Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508700#p508700:finp8g5q je napisao(la):
dimitrije_pantic » 15 Јан 2018, 16:49[/url]":finp8g5q]Zelimo ti na 42 , 59 , 56 , 89 , 53 zauvek solo autobuse iz Kosmaja :)
На 42 и 59 ће бити заувек соло аутобуси али свакако хвала ти на лепим жељама :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508704#p508704:mtshn9yi je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jan 15, 2018 5:09 pm[/url]":mtshn9yi]Vozio sam se juče u onim novim LIAZima na 45. Iz ugla putnika deluje sasvim ok. Nije bučan, ne trucka, unutra lepo izgleda. Mada što jes jes, oba vozila su nova i voze po ravnim i ok saobraćajnicama, tako da je teško proceniti sad.

A zglobovi pojedinih Solarisa su počeli nesnosno da šrkipe. Možda se ne čuju non stop, ko one duple Trolze što cvile kad god su u pokretu. Ali zato kad god se saviju to krene da para uši koliko jako i visoko škripi.

Zanima me, koliko je kompleksno rešiti taj problem? Jel traži puno rastavljanja i rada?
Samo mast. :D
 
Kaze prijatelj iz Sremcice da ih na 511 vec neko vreme voze oni zglobni MAZ pulleri sa motorom u sredini I petoro vrata. Njegova zapazanja (napominjem da nije poznavalac ni autobusa a ni vozila generalno):
-Slabo grejanje (znam, I mene je zacudilo)
-Uzasno vesanje na kom se oseti svaka rupa I neravnina
-Tih (s obzirom na lokaciju motora)
-Brz

Kad smo vec kod njih... ne znam, meni cudno deluje taj koncept da se niskopodnom autobusu stavi motor tu na sredinu. Jel ima neki konkretan razlog za takav dizajn?
 
Аутобус је становнике Сремчице и више него одличан.
Јако брза машина - знате ли како је то чудо јурило ибарском :twisted:
Има довољно простора унутра и тачан број врата са адекватно улажење на Главној. Капацитет - капа. :mrgreen:
Од недостатака издвојио бих што је релативно крут.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508789#p508789:a92yepjb je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jan 15, 2018 10:49 pm[/url]":a92yepjb]Kaze prijatelj iz Sremcice da ih na 511 vec neko vreme voze oni zglobni MAZ pulleri sa motorom u sredini I petoro vrata. Njegova zapazanja (napominjem da nije poznavalac ni autobusa a ni vozila generalno):
-Slabo grejanje (znam, I mene je zacudilo)
-Uzasno vesanje na kom se oseti svaka rupa I neravnina
-Tih (s obzirom na lokaciju motora)
-Brz

Kad smo vec kod njih... ne znam, meni cudno deluje taj koncept da se niskopodnom autobusu stavi motor tu na sredinu. Jel ima neki konkretan razlog za takav dizajn?

Pa s obzirom da dolazi iz Belorusije, taj koncept bi trebao mu daje na robusnosti, a i jednostavnosti, što mu automatski spušta cenu, a to je ono glavno što prodaje jedan MAZ. Takođe, ako mu je treća osovina prateća, s obzirom da je pogon na drugoj, treba mu manje prostora za manervisanje i može proći tamo gde pušer ne može. Pulera u principu skoro i da nema više, ali recimo, jedan Van Hool ima takav koncept u ponudi, mada njihov model ima takvo međuosovinsko rastojanje, da je glavni razlog njegove proizvodnje, mogućnost da se taj bus provuče tamo gde i solo verovatno ne može da prođe. MAZ opet pravi takav tip busa iz potpuno drugih, a već navedenih razloga, kao što je to do 2006. činio i naš Ikarbus.
 
Nema gužve na 83, ali stvarno, onaj vučićev mecerdes je najgori autobus u gradu.
 
Norexan":aih0v62w je napisao(la):
Аутобус је становнике Сремчице и више него одличан.
Јако брза машина - знате ли како је то чудо јурило ибарском :twisted:
Има довољно простора унутра и тачан број врата са адекватно улажење на Главној. Капацитет - капа. :mrgreen:
Од недостатака издвојио бих што је релативно крут.
Vecinuse slazem, ali zasto konstatacija "za stanovnike Sremcice i vise nego odlican" ???
Vrede li stanovnici sremcice manje od stanovnika senjaka i dedinja, pa je zanjih zato odlican, a za neke druge nije?


Kesha":aih0v62w je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508789#p508789 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jan 15, 2018 10:49 pm[/url]":aih0v62w]Kaze prijatelj iz Sremcice da ih na 511 vec neko vreme voze oni zglobni MAZ pulleri sa motorom u sredini I petoro vrata. Njegova zapazanja (napominjem da nije poznavalac ni autobusa a ni vozila generalno):
-Slabo grejanje (znam, I mene je zacudilo)
-Uzasno vesanje na kom se oseti svaka rupa I neravnina
-Tih (s obzirom na lokaciju motora)
-Brz

Kad smo vec kod njih... ne znam, meni cudno deluje taj koncept da se niskopodnom autobusu stavi motor tu na sredinu. Jel ima neki konkretan razlog za takav dizajn?

Pa s obzirom da dolazi iz Belorusije, taj koncept bi trebao mu daje na robusnosti, a i jednostavnosti, što mu automatski spušta cenu, a to je ono glavno što prodaje jedan MAZ. Takođe, ako mu je treća osovina prateća, s obzirom da je pogon na drugoj, treba mu manje prostora za manervisanje i može proći tamo gde pušer ne može. Pulera u principu skoro i da nema više, ali recimo, jedan Van Hool ima takav koncept u ponudi, mada njihov model ima takvo međuosovinsko rastojanje, da je glavni razlog njegove proizvodnje, mogućnost da se taj bus provuče tamo gde i solo verovatno ne može da prođe. MAZ opet pravi takav tip busa iz potpuno drugih, a već navedenih razloga, kao što je to do 2006. činio i naš Ikarbus.

Zaboravio si mislim najbitnije.
Puleri su neuporedivo bolji po zaledjenom ili snegom prekrivenom kolovozu.
Mislim da je to glavni razlog zasto ih MAZ pravi. Jer njihovo trziste za plasman autobusa ima takve uslove dosta cesto.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Tačno, na to sam zaboravio. Međutim, ni Rusi ih nešto nemaju čini mi se. Ne znam dal ih neko sem MAZ-a više i proizvodi među bivšim sovjetskim republikama. U Evropi je valjda Volvo najduže proizvodio pulere (iz istih razloga verovatno), dok je većina zapadnoevropskih proizvođača prešla na pušere već od sredine 80-tih čini mi se. Puleri su naravno ostali još uvek u proizvidnji u istočnoj Evropi. Ali, evo danas su već skoro potpuno iščezli, sem u par usamljenih slučajeva. Činjenica je da se zglobni autobusi najviše koriste u najprometnijim gradskim ulicama, pa se vremenom izgubila potreba za nekom masovnijom proizvodnjom pulera, a zbog otežanih uslova eksploatacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508903#p508903:1nuxa0pk je napisao(la):
laki72 » Uto Jan 16, 2018 12:34 pm[/url]":1nuxa0pk]
Norexan":1nuxa0pk je napisao(la):
Аутобус је становнике Сремчице и више него одличан.
Јако брза машина - знате ли како је то чудо јурило ибарском :twisted:
Има довољно простора унутра и тачан број врата са адекватно улажење на Главној. Капацитет - капа. :mrgreen:
Од недостатака издвојио бих што је релативно крут.
Vecinuse slazem, ali zasto konstatacija "za stanovnike Sremcice i vise nego odlican" ???
Vrede li stanovnici sremcice manje od stanovnika senjaka i dedinja, pa je zanjih zato odlican, a za neke druge nije?


Kesha":1nuxa0pk je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508789#p508789 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jan 15, 2018 10:49 pm[/url]":1nuxa0pk]Kaze prijatelj iz Sremcice da ih na 511 vec neko vreme voze oni zglobni MAZ pulleri sa motorom u sredini I petoro vrata. Njegova zapazanja (napominjem da nije poznavalac ni autobusa a ni vozila generalno):
-Slabo grejanje (znam, I mene je zacudilo)
-Uzasno vesanje na kom se oseti svaka rupa I neravnina
-Tih (s obzirom na lokaciju motora)
-Brz

Kad smo vec kod njih... ne znam, meni cudno deluje taj koncept da se niskopodnom autobusu stavi motor tu na sredinu. Jel ima neki konkretan razlog za takav dizajn?

Pa s obzirom da dolazi iz Belorusije, taj koncept bi trebao mu daje na robusnosti, a i jednostavnosti, što mu automatski spušta cenu, a to je ono glavno što prodaje jedan MAZ. Takođe, ako mu je treća osovina prateća, s obzirom da je pogon na drugoj, treba mu manje prostora za manervisanje i može proći tamo gde pušer ne može. Pulera u principu skoro i da nema više, ali recimo, jedan Van Hool ima takav koncept u ponudi, mada njihov model ima takvo međuosovinsko rastojanje, da je glavni razlog njegove proizvodnje, mogućnost da se taj bus provuče tamo gde i solo verovatno ne može da prođe. MAZ opet pravi takav tip busa iz potpuno drugih, a već navedenih razloga, kao što je to do 2006. činio i naš Ikarbus.

Zaboravio si mislim najbitnije.
Puleri su neuporedivo bolji po zaledjenom ili snegom prekrivenom kolovozu.
Mislim da je to glavni razlog zasto ih MAZ pravi. Jer njihovo trziste za plasman autobusa ima takve uslove dosta cesto.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Busevi sa motorom u sredini su daleko lošiji po snegu i zaleđenom. Isprobano bezbroj puta (kad moliš putnike da stanu na sredinu autobusa) . Kod buseva (bilo solo ili zglob) sa motorom i menjačem iza pogonske osovine daleko je veće opterećenje na istu (a i vidi se po potrošnji pneumatika) , veća sila prijanjanja - to uslovljava da se daleko više Nm prenosi na podlogu. I ovo isprobano.
Što se tiče skretanja MAZ ima slično međuosovinsko rastojanje kao i Solaris uz to koliko sam video zadnja osovina nije prateća (kao na Ikarbusu) tako da su mu manevarske sposobnosti slične ako ne i iste.
Solo Ikarbus su uglavnom imali oko 40 cm duže međuosovinsko u odnosu na zglobove 160/201-2. Što nije toliko bitno uticalo kod skretanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508878#p508878:2wnl72gs je napisao(la):
Kokos » 16 Jan 2018 10:30[/url]":2wnl72gs]Nema gužve na 83, ali stvarno, onaj vučićev mecerdes je najgori autobus u gradu.

То смеће за уништавање колена је најгори изум на планети овоземаљској, дан кад сам у 70ици се враћао с бувљака моја колена неће никад заборавити
 
Sinoc oko 6 sati su prošla 2 konekta jedan za drugim na 83 prepuni. Batalite te priče nisu puni. 53 ima više putnika nego 52 zato bi tu trebali zglobni.
 
@Žika
Nisam govorio o trakciji, vec o upravljivosti. :)
Puser po vecem snegu ili ledu ima tendenciju da da se "prelomi" u krivini, cak iako nije preterano ostra.
To se ponekad desavalo na uglu blagoja parovica i kneza viseslava, pri intezivnijim sneznim padavinama.

Naravno da su predosti na strani pusera, a najveca su (izmedju ostalih) i niza cena proizvodnje i lakse odrzavanje tokom eksplatacije.
(slicno prednjoj vuci kod putnickih vozila)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa prelomi se jer pri motanju daju gas, sa dobrim gumama nema nikakav problem pušer. Niskopodni 218 išao na Glumčevo brdo po snegu.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Miroslaves":2rvpg5hh je napisao(la):
Sinoc oko 6 sati su prošla 2 konekta jedan za drugim na 83 prepuni. Batalite te priče nisu puni. 53 ima više putnika nego 52 zato bi tu trebali zglobni.
Ono što vidim je da idu baš često i ove koje srećem kod pošte i rk, ništa specijalno tokom dana nisu puni u oba smera, a idu možda na par stanica razmaka. Sigurno da će u određenom delu dana doći do gužve, pa bilo je i da zglob ne može sve primiti, ali skraćivanjem intervala razređuje se i gužva.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Vecinuse slazem, ali zasto konstatacija "za stanovnike Sremcice i vise nego odlican" ???
Vrede li stanovnici sremcice manje od stanovnika senjaka i dedinja, pa je zanjih zato odlican, a za neke druge nije?

Па зато што су се други зглобни аутобуси на 511 показили са простором као да дође соло аутобус на другој линији (скучено,тесно и људи се лактују). :mrgreen: И ја бих исто волео да превозници имају новац па да купе неку продужену зглобну мечку но стање је такво какво је. Нит је МАЗ лошији од других имајућу у виду да је за наше возаче идеално возило не аутобус него тенк (част изузецима). Огроман простор унутар , петоро врата, брзо возило, топло унутра, јефтино а не добијеш богзна какав лошији квалитет од других. Ја сам презадољан њима. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508982#p508982:2owrobvx je napisao(la):
laki72 » Uto Jan 16, 2018 5:15 pm[/url]":2owrobvx]@Žika
Nisam govorio o trakciji, vec o upravljivosti. :)
Puser po vecem snegu ili ledu ima tendenciju da da se "prelomi" u krivini, cak iako nije preterano ostra.
To se ponekad desavalo na uglu blagoja parovica i kneza viseslava, pri intezivnijim sneznim padavinama.

Naravno da su predosti na strani pusera, a najveca su (izmedju ostalih) i niza cena proizvodnje i lakse odrzavanje tokom eksplatacije.
(slicno prednjoj vuci kod putnickih vozila)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pa malo si se loše odrazio. :D
Džabe upravljivost kad ne može da se mrdne iz mesta.
Stare Mečke su u zglobu imale hidraulične cinindre koji su dozvoljavali savijanje tačno koliko je volan okrenut. Koliko čujem Solarisi nemaju a vrlo korisna stvar. Znači ostaje da vozač pazi kako dodaje gas.

Upravljivost kod Ikarusa ? Jeste da je veća težina na prednjoj osovini upravo zbog motora koji je odmah iza nje ali zato srednji pogonski most upravo zbog prikolice je rasterećen i ima daleko manju trakciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508704#p508704:2qj31qi2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jan 15, 2018 5:09 pm[/url]":2qj31qi2]Vozio sam se juče u onim novim LIAZima na 45. Iz ugla putnika deluje sasvim ok. Nije bučan, ne trucka, unutra lepo izgleda. Mada što jes jes, oba vozila su nova i voze po ravnim i ok saobraćajnicama, tako da je teško proceniti sad.
Ja sam se juče vozio sa liazom na 74 i ja gori autobus nisam video, Ikarbus je za Liaz svemirski brod. Sedišta su očajno raspoređena i ja stvarno ne znam da li je moguće da na novom autobusu zadnja vrsta uopšte ne rade, a srednja se otvaraju presporo i očito da i ona imaju neki problem
 
Sto se tice 83ke, ta linija ima nekoliko preseka i moze da se vidi da je jedan pun drugi prepun, ali mislim da je jako surovo bilo sto na takvu liniju ide solo autobus ceo dan. Samo od Crvenog Krsta do Slavije je haos, pa GZS, Usce, Opstina Nbg, Stari Merkator... Tu ipak mesto za solo vozilo nije!
 
Vrh