Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
SplashBrotherBG":1z2rgfpv je napisao(la):
Sta je sa 3206?
Nema ga vec nekoliko dana na 83!
Možda neki kvar, 3251 na 307 ne radi već više od mesec ipo dana zbog nekog nepoznatog kvara

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
64 je bio prekjuče na 83.
Kada on zakoči imaš osećaj kao da će da ti eksplodiraju uši koliko to škripi!
 
Valjda ćemo preživeti još oko 2 meseca dok ne dođu Kinezi, ali nema veze nek i kasne, samo da ne budu tempirane bombe kao Bmc i Temse

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
То Кешо нећеш дочекати. Ја терам своје.

Лепо, стајале су са све моторима и мењачима две године у да кажем магацину и само су чекали да их нека бу**** купи. И ето шта се десило, намонтираше задња врата толико добро да могу некоме да сломе руку или ногу. Али то теби и вама из приграЦких (намерно) насеља не смета. Битно је да је у питању спејс шатл.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
U pravu si Đole, bolje i da nema zadnja vrata i da vozi na manje opterećenim linijama, jer ima ljudi kojima su ta vrata zanimljiva, pa namerno idu na njih

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Моју мајку су пре две године замало прикљештила, био је то 3207 на 89. Ја од тих врата бежим а и од целог аутобуса осим ако не касним негде. Клима није ни за ону ствар (хлади кад је празан али џабе кад је пун, то овде неки не могу да разумеју) док за грејање не знам осим што и из тог вашег божанства званог ЛЕ бије топао ваздух из мотора. О ретровизорима и картонској кутији уместо кабине нећу да причам али то овде једном или више чланова форума није битно, битно је да је то срБско (намерно) божанство које тера у недоглед и које је издржљиво као Свети Илија. То је што се тиче ЛЕ.

А сада драги моји из једног дела приграЦких насеља (поново намерно, не омаловажавам никога), да пређемо на друго божанство звано Н серија.
Овде га обожава један члан и диже га у небеса, као то је нешто ново, ми не знамо како изгледа нови аутобус итд. Па што онда нисте затворили главни пут тамо доле код вас? Зар је то толико тешко урадити? Сад ће Хигери па ћете се навозати и то ако барем 20 комада пошаљу тамо код вас. Овде би један члан ставио све на ту једну његову линију. Од тога да ти кажем нема ништа, биће их можда 2, највише 4.
Превоз тамо код тог једног члана није баш толико катастрофалан. Он може да иде неколико станица и да преседа на једну линију и да се господски вози на други крај града али као господин и без ризика од кварова. Можда ће продужити путовање, али можда и брже дође на жељену дестинацију. Та линија је поприлично корисна и увек је добро искоришћена.
Н серија је ђубре. То је Сима доказао, мада није ни морао. То кад је изашло из фабрике видело се да неће на добро да изађе. Пола је у расходу, и соло и зглобних. Ово мало што је остало, и то ће врло брзо, кроз неких 6 месеци ако толико доживе. Ови тзв. ремонтовани, можда и за годину дана. То се не може назвати аутобусом него експериментом менталитета радника те ваше фабрике коју хвалите и дижете у небеса.

Даље знате, и желим вам приватнике са МАЗовима (хвала вам што сте се исправили, јер да није било мене још увек бисте користили то "МАЗЕВИ"). Боље то него дрндави ИкарКРШ и упамтите, Сага, ТП, Кнежевић и Линеа их одлично чувају и немају проблеме са њима. Све што сте навели везано за њих да лупају итд јесте тачно. Али како се онда њима исплатио? Лепо. Све се може кад се хоће. Могао је ИкарКРШ мало нормалније да склепа тзв. аутобус али је*ига није. Желим вам пријатан дан и имате моју подршку за бољи превоз.
 
Dvojac sa 702 danas :D


1/702 standardno, 3245

tjPfbMk.jpg


I 2/702 je bio 283 :)

i8DDY7d.jpg
 
Lep kadar, ovo je 276? Da si sačekao možda da jos malo skrene bila bi top..
 
Да, #276 је у питању. Можда није најбољи угао, али одлично показује да је Икарбус квалитетно возило и да уз мало улагања и мало више пажње може дуго да траје и одлично да служи. Жао ми је само што ове године фабрика није била у могућности да учествује на тендерима ГСП-а и испоручи нам 244 оваква ремек дела, замисли само какав би Бг био рај са толико нових Икарбуса поред већ одличних ЛЕ и М серија које без посустајања раде у тешким условима које им наш град поставља. Зли језици ће ликовати овој ситуацији, али крах Темсе и БМЦ-а који ће нас тек задесити ће недвосмислено показати да је Икарбус најбољи произвођач за Београд и када кинези покрену производњу ГСП али и приватни превозници ће се поново окренути њему и спасити нас Турских полу производа који као темпиране бомбе чекају да усмрте наше суграђане!

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Uz toliko drugih marki, pa i mogućnosti nabavke polovnih vozila iz Evrope, pre će Ikarbus da ode u istoriju nego što će svi ''opet njemu da se okrenu''.
Pogotovu u narednom periodu kako GSP bude imao sve manje učešća u saobraćaju pa samim tim presuši glavna (državna) cucla za fabriku kojoj se poslednjih 15 godina sudbina vrti oko nameštenih tendera, rođačkih šema i fušarenja.

Al dobro. Vreme će pokazati.

Btw, to što Ikarbus ne dobija turažu kao Turčin ili Rus sa američkim motorom ne čini ga automatski dobrim proizvodom.
Nije ni FAP imao turaže pa ga je (de facto) snašao katanac. Zato što su došli do toga da proizvodi koje prave za vojsku (znači ono što treba da bude kruna i ponos svakog proizvođača) rđaju posle svega tri godine. Dok primerci iz prošlog veka i dalje teraju.

Ja bih lično voleo da Ikar(b)us svoj 100. rođendan, odnosno 2023. dočeka kao glavna i najkonkurentnija fabrika elektroautobusa na Balkanu. Jer mislim da tu realno i dalje mogu da nađu sebi mesto, da se tako izrazim. A ako nastave kao do sad, neće još dugo.
 
ФАП је у стечају због Вучићевих лажних обећања.
 
Истина, мада су ФАП у последњих 20 година сви израдили. Прво бомбардовање са санкцијама које су уследиле око њега, па је пропала идеја да се купи од Штајера линија за производњу мотора која би била у Београду, након смене власти нову гарнитуру та прича није интересовала па је линија за моторе отишла у старо гвожђе. Друго, ФАП је отписао велике дугове државе према фабрици 2000их, пошто је током 90их испоручена лепа цифра возила за државне фирме. Затим негде 2006/2007/2008. ФАП није прошао на неколико великих послова због везе увозничког лобија и власти, ту су пре свега набавка ватрогасни возила за МУП када је министар Јочић одлучио да се набаве Мерцедесова возила и то без тендера, затим набавке комуналних предузећа у Београду, где се набављају Мерцедесова возила за смећаре чистоће, кипере БГ пута и специјализована возила водовода, касније су набављани МАН кипери и смећари. Ту је и велико одуговлачење са новим камионима за војску иако је војска имала велике потребе још крајем две хиљадитих, тек 2011. креће серијска производња новог типа, и то у малим серијама што се одразило на квалитет (рђање кабине након три године). Слични проблеми су виђени и на мањим серијама камиона прављених за комунална предузећа по Србији у периоду 2006-2012. У причу можемо додати и ГСП који није хтео да набави последње моделе ФАПових аутобуса који су били први нископодни произведени у Србији, због фаворизовања Икарбуса. На крају долазе Вучићеве празне приче о СИСУ и финцима, који су покупили лепу документацију из ФАПа, а од сарадње није било ништа. И сад опет, последњих пет година имамо брдо примера да се због увозничког лобија занемарује ова фабрика где би могла да се упосли, набављају се ДАФ комунална возила за чистоћу, још МАН кипера за БГ пут, ватрогасци набављају МАНове и МАЗове камионе. Чак и војска за коју су развијени нови модели 4х4, 6х6 и 8х8 у последњих 10 година набавља МАН цистерне, тегљаче и ватрогасна возила из увоза. Наравно, до Вучића, фабрика је одржавана као и већина у Србији зарад куповине социјалног мира али без неког озбиљног развоја, модернизацији нити пласмана на тржишту, а било је потенцијала. Дизајн је остао на нивоу 80'их и Мерцедесове лиценце за НГ серију, са модернијим моторима што је избацило ФАП из приче комерцијалних возила за шпедицију. Данас је фабрика сведена на војну радионицу, али изгледа је дугорочно у плану да се угаси а линија војних камиона преда фирми која је миљеник власти - Србоауту који је добио ексклузиву на ремонт ФАПова и ТАМова из возног парка војске иако је ФАП сам могао то боље да уради али по реалној цени. Извините на мало дужем посту.
 
Садржајна порука је боља од сиромашне. Нема разлога за извињењем.

ФАП је била у злом стању претходних година, а Вучић је лажно обећавао побољшање. ФАП одоше у стечај.
 
Свакако. Е да, и да додам податке да је једна од хала у ФАПу приватизована, и то погон за производњу аутобуса, а да је у бизини фабрике Андреј Вучић почео да гради хидроелектрану, због чега је део круга фабрике потопљен. Вода је ушла у базене са прерађенм уљем што је загадило Лим. О томе свему се наравно ћути. Иначе, занимљиво је да многи људи у Србији верују да је СИСУ дошао у ФАП и да ради пуном паром.
 
Btw, to što Ikarbus ne dobija turažu kao Turčin ili Rus sa američkim motorom ne čini ga automatski dobrim proizvodom.
Кад смо већ код Каминса и њихове очигледно фелеричне серије ISB мотора, надам се да ће се ова ствар прочути по свету што пре, таман толико да буду приморани да врате паре свим произвођачима возила и превозницима у чија возила су исти уграђени. А списак је подугачак: Темза, БМЦ, Хајгер, Отокар, ЛиАЗ, на моје велико изненађење чак и Соларис (Урбино 12) и ВДЛ... Сваки, али сваки новији аутобус, не само турски, који има уграђен мотор овог произвођача, је потенцијална темпирана бомба на путу!!!
А кад смо већ код Темзи и БМЦ-ова, никаква наука - пожалиш се, тражиш да ти замене мотор компатибилним другог произвођача (најбоља опција: проверен и добро познат Мерцедесов OM936LA Еуро 6, чак ми се чини и да им је размештај резервоара потпуно, али потпуно исти, барем по ономе што сам видео гледајући размештаје резервоара на Темзама и МАЗ-овима). :wink: Само овим нашим мозгоњама из Ариве нико да усади то у главу. :bash:
 
Ma ovde Šomi sigurno nije ozbiljan, nego čisto malo zeza Đoleta i Gašpara, jer me ovaj tekst podseća na tekstove Sns botova, a i svako ko se iole razume u gradski prevoz ne bi napisao ovakvu glupost

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Нека зглобна кршина зна се чија је целом трасом Ибарске којом иде возио са отвореним задњим вратима срећом то што се не може назвати аутобусом није било пуно људи.
 
Zar ne bi trebalo da ima blokadu da ne moze da krene ako su vrata otvorena?
 
Zar ne bi trebalo da ima blokadu da ne moze da krene ako su vrata otvorena?
Имали су фабрички, али су им паметњаковићи из ГСП-а поскидали клеме, па више не функционише.
 
Ripanjac 405

Problem je to u tome što ne možemo znati dal je Cummins taj koji je napravio propust, s obzirom da se, kao što si i sam konstatovao, ISB motori naširoko koriste. O tome sam i ja pisao. Što se kod drugih to ne dešava, pa i kod OTOKAR-a na kraju krajeva, kao još jednog "Turčina"? Ulje može dospeti u usis, najčešće usled kvara turbine, što je kod novih motora malo verovatan scenario, tim pre što nismo imali ni oblake dima, niti fleke od ulja sudeći po dosadašnjim informacijama. To govori da je problem u elektronici verovatniji, što znači da i sam ECU može biti feleričan, a opet, i sami proizvođači neretko petljaju oko elektronike, pa sam mnogo pre sklon verovanju da su Temsa i BMC nešto prevideli, tim pre što problem izgleda i ne mogu da reše, ako je verovati onome što smo mogli skoro pročitati, a tiče se ponovnog puštanja Temsi u saobraćaj.
 
Vrh