Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Видим 421 ти је профилна. Лепе су ти слике, мени је од твојих најлепша 1124 од пролетос на 75 кад се укључује на брнаков мост баш је лепо испао ту и такође 1124 на 17 у Земуну код трга Радичевића. Иначе шта је са 410 ја га нисам видео од прошле среде у оно време кад га увек видим на 704?
 
3237 je pokvaren, 410 je sad na 704, a 980, 1289 i 1022 na 17
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587946#p587946:3hhixnmb je napisao(la):
Žika » Uto Dec 11, 2018 10:32 pm[/url]":3hhixnmb]Kešo, radiš u obračunu pa znaš kolike su plate, to je opet daleko od normalnog. Ljudi odlaze i odlaziće. Sad više nisu ni mladi željni odlaska već i ljudi pred penzijom sa skoro 40 godina radnog staža.
Što se tiče autobusa sad i da naruče recimo Solaris nema gde da ih udene u 2019. Prenatrpani su narudžbinama. Što znači da ipak nisu tako loši ?
Sigurno da će negde u Evropi da nađu kapacitete za 250 autobusa.
Da se vratimo na nove vozače sa D kategorijom, u celoj Srbiji ih ima u proseku godišnje oko 10 (slovima deset) ????? Tako da ako ne nabave leteće buseve ne gine tabananje.

Vozači D kategorije nisu u deficitu samo kod nas, već je to slučaj i u najrazvijenijim članicama EU, pa otud i imamo tolike "emigracije" prevashodno prema Nemačkoj. Jednostavno, sve je manje ljudi spremno da celi radni vek provede za volanom gradskog autobusa bez obzira na primanja. Da se ne lažemo, iako su plate na "Zapadu" daleko veće nego kod nas, ni tamo vozači profesionalci ne zarađuju "milione", već im se plate kreću negde oko, pa čak i ispod proseka. Većina naših vozača odlazi u Nemačku da vozi šlepere, gde pretpostavljam nedostaje više vozača, nego li kod prevoznika kojima je glavna delatnost obavljanje prevoza putnika u javnom saobraćaju. Tome kumuje i poznavanje jezika sigurno. Po rečima mojih kolega koji se spremaju na put, pa i onih koji su se, poprilično razočarani, vratili nakon nekoliko meseci, prosečne plate se kreću oko 1800 evra sa plaćenim kolektivnim smeštajem. Nije loše u poređenju sa nekih 500 evra koliko zarade u GSP-u na primer. Samo, nije ni tih 1800 evra ne znam kakva plata za jednu Nemačku, gde inače imam nemali deo rodbine preko 40 godina. Nema šanse da bi iko od njih radio za te pare, iako su većinom srednjoškolci. Ok, plaćen smeštaj mnogo znači, a ako čovek hoće da radi, može se probiti i dalje. Trenutno se traže i zanatlije različitih profila uz već pomenute vozače D i E kategorije, kao i lekari uz prateće medicinsko osoblje.

Trenutni prosek plata vozača u GSP-u ide preko 60.000 dinara, a nemali je broj onih koji prebace i 70.000. Smešno slažem se, ali kao i primanja većine zaposlenih u Srbiji. Malo koje zanimanje može doneti dobru zaradu u našoj "naprednoj" državi. Problem, koji se sigurno neće rešiti na nivou jednog GSP-a. Ono što mi je čudno, jeste to da se malo koja kompanija, sem GSP-a, pominje kad su vozači u pitanju. Šta je sa Lastom na primer? Znam da i oni kubure sa vozačima, pa se prosto pitam što se i oni malo ne spomenu. Plate su im osetno manje, vozači se plaćaju samo po učinku, a i održavanje im je baš onako za primer. Malo ih vadi veći broj novih autobusa, koji stižu sukcesivno poslednje dve godine. Privatnici angažuju i penzionere već dugi niz godina, a kod njih voze i vozači GSP-a dok su na odmoru, bolovanju, ili pak nekom plaćenom odsustvu.

Nije samo Solaris uposlen od renomiranih evropskih proizvođača. Čeka će se od koga god da se sad naruče autobusi. Solaris pride, ima i porudžbine za ne baš mali broj trolejbusa u ovom trenutku, pa po onome što čujem, teško da bi nas "uglavili" za isporuku pre 2020/1 godine. U principu, sve je veća potražnja za električnim, a već i odavno, za autobusima na hibridni pogon. Cene rastu i kod onih na konvencionalni pogon, a zbog sve strožih E normi i obaveznih bezbednosnih sistema. Skoro je bio tender za Autotrolej iz Rijeke ako se ne varam. MAN, IVECO i Solaris su izneli svoje ponude. Za zglob, cena ide oko 400.000 evra, dok za je za solo, Solaris najpovoljniji sa nekih 260.000 evra, dok Lion's city i Urbanway staju i preko 280.000 evra po komadu. Dobro, za nas bi cena sigurno bila nešto povoljnija za čak 250 autobusa.
 
Uz pohvale za tekst i opaska da 1.800 evra u Nemačkoj nije mala plata. Nemačka je relativno jeftina za život, a tamo čak i lekari početnici imaju tek malo više od 2.000.

E, ali, sad se vraćamo na ono da Beč ima ukupno 450 autobusa, a da se i u nemačkim gradovima, makar i manjim, osnovna sredstva javnog prevoza kreću po šinama... Tramvaj se u Srbiji vozi sa B kategorijom, voze ga i žene. Jasno je šta treba raditi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588044#p588044:3q0fzstr je napisao(la):
busspoter » Sre Dec 12, 2018 1:54 pm[/url]":3q0fzstr]3237 je pokvaren, 410 je sad na 704, a 980, 1289 i 1022 na 17
Хвала друже, све поменуте 17ице сам видео и драго ми је за 410.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588047#p588047:svtopada je napisao(la):
Kesha » Sre Dec 12, 2018 2:00 pm[/url]":svtopada]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587946#p587946:svtopada je napisao(la):
Žika » Uto Dec 11, 2018 10:32 pm[/url]":svtopada]Kešo, radiš u obračunu pa znaš kolike su plate, to je opet daleko od normalnog. Ljudi odlaze i odlaziće. Sad više nisu ni mladi željni odlaska već i ljudi pred penzijom sa skoro 40 godina radnog staža.
Što se tiče autobusa sad i da naruče recimo Solaris nema gde da ih udene u 2019. Prenatrpani su narudžbinama. Što znači da ipak nisu tako loši ?
Sigurno da će negde u Evropi da nađu kapacitete za 250 autobusa.
Da se vratimo na nove vozače sa D kategorijom, u celoj Srbiji ih ima u proseku godišnje oko 10 (slovima deset) ????? Tako da ako ne nabave leteće buseve ne gine tabananje.

Vozači D kategorije nisu u deficitu samo kod nas, već je to slučaj i u najrazvijenijim članicama EU, pa otud i imamo tolike "emigracije" prevashodno prema Nemačkoj. Jednostavno, sve je manje ljudi spremno da celi radni vek provede za volanom gradskog autobusa bez obzira na primanja. Da se ne lažemo, iako su plate na "Zapadu" daleko veće nego kod nas, ni tamo vozači profesionalci ne zarađuju "milione", već im se plate kreću negde oko, pa čak i ispod proseka. Većina naših vozača odlazi u Nemačku da vozi šlepere, gde pretpostavljam nedostaje više vozača, nego li kod prevoznika kojima je glavna delatnost obavljanje prevoza putnika u javnom saobraćaju. Tome kumuje i poznavanje jezika sigurno. Po rečima mojih kolega koji se spremaju na put, pa i onih koji su se, poprilično razočarani, vratili nakon nekoliko meseci, prosečne plate se kreću oko 1800 evra sa plaćenim kolektivnim smeštajem. Nije loše u poređenju sa nekih 500 evra koliko zarade u GSP-u na primer. Samo, nije ni tih 1800 evra ne znam kakva plata za jednu Nemačku, gde inače imam nemali deo rodbine preko 40 godina. Nema šanse da bi iko od njih radio za te pare, iako su većinom srednjoškolci. Ok, plaćen smeštaj mnogo znači, a ako čovek hoće da radi, može se probiti i dalje. Trenutno se traže i zanatlije različitih profila uz već pomenute vozače D i E kategorije, kao i lekari uz prateće medicinsko osoblje.

Trenutni prosek plata vozača u GSP-u ide preko 60.000 dinara, a nemali je broj onih koji prebace i 70.000. Smešno slažem se, ali kao i primanja većine zaposlenih u Srbiji. Malo koje zanimanje može doneti dobru zaradu u našoj "naprednoj" državi. Problem, koji se sigurno neće rešiti na nivou jednog GSP-a. Ono što mi je čudno, jeste to da se malo koja kompanija, sem GSP-a, pominje kad su vozači u pitanju. Šta je sa Lastom na primer? Znam da i oni kubure sa vozačima, pa se prosto pitam što se i oni malo ne spomenu. Plate su im osetno manje, vozači se plaćaju samo po učinku, a i održavanje im je baš onako za primer. Malo ih vadi veći broj novih autobusa, koji stižu sukcesivno poslednje dve godine. Privatnici angažuju i penzionere već dugi niz godina, a kod njih voze i vozači GSP-a dok su na odmoru, bolovanju, ili pak nekom plaćenom odsustvu.

Nije samo Solaris uposlen od renomiranih evropskih proizvođača. Čeka će se od koga god da se sad naruče autobusi. Solaris pride, ima i porudžbine za ne baš mali broj trolejbusa u ovom trenutku, pa po onome što čujem, teško da bi nas "uglavili" za isporuku pre 2020/1 godine. U principu, sve je veća potražnja za električnim, a već i odavno, za autobusima na hibridni pogon. Cene rastu i kod onih na konvencionalni pogon, a zbog sve strožih E normi i obaveznih bezbednosnih sistema. Skoro je bio tender za Autotrolej iz Rijeke ako se ne varam. MAN, IVECO i Solaris su izneli svoje ponude. Za zglob, cena ide oko 400.000 evra, dok za je za solo, Solaris najpovoljniji sa nekih 260.000 evra, dok Lion's city i Urbanway staju i preko 280.000 evra po komadu. Dobro, za nas bi cena sigurno bila nešto povoljnija za čak 250 autobusa.

Neto 1800 evra što kaže Pantograf je solidna plata i sa njom se može komotno živeti (u Minhenu ili nekom većem gradu teško) ako se uzme da stan sa troškovima izađe do 700-800 evra. Sa dve plate to je već poprilično bolje. Hrana za jednog da se ne razbacuje u proseku izađe do 300 evra, u paru i da se kuva ne puno više.

Što se tiče povratnika bilo je par njih sa Karaburme koji su radili za firmu Dominković i bili smešteni u nekom prljavom hostelu (drži neki poljak). Tu je bilo raznih gluposti pa su se mahom i razbežali nazad u Srbiji. Sad se pojedini ponovo vraćaju.
Što se tiče šinskih vozila u se traži poprilično znanje nemačkog jezika, nivo C1 što je za naše trenutno predaleko.

Trenutni prosek ? To možda sad u novembru, koliki je bio oktobar, septembar ???
 
Što se hrane tiče, Nemačka je možda čak i jeftinija od Srbije za život. No, kao što i sam kažeš, i kod njih postoje razlike od grada do grada, a kao što već rekoh, plaćen smeštaj čini da se solidna svotica novca može ostaviti sa strane svakog meseca. Poenta je bila da i tih 1800 evra ne predstavlja natprosečna primanja prema njihovom republičkom proseku, iako Imaju manjak vozača već nekoliko godina unazad.

Oktobarska zarada i jeste prva koja je malo odskočila, dok je novembarska još malo bolja, ponajviše zbog ugrađenog bonusa, ali je ipak veća razlika između septembra i oktobra, nego li između oktobra i novembra. Od januara se može očekivati, kao što već i rekoh, dodatno povećanje ako se ukine "Vučićev porez", a to mu dođe između 6000 i 7000 neto, a možda povećaju i koeficijent vozačima. Ako se pomenuto realizuje, prosek bi se sigurno približio, a možda i premašio 70.000 dinara. Naravno da ni to nisu nikakve pare, al opet, pomenuta cifra ide osetno iznad republičkog proseka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588076#p588076:ni9o42ja je napisao(la):
Arsa » Сре Дец 12, 2018 3:15 pm[/url]":ni9o42ja]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588044#p588044:ni9o42ja je napisao(la):
busspoter » Sre Dec 12, 2018 1:54 pm[/url]":ni9o42ja]3237 je pokvaren, 410 je sad na 704, a 980, 1289 i 1022 na 17
Хвала друже, све поменуте 17ице сам видео и драго ми је за 410.

Да потврдим за 410, јутрос је виђен на 704.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588199#p588199:3hpu3q00 je napisao(la):
paradox polje » Čet Dec 13, 2018 8:59 am[/url]":3hpu3q00]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588076#p588076:3hpu3q00 je napisao(la):
Arsa » Сре Дец 12, 2018 3:15 pm[/url]":3hpu3q00]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588044#p588044:3hpu3q00 je napisao(la):
busspoter » Sre Dec 12, 2018 1:54 pm[/url]":3hpu3q00]3237 je pokvaren, 410 je sad na 704, a 980, 1289 i 1022 na 17
Хвала друже, све поменуте 17ице сам видео и драго ми је за 410.

Да потврдим за 410, јутрос је виђен на 704.

410 je redovan na 7/704 (šihta)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588211#p588211:3a4afiky je napisao(la):
Bogdan » Čet Dec 13, 2018 10:33 am[/url]":3a4afiky]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588199#p588199:3a4afiky je napisao(la):
paradox polje » Čet Dec 13, 2018 8:59 am[/url]":3a4afiky]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588076#p588076:3a4afiky je napisao(la):
Arsa » Сре Дец 12, 2018 3:15 pm[/url]":3a4afiky]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588044#p588044:3a4afiky je napisao(la):
busspoter » Sre Dec 12, 2018 1:54 pm[/url]":3a4afiky]3237 je pokvaren, 410 je sad na 704, a 980, 1289 i 1022 na 17
Хвала друже, све поменуте 17ице сам видео и драго ми је за 410.

Да потврдим за 410, јутрос је виђен на 704.

410 je redovan na 7/704 (šihta)
Да, има већ око годину дана.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588163#p588163:1sefw1og je napisao(la):
Kesha » Sre Dec 12, 2018 9:28 pm[/url]":1sefw1og]Što se hrane tiče, Nemačka je možda čak i jeftinija od Srbije za život. No, kao što i sam kažeš, i kod njih postoje razlike od grada do grada, a kao što već rekoh, plaćen smeštaj čini da se solidna svotica novca može ostaviti sa strane svakog meseca. Poenta je bila da i tih 1800 evra ne predstavlja natprosečna primanja prema njihovom republičkom proseku, iako Imaju manjak vozača već nekoliko godina unazad.

Molio bih članove Beobuilda da ne iznose ne tačne informacije.
1) Nemačka nije jeftinija od Srbije za život. Baš naprotiv.
2) 1800 Evra Bruto ili Neto primanja za mesec? Vozači u gradskom javnom saobraćaju u Nemačkoj ne primaju 1800 Evra Neto.
 
Ne znam za vozače, ali početne plate u IT sektoru u Nemačkoj su tu negde oko 2k€, tako da ovih 1800 zvuči super ako je tačno. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588282#p588282:2y48ojfq je napisao(la):
hiavata » Čet Dec 13, 2018 2:44 pm[/url]":2y48ojfq]Ne znam za vozače, ali početne plate u IT sektoru u Nemačkoj su tu negde oko 2k€, tako da ovih 1800 zvuči super ako je tačno. :)

Dopuna: 2000 Evra Bruto = 1400 Evra Neto (ono što se dobije "na ruke")
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588219#p588219:1e17k20x je napisao(la):
Era » Čet Dec 13, 2018 11:03 am[/url]":1e17k20x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588163#p588163:1e17k20x je napisao(la):
Kesha » Sre Dec 12, 2018 9:28 pm[/url]":1e17k20x]Što se hrane tiče, Nemačka je možda čak i jeftinija od Srbije za život. No, kao što i sam kažeš, i kod njih postoje razlike od grada do grada, a kao što već rekoh, plaćen smeštaj čini da se solidna svotica novca može ostaviti sa strane svakog meseca. Poenta je bila da i tih 1800 evra ne predstavlja natprosečna primanja prema njihovom republičkom proseku, iako Imaju manjak vozača već nekoliko godina unazad.

Molio bih članove Beobuilda da ne iznose ne tačne informacije.
1) Nemačka nije jeftinija od Srbije za život. Baš naprotiv.
2) 1800 Evra Bruto ili Neto primanja za mesec? Vozači u gradskom javnom saobraćaju u Nemačkoj ne primaju 1800 Evra Neto.

Početna plata tj prvi ugovor za vozača koji su potpisali sindikati i prevoznici u pokrajni Sarland ili Sar je za 2019. 1554 evra neto / 2324 bruto (Steuerklasse I ,najgora poreska klasa radnici van EU) ili ako je Steuerklasse III blizu 200 evra više i to za osnovni rad 176 sati mesečno. Tu dolazi još oko 200 evra za topli obok itd itd. Prvih 31. sat prekovremenih se uvećava 10% preko 31 sat ide uvećanje 25% osnovne cene sata. Rad nedeljom, noću i praznikom sat je uvećan za 50% i nije oporezovan. Na sve to idu razne stimulacije zavisno od prevoznika pa idu čak i do 1000 evra ako se ne koristi bolovanje u roku od 6 meseci. Ovo je početni ugovor svaki sledeći je povoljniji, naravno pod uslovom da je gazda zadovoljan ali neki prosek je min 4% godišnje + 2 % na osnovu kolektivnog.
Opet sve se razlikuje od pokrajne do pokrajne recimo da je u pokrajni Baden-Virtemberg još jača plata.

Svodi se na to da neto satnica ne bi smela da bude ispod 8,5 evra i da se to smatra granicom siromaštva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588308#p588308:x7u1oonl je napisao(la):
Žika » Čet Dec 13, 2018 5:06 pm[/url]":x7u1oonl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588219#p588219:x7u1oonl je napisao(la):
Era » Čet Dec 13, 2018 11:03 am[/url]":x7u1oonl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588163#p588163:x7u1oonl je napisao(la):
Kesha » Sre Dec 12, 2018 9:28 pm[/url]":x7u1oonl]Što se hrane tiče, Nemačka je možda čak i jeftinija od Srbije za život. No, kao što i sam kažeš, i kod njih postoje razlike od grada do grada, a kao što već rekoh, plaćen smeštaj čini da se solidna svotica novca može ostaviti sa strane svakog meseca. Poenta je bila da i tih 1800 evra ne predstavlja natprosečna primanja prema njihovom republičkom proseku, iako Imaju manjak vozača već nekoliko godina unazad.

Molio bih članove Beobuilda da ne iznose ne tačne informacije.
1) Nemačka nije jeftinija od Srbije za život. Baš naprotiv.
2) 1800 Evra Bruto ili Neto primanja za mesec? Vozači u gradskom javnom saobraćaju u Nemačkoj ne primaju 1800 Evra Neto.

Početna plata tj prvi ugovor za vozača koji su potpisali sindikati i prevoznici u pokrajni Sarland ili Sar je za 2019. 1554 evra neto / 2324 bruto (Steuerklasse I ,najgora poreska klasa radnici van EU) ili ako je Steuerklasse III blizu 200 evra više i to za osnovni rad 176 sati mesečno. Tu dolazi još oko 200 evra za topli obok itd itd. Prvih 31. sat prekovremenih se uvećava 10% preko 31 sat ide uvećanje 25% osnovne cene sata. Rad nedeljom, noću i praznikom sat je uvećan za 50% i nije oporezovan. Na sve to idu razne stimulacije zavisno od prevoznika pa idu čak i do 1000 evra ako se ne koristi bolovanje u roku od 6 meseci. Ovo je početni ugovor svaki sledeći je povoljniji, naravno pod uslovom da je gazda zadovoljan ali neki prosek je min 4% godišnje + 2 % na osnovu kolektivnog.
Opet sve se razlikuje od pokrajne do pokrajne recimo da je u pokrajni Baden-Virtemberg još jača plata.

Svodi se na to da neto satnica ne bi smela da bude ispod 8,5 evra i da se to smatra granicom siromaštva.


E ovo je preciznije obaveštenje. Neko je napisao da plata vozača javnog gradskog saobraćaja u Nemačkoj je toliko i toliko, pa sam zato reagovao. Najviše zavisi u kom gradu radiš, ali opet što je veća plata veći su troškovi života pa malo ostaje.

Kada se piše o Nemačkoj i platama za bilo koje zanimanje, mora da se navede da li je taj iznos Bruto ili Neto. Generalno u Nemačkoj se o platama priča u Bruto iznosu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588363#p588363:1e771we3 je napisao(la):
Žika » Čet Dec 13, 2018 8:44 pm[/url]":1e771we3]Šta bi ?


file.php
Кеширане странице тог форума су ми највише помагале (док се овде нисам улоговао) да ископам информације.
 
Pa admini su glumili strogoću, terali su članove. Forum nije bio loš, bolje da su ga prodali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588391#p588391:k3czjz1c je napisao(la):
Miroslaves » Čet Dec 13, 2018 11:08 pm[/url]":k3czjz1c]Pa admini su glumili strogoću, terali su članove. Forum nije bio loš, bolje da su ga prodali.
Али буквално! Ко да су причали о дрогама а не о аутобусима.
 
Админи су цензурисали друге чланове и нису им давали да исказују своје мишљење и зато су пукли.
 
Мислиш нису ти дали да лупаш глупости као што ти овде Игор дозвољава. Престани да глумиш жртву.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588415#p588415:311j3qqb je napisao(la):
Arsa » Pet Dec 14, 2018 6:37 am[/url]":311j3qqb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588391#p588391:311j3qqb je napisao(la):
Miroslaves » Čet Dec 13, 2018 11:08 pm[/url]":311j3qqb]Pa admini su glumili strogoću, terali su članove. Forum nije bio loš, bolje da su ga prodali.
Али буквално! Ко да су причали о дрогама а не о аутобусима.
Ja sam ih zvao ''Top Secret GSP forum''. Jer su se ponašali kao da su zajednica tajnih agenata a ne zajednica autobuskih hobista. Besmisleniju stvar u životu nisam video. Svetski train, ship i plane spotteri poslednjih 20 godina produkuju milion puta važnije, poverljivije i profitabilnije sadržaje pa su njihovi forumi i arhive i dan danas otvoreni za javnost. Da ne pričam o brojnim vojnim forumima i portalima gde ljudi kače slike i specifikacije najnovijih vojnih oruđa, pa i trupa u spornim ratnim zonama. Pa ne glume face zbog toga. A ovi ovde slikaju Ikarbuse i Katice u sivom Beogradu a drže neki veo tajnosti ko da se bave ne znam ni ja čime... :lol: :roll: Pitam se jesu li terali nove članove da potpisuju i ugovore o tajnosti informacija... :lol:


Inače sad kad su pukli, hoće li sadržaj foruma (na nekoj arhivi, ako je ima) postati dostupan javnosti ili nose sve te državne tajne sa sobom u grob...? :kafa: Mislim da je najbolje da ne puštaju taj sadržaj u javnost nego da ga čuvaju do kraja života i posle odnesu sa sobom na onaj svet. Tamo gore će im puno značiti.
 
Vrh