Истина, мада су ФАП у последњих 20 година сви израдили. Прво бомбардовање са санкцијама које су уследиле око њега, па је пропала идеја да се купи од Штајера линија за производњу мотора која би била у Београду, након смене власти нову гарнитуру та прича није интересовала па је линија за моторе отишла у старо гвожђе. Друго, ФАП је отписао велике дугове државе према фабрици 2000их, пошто је током 90их испоручена лепа цифра возила за државне фирме. Затим негде 2006/2007/2008. ФАП није прошао на неколико великих послова због везе увозничког лобија и власти, ту су пре свега набавка ватрогасни возила за МУП када је министар Јочић одлучио да се набаве Мерцедесова возила и то без тендера, затим набавке комуналних предузећа у Београду, где се набављају Мерцедесова возила за смећаре чистоће, кипере БГ пута и специјализована возила водовода, касније су набављани МАН кипери и смећари. Ту је и велико одуговлачење са новим камионима за војску иако је војска имала велике потребе још крајем две хиљадитих, тек 2011. креће серијска производња новог типа, и то у малим серијама што се одразило на квалитет (рђање кабине након три године). Слични проблеми су виђени и на мањим серијама камиона прављених за комунална предузећа по Србији у периоду 2006-2012. У причу можемо додати и ГСП који није хтео да набави последње моделе ФАПових аутобуса који су били први нископодни произведени у Србији, због фаворизовања Икарбуса. На крају долазе Вучићеве празне приче о СИСУ и финцима, који су покупили лепу документацију из ФАПа, а од сарадње није било ништа. И сад опет, последњих пет година имамо брдо примера да се због увозничког лобија занемарује ова фабрика где би могла да се упосли, набављају се ДАФ комунална возила за чистоћу, још МАН кипера за БГ пут, ватрогасци набављају МАНове и МАЗове камионе. Чак и војска за коју су развијени нови модели 4х4, 6х6 и 8х8 у последњих 10 година набавља МАН цистерне, тегљаче и ватрогасна возила из увоза. Наравно, до Вучића, фабрика је одржавана као и већина у Србији зарад куповине социјалног мира али без неког озбиљног развоја, модернизацији нити пласмана на тржишту, а било је потенцијала. Дизајн је остао на нивоу 80'их и Мерцедесове лиценце за НГ серију, са модернијим моторима што је избацило ФАП из приче комерцијалних возила за шпедицију. Данас је фабрика сведена на војну радионицу, али изгледа је дугорочно у плану да се угаси а линија војних камиона преда фирми која је миљеник власти - Србоауту који је добио ексклузиву на ремонт ФАПова и ТАМова из возног парка војске иако је ФАП сам могао то боље да уради али по реалној цени. Извините на мало дужем посту.