Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Успут и 498 је отшлепан данас око 2 прошао краља Милана ка Славији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587690#p587690:3rc6sqx6 je napisao(la):
busspoter » Pon Dec 10, 2018 10:55 pm[/url]":3rc6sqx6]Jesam , radio na 15 pre neki dan, i na 704 u sredu proslu ako se ne varam, isao 410 pa on.. Taj dan sam bas mnogo 704 vidjao da idu jedna za drugom, i kad sam isao i kad sam se vracao iz grada.. Nema neko redovno mesto izlaska ali tu je, mrtav nije..
Фазон њега ће најдуже задржати као раритет. Иначе он и 1283 ми се никако не дају.
 
Успут како изгледа 421 спреда сад? Пошто у септембу кад сам га срео задњи пут имао је пуклу шајбну и као да му је одлепљена она тегет фолија у горњој половини стакла. Да ли је то промењено?
 
Promenjeno je, bio je prvo bez ista a sad ima novike, klasika...
 
Не знам одакле им толико тих огромних стакала јер нема таквих бусева много и ово што је остало све ради само већ неколико година. Ал иск то ми је најлепши тип шајбне од свих које сам икад видео. Наравно кад је као код 410 или 1124 лепо залепљено у боји једнако и неокрзано а не новине или папири са бројем линија...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587673#p587673:36s1wkrj je napisao(la):
Arsa » Pon Dec 10, 2018 9:33 pm[/url]":36s1wkrj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587666#p587666:36s1wkrj je napisao(la):
Žika » Pon Dec 10, 2018 8:33 pm[/url]":36s1wkrj]Ove slike mi je poslao moj ortak i znaš li koliko točkova koče na tom japancu ?
Ne ?
Samo prednji desni.
Остаде ми у памћењу од 5. августа 1321 који је био на 610 и тотално је био изгубио кочнице од Јакова до Ледина нас је возач довезао за 55 минута брзином 5км на сат мене и неку бабу. А претходно су буквално пролетели у року од 1 минута празни 1283 и 1301.

To je već debelo igranje.
Kočnice teško da može odjednom da izgubi, vazduh da ali kočnice teško. Osim ako ga nije isterao iz garaže bez kočnica.
Ono što je trebao da uradi je da zatraži intervenciju servisa i da naruče vuču, nikako da se tako kreće i još da u neispravnom vozilu ima putnike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587702#p587702:1rwlxpjo je napisao(la):
Žika » Pon Dec 10, 2018 11:14 pm[/url]":1rwlxpjo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587673#p587673:1rwlxpjo je napisao(la):
Arsa » Pon Dec 10, 2018 9:33 pm[/url]":1rwlxpjo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587666#p587666:1rwlxpjo je napisao(la):
Žika » Pon Dec 10, 2018 8:33 pm[/url]":1rwlxpjo]Ove slike mi je poslao moj ortak i znaš li koliko točkova koče na tom japancu ?
Ne ?
Samo prednji desni.
Остаде ми у памћењу од 5. августа 1321 који је био на 610 и тотално је био изгубио кочнице од Јакова до Ледина нас је возач довезао за 55 минута брзином 5км на сат мене и неку бабу. А претходно су буквално пролетели у року од 1 минута празни 1283 и 1301.

To je već debelo igranje.
Kočnice teško da može odjednom da izgubi, vazduh da ali kočnice teško. Osim ako ga nije isterao iz garaže bez kočnica.
Ono što je trebao da uradi je da zatraži intervenciju servisa i da naruče vuču, nikako da se tako kreće i još da u neispravnom vozilu ima putnike.
Буквално да, ал ја сам у старту каснио 20 минута тамо где сам кренуо и дао сам мајстору 200 дин у фазону попиј пиво и вози ме до негде из Јакова само да стигнем негде чекам већ 30 минута два су испред прошла празна. И ја ушао и нека баба за мном ником није отварао врата, а што се тиче квара буквално је кочио 200 метара пре свегс што је могло да буде ризично и једва успевао да се успори. Онда кад ме је оставио на Лединама остао је на окреници и увече кад сам се враћао видео сам га са сервисним возилом на истој окретници. Иначе већ 11. августа био је на 601 где је и најчешће.
 
Pa kad imaš buzdovane koji jure stimulacije za ne isključenja. Pre neki dan mi predao 453 ispisao bajku u nalogu za kočnice a nije ga isključio.
 
Onog trenutka kad upišeš ili kolega kad upiše da vozilo ima loše kočnice tad si stavio omču oko vrata. Bukvalno.
Samo vuča u tom slučaju dolazi u obzir.
I naravno ne preuzimaš neispravno vozilo prilikom primopredaje smene.
 
Јел ради 410? Нисам га видео на 704 од четвртка а био је прилично редован до тада, ретко се дешавало да не буде на 704.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587780#p587780:1ogyab9k je napisao(la):
Žika » Uto Dec 11, 2018 10:01 am[/url]":1ogyab9k]Onog trenutka kad upišeš ili kolega kad upiše da vozilo ima loše kočnice tad si stavio omču oko vrata. Bukvalno.
Samo vuča u tom slučaju dolazi u obzir.
I naravno ne preuzimaš neispravno vozilo prilikom primopredaje smene.
И кад га вуче камион не дај Боже да има нека жешћа низбрдица...
 
Pa ?
Vučno vozilo je troosovinski kamion (koji zimi ima teret) i brzina vuče je 40 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587891#p587891:yu3v0aog je napisao(la):
Žika » Uto Dec 11, 2018 6:40 pm[/url]":yu3v0aog]Pa ?
Vučno vozilo je troosovinski kamion (koji zimi ima teret) i brzina vuče je 40 km/h.
Не знам, ја кад год видим да вуче неко возило низбрдо трипујем се да ће се преврнути бус посебно кад је зглоб. Мада рационално гледано чврста је и дебела она шипка, осигура се како треба тако да не би требало да буде опасно. Али то се и ретко дешава, ја углавном видим поквареног негде са стране и онда кроз неко време га упале ту на лицу места. Једине које сам видео вучене ове године 42, 109, 442, 451, 1301 и 3048.
 
Ja ne znam kada gsp namerava da kupi nova vozila. U Kosmaju za vreme šihte moraju da voze 2, 10, 18 i 451.Gb.2 se posle jedno 10 meseci vratio redovno na liniju 307 kao šihtaš. Dok njega nije bilo šihta se nije ostvarila u 99% slučajeva. Meni je stvarno čudno kako gb. 2 toliko dobro vuče uz brdo, duplo bolje nego 155.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587897#p587897:2k9lz5os je napisao(la):
Vinča307 » Uto Dec 11, 2018 7:22 pm[/url]":2k9lz5os]Ja ne znam kada gsp namerava da kupi nova vozila. U Kosmaju za vreme šihte moraju da voze 2, 10, 18 i 451.Gb.2 se posle jedno 10 meseci vratio redovno na liniju 307 kao šihtaš. Dok njega nije bilo šihta se nije ostvarila u 99% slučajeva. Meni je stvarno čudno kako gb. 2 toliko dobro vuče uz brdo, duplo bolje nego 155.
У свакој серији неки је супер и неки је ужасан. 2 реално није толико лош чак је и леп споља. И 20 си заборавио? 155 и 177 ће радити до краја регистрације највероватније мада не мора да значи, ал стрпећемо се. А нове чекамо да И З У З Е Т Н А фабрика почне производњу.
 
А и шта би друго радило у шихти мислим можда евентуално 42, 47/8/9, 52, 62, 67, 759 али треба нешто и за градске линије да се остави и потез 400. А што кажеш да се 2 усталио на 307 у шихти из мог искуства обично ставе стари бус на неку линију где врти до неког већег квара и онда крај.
 
GSP ne namerava ništa po pitanju nabavke novih autobusa, jer se kao JKP ništa i ne pita. Više puta rečeno do sad. Teško da iko čeka da Ikarbus "proradi", pošto se već par meseci spekuliše o proizvodnji isključivo električnih autobusa. Planirana je nabavka 250 autobusa preko kredita EBRD-a, ali u tekućoj godini apsolutno ništa nije urađeno po tom pitanju. Ostaje nam da čekamo raspisivanje tendera naredne godine, kad je već cela 2018 ispuštena bez nekog valjanog razloga. Ko god da dobije posao na tenderu od velikih renomiranih evropskih proizvođača, bojim se da autobuse možda ne dobijemo ni tokom cele naredne godine. Dok prođu sve procedure, potrebno je naravno vreme, plus čekanje na isporuku, a to može biti i period duži od godinu dana u zavisnosti od toga koliko je uposlen budući pobednik tendera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587666#p587666:130bnn1p je napisao(la):
Žika » Pon Dec 10, 2018 8:33 pm[/url]":130bnn1p]Ove slike mi je poslao moj ortak i znaš li koliko točkova koče na tom japancu ?
Samo prednji desni.
Au brate... :shock:
 
Ово што си рекао има смисла, али мени цела прича делује јако црно по питању возног парка и може бити да грешим и вероватно је тако, али мени личи на приватизацију целог аутобуског саобраћаја. На тв-у наравно морају да с*ру да би задовољили грађане, али ево видиш стари икари се полако повлаче и пре 2000 и 2001/2, ето исто чека и Јапанце и Конекто-е или како се већ каже. Успут Н серија ће полако имати све више кварова и трулиће као 201, 202, 203 и 103. Солариси су почели по мени све мање да личе на произдове другог универзума, према томе и то је кварљиво. Е сад кад отпишу у року од годину дана све што им се не свиђа из хира да би неко имао квалитетно да се и*ере пред бабама као смањују старост возног парка, моћи ће само да се сликају са гужвама и по фазон 10 возила на 16, 23, 56, 88, 601...Онда ће људи да луде на то као на 46 рецимо кад су редовна екипа били 1112, 1107, 1177, 1198, 1276, 1284, 1285, 1286, 1289, 1297, 1299, 1301, 1303 а 1276 и 1303 ду скоро свакодневно испадали из саобраћаја (говорим од маја до децембра 2015.) Кад се заврши то све довешће приватнике на још најмање 10 линија и свешће се на нешто стварно смешно, мада и сад су за подсмех. И тако ће се провући још коју годину без нових аутобуса, сликаће се и трпаће паре у џеп, градиће фонтане и неке буђавштине, улагаће у неке смрдљаке које ће уз налет идеја почети и престати врло брзо, уместо да купе нешто што свима користи. Стварно страшно шта се дешава од негде 2012/3. Руку на срце, одржавају возила боље него приватници који редовно прескачу технички, мада чисто сумњам да су 155, 177, као и неки покојници 1276 и 1297 редовно пролазили технички, али мање више држе им се сви како треба, не горе бар и не смрде толико. А визачи су посебна прича, најбоље нека плате буду 1.000 динара и радно време 24/7, нека буду одморни и по могућству насмејани да им бабе подлећу под аутобус и да буду одговорни за живот 250 људи колико рецимо има у шихти или неком поласку у шпицу на 31 у технички неисправном возилу које је горело 4 пута у задњих 5 година рецимо А-1000 и још после нека кажу да је неприхватљиво да аутобус после другог пожара изађе више на улицу. И наравно да буде још онако поетичније може и 1321 без кочница, 1301 покварен сваких да не претерам 20 дана, 1330 са једним точком који кочи и 1359 са ако може вратима од пољског клозета.
 
Tako ti je to kad nešto jednostavno odradi svoje. Pisao sam i pre da je za uslove eksploatacije, kakve imamo u Beogradu, previše da autobusi rade i preko 15 godina i da pritom iza sebe ostave i po dva miliona pređenih kilometara. Nije da ni oni najrazvijeniji svoje gradske autobuse ne cede maltene do samog kraja, al ih opet, retko ko koristi dok god mogu kako tako da rade, već ih se oslobađaju kad postanu i previše skupi, a i previše komplikovani za održavanje. Kontinuitet nabavke novih autobusa nikada nije uspostavljen prema potrebi, sem možda u periodu od 2001 do 2008 godine. Niti se odvajaju sredstva, niti prave neki planovi bar za pet godina unapred. Važno da su pominjali angažovanje nekih "eksperata" koji bi trebali da procene koliko nam je to novih autobusa potrebno na godišnjem nivou, a koliko trenutno, ne bi li vozni park konačno počeo da liči na nešto. Tu procenu bi i ja mogao da im napravim bez problema, a verujem i još veliki broj onih kako tako upućenih u funkcionisanje javnog prevoza u Beogradu.

Što se plata vozača GSP-a tiče, situacija se malo još i popravlja od oktobra ove godine. Skok nije veliki, ali se ipak može osetiti, a od januara se valjda ukida umanjenje bruto zarade od 10% (takozvani Vučićev porez), ako se od toga ne odustane, ili se pak "vrati" samo 5%. No, odliv vozača će se nastaviti, dok se i dalje broj onih koji steknu D kategoriju, verujem, neće bitnije povećavati. Nije sve ni u samoj zaradi, koja uzgred budi rečeno i nije tako "katastrofično" mala nakon povećanja, bar što se vozača tiče, ali se malo šta radi po pitanju "ne baš sjajnih" uslova rada na prvom mestu. Ne obnavlja se vozni park, kao što je već rečeno, ne ulažu se ni izbliza dovoljna sredstva, ne bi li se održavanje vozila diglo na zadovoljavajući nivo, a isto se može reći i za kadrove i infrastrukturu. Manjak vozača doduše nije problem samo GSP-a, ali je kod nas izgleda najviše izražen, verovatno zbog dobijanja licence.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587934#p587934:wpihd2th je napisao(la):
Kesha » Uto Dec 11, 2018 10:04 pm[/url]":wpihd2th]Tako ti je to kad nešto jednostavno odradi svoje. Pisao sam i pre da je za uslove eksploatacije, kakve imamo u Beogradu, previše da autobusi rade i preko 15 godina i da pritom iza sebe ostave i po dva miliona pređenih kilometara. Nije da ni oni najrazvijeniji svoje gradske autobuse ne cede maltene do samog kraja, al ih opet, retko ko koristi dok god mogu kako tako da rade, već ih se oslobađaju kad postanu i previše skupi, a i previše komplikovani za održavanje. Kontinuitet nabavke novih autobusa nikada nije uspostavljen prema potrebi, sem možda u periodu od 2001 do 2008 godine. Niti se odvajaju sredstva, niti prave neki planovi bar za pet godina unapred. Važno da su pominjali angažovanje nekih "eksperata" koji bi trebali da procene koliko nam je to novih autobusa potrebno na godišnjem nivou, a koliko trenutno, ne bi li vozni park konačno počeo da liči na nešto. Tu procenu bi i ja mogao da im napravim bez problema, a verujem i još veliki broj onih kako tako upućenih u funkcionisanje javnog prevoza u Beogradu.

Što se plata vozača GSP-a tiče, situacija se malo još i popravlja od oktobra ove godine. Skok nije veliki, ali se ipak može osetiti, a od januara se valjda ukida umanjenje bruto zarade od 10% (takozvani Vučićev porez), ako se od toga ne odustane, ili se pak "vrati" samo 5%. No, odliv vozača će se nastaviti, dok se i dalje broj onih koji steknu D kategoriju, verujem, neće bitnije povećavati. Nije sve ni u samoj zaradi, koja uzgred budi rečeno i nije tako "katastrofično" mala nakon povećanja, bar što se vozača tiče, ali se malo šta radi po pitanju "ne baš sjajnih" uslova rada na prvom mestu. Ne obnavlja se vozni park, kao što je već rečeno, ne ulažu se ni izbliza dovoljna sredstva, ne bi li se održavanje vozila diglo na zadovoljavajući nivo, a isto se može reći i za kadrove i infrastrukturu. Manjak vozača doduše nije problem samo GSP-a, ali je kod nas izgleda najviše izražen, verovatno zbog dobijanja licence.
Па управо зато што се слажем рекох да се ради углавном све без мозга и само онолико да би се неко сликао. А нема везе ето што неки бусеви раде 18, 22, 23 године и што ће у једном тренутку бити време да се замене. Не знам што бацамо паре на нешто глупо уместо да уложимо у нешто корисно, зашто не бисмо неком обезбедили нешто ако већ хоћемо да га задржимо на том месту него немамо меру кад крадемо и расипамо. Није спорно ни што су стара возила ни што се кваре ни што возачи одлазе прво што је спорно по мом мишљењу је прилазак било којој теми без мозга, а кад будемо научили да штедимо и у беди можда и скупимо некад нешто. Ето који је онда разлог што нису наручили већ те аутобусе, ако и сам кажеш да нема неки посебан разлог, ја опет кажем рађено без мозга, врв се штеди за још коју фонтану. А Јапанци и нису толико истрошени поједини јер до 2012 су чувани ко приватан ауто.
 
Kešo, radiš u obračunu pa znaš kolike su plate, to je opet daleko od normalnog. Ljudi odlaze i odlaziće. Sad više nisu ni mladi željni odlaska već i ljudi pred penzijom sa skoro 40 godina radnog staža.
Što se tiče autobusa sad i da naruče recimo Solaris nema gde da ih udene u 2019. Prenatrpani su narudžbinama. Što znači da ipak nisu tako loši ?
Sigurno da će negde u Evropi da nađu kapacitete za 250 autobusa.
Da se vratimo na nove vozače sa D kategorijom, u celoj Srbiji ih ima u proseku godišnje oko 10 (slovima deset) ????? Tako da ako ne nabave leteće buseve ne gine tabananje.
 
Рецимо како бих ја такав проблем решавао. Исплатио бих нешто минимално за оригиналне делове Солариса (за 7 аутобуса и кошта ко један нов) и онда не бих имао раскупусане 3015, 3019, 3027. Не бих фарбао Соларис нити икарбус који ћу бацити у ђубре за годину дана, не бих направио онолику фонтану која прво не пева друго и кад запева свима около смета, треће те паре са фарбања и тако безвезе бачено бих уложио у још делова и 5 нових аутобуса. Контролорима бих појачао плате да контролишу да ли сви имају карте и онда кад плаћају карте онда бих полако спуштао цену као мотивација за плаћање карте, затим бих сваке године скупио за по 10 аутобуса јер не бих крао и расипао на глупости, расходовал бих одмах труле 1303 и 1302 и опремио 980 и 1124 рецимо који како ја видим нису лоши, одржавању појачао исто плате, сваки аутобус би ишао редовно на чишћење и прање, брате мили даш циганчићима неку сићу и кофу воде и оперу га, онда лак нек излакиррају она седишта да не труле или нека пластична оперу пд графита нека бар изгледа пристојно. Нарано сеча каблова да би се насадили негде не долази у озбир, кад је нешто завршило радни век не би се бацали делови масовно и стајало под надстрешницом на Карабурми или позади под дрвећем на нбгд него одмах у расход и огулиш га до голе коже, средиш што ваља, не глумиш неки ниво а бедан си, издајеш повољно рекламе и скупиш макар нешто. Не капирам како се умеју да се снађу за неке ствари и да брзо размишљају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587946#p587946:g5ismh8s je napisao(la):
Žika » Uto Dec 11, 2018 10:32 pm[/url]":g5ismh8s]Kešo, radiš u obračunu pa znaš kolike su plate, to je opet daleko od normalnog. Ljudi odlaze i odlaziće. Sad više nisu ni mladi željni odlaska već i ljudi pred penzijom sa skoro 40 godina radnog staža.
Što se tiče autobusa sad i da naruče recimo Solaris nema gde da ih udene u 2019. Prenatrpani su narudžbinama. Što znači da ipak nisu tako loši ?
Sigurno da će negde u Evropi da nađu kapacitete za 250 autobusa.
Da se vratimo na nove vozače sa D kategorijom, u celoj Srbiji ih ima u proseku godišnje oko 10 (slovima deset) ????? Tako da ako ne nabave leteće buseve ne gine tabananje.
Ето, одлично. Када би се средило предузеће, показали се као чиста фирма, возачи би били мотивисани, кад би плата била макар просечна не би радили професори историје, језика, математике у Линди НА КАСИ џабе, да ваља и да су веће плате од Немачких радили би и у гсп-у. Ево знам их 7оро који су појурили чим се отворио ланац да раде тамо. Што не јуре овде? И они који не знају шта би са собом због пара определили би се за то, ево ја први. Ал оно што бих ризиковао свој живот и здравље у туђим слинама и упљуваном које стоји 37647272 месеци за те паре када такве ствари једноставе могу да се реше само кад неко оће, а веће паре могу да се зараде на неком лагоднијем месту истог степена образовања. Лично имам жељу да положим Д, али можда сам један у милион који баш то жели.
 
Vrh