgledaju bukvalno kao Ik-218 (jasno je da dele dizajn), zapravo često mi se dešavalo da pomislim šta će kog đavola Ikarbus tamo! :lol: Na žalost nemam slike niti sam se vozio.
 
Bio je nekad ikarbus tamo. Poslednja tura bila je u fazi završne montaže kad su nam uvedene sankcije, juna 1992. Posle ih je preuzeo GSP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671191#p671191:2sf5mg60 je napisao(la):
markobg » Pet Okt 18, 2019 10:04 pm[/url]":2sf5mg60]
Zglobnni autobusi u istanbulu su prilično retki (ako izuzmemo MetroBus), mahom voze u Azijskom delu i skoro svi koje sam video na "običnim" linijama su BredaMenarinibusi koji izgledaju bukvalno kao Ik-218 (jasno je da dele dizajn), zapravo često mi se dešavalo da pomislim šta će kog đavola Ikarbus tamo! :lol: Na žalost nemam slike niti sam se vozio.

Mišliš na ovaj model Turske proizvodnje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671055#p671055:1xic1mdo je napisao(la):
SBG » Pet Okt 18, 2019 11:55 am[/url]":1xic1mdo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671006#p671006:1xic1mdo je napisao(la):
Žika » 18 Окт 2019, 09:42[/url]":1xic1mdo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670925#p670925:1xic1mdo je napisao(la):
SBG » Čet Okt 17, 2019 10:14 pm[/url]":1xic1mdo]Да је лош, одавно би био на отпаду.

Da li si ikada vozio taj autobus ? Da li si popravljao taj autobus ?

Inače svi GSB-ovi su odavno na otpadu.
Нису сви на отпаду. Један још ради. Да ли сам икад возио и поправљао? Радо бих радио и једно и друго, јер нисам размажен као неки радници ГСП. Стари и нови Икарбуси не могу се поредити. ИК101, који је прешао 2 000 000 km и ИК112Н, који је отишао у расход после четири године. Ова прича се своди на то да о квалитету возила могу причати само возачи и мајстори.

Znači pričaš iz ugla posmatrača.

Vozio i jedne i druge i treće, popravljao jedne i druge i treće. Opet se svodi da su i prvi i drugi i treći teško sranje od autobusa. Poprilično loši za vozača a što se tiče mehanike i svega veoma nepouzdani. Inžinerski loše odrađeni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671198#p671198:14esjj28 je napisao(la):
branik » Pet Okt 18, 2019 9:35 pm[/url]":14esjj28]Bio je nekad ikarbus tamo. Poslednja tura bila je u fazi završne montaže kad su nam uvedene sankcije, juna 1992. Posle ih je preuzeo GSP.
Čuveni turčini.
Bili su bolji u odnosu na beogradske.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671180#p671180:14esjj28 je napisao(la):
branik » Pet Okt 18, 2019 7:59 pm[/url]":14esjj28]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670923#p670923:14esjj28 je napisao(la):
Žika » Čet Okt 17, 2019 11:12 pm[/url]":14esjj28]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670914#p670914:14esjj28 je napisao(la):
SBG » Čet Okt 17, 2019 9:49 pm[/url]":14esjj28]Да је ИК101 лош не би издржао двадесет три године него би га расходовали новог, као што је случај са ИК112Н.
IK1.. nije imao turbo motor, kasnije tek dobili automatike ali oni nikad nisu imali problema sa kuvanjem. Dovoljno jedno do dva kuvanja i motor je debelo načet, krivi se ili puca glava ko ništa. Eto laganog rashoda. Novije generacije su kuburile sa svim mogoućim i nemogućim problemima , jedino im nisu ispadali jastuci kao na IK1.. .
Nisam siguran da li ću sve oznake modela pogoditi. 101 je imao motor ispod poda. Prvi su bili sa Rabinim, a kasnije sa MAN motorima.
Vozio sam zglobne iz prve crvene ture. Prethodno su stizali beli, čini mi se od 1210. Ove crvene pamtim kao automatike i znam da su dizali t u prvoj. Majstor na Z. vencu je govorio da su svi takvi i da se vozi, ali nije hteo da potpiše listu kvara. Zato sam isključivao, jer nisam hteo da vozim sa 105C.
Kokiko se sećam, bilo je nekog dešavanja na relaciji Ik-Gsp, jer je posle 10-15k km to prestalo. A zašto ne znam.
Ali, to su bila poslednja vozila koja su pravljena polako, uz prototipove, dugotrajna ispitivanja u praksi...
Kasnije je bio sve veći pritisak, svaka sledeća narudžbina je bila novi model, skoro.

Prvi je stigao mislim 1247 sa Rabinim motorom i ručnim menjačem, radio je na 56 dužio ga je Dobrivoje. Imao je mislim reklamu Trgoauto, bio lepuškast sa tom reklamom. Sećam se kad sam prvi put seo u njega i spustio ga niz Mostar imao sam utisak da će da se prevrne koliko je naginjao. Odsekao sam se kao nikad u životu. A još ga usporio i prebacio u treću ?????
Moj je bio 1214 (jedan od tih prvih belih/mislim serija 1210-1215) koji je ubrzo dobio reklamu Panasonic/Techniks. Taj bus je imao gomilu problema i generalno bio loše urađen. Kasnije sam sa pokojnim Cukijem (Igor Cukavac) malo preuredio autobus, zamenili amortizere,sve ventile visine i spustili/abartovali autobus na oko 7-8 cm (ovi iz fabrike imali su i preko 15cm) između gume i gume blatobrana na vučnim točkovima. Bus se totalno drugačije ponašao u odnosu na ostale, bio daleko povozniji.
Zamenjeno sedište, izbačeno ono sra.nje od Poliestera i ubačeno staro okretno Agis Ptuj. E to se sedište moglo lepo podesiti imati lepu visinu i odaljiti. I lako se izlazilo. Dalje izbacili onu glupu plastiku bočno i tu stavili ručnu kao na starim kockicama. Izbačene 20-tice sa umutrašnjog gumom i namontirane sve nove tubeleske na 22.5.
Na redu je bila modifikacija grejanja, izvučene duvaljke kod nogu vozača i malo preuređena creva za duvanje ka šoferci. Vraćen tahograf i osposobljena motorna kočnica. Rezultat je bio da se sa malo truda i puno prljavih ruku može doterati vozilo da te ništa ne boli i ne izađeš pokrivljen posle smene.
I da 1214 je mogao i petom niz Mostar.

Ti prvi automatici su bili Raba sa RENK-ovim četvorobrzinskim menjačima, išli su lepo/ bili brzi ali odmah su imali i nerešive probleme sa kuvanjem. Rešenje kojim su pribegli je bilo da se ostavi samo prvi stepen kočenja retarderom ???? mada im ni to nije puno pomoglo i dalje su kuvali.
Pomenuti majstor Cukavac je jedini pokušavao da uradi modifikaciju na samom ventilatoru tako što je skidao stara peraja i stavljao veća. U početku je koristio aluminijumski lim sa poklopca osigurača starih kockica ali se kako brzo pokazalo da je taj lim mekan pa se snalazio sa drugim vrstama lima.
Desetak godina kasnije je meni tako modifikovao 103-ku, pored novog interkulera i hladnjaka stavio je i visko ventilator sa japanca. Rezultat je bio da je samo 488 radio sve krugove na 59 kada je u Beogradu 24.jula.2007. bilo 43,7 C. Svi su stali i privatnici i GSP.

I posle će neko da mi kaže kako je Ikarbus dobar, nije dobar ni kao kokošinjac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671006#p671006:2kt8ue5t je napisao(la):
Žika » 18 Окт 2019, 23:37[/url]":2kt8ue5t]
Znači pričaš iz ugla posmatrača.

Vozio i jedne i druge i treće, popravljao jedne i druge i treće. Opet se svodi da su i prvi i drugi i treći teško sr*** od autobusa. Poprilično loši za vozača a što se tiče mehanike i svega veoma nepouzdani. Inžinerski loše odrađeni.
IK101, који траје двадесет три године и IK112N, који после четири године иде у расход, не могу се поредити. IK112N и IK218N нису бољи модели од IK101. Кад причамо о одржавању, Mercedes Conecto (2003) тражи два пута више одржавања него IK111, IK161 и IK166.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671226#p671226:1wz3yhlb je napisao(la):
Žika » 19 Окт 2019, 00:14[/url]":1wz3yhlb]I posle će neko da mi kaže kako je Ikarbus dobar, nije dobar ni kao kokošinjac.
Неистина. Добри су неки модели Икарбуса. IK106 је добар. Погрешно је што се одустало од серијске производње, јер је се тај модел одлично показао. После тог модела Икарбус је почео да производи кршеве.
 
IK-106 je bio čudo za svoje vreme i uslove u kojima je nastao. Ikarbus je trebalo da se uhvati te potencijalne saradnje sa Mercedesom i da je ne pušta.
Istina, beše to u vreme neposredno posle Dejtona, dok je Sloba još bio klasifikovan kao ''faktor stabilnosti'', a svega dve godine kasnije preko noći postade ''diktator i ratni zločinac'' (ne branim ga, samo kažem kako je zapad promenio priču preko noći). Tako da bi bilo veliko pitanje kako bi se u tim uslovima održala proizvodnja. Ali sve u svemu, velika šteta što nije ušao u serijsku proizvodnju.


Nego, kad smo kod ovih modernih Ikarbusa - jel fabrika plaća nešto Bredi za korišćenje njenih dizajna? Znam da su u svetu komercijalnih vozila pravila oko dizajna i logoa malo labavija nego kod privatnih automobila, a često čak ima i razmene ideja i tehnologija (npr MAZ/MZKT i Iveco). Ali ipak, ovo je previše slično da bi prošlo bez nekog dogovora ili nadoknade?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671231#p671231:1vdk75le je napisao(la):
SBG » Pet Okt 18, 2019 11:43 pm[/url]":1vdk75le]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671006#p671006:1vdk75le je napisao(la):
Žika » 18 Окт 2019, 23:37[/url]":1vdk75le]
Znači pričaš iz ugla posmatrača.

Vozio i jedne i druge i treće, popravljao jedne i druge i treće. Opet se svodi da su i prvi i drugi i treći teško sr*** od autobusa. Poprilično loši za vozača a što se tiče mehanike i svega veoma nepouzdani. Inžinerski loše odrađeni.
IK101, који траје двадесет три године и IK112N, који после четири године иде у расход, не могу се поредити. IK112N и IK218N нису бољи модели од IK101. Кад причамо о одржавању, Mercedes Conecto (2003) тражи два пута више одржавања него IK111, IK161 и IK166.

Na osnovu čega to zaključuješ za Conecta ?
IK112/218 jesu kanturine ali opet je tom motoru/menjaču došao glave rashladni sistem.
 
На основу тога што је већина Conecto (2003) у лошем стању. Многим је мотор на издисају. Ти аутобуси траже редовно одржавање. Conecto (2005) су одлични аутобуси, јер сем прегорелих ауспуха немају проблема.
 
155, 159 i 168 su totalno mrtvi autobusi, a i većina Conecta su na izdisaju

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
IK101, који траје двадесет три године и IK112N, који после четири године иде у расход, не могу се поредити.
Океј, разумљиво ми је да гајите већу симпатију према старијим возилима, поштујем. Али, да ли знате зашто је Н серија тако брзо пропала, шта је права истина? Зато што је ГСП неспособан, али буквално неспособан да се прилагоди новим технологијама. Нема шта нису урнисали, ма они би и каменчић покварили! А од нових технологија, хтели, не хтели, не можемо и не смемо побећи. Не треба све посматрати искључиво са негативног аспекта!!! Да је тако, као што рекох, трамваје би и данас вукли коњи, а возове парне локомотиве. Кад се мало дубље загребе у материју, заправо, више негативних ствари крије се у застарелој техници, него у новој, изузев трамваја, тролејбуса и возова. А то су: велико загађење, несносна бука, недостатак клима уређаја (добро, и старим трамвајима и тролама фали клима, али у њима је нешто свежије зато што раде на струју), огаван дизајн, огромна неудобност (дрвена седишта). Кад већ споменух неудобност, то се поготово осећа кад га неко мало нагази, па хоће камен из бубрега да ти избије.
 
Ovde se često autobusi posmatraju spolja, na osnovu izgleda i materijala pri završnoj obradi.
Žika ih odlično poznaje iznutra i pomogao mi je da složim neke činjenice u glavi, posle više od 20 godina.
Vozač nije vozio taj autobus, već ga je lovio po putu. Koliko je u GSP bilo vozača kojima je sa IK i počinjala i završavala se predatava autobusa? Takvima je posle tokom sankcija raspadnutih 110/160, dolazak tih novih bio civilizacijski skok. A šta je zapravo mogla da napravi industrija koja nije imala vremena da se oporavi od raspada zemlje i ostanka bez tradicionalnih dobavljača i izolacije, odlaskom kadrova... ?
Upravo to što je Žika rekao: Sr***!
Ali, trebalo je da se političari slikaju sa novim modelima i ubede narod da mu je lepo. U pm!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671269#p671269:7eusln2s je napisao(la):
branik » Sub Okt 19, 2019 8:05 am[/url]":7eusln2s]Ovde se često autobusi posmatraju spolja, na osnovu izgleda i materijala pri završnoj obradi.
Žika ih odlično poznaje iznutra i pomogao mi je da složim neke činjenice u glavi, posle više od 20 godina.
Vozač nije vozio taj autobus, već ga je lovio po putu. Koliko je u GSP bilo vozača kojima je sa IK i počinjala i završavala se predatava autobusa? Takvima je posle tokom sankcija raspadnutih 110/160, dolazak tih novih bio civilizacijski skok. A šta je zapravo mogla da napravi industrija koja nije imala vremena da se oporavi od raspada zemlje i ostanka bez tradicionalnih dobavljača i izolacije, odlaskom kadrova... ?
Upravo to što je Žika rekao: Sr***!
Ali, trebalo je da se političari slikaju sa novim modelima i ubede narod da mu je lepo. U pm!


Baš je tako i bilo. Čovek je imao žive muke da drži bus između traka. Sigurno se sećaš i nemirne prikolice na 161 koju nema šanse da umiriš dok ne usporiš autobus. Starije kolege se sećaju tih muka. Bezbroj pucanja jastuka. Uključi brisače on ne može da druka vazduh pa stojiš na svakoj stanici kako bi digao pritisak preko 6 atm.
Loše kočnice, loši ključevi zbog kojih se kočnice rašteluju.
Ispadanje stakala zbog karoserije koja se uvija kao kifla. Ne znam ni jedan autobus da mu se kederi šrafe u karoseriju???? Upravo zbog loše konstrukcije. Pored loših trapova i to je jedan od razloga nemogućnosti pravolinijskog kretanja. Svako ulegnuće na kolovozu izaziva naginjanje busa ali samo kod Ikarbusa moraš da radiš korekcije na volanu. To nigde nisam video. Isto je i sa niskopodnim.
Svi busevi koje sam vozio i koje vozim drže pravac, ovi iz domaći pa to kao da muzeš????
Položaj za volanom, znači sediš pogrbljen, sve ti je van dohvata ruke, desni retrovizor ne vidiš od kabine, vrata kad otvaraš pomeriš se napred a onda ne vidiš dobro na unutrašnjem retrovizoru šta se dešava u busu, brisače loviš kroz volan. Grejanje kad uključiš u kombinaciji sa brisačima kao da si u mašinskoj hali, buka nepodnošljiva. Uz to promaja bije kroz haubu da si posle smene reumatičar.
Jedina prednost što mora da se nešto pokvari i da se čovek malo odmori.
 
3202 je pre mesec dana bio uključen na 307 oko 10 sati i već oko 17 sati sam ga video u kvaru na okretnici 307, pa ga je zamenio 498

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Dobro ljudi. Sta god da je kod nas u GSP-u to ne valja. Glupo je da se ovaj forum pretvori u ocrnjivanje starih i novih autobusa,jer bi onda trebalo da se ovoj temi promeni ime. Bukvalno je ispljuvan svaki model autobusa. Nazalost nasa drzava i standardi su takvi kakvi su i s tim moramo da se pomirimo. Ja se iskreno radujem dolasku novih autobusa iako znamo svi da su daleko od kvalitetnih,ali ko voli autobuse,nije mu bitno dali je sve pod konac ili nije. Realno da su nam svi autobusi u savrsenom stanju i da se ne razlikuju bukvalno kao kad su novi,ova tema nebi ni postojala,jer bi bila dosadna. Ne zivimo u Svajcarskoj, ovako kako je je realnost
 
Pa ne bih rekao da je svaki model ispljuvan. Po ovome što pratim već duže vreme, većina članova se slaže da su Solarisi, Konektosi, MANovi, Neobusi i verovatno sam zaboravio nekog... primeri dobrih nabavki odnosno pouzdanih mašina što se tiče ove dve decenije rada GSPa. Uz pojedine Ikarbusove modele, ako malo rastegnemo kriterijume, iz više razloga.

Da, svi mi ovde volimo autobuse. Ali volimo i da se vozimo u pouzdanim i dobrim mašinama, a ne u eksperimentalnim frankenštajnima. Pogotovu imajući u vidu da je sve to plaćeno, između ostalog, i od naših para kao poreskih obveznika. Mene lično u celoj priči iritira bandoglavost Grada i GSPa. Prvo, to što im je standardizacija i dalje stran pojam u 2019. godini, te na već dovoljno šarenolik vozni park uzimaju nove modele vozila od dalekih proizvođača umesto da se drže onoga što se u praksi pokazalo, i dokazalo, kao pouzdan i isplativ proizvod. I drugo, što uvek nastupaju sa buvljačkim mentalitetom ''jel ima nešto još jeftinije?'' Što im se, tačnije - što se NAMA, putnicima i poreskim obveznicima, posle vrati kao bumerang, kad krenu da se nižu troškovi za popravke i držanje u životu tih jeftinijih modela.

BMC su ekstreman, ali savršen primer toga. Umesto da su se držali proverenih Solaris, MANova ili Mečki, kupiše neke turke koji, ma koliko gotivno izgledaju, se ispostaviše kao falične i opasne mašine. I onda povlači ih saobraćaja prvi put. Pa vraćaj. Pa kad se desio drugi udes, povlači opet. Pa kontaktiraj proizvođača, pa testiraj, pa ovo pa ono... A sve to zbog čega? Pa samo da bi politič(m)ari mogli da se busaju kako su umesto 20 kupili ''čak'' 30 autobusa. Nema veze što će ih nadživeti Japanci i čak i Ikari s ranih 2000ih, nema veze što nema ni ko da im vozi tih 30 vozila... bitno je da oni mogu da izađu na televizor i pohvale se kako su nabavili toliko i toliko, prvi put u istoriji™, sa bratskom i bliskom nam zemljom Turskom/Kinom, bla bla bla... A ono sve promašaj do promašaja. I nikakva pouka se ne izvlači iz toga, nego se tera još dalje u glupost. E to je ono zbog čega ljudi negoduju.

Ne očekuje niko ovde Švajcarsku u Beogradu. Ali ne moramo ni da budemo test poligon za svetski otpad i da se vozimo u raz**banim deformisanim Ikarima iz vremena Jugoslavije sa svojim Pjongjang-karoserijama zato što se čeka da BMCovi prođu pregled, da kinezi isporuče Hajgere, trte mrte... samo zato što su vlast i takozvane institucije više puta bile toliko tupave da su mislile da su, parafraziram poslovicu - dovoljno bogate da kupuju najjeftinije.
 
O tome se i priča, o kvalitetnom vozilu. Vozilo koje će moći da radi dugi niz godina bez potrebe za remontom karoserije na svake 4-5 godine. Vozila koja nude komfor putnicima ali i vozaču.
 
Žiko, baš sve to što si naveo je tako, ali nisam hteo da dužim moje ionako dugačke postove.
Vozio sam trolejbus ziu i tvrdim da je bio konstrukcijski čvršći i upravljiviji od ikarbusa svog doba.
Nevolja je što se ovde o vozilimma sudi na osnovu eksploatacije u gs Beograda. Tu nema održavanja! To je klanica za vozila i po uslovima rada na ulici i po odnosu velikog dela vozača i održavanja. Pa gde još vozila rade i po 20h? Nedomaćinski!
Išlo je dok su bila u upotrebi jednostavna vozila koja su trpela štap i kanap. Kako su počela da dolaze softisticiranija vozila srušilo se. Slažemo se da je solaris odličan, ali ih je mnogo van stroja. Imaš ili nemaš deo, drugačije ne može.
Populizam je pravac u politici koji uništava sve čega se dohvati. Kupuješ novo, blještavo, da narod vidi. Zato treba kvantitet, na uštrb kvaliteta.
Šta je bila priča sa LE u IK, nego populizam. Ova kineska priča je isto to. Šta nas briga što nam trebaju zglobni, kupujemo solo, više ih je. Najveća kupovina u istoriji!
Za svakog proizvođača GSP je veliki kupac i sigurno bi se mogao dobiti autobus na probu. Moglo bi i da se kupi nekoliko, da se prate godinu dana, pa tek da se ulazi u kupovine u stotinama. Dok je bilo tako, vozila su bila mnogo bolja. Ali, za tako nešto, trebaju stručni ljudi u firmi, ljudi koji se neće plašiti da brane svoj stručni stav.
Posle početnih promašaja i bolnih otrržnjenja, sredinom pedesetih komunisti su počeli da slušaju i cene struku i znanje. Zato tada i kasnije nastaje gomila infrastrukturnih giganata koji su i danas grandiozni. Kasnije su oni nalazili način da to upakuju u tu političku oblandu i koriste u svoje potrebe.
E, to nam nedostaje - stručni ljudi sa petljom i političari sa vizijom dužom od drugog mandata.
Bez toga, Gsp ne može napred, a ni celo naše društvo.
Ni jedan autobus nije dovoljno dobar u firmi u kojoj bi i ćuskiju pokvarili!
 
#882 Japanac na 31. Jedva se popeo uz Ustaničku. Vrata glave (iza zgloba). Sedišta urnisana. Pitanje je da li bi ovaj mogli da srede kao 1312.
0cb961052c9144dfa47defbb3721cfd1.jpg
a8b850efa829250bc1254f9a91035771.jpg
8691d66fa9ae66c099891f24bf01c5e4.jpg
3ad33b90893b1d2b14077e6b2efde1cf.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671412#p671412:3ecu21ij je napisao(la):
Daxara » Sub Okt 19, 2019 4:06 pm[/url]":3ecu21ij]#882 Japanac na 31. Jedva se popeo uz Ustaničku. Vrata glave (iza zgloba). Sedišta urnisana. Pitanje je da li bi ovaj mogli da srede kao 1312.
0cb961052c9144dfa47defbb3721cfd1.jpg
a8b850efa829250bc1254f9a91035771.jpg
8691d66fa9ae66c099891f24bf01c5e4.jpg
3ad33b90893b1d2b14077e6b2efde1cf.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk

1312 je isto bio ovakav, a koji su sve Solarisi često na 31 i da li su žuti ili crveni?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671245#p671245:55kfv2d0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 19, 2019 1:39 am[/url]":55kfv2d0]IK-106 je bio čudo za svoje vreme i uslove u kojima je nastao. Ikarbus je trebalo da se uhvati te potencijalne saradnje sa Mercedesom i da je ne pušta.
Istina, beše to u vreme neposredno posle Dejtona, dok je Sloba još bio klasifikovan kao ''faktor stabilnosti'', a svega dve godine kasnije preko noći postade ''diktator i ratni zločinac'' (ne branim ga, samo kažem kako je zapad promenio priču preko noći). Tako da bi bilo veliko pitanje kako bi se u tim uslovima održala proizvodnja. Ali sve u svemu, velika šteta što nije ušao u serijsku proizvodnju.


Nego, kad smo kod ovih modernih Ikarbusa - jel fabrika plaća nešto Bredi za korišćenje njenih dizajna? Znam da su u svetu komercijalnih vozila pravila oko dizajna i logoa malo labavija nego kod privatnih automobila, a često čak ima i razmene ideja i tehnologija (npr MAZ/MZKT i Iveco). Ali ipak, ovo je previše slično da bi prošlo bez nekog dogovora ili nadoknade?

IK106 bi verovatno i ušao u serijsku proizvodnju da je bilo dovoljno zainteresovanih. No, cena je bila glavni problem pretpostavljam, a i sveopšte stanje u državi kao što si i sam rekao. Što jeftinije i što jednostavnije, to se onda tražilo i to ne samo u GSP-u.

Razmena između Brede i Ikarbusa je bila unapred dogovorena. Ikarbus je dao kompletnu tehničku dokumentaciju, a Breda samo dizajn, tako da su ti autobusi u korenu pre Ikarbusi nego Breda :) Ne znam dal je Breda u ponudi uopšte i imala potpuno niskopodan zglobni autobus do tada. Naravno, iz te saradnje je trebalo biti i izvoznog posla za Ikarbus. Nažalost, izvoz se sveo na tek nekoliko autobusa. No, i ti Ikarbusi su nastali iz prototipova urađenih na VOLVO šasijama sa HESS karoserijama, koji su u delovima stigli u Ikarbus.

Kad si pomenuo već i BMC u drugom postu, slažem se da su kupljeni na slepo i to još sa lagera. Avaj, kad se nabavke vozila ne planiraju unapred, već se očekuje da renomirani proizvođači sastave po 200 vozila za pola godine, dolazimo u situaciju da kupujemo vozila ili sa lagera, ili od nekog proizvođača poput Higera, koji štancuje na hiljade vozila zahvaljući svojim pozamašnim kapacitetima, koji su, opet, posledica ogromnog i neiscrpnog matičnog tržišta. Da su i pokušali nabavku autobusa od Solarisa, na njih bi čekali oko dve godine verovatno, a mislim da i MAN i Mercedes imaju već dosta porudžbina za duži vremenski period. IVECO bi možda i mogao isporučiti vozila u nešto kraćem roku. Ali, čak i kad bi imali dovoljno vremena, teško da bi naši vlastodršci zavukli ruku dublje u džep, ne bi li kupili kvalitetnija vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671478#p671478:2pobo10c je napisao(la):
Kesha » Sub Okt 19, 2019 7:18 pm[/url]":2pobo10c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671245#p671245:2pobo10c je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 19, 2019 1:39 am[/url]":2pobo10c]IK-106 je bio čudo za svoje vreme i uslove u kojima je nastao. Ikarbus je trebalo da se uhvati te potencijalne saradnje sa Mercedesom i da je ne pušta.
Istina, beše to u vreme neposredno posle Dejtona, dok je Sloba još bio klasifikovan kao ''faktor stabilnosti'', a svega dve godine kasnije preko noći postade ''diktator i ratni zločinac'' (ne branim ga, samo kažem kako je zapad promenio priču preko noći). Tako da bi bilo veliko pitanje kako bi se u tim uslovima održala proizvodnja. Ali sve u svemu, velika šteta što nije ušao u serijsku proizvodnju.


Nego, kad smo kod ovih modernih Ikarbusa - jel fabrika plaća nešto Bredi za korišćenje njenih dizajna? Znam da su u svetu komercijalnih vozila pravila oko dizajna i logoa malo labavija nego kod privatnih automobila, a često čak ima i razmene ideja i tehnologija (npr MAZ/MZKT i Iveco). Ali ipak, ovo je previše slično da bi prošlo bez nekog dogovora ili nadoknade?

IK106 bi verovatno i ušao u serijsku proizvodnju da je bilo dovoljno zainteresovanih. No, cena je bila glavni problem pretpostavljam, a i sveopšte stanje u državi kao što si i sam rekao. Što jeftinije i što jednostavnije, to se onda tražilo i to ne samo u GSP-u.

Razmena između Brede i Ikarbusa je bila unapred dogovorena. Ikarbus je dao kompletnu tehničku dokumentaciju, a Breda samo dizajn, tako da su ti autobusi u korenu pre Ikarbusi nego Breda :) Ne znam dal je Breda u ponudi uopšte i imala potpuno niskopodan zglobni autobus do tada. Naravno, iz te saradnje je trebalo biti i izvoznog posla za Ikarbus. Nažalost, izvoz se sveo na tek nekoliko autobusa. No, i ti Ikarbusi su nastali iz prototipova urađenih na VOLVO šasijama sa HESS karoserijama, koji su u delovima stigli u Ikarbus.

Kad si pomenuo već i BMC u drugom postu, slažem se da su kupljeni na slepo i to još sa lagera. Avaj, kad se nabavke vozila ne planiraju unapred, već se očekuje da renomirani proizvođači sastave po 200 vozila za pola godine, dolazimo u situaciju da kupujemo vozila ili sa lagera, ili od nekog proizvođača poput Higera, koji štancuje na hiljade vozila zahvaljući svojim pozamašnim kapacitetima, koji su, opet, posledica ogromnog i neiscrpnog matičnog tržišta. Da su i pokušali nabavku autobusa od Solarisa, na njih bi čekali oko dve godine verovatno, a mislim da i MAN i Mercedes imaju već dosta porudžbina za duži vremenski period. IVECO bi možda i mogao isporučiti vozila u nešto kraćem roku. Ali, čak i kad bi imali dovoljno vremena, teško da bi naši vlastodršci zavukli ruku dublje u džep, ne bi li kupili kvalitetnija vozila.
Zar niko ne želi da obraća pažnju na moja pitanja :x
 
Vrh