Kesha » Sre Dec 12, 2018 2:00 pm[/url]":svtopada]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587946#p587946:svtopada je napisao(la):
Žika » Uto Dec 11, 2018 10:32 pm[/url]":svtopada]Kešo, radiš u obračunu pa znaš kolike su plate, to je opet daleko od normalnog. Ljudi odlaze i odlaziće. Sad više nisu ni mladi željni odlaska već i ljudi pred penzijom sa skoro 40 godina radnog staža.
Što se tiče autobusa sad i da naruče recimo Solaris nema gde da ih udene u 2019. Prenatrpani su narudžbinama. Što znači da ipak nisu tako loši ?
Sigurno da će negde u Evropi da nađu kapacitete za 250 autobusa.
Da se vratimo na nove vozače sa D kategorijom, u celoj Srbiji ih ima u proseku godišnje oko 10 (slovima deset) ????? Tako da ako ne nabave leteće buseve ne gine tabananje.
Vozači D kategorije nisu u deficitu samo kod nas, već je to slučaj i u najrazvijenijim članicama EU, pa otud i imamo tolike "emigracije" prevashodno prema Nemačkoj. Jednostavno, sve je manje ljudi spremno da celi radni vek provede za volanom gradskog autobusa bez obzira na primanja. Da se ne lažemo, iako su plate na "Zapadu" daleko veće nego kod nas, ni tamo vozači profesionalci ne zarađuju "milione", već im se plate kreću negde oko, pa čak i ispod proseka. Većina naših vozača odlazi u Nemačku da vozi šlepere, gde pretpostavljam nedostaje više vozača, nego li kod prevoznika kojima je glavna delatnost obavljanje prevoza putnika u javnom saobraćaju. Tome kumuje i poznavanje jezika sigurno. Po rečima mojih kolega koji se spremaju na put, pa i onih koji su se, poprilično razočarani, vratili nakon nekoliko meseci, prosečne plate se kreću oko 1800 evra sa plaćenim kolektivnim smeštajem. Nije loše u poređenju sa nekih 500 evra koliko zarade u GSP-u na primer. Samo, nije ni tih 1800 evra ne znam kakva plata za jednu Nemačku, gde inače imam nemali deo rodbine preko 40 godina. Nema šanse da bi iko od njih radio za te pare, iako su većinom srednjoškolci. Ok, plaćen smeštaj mnogo znači, a ako čovek hoće da radi, može se probiti i dalje. Trenutno se traže i zanatlije različitih profila uz već pomenute vozače D i E kategorije, kao i lekari uz prateće medicinsko osoblje.
Trenutni prosek plata vozača u GSP-u ide preko 60.000 dinara, a nemali je broj onih koji prebace i 70.000. Smešno slažem se, ali kao i primanja većine zaposlenih u Srbiji. Malo koje zanimanje može doneti dobru zaradu u našoj "naprednoj" državi. Problem, koji se sigurno neće rešiti na nivou jednog GSP-a. Ono što mi je čudno, jeste to da se malo koja kompanija, sem GSP-a, pominje kad su vozači u pitanju. Šta je sa Lastom na primer? Znam da i oni kubure sa vozačima, pa se prosto pitam što se i oni malo ne spomenu. Plate su im osetno manje, vozači se plaćaju samo po učinku, a i održavanje im je baš onako za primer. Malo ih vadi veći broj novih autobusa, koji stižu sukcesivno poslednje dve godine. Privatnici angažuju i penzionere već dugi niz godina, a kod njih voze i vozači GSP-a dok su na odmoru, bolovanju, ili pak nekom plaćenom odsustvu.
Nije samo Solaris uposlen od renomiranih evropskih proizvođača. Čeka će se od koga god da se sad naruče autobusi. Solaris pride, ima i porudžbine za ne baš mali broj trolejbusa u ovom trenutku, pa po onome što čujem, teško da bi nas "uglavili" za isporuku pre 2020/1 godine. U principu, sve je veća potražnja za električnim, a već i odavno, za autobusima na hibridni pogon. Cene rastu i kod onih na konvencionalni pogon, a zbog sve strožih E normi i obaveznih bezbednosnih sistema. Skoro je bio tender za Autotrolej iz Rijeke ako se ne varam. MAN, IVECO i Solaris su izneli svoje ponude. Za zglob, cena ide oko 400.000 evra, dok za je za solo, Solaris najpovoljniji sa nekih 260.000 evra, dok Lion's city i Urbanway staju i preko 280.000 evra po komadu. Dobro, za nas bi cena sigurno bila nešto povoljnija za čak 250 autobusa.