Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Nema od toga ništa naravno. To je izvodljivo jedino u pogonu Kosmaj, jer nemaju nova zglob na vozila

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Juče sam imao prvi put da se vozim 24-kom od konverzije u minibus. Ujedno je to bila i prva vižnja Sprinterom City 35. Iznenadio sam se koliko je udoban. Solaris oseća svaku neravninu a ovaj mali kombi sa malim točkovima ne propada toliko niti lupa kao IK107 "kontejnerTM". U zoni vrata je niskopodan a sedišta su podignuta za dva niska stepenika (Low Entry), ima visoka tapacirana sedišta (regionalna kao u bilo kojoj prigradskoj Setri), 10 fiksnih i 4 rasklopiva kao i široka izbačajna okretna vrata. Sedišta su čista i imaju debeo tapacirung (nisu kao ona u SL283/SG313) i to su ujedno i prva vozila sa takvim tipom vrata još od NL202. Usled male širine primetno je lateralno ljuljanje, međutim longitudinalno ne skače kao IK107 zbog kratkih prepusta, te motora napred (niži mu je prednji deo upravo zato što je "front heavy"). Začuđujuće blago ubrzava tako da se za šipku moraš držati samo zbog lateralnog pomeranja, drugim rečima ne možeš "odleteti" na kraj vozila. Kao što već rekon zbog motora postavljenog napred zona vrata je niža pa je pristup lak. Vozilo je izuzetno lako za manevrisanje u skučenom prostoru.

S obzirom na lepljene trake po ivicama vrata rekao bih da je polovan Francuz.

Izgleda kao ovaj iz Berlina. Fiksna sedišta su ovakva, samo plava (drugi dezen, nije berlinski) a rasklopivih osim jednog iza vrata ima još 3 postavljena uz zid naspram vrata u zoni prostora za kolica.

Juče su začudo Solarisi jurcali, bez obzira na pogon (čak i Karaburmini i uz Ustaničku). 3004 na 56, 3111 na 23 i 3181 na 31. Samo je 3077 išao normalnije. 3111 je lakše ubrzavao ali jače kočio sve do Ade jer preko vijadukta nije smeo brzo zbog loših dilatacionih spojnica na istom (odoše i bubrezi i kičma skupa, a kamoli vešanje na vozilu). Posle dade gas u Kirovljevoj. Onaj prvi 3004 vozio normalno do Ade gde se zaglavio, posle leteo od Mola do Zelenjaka.
 
Meni redovno bubrezi ispadnu kad se vozim u 66 ili 505l

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Ja bi njih sve povukao i stavio stare buseve iz Kosmaja dok se ne vrate. Temse su sredili i za sad je prošlo mesec dana i ni jedan incident sa njima se nije desio.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664920#p664920:3olz7sd1 je napisao(la):
Vinča307 » 29 Sep 2019 03:10 pm[/url]":3olz7sd1]Meni redovno bubrezi ispadnu kad se vozim u 66 ili 505l

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока

To je zato što se ne voziš Sprinterom City nego modifikovanim Sprinter Transferom (furgonom). :D

Razlika je kao između taljiga i fijakera.

Postoje dve verzije - visokopodni furgon sa tvrdim vešanjem brendiran kao Transfer i putnički low entry minibus sa mekim brendiran kao City. Furgon je ustvari standardni putnički, samo što nije namenjen javnom prevozu. Oni su jeftiniji tako da koliko para toliko i muzike. Modeli na E linijama sa jednokrilnim vratima, kao i većina "frankenštajna" s dvokrilnim iza ručnih s desne strane su isti kao i teretna vozila s tim da imaju modifikovana vrata, jednokrilna pomerena napred ili dvokrilna iza ručnih kokretnih na mestu uobičajenih ručnih kliznih. Modifikacije rade razni privatnici, čak i kod nas. Oni mogu imati jači motor i manuelni menjač uz tvrdo vešanje (ništa ne piše na Mercedesovom sajtu ali očito da nije isto vešanje u pitanju, kao da su gibnjevi) pa cimaju, bacaju se i propadaju i na najmanjim neravninama kao blesavi. Kada izađeš osećaš se kao da si izašao iz veš mešine posle centrifuge. Vrti ti se u glavi i ne znaš gde se nalaziš. :laugh:

City verzije su očito skroz drugačije, ne samo po niskom ulazu. Za razliku od budževina (frankenštajna) široka dvokrilna vrata su pomerena napred te zbog zakošenog vetrobrana imaju zasečeno prvo krilo. Osim standardne kutije za displej najlakše se prepoznaju po takvim vratima. Transferi ne moraju imati displej ili se prilikom modifikacije naknadno ugrađuju.

Iskreno mislio sam da je vešanje potpuno isto, međutim grdno sam se prevario. Razlika je kao nebo i zemlja.

Bazni furgon:

https://content.homenetiol.com/2000292/ ... 3e36ca.jpg

Putnička verzija na istoj furgon šasiji u baznoj varijanti sa ručnim kliznim vratima iza okretnih:

https://d14995cf3e9acbf11523-962a650643 ... 0959c2.jpg

Ista šasija bez kliznih vrata sa jednokrilnim izbačajnim pomerenim napred:

https://www.ebranicevo.com/uploads/imag ... rssss2.jpg

Opet visokopodna furgon šasija s tim da su ugrađena široka vrata umesto kliznih, iza obrtnih ručnih:

https://www.bhbus.ba/forum/index.php?to ... 92#msg1592

Sve ove verzije su sa tvrdim vešanjem i visokim podom, osim Mercedes "in house" low entrz verzija brendiranih kao City:

https://docplayer.net/docs-images/41/33 ... page_2.jpg
 
Teretni kombiji imaju dvostruke gibnjeve, gde na drugi seda tek pri većem opterećenju. Problem je kad je opterećen negde između, pa na poprečnim neravninama poput kanala preko puta, u isto vreme udari i sedne na drugi gibanj. To putnik doživi kao krcalicu za kamen u bubrezima. Najgore je onima što su u zoni druge osovine i zadnjem prepustu.
Ne znam kije motore imaju. Verzije sa v6 imaju kompresore i jastuke nazad, ali ako su u startu pravljeni kao putnički. Kod nas su jako retki, jer su i kao polovni skupi. I dalje su najjeftinije prerade.
 
27 је ладовина недељом увече стварно никад брже нисам стигао од Миријева до центра...

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664965#p664965:p0umxyrs je napisao(la):
ПЕТАР » 29 Sep 2019 06:00 pm[/url]":p0umxyrs]Тај Мерцедес је неупоредив с Мерцедесом O405 који је некад возио на 24.

Naravno da nije, ipak je O405 ne samo autobus već i vozilo iz doba kada su se proizvodila kvalitetne, izdržljive mašine sa relativno pristupačnom cenom. Sad te i za đubre odere.

Nego kad smo već kod dvovratnog O405 na slaboj liniji prosto je neverovatno da pored tolikog broja slabijih linija oni umesto da naruče IK112M u modifikovanoj NL202 konfiguraciji (šasija A21, dvoja izbačajna vrata, druga odmah ispred pogonske osovine, slobodan prostor ispred a sedišta duž celog vozila sa desne strane) masovno nabavljaju onolike turske i kineske trovrataše. Neverovatno koliko se bahate.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664966#p664966:p0umxyrs je napisao(la):
branik » 29 Sep 2019 06:11 pm[/url]":p0umxyrs]Teretni kombiji imaju dvostruke gibnjeve, gde na drugi seda tek pri većem opterećenju. Problem je kad je opterećen negde između, pa na poprečnim neravninama poput kanala preko puta, u isto vreme udari i sedne na drugi gibanj. To putnik doživi kao krcalicu za kamen u bubrezima. Najgore je onima što su u zoni druge osovine i zadnjem prepustu.
Ne znam kije motore imaju. Verzije sa v6 imaju kompresore i jastuke nazad, ali ako su u startu pravljeni kao putnički. Kod nas su jako retki, jer su i kao polovni skupi. I dalje su najjeftinije prerade.

Tačno, ljudi se prevare. Spolja svi izgledaju da su na istoj bazi, međutim mehanički se razlikuju što za posledicu ima osetnu razliku u udobnosti vožnje.
 
Турских делова за прераду има на претек, а возило се помоћу њих претвори у врло атрактивно. Само атрактивно.
Неки су за туристичке покушали да скидају помоћни гибањ да би те ударе избегли, што по носивисти путничког може, али онда, када се натовари, посебно пртљагом позади, почиње да глисира - пропиње се.
Огромна је разлика оригинала и прераде, али и у цени.
Имају ли ти сити имају платформу за стајање позади?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664997#p664997:pyakk9qr je napisao(la):
Express » 29 Sep 2019 21:20[/url]":pyakk9qr]

Naravno da nije, ipak je O405 ne samo autobus već i vozilo iz doba kada su se proizvodila kvalitetne, izdržljive mašine sa relativno pristupačnom cenom. Sad te i za đubre odere.

Nego kad smo već kod dvovratnog O405 na slaboj liniji prosto je neverovatno da pored tolikog broja slabijih linija oni umesto da naruče IK112M u modifikovanoj NL202 konfiguraciji (šasija A21, dvoja izbačajna vrata, druga odmah ispred pogonske osovine, slobodan prostor ispred a sedišta duž celog vozila sa desne strane) masovno nabavljaju onolike turske i kineske trovrataše. Neverovatno koliko se bahate.
Шта очекивати кад се новац троши у друге сврхе? Домаће фирме се затварају, а превозници су жртве трошних страних производа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665004#p665004:2jy028ks je napisao(la):
branik » 29 Sep 2019 08:38 pm[/url]":2jy028ks]Турских делова за прераду има на претек, а возило се помоћу њих претвори у врло атрактивно. Само атрактивно.
Неки су за туристичке покушали да скидају помоћни гибањ да би те ударе избегли, што по носивисти путничког може, али онда, када се натовари, посебно пртљагом позади, почиње да глисира - пропиње се.
Огромна је разлика оригинала и прераде, али и у цени.
Имају ли ти сити имају платформу за стајање позади?

Samo 77 ali on je već midi:

https://autoline.info/-/sale/passenger- ... 5355873900

Skup je sačuvaj bože i kao polovnjak. Pitam se da li bi neki IK109 sličan Alpinu/Urbinu 8.6 mogao finansijski biti pristupačniji?

Pojedine linije pogodne su za midi vozila u normalnoj konfiguraciji sa velikim točkovima i nešto užom i nižom karoserijom (2,35 sa 2,m naspram standardne 2,55 sa 2,8-2,9m). To bi recimo bile 32E, 36, 38, 38A, 44, 54, 57, 76, 87 (osim vikendom) i sl. uz duplo češći takt.

Koliko mi se čini Daily ima niskopodnu platformu pozadi (Kapena Urby) samo što mislim da je u pitanju standardno tvrdo vešanje i veći klirens na zadnjem prepustu. Kapena ima široka vrata nazad a uska napred. Sprinteri sa niskim podom i širokim vratima napred imaju niže ulazište od stajališta.

Inače Sprinter bilo kakav liči na nešto što se ne može reći za Urby koji je samo bleda kopija Cacciamali-ja C65.

Tecnobus Gulliver kao primer mikrobusa:

https://www.tecnobus.it/index.php/en/

Gulliver je kao stvoren za pešačke, polušešačke zone ili jednostavno za fidere sa najmanjom patronažom kao i najkraće linije sa čestim taktom. Ono "nazovi putničko" vozilo što trenutno vozi na vrabac liniji nosi i kovčege po sahranama (video svojim očima).

Konceptualno gledano tako nešto je trebalo pustiti na nekoliko E Vrabac cirkulatora (uključujući i Zemun Donji Grad do Gardoša) a ostale kombije zameniti (i većom) dizel verzijom uz brend Vrabac (bez E) ili Skočimiš. Interesantno bi bilo da Ikarbus napravi neki mikrobus. Gulliver je bio zanimljiv zbog izbačajnih četvorokrilnih vrata. Sad vidim da najnovija verzija ima izbačajna dvokrilna vrata i masku od Hispano Habita.
 
Linija 27 kod Generala Aračića
3d9e74688549e46a8f4bf516478c326a.jpg


Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665153#p665153:3052sow0 je napisao(la):
Vinča307 » 30 Sep 2019 13:51[/url]":3052sow0]Linija 27 kod Generala Aračića
3d9e74688549e46a8f4bf516478c326a.jpg


Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Шта раде ови из одржавања? Аутобус им изгледа две деценије старији него што јесте.
 
Pa to ti je Karaburma, ništa čudno. Autobus lupa pri svakoj rupi gore nego N serija

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
#3316 na 72 u subotu...

Eg8Xr7C.jpg


Konacno i ja lepo da uhvatim displej na BMC :D
 
Eto,stiže i oktobar i gradska vlast je ispunila još jedno svoje obećanje,svi kineski autobusi su stigli i u saobraćaju su.....ups,ili možda nisu :?
 
Ovo je stvarno sramotno, nemam reči

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
777 и 888 су у Цезару, још увек су цели.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Оно што ви зовете ИНОС а везе нема с тим. ЦЕЗАР је скраћеница од Центра за рециклажу. Налази се близу Лоле у Железнику у улици Томе Буше 2.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Vrh