Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 264 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    277
Neću da se registrujem samo radi toga. Neka njih tamo sa sve svojim državnim tajnama i osetljivim podacima. Samo kažem koliko smešno i blesavo sve to deluje.
 
Типичан пример је један лик кога нећу да именујем, краде фотографије са свих форума у корист лажних страница а зна да за то може доооообро да на*ебе...
 
Приметих данас да су на појединим соларисовим аутобусима они зелени џукци добили шешир са пером...јел то значи да је урађен неки ремонт или нешто?
 
Ове бусеве што шаљу на 21 су фуј. Пре неки дан идем врата неће да се затворе (пукла цев за ваздух па нема притиска вероватно), ламела ни не постоји, аутобус је у Војислава Илића једва ишао, на крају је избацио све и онда се једва попео па ове што је избацио поново покупио код пумпе.

Овако бананлне ствари стварно није нормално ту цевку за врата је вероватно лако средити и остало, али не ништа се не ради
 
Да ли ми се чини, али све ређе виђам ижврљану унутрашњост аутобуса. Изгледа да су маркери отишли у историју. Навијачке налепнице су и даље присутне. Шта ви мислите?
 
Što bi kupovali marker i žvrljali sitne potpise po vozilima kad mogu za iste pare da kupe sprej i ižvrljaju nekoliko fasada.

Svinje evoluiraju. Eto, počeli su čak i da ekonomišu. :D
 
Stvarno, ma fuj su svi autobusi koje su poslali kao zamene za trolejbuse.. Vrata ne rade, sve skripi.. Mogli su neki noviji autobus da posalju barem jedan,dva. I neka meni taj strucnjak koji je pravio red voznje objasni, kako je moguce danas nedeljom, kada autobusi idu na 17 minuta da se poklopi da dva autobusa budu na okretnici u naselju i to da tu stoje par minuta? Pa nekada se radnim danom kada ide na 8 minuta ne susretnu na okretnici a kamoli ovako na 17. Sto znaci red voznje se uopste ne postuje, i lazu da ima 6 vozila ako ima barem 4 radnim danom svaka im cast.
 
Vode se time da nije prioritet na privremene izmene da salju novija vozila, nego su prioritet one linije koje su u njihovim pogonima. Generalno to uvek rade kada su izmene na duze staze, kao npr. kada neko vreme ne rade tramvaji pa salju iste te starije IK201 ili IK112N. Kada je nesto vanredno, onda se salje najblize, bilo privatnici ili GSP, pa bude mesavina novo/staro.
 
Jesu uglavnom krntije ali vala meni je vala prijala današnja vožnja do Crvenog krsta 29kom. IK-203 harmonikaš, serija iz 2002. Valjano se bio zaleteo tako da sam stigao za manje od 15 minuta. Nije jurcao preko ograničenja ali jeste vozio brže nego većina trolejbusa. A i onaj njihov MAN D20 motor što urla me uvek vrati kroz vreme, u 2002. , kad su se pojavili na ulicama BG i bili pojam. :D


Ali takav odnos imam samo prema IK-201 i IK-203 :D Verovatno zbog nostalgije, a i činjenice da služe trostruko duže nego svi ovi ''mlađani''. U povratku me vratio solo Ik-112N i bio sam u fazonu ''meh... ništa posebno''. :mrgreen:



Inače sećam se 2003. , kad su isto tako autobusi menjali trolejbuse zbog rekonstrukcije Kralja Milana. Seo sam u jedan IK-203 kod Grčića Milenka oko 23.05 i bio sam u Rajićevoj već oko 23.15. Lik je tako vozio da nas je nekoliko puta prikucavao za sedišta, i napred i nazad. :lol: Danas više nema toga, ne sećam se kad me poslednji put vozio neki ''Šumaher''. Al dobro, i bolje tako. :D Samo kažem, čim vidim neki 201 ili 203 odma se setim tih ludih godina i trkanja po ulicama. :mrgreen:
 
Ех, ИК-203, мислим да их данас има можда 2-3 комада у целом ГСП. А и зар не беше тај модел са Мечкиним мотором?
 
Verovatno si u pravu. Uvek sam mešao 203 sa 202. :D 201 odlično razaznajem, al ove dve sam uvek brkao. Elem, mislio sam dakle na ovu seriju (baš je ovako i izgledao, sa sve ovim maskama i Yugo farovima) :

image.jpg
 
Ovi što imaju bočnu rešetku za interkuler+hladnjak su dolazili sa četri kečeva fara kao na slici. Prvi su bili sa Mečkinim turbo motorima da bi kasnije krenuli i MAN-ove turbo motore da ubacuju.
Bez rešetke su bili sa MAN atmo motorima i Raba turbo motori upareni sa Floridinim farovima + štopaljke.
 
Реално, да би се разликовали сви ти модели ИК-201/202/203 треба се фокусирати на те детаље око мотора, сама ветробранска стакла, светлосне групе, маске, прозори и врата су еволуирали из генерације у генерацију те нису поуздани за детерминисање конкретног модела :D
 
Ако узмемо у обзир време када је настала та серија Ик-103/201/202/203 и стање у целокупној индустрији и економији тада, врло солидни аутобуси и по мени веома лепог дизајна. Изгурали су веома гадне године и очајно одржавања током целокупног одржавања од 1993. када је направљен први модел па до дана данашњег.
 
Slažem se, to je ipak bio jedan veliki korak napred za Ikarbus. Ako ne i poslednji. :mrgreen: Sećam se kad su se pojavile te nove serije, prvo IK-203 a onda i IK-201. To je bila senzacija, sećam se da su i vozači bili oduševljeni. I stvarno jesu bili kvalitetno napravljeni. Tj nisu bili nešto sofisticirani ali su bili napravljeni da traju. I potrajali jesu.
A i dizajn, iako mutantski i napravljen od ''daj šta daš'' materijala i delova (eto npr ti Yugo farovi...) je meni bio i ostao lep. Meni su oni ovako estetski, spolja gledano, bili lepi koliko i Connecto. Iako su bili prostiji. Bili su osveženje i napredak, ne samo po maskama nego i po mnogim drugim stvarima. Nove felne, nova sedišta, novi displeji, pa i nov motor od kog sam se uvek osećao kad sam u tenku a ne u autobusu. :D


Inače ja uvek razaznajem 201 po prednjem displeju, šoferki iz jednog dela i po tome što ima ''viši'' krov odnosno pojas između vrha prozora i gornje ivice krova. Ali 202 i 203 sam uvek brkao.


Elem, što se tiče trolejbusa... uvek mi je bilo interesantno kod Amera i Kanađana kako i dalje radije uzimaju prozore sa kederima nego ove nove varijante sa lepkom. I generalno, što više upoređujem njihova i evropska vozila, to više vidim koliko oni stavljaju robusnost i dugotrajnost ispred izgleda i fensi dodataka. Eto baš pre neki dan gledam Bombardier metro garniture u Evropi, i onda u Americi. Ovi u Americi su ko tenkovi u odnosu na ove Evropske. Isto je donekle i sa autobusima i trolejbusima.
 
Dete ukralo autobus.

http://www.blic.rs/vesti/hronika/sta-zn ... ga/vt3sbhw


ŠTA ZNA DETE ŠTA JE ŠEST KILOMETARA... Dvanaestogodišnjak ukrao autobus i provozao ga kroz pola Niša

xjnktkqTURBXy81Y2E0OTU2YmU2OGFmMjYzOGVmYmM3NjQ3NzEyODQwYy5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA



Za sada je ostalo neobjašnjeno kako je dete uspelo da startuje autobus i vozi ga neoštećnog skoro šest kilometara gradskim ulicama pre nego što su ga zaustavili saobraćajni policijaci.

Nesvakidašnji incident se desio u nedelju, 15. oktobra oko 13 časova, kada je maloletnik u Beogradskoj ulici, pored Glavne autobuske stanice, nasilno otvorio zadnja vrata autobusa prevozničke kompanije "Ariva" iz Požarevca i ušao u njega. Potom je startovao motor i krenuo u avanturu koja se samo srećom završila bez težih posledica.
- Autobus je dovezao putnike iz Požarevca nakon čega je vozač parkirao vozilo i otišao da napravi pauzu. Trebalo je da krene natrag za Požarevac u 14.15 časova. Međutim, oko 13 časova maloletnik je ušao u autobus tako što je na silu otvorio zadnja vrata i seo za volan. Policiju je obavestio jedan komunalni policajac jer mu se učinilo da dete upravlja autobusom, kaže rukovodilac poslovne jedinice „Arive“ u Nišu Srđan Cekić.

Dečak je uspeo da preko Bulevara 12.februar, Trga Kralja Aleksandra i Obilićevog venca, dospe u sasvim drugi deo Niša, do Hilandarske ulice koja je oko šest kilometara udaljena od mesta na kojem je ukrao autobus.

- U saobraćaju radim 11 godina, ali ovako nešto nisam video u Nišu. Autobus je bio potpuno neoštećen, nije bio ni ogreban u vožnji. Neverovatno je kako je dvanaestogodišnji dečak uspeo da tako dugo upravlja autobusom i da ga ne ošteti. Oštećenje je uočeno samo na zadnjim vratima koja je nasilno otvorio da bi ušao u autobus, kaže Cekić.

Velika je sreća što se sve odvijalo u nedelju, kada je najmanje vozila na niškim ulicama inače su posledice mogle da budu neuporedivo teže, budući da su saobraćajnice kojima se vozio maloletni „šofer“, jako frekventne.

Krivično neodgovoran

Kako saznajemo, policja je protiv maoletnika podnela k izveštaj nadležnom tužilaštvu. On neće moći da odgovara jer ima svega 12 godina i krivično je neodgovoran do svoje 14.godine života. Prema nezvaničnim saznanjima, reč je o detetu koje je smešteno u hraniteljsku porodicu. Gde je naučio da vozi autobus, nije poznato.
 
"Gde je naučio da vozi autobus, nije poznato."

Možda OMSI ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
On neće moći da odgovara jer ima svega 12 godina i krivično je neodgovoran do svoje 14.godine života. Prema nezvaničnim saznanjima, reč je o detetu koje je smešteno u hraniteljsku porodicu. Gde je naučio da vozi autobus, nije poznato.
Mi i naši degenerični zakoni. Pustiš survan mozak da se neometano kriminalno razvija do 18. godine i onda posle pokušaš da kuješ ohlađeni čelik. Umesto da se to leči i spreči na vreme.
 
Bravo care, upravo tako kako si napisao :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Od danas se ponovo menja režim saobraćaja, a to će dovesti do većih gužvi na potezu Kralja Milana – Makenzijeva.

Baš kod mesta gde je nedavno oštećena vodovodna cev, na delu Slavije kod Beogradske gde je trenutno otvoren koridor koji od centra grada vodi ka Crvenom krstu, zatvara se čitava jedna saobraćajna traka i uvodi naizmenično prošuštanje. To znači da će sav saobraćaj, uključujući i gomilu autobusa na linijama 21A, 22A i 29A, morati da čekaju zeleno svetlo za prolazak preko raskopane Slavije, piše Blic.

– Ulica kralja Milana, na potezu od Kralja Milutina do Prote Mateje preko Trga Slavija, od utorka u 9 časova biće naizmenično prohodna za saobraćaj. Vozila će biti naizmenično propuštana uz postavljenu semaforsku signalizaciju – naveli su iz Beokom servisa.

Međutim, u GSP-u kažu da nemaju informaciju o zatvaranju kolovozne trake.

izvor: studio B
 
Na ulicama Beograda još 10 novih autobusa

sporukom deset autobusa ispunjen je plan za ovu godinu, rekao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali i podsetio da je gradski prevoznik u poslednje tri godine nabavio ukupno 95 vozila.

Gradonačelnik je potvrdio da će 10 novih autobusa, koje je proizvela fabrika „Ikarbus“, od danas biti na ulicama Beograda.

– U pitanju je poslednji deo lota od 30 vozila koja su isporučena JKP „GSP Beograd“ u poslednja dva meseca. Ovim smo ispunili plan za ovu godinu, a u poslednje tri godine JKP „GSP Beograd“ je nabavio ukupno 95 novih vozila. Ne bi trebalo zaboraviti ni 12 školskih autobusa. Sve navedeno je deo projekta koji se zove „obnova voznog parka GSP-a“ – rekao je Mali.

Prema njegovim rečima, svi autobusi su niskopodni, sa klimom, video-nadzorom, besplatnim bežičnim internetom, a tu je i sedište za osobe sa invaliditetom. Ove karakteristike, dodao je gradonačelnik, definisali smo kao standard koji je veoma važan za kvalitet javnog prevoza u našem gradu.

– Pravimo plan za naše gradsko saobraćajno preduzeće za sledeću godinu i u narednih nekoliko nedelja ćemo definisati koliko autobusa bi trebalo nabaviti tokom 2018, kao i na koji način će biti implementirani u postojeći vozni park. Radimo na finansijskoj konstrukciji i očekujem da uskoro bude još povoljnih vesti za građane Beograda. Pokazali smo da i pored konsolidacije javnih finansija može da se pronađe način i izdvoji novac za 95 autobusa. Sada ima prostora i trebalo bi da budemo još agresivniji u smislu kupovine većeg broja autobusa. Sve to se naravno radi u cilju potpune obnove voznog parka JKP „GSP Beograd“, kako bi građani Beograda imali kvalitet prevoza kakav zaslužuju – naglasio je Mali.

On je dodao da postoji veliki broj aktivnosti koje nisu dostupne pogledu javnosti, pa je tako kupljeno 10 novih servisnih vozila da službe održavanja mogu brže, lakše i efikasnije da obavljaju svoj posao.

– Nabavljena su i dva nova vatrogasna vozila za GSP, što je prvi takav slučaj posle 40 godina. Rekonstruisali smo Dispečerski centar, Centar GSP-a za upravljanje saobraćajem, pogon „Centrala“, a u toku je rekonstrukcija pogona „Kosmaj“. U narednih mesec do mesec i po dana pokrenućemo javnu nabavku za uniforme vozača, jer želimo da svaki od njih ima lepu i posebnu uniformu – zaključio je Mali.

Gradonačelnik je naveo i da će biti nastavljena saradnja sa Ikarbusom, kako bi se dodatno pokrenula srpska privreda i na taj način doprinelo opštem boljitku.

70be08225a5355395c9ae2a3fb4e8b66_2061727711.jpg


70be08225a5355395c9ae2a3fb4e8b66_1797075472.jpg


70be08225a5355395c9ae2a3fb4e8b66_9662773789.jpg


izvor: beograd.rs
 
Sa trideset autobusa godišnje obnova voznog parka ima da traje dva veka. :notok:
 
Vrh